nee toch? als ze minder krijgt en ze valt af, kan je wel iets verhogen om stabiel te blijven? je moet alleen dan weer ni tde volle mep gaan geven want dat was duidelijk teveel dan.veertje schreef:Maar als je het gaat verhogen komen die kilo's er natuurlijk net zo snel weer bijschelsey schreef:Moest vanmorgen Mila laten enten, ze is nu 13 weken dus de laatste, en Nisha meegenomen om te wegen
1 maand terug woog ze 49, nu 48.5, dus er was toch iets af maar te weinig
Kga haar nu s'morgens op Duck pens zetten omdat dit heel mager is 300 gram, en s'avond dat die pro plan
Tot ze wat meer afgevallen is, dan kan die kvv wat hoger
Ze krijgt tussen de middag zoizo nog haar stuk gedroogde kip en s'avonds een kalfststaaf, beide zijn mager
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
49 kilo, bernerteef
Moderator: moderatorteam
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: 49 kilo, bernerteef
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Is Duck pens wel volledig KVV? Want daar moet je wel op letten als je haar minder eten geeft, dat je haar wel volledige voedingen geeftschelsey schreef:Moest vanmorgen Mila laten enten, ze is nu 13 weken dus de laatste, en Nisha meegenomen om te wegen
1 maand terug woog ze 49, nu 48.5, dus er was toch iets af maar te weinig
Kga haar nu s'morgens op Duck pens zetten omdat dit heel mager is 300 gram, en s'avond dat die pro plan
Tot ze wat meer afgevallen is, dan kan die kvv wat hoger
Ze krijgt tussen de middag zoizo nog haar stuk gedroogde kip en s'avonds een kalfststaaf, beide zijn mager
en ik denk haast dat alleen pens dit niet is.
-
Izzie_Anneke
- Zeer actief
ranetje schreef:Als ik Ita geef wat ze volgens haar gewicht zou mogen hebben van smuldier kon ik haar rollen![]()
Ze krijgt nog niet de helft van wat ze mag hebben volgens de richtlijnen (dat zou 30 gram per kg lichaamsgewicht zijn).
Izzie eet dat wel zo ongeveer. Ruim een pond Carnibest per dag met krap 20 kilo. Daarnaast knaag en beloningsspul. En ik heb moeite haar niet graatmager te laten worden. Ik ga binnenkort maar eens buurten bij Hilde in de winkel.
-
Desi&Bibi
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Is de schildklier nagekeken?
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Ik voer ook op het oog, en Truus eet 500 gram kvv met haar 10 kilo
en Madam 300 gram met 6 kilo en dan beloningsdingetjes en wat van eten over is, Truus eet net zoveel als Baco deed van 74 kilo
maar Truus staat nooit stil en rent en zwemt heel veel, dus je kan nooit uitgaan van het gewicht van wat je hond weegt.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Mijn bernerdame is ook een echte boerenberner, ze weegt rond de 38 kilo. Als ze boven de 40kg komt krijg ik op mijn kop van mijn d.a.
Ik kan me niet voorstellen dat die d.a. zegt dat er maar 3 kilo af moet. Ook op je foto's zie ik een berner met veel overgewicht. Ik kijk door die zware vacht heen, gebaseerd op veel ervaring met het ras. Natuurlijk moet dit langzaam minder worden, maar overgewicht is erg belastend voor de gewrichten. Meeste berners zijn dol op eten, dus het zal niet meevallen om je meisje op gewicht te krijgen. Veel succes!
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
38 is te weinig voor haar, dat woog ze toen ze 8 maanden was, ze is nu net 2 geworden, ze heeft op 44 gestaan jaartje terug en dan voelde ik de ribjes goed, dat gewicht is ideaal voor haarkooi schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mijn bernerdame is ook een echte boerenberner, ze weegt rond de 38 kilo. Als ze boven de 40kg komt krijg ik op mijn kop van mijn d.a.![]()
Ik kan me niet voorstellen dat die d.a. zegt dat er maar 3 kilo af moet. Ook op je foto's zie ik een berner met veel overgewicht. Ik kijk door die zware vacht heen, gebaseerd op veel ervaring met het ras. Natuurlijk moet dit langzaam minder worden, maar overgewicht is erg belastend voor de gewrichten. Meeste berners zijn dol op eten, dus het zal niet meevallen om je meisje op gewicht te krijgen. Veel succes!
dierenarts zei 3 kilo al goed zou zijn maar meer nog beter, ze staat nu op 48.5 dus pakweg een goede 4 kilo zou toch moeten lukken
wil echt proberen om er wat af te krijgen in ieder geval want weet dat het niet goed is voor de gewrichten, haar heupen zijn wel in orde maar beter voorkomen
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Izzy is ook nog jong toch?Izzie_Anneke schreef:ranetje schreef:Als ik Ita geef wat ze volgens haar gewicht zou mogen hebben van smuldier kon ik haar rollen![]()
Ze krijgt nog niet de helft van wat ze mag hebben volgens de richtlijnen (dat zou 30 gram per kg lichaamsgewicht zijn).
Izzie eet dat wel zo ongeveer. Ruim een pond Carnibest per dag met krap 20 kilo. Daarnaast knaag en beloningsspul. En ik heb moeite haar niet graatmager te laten worden. Ik ga binnenkort maar eens buurten bij Hilde in de winkel.
Mila was tot ze een jaar of 3 was, ook niet goed op gewicht te houden op alleen kvv - ook al gaf ik haar twee keer de hoeveelheid voor haar gewicht, dan nog bleef ze erg slank tot mager. Bij haar moest ik echt koolhydraten toevoegen om haar goed op gewicht te krijgen en te houden. Nu ze wat ouder is, blijft ze wat makkelijker op gewicht. Maar ze krijgt nog steeds af en toe brokken in plaats van kvv en geregeld rijst of pasta bij de kvv-maaltijd.
- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
die ken ik. Wij voeren +- 1,2 kilo op een dag, verdeeld over vier maaltijden. Dus ik snij een rol van een kilo in 2/4/4 en snij aan het begin van de week een kilo in 5en. Partner weegt alles netjes af.Marjoleine schreef:Ja, ik ook: een rol is pakweg 500 gram, ze mag 250 dus hoppa, de helft.Nanna schreef:Ik voer op het oog, hoef je niks uit te rekenen en af te wegen ook
Mijn vrouw weegt wel en klaag dat ik ze te weinig geef.
Nouja, ik douw ze dan weer vol andere lekkere dingen
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Ik voer op het oog , maar weeg wel af ( ik kan niet zo heel goed schatten
)
Mijn reu en oudste teef wegen beiden 33 kg
Beiden perfect op gewicht, niet te dik niet te mager
Reu is 5 jaar en heeft n actief leven , die krijgt 800 gram per dag
Teef is 9 jaar en als ze 3 kwartier op een dag wandelt is het veel , owja en af en toe 4x gooien met een balletje ( ze heeft gewrichtsproblemen )
In haar jonge jaren kreeg ze 2 kg kvv pd , en toen we gestopt zijn met sporten ging t langzaam naar 1 kg , 700 gram , 500 gram en nu zit ze op ong 400 gr
Meer moet ik haar echt niet geven anders kan ik dr gaan rollen
Mijn reu en oudste teef wegen beiden 33 kg
Beiden perfect op gewicht, niet te dik niet te mager
Reu is 5 jaar en heeft n actief leven , die krijgt 800 gram per dag
Teef is 9 jaar en als ze 3 kwartier op een dag wandelt is het veel , owja en af en toe 4x gooien met een balletje ( ze heeft gewrichtsproblemen )
In haar jonge jaren kreeg ze 2 kg kvv pd , en toen we gestopt zijn met sporten ging t langzaam naar 1 kg , 700 gram , 500 gram en nu zit ze op ong 400 gr
Meer moet ik haar echt niet geven anders kan ik dr gaan rollen
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints