Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
49 kilo, bernerteef
Moderator: moderatorteam
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
49 kilo, bernerteef
Eigenlijk is het geen medisch probleem maar kan wel komen
Mijn bernerteefje weegt al 49 kilo en ook al krijgt ze weinig eten, ze blijft stilletjes aan bijkomen, door sterilisatie
Er zou slechts 3 kilo af moeten zegt de dierenarts, dus niet veel
Ze rade aan om hills medabolli te geven maar daar zit tarwe in, dus dat kan niet gegeven worden
Ze stond een tijdje terug op lightvoeding van nutro en werd ze slanker maar haar vacht werd lelijk en dof
Terug op pro plan zalm gezet en nu ziet ze er weer prachtig uit, dikke glanzende gitzwarte vacht
Tis een berner met zware bone en ze is 65 schofhoogte dus geen klein mager ding maar vind het gedacht dat ze bijna 50 weegt niet leuk
Wat is de gezondste manier om af te laten vallen, zonder dat ze spiermassa verliest?
Zelf dacht ik aan 300 gram kvv te geven, Duck heeft een magere pensvariant en s'avonds 150 gram pro plan, of is dat nog te veel?
Mijn bernerteefje weegt al 49 kilo en ook al krijgt ze weinig eten, ze blijft stilletjes aan bijkomen, door sterilisatie
Ze rade aan om hills medabolli te geven maar daar zit tarwe in, dus dat kan niet gegeven worden
Ze stond een tijdje terug op lightvoeding van nutro en werd ze slanker maar haar vacht werd lelijk en dof
Terug op pro plan zalm gezet en nu ziet ze er weer prachtig uit, dikke glanzende gitzwarte vacht
Tis een berner met zware bone en ze is 65 schofhoogte dus geen klein mager ding maar vind het gedacht dat ze bijna 50 weegt niet leuk
Wat is de gezondste manier om af te laten vallen, zonder dat ze spiermassa verliest?
Zelf dacht ik aan 300 gram kvv te geven, Duck heeft een magere pensvariant en s'avonds 150 gram pro plan, of is dat nog te veel?
- Ayronna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 1
Re: 49 kilo, bernerteef
Wat is "weinig eten"? Hoeveel ben je met haar eten al geminderd? En hoeveel krijgt ze naast haar gewone eten?
Is er een mogelijkheid om meer te bewegen/langere wandelingen te maken?
Is er een mogelijkheid om meer te bewegen/langere wandelingen te maken?
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Ik ben het niet eens met: aankomen door sterilisatieschelsey schreef:Eigenlijk is het geen medisch probleem maar kan wel komen
Gezondste manier om af te vallen is het juiste eten (vraag DA) en veel beweging.
Je schrijft veel over voeding maar niets over beweging
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Voeren naar max het gewenste gewicht en meer bewegen.
En GEEN extraatjes, gewoon GEEN.
Zo hebben we ooit onze border collie teef van 28 kilo naar 18 kilo gekregen.
Malou moet ook afvallen en krijgt nu 1% van haar lichaamsgewicht aan kvv, de magere diersoorten. Wel tijdens de wandelingen nog beloningen, maar daar is met haar hoeveelheid eten ook rekening mee gehouden.
En GEEN extraatjes, gewoon GEEN.
Zo hebben we ooit onze border collie teef van 28 kilo naar 18 kilo gekregen.
Malou moet ook afvallen en krijgt nu 1% van haar lichaamsgewicht aan kvv, de magere diersoorten. Wel tijdens de wandelingen nog beloningen, maar daar is met haar hoeveelheid eten ook rekening mee gehouden.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
De vraag is niet wat ze weegt maar wat ze zou moeten wegen.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan moet je dus voeren voor 46 kilo.
Wat ik bizar veel vind trouwens, maar dit terzijde.
- Lieske_1977
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 2
Plus nog 150 gram brokken, hè. Dan nog vind ik het ook niet veel. Joy (ook gecastreerd) werkt met haar 22,5 kg 500 gram kvv en de nodige brokjes als beloning weg. Vandaar dat ik me afvraag hoeveel beweging de berner krijgt.Pendrag schreef:Maar 300 gram KVV? Andor is 32 kg en krijgt ruim een kilo KVV. Ik vind het een bizar verschil. Kan me niet voorstellen dat een Berner die 46 kg zou moeten wegen met 300 g niet afvalt.Marjoleine schreef:Dan moet je dus voeren voor 46 kilo.
- Tenmashi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 0
Inderdaad, en hoeveel extra's er nog naast..Lieske_1977 schreef:Plus nog 150 gram brokken, hè. Dan nog vind ik het ook niet veel. Joy (ook gecastreerd) werkt met haar 22,5 kg 500 gram kvv en de nodige brokjes als beloning weg. Vandaar dat ik me afvraag hoeveel beweging de berner krijgt.Pendrag schreef:Maar 300 gram KVV? Andor is 32 kg en krijgt ruim een kilo KVV. Ik vind het een bizar verschil. Kan me niet voorstellen dat een Berner die 46 kg zou moeten wegen met 300 g niet afvalt.Marjoleine schreef:Dan moet je dus voeren voor 46 kilo.
-
S@ndr@
- Zeer actief
KVV , ik wil niet lullig doen maar ik kon mijn hond met KVV nauwelijks op zijn ideale gewicht krijgen hij bleef rond de 75 kilo, nu met brok zit hij rond de 65...... kVV kan behoorlijk aanzetten en 300 gram is gewoon zielig, mijn hond kreeg 500 gr en moest iedere dag spugen omdat zijn maag zo leeg was, alle dagen gal
dat is dus 1 van de redenen dat ik weer terug ben gegaan naar brok...... met aanvulling van verse groentes voor de vulling en de extra voedingstoffen uit verse groentes
dat is dus 1 van de redenen dat ik weer terug ben gegaan naar brok...... met aanvulling van verse groentes voor de vulling en de extra voedingstoffen uit verse groentes
- schelsey
- Zeer actief
Voeding daarvoor was 400 gram brok per dag en wat kauwsnoepjes
Nu 2 tal weken 300 gram brok, morgen word ze gewogen bij dierenarts maar ik vind niet dat ze vermagerd is
Door het warme weer heeft ze niet veel gewandeld, gemiddeld uurtje per dag, wel veel gezwommen
Maar ze speelt wel heel veel met de berner pup Mila, dat spelen is natuurlijk niet heel de tijd rennen maar liggend op de grond wat gek staan doen tegen elkaar, af en toe eens met speeltje weg rennen en elkaar uitdagen.
Dierenarts rade dus metabolic aan maar er zit tarwe in en als ik iets geef met tarwe dan krijgt ze vieze ogen dus wil deze brok niet geven
Nu 2 tal weken 300 gram brok, morgen word ze gewogen bij dierenarts maar ik vind niet dat ze vermagerd is
Door het warme weer heeft ze niet veel gewandeld, gemiddeld uurtje per dag, wel veel gezwommen
Maar ze speelt wel heel veel met de berner pup Mila, dat spelen is natuurlijk niet heel de tijd rennen maar liggend op de grond wat gek staan doen tegen elkaar, af en toe eens met speeltje weg rennen en elkaar uitdagen.
Dierenarts rade dus metabolic aan maar er zit tarwe in en als ik iets geef met tarwe dan krijgt ze vieze ogen dus wil deze brok niet geven
- schelsey
- Zeer actief
Bernerteven met normaal postuur wegen tussen de 40 en de 45 kilo, normaal bedoel ik dus mee zware bone ( zware dikke botten)Marjoleine schreef:Dan moet je dus voeren voor 46 kilo.
46 is het max dat ze mag wegen, minder zou nog beter zijn
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
schelsey schreef:Eigenlijk is het geen medisch probleem maar kan wel komen
Ik zou gewoon minder gaan voeren van het voer waar ze het nu goed op doet. Ze krijgt nu dus 400 gr Pro plan zalm begrijp ik?
Daar doet ze het goed op, dus ga je 300 gram geven en aanvullen met sperziebonen (wel even vers en koken/blancheren, want in blik
zit veel zout).
En echt goed op de tussendoortjes letten, want dat tikt vaak heel erg aan.
Ook is het vaak beter om het meeste 's ochtends te voeren, omdat ze over de dag energie verbruiken en na de maaltijd 's avonds vaak
niet zoveel meer doen. Dus dan bv 200 gr 's ochtends en 100 gr 's avonds (en dat aanvullen met sperziebonen).
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Kvv voer je 20 gram per kilo hond, dus als die hond 46 moet wegen, moet je 900 gram voeren.
Dan is 300 zielig en ook als je 150 gram brokken geeft moet ie afvallen want dat is pakweg evenveel als 300 kvv, is dus 600 bij elkaar.
Dan is 300 zielig en ook als je 150 gram brokken geeft moet ie afvallen want dat is pakweg evenveel als 300 kvv, is dus 600 bij elkaar.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoe groot is zo'n beest dan?schelsey schreef:Bernerteven met normaal postuur wegen tussen de 40 en de 45 kilo, normaal bedoel ik dus mee zware bone ( zware dikke botten)
Mijn grootste wetterteef was 32 kilo, die was 59 schofthoogte.
En een wetter is geen tenger hondje.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ze zijn een stuk groter. Luca is 58 cm en lijkt een uk naast de Berner hier in de wijk. Die gaat over de 65 cm.Marjoleine schreef:Hoe groot is zo'n beest dan?schelsey schreef:Bernerteven met normaal postuur wegen tussen de 40 en de 45 kilo, normaal bedoel ik dus mee zware bone ( zware dikke botten)
Mijn grootste wetterteef was 32 kilo, die was 59 schofthoogte.
En een wetter is geen tenger hondje.
Edit: volgens de standaard zijn teven tussen de 58 en 65 cm. De teef hier is wat groter.
- schelsey
- Zeer actief
De grootte van de teven is tussen de 58 cm en 66cm.De grootte van de reuen tussen 64 cm en 70 cm. vanaf 18 maand 45 tot ........kg, reuen kunnen 60 kilo wegen, overgenomen van website berners
Hier foto's van NIsha, maar door vacht moeilijk te zien hoe zwaar ze is
http://i26.photobucket.com/albums/c110/ ... CF0698.jpg
http://i26.photobucket.com/albums/c110/ ... CF0697.jpg
http://i26.photobucket.com/albums/c110/ ... 02%201.jpg
Hier foto's van NIsha, maar door vacht moeilijk te zien hoe zwaar ze is
http://i26.photobucket.com/albums/c110/ ... CF0698.jpg
http://i26.photobucket.com/albums/c110/ ... CF0697.jpg
http://i26.photobucket.com/albums/c110/ ... 02%201.jpg
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Het is een gecastreerde hond. Mijn dierenarts raadt aan na castratie een kwart minder te gaan voeren, dus dan zou het ca. 700 gram zijn. Mits de hond gewoon op gewicht is - bij overgewicht zou tijdelijk 600 gram dus helemaal niet zo raar zijn. Maar ik vind het wel erg weinig klinken, mijn gecastreerde teef van 21 kilo krijgt ook 500-600 gram per dag en daarnaast nog zo'n 100 gram aan brokken in de voerdummy/als beloning.Marjoleine schreef:Kvv voer je 20 gram per kilo hond, dus als die hond 46 moet wegen, moet je 900 gram voeren.
Ik zou wel verwachten dat ze dus met die 300 gram brok - evenveel als 600 gram kvv - is afgevallen.
Je kunt ook nog even goed kijken naar de soorten kvv die je geeft, je hebt vettere en minder vette varianten. Een uurtje per dag beweging lijkt me ook wel wat weinig voor zo'n grote hond, dus als het straks minder warm wordt en ze kan wat meer gaan bewegen, zal dat vast en zeker ook helpen.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Volgens mij is de richtlijn voor kvv voeren 1-2% van het lichaamsgewicht per dag (waarbij minder voor de minder-actieve en/of grotere hond, meer voor de actieve of kleinere hond). Dus voor 46 kilo zou dat 460-920 gram per dag zijn. Dus dan is in totaal 500 gram kvv (of 300 gram kvv + 100 gram brok) mogelijk helemaal niet zo verschrikkelijk weinig voor deze hond
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Ze lijkt wat plomp op de foto's, maar ja, die vacht he?
Ik zou flink minderen, meerdere kleine porties over de dag geven om het hongergevoel tegen te gaan en dan letterlijk voelen of ze goed zit. Dus ribben die niet uitsteken maar wel voelbaar zijn. Ruggengraat niet voelen, maar mag ook niet spekkig zijn.
Om een hoeveelheid voer te bepalen is heel lastig omdat het zo enorm verschilt per hond.
Murdock is gecastreerd en krijgt 500 gram kvv per dag plus extraatjes. Hij is 21kg met een schoft van 60 cm. Hij neigt meer naar mager dan naar te dik. Na een actieve periode merk ik (doordat ik hem bevoel ) dat er wel wat meer bij kan, nou dan geef ik hem even wat meer.
Ik zou flink minderen, meerdere kleine porties over de dag geven om het hongergevoel tegen te gaan en dan letterlijk voelen of ze goed zit. Dus ribben die niet uitsteken maar wel voelbaar zijn. Ruggengraat niet voelen, maar mag ook niet spekkig zijn.
Om een hoeveelheid voer te bepalen is heel lastig omdat het zo enorm verschilt per hond.
Murdock is gecastreerd en krijgt 500 gram kvv per dag plus extraatjes. Hij is 21kg met een schoft van 60 cm. Hij neigt meer naar mager dan naar te dik. Na een actieve periode merk ik (doordat ik hem bevoel ) dat er wel wat meer bij kan, nou dan geef ik hem even wat meer.
-
*Wolf*
- Zeer actief
Ik denk dat die 1-2% eerder voor brokken geldt. Als ik uitga van wat 'mijn' kvv (DARF) adviseert: 30-35% per kilo lichaamsgewicht, is dat toch wel heel wat meer. Ik geloof dat algemeen 25-35% per kilo lichaamsgewicht geldt voor kvv.Fotogravinnetje schreef:Volgens mij is de richtlijn voor kvv voeren 1-2% van het lichaamsgewicht per dag (waarbij minder voor de minder-actieve en/of grotere hond, meer voor de actieve of kleinere hond). Dus voor 46 kilo zou dat 460-920 gram per dag zijn. Dus dan is in totaal 500 gram kvv (of 300 gram kvv + 100 gram brok) mogelijk helemaal niet zo verschrikkelijk weinig voor deze hond
Bij erg kleine porties zou ik eerder bang zijn dat de hond op den duur te weinig voedinggstoffen binnenkrijgt. Je kunt niet straffeloos over langere tijd zomaar de helft of zo van het benodigde voer weglaten.
Ik zou dus eerder een light versie van het een of ander gaan voeren. Dat scheelt al enorm in calorieën. En inderdaad een trainingsprogramma opbouwen, veel bewegen en spelletjes doen etc.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
25% is een kwart van het lichaamsgewicht wat je dan voert he, dat gaat niet hoor*Wolf* schreef:Ik denk dat die 1-2% eerder voor brokken geldt. Als ik uitga van wat 'mijn' kvv (DARF) adviseert: 30-35% per kilo lichaamsgewicht, is dat toch wel heel wat meer. Ik geloof dat algemeen 25-35% per kilo lichaamsgewicht geldt voor kvv.Fotogravinnetje schreef:Volgens mij is de richtlijn voor kvv voeren 1-2% van het lichaamsgewicht per dag (waarbij minder voor de minder-actieve en/of grotere hond, meer voor de actieve of kleinere hond). Dus voor 46 kilo zou dat 460-920 gram per dag zijn. Dus dan is in totaal 500 gram kvv (of 300 gram kvv + 100 gram brok) mogelijk helemaal niet zo verschrikkelijk weinig voor deze hond
Bij erg kleine porties zou ik eerder bang zijn dat de hond op den duur te weinig voedinggstoffen binnenkrijgt. Je kunt niet straffeloos over langere tijd zomaar de helft of zo van het benodigde voer weglaten.
Ik zou dus eerder een light versie van het een of ander gaan voeren. Dat scheelt al enorm in calorieën. En inderdaad een trainingsprogramma opbouwen, veel bewegen en spelletjes doen etc.
Gol zou dan minimaal 5 kilo kvv op een dag moeten krijgen
Gol krijgt 400 gram vlees op een dag, ik mishandel haar!
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Gollum schreef:25% is een kwart van het lichaamsgewicht wat je dan voert he, dat gaat niet hoor*Wolf* schreef:Ik denk dat die 1-2% eerder voor brokken geldt. Als ik uitga van wat 'mijn' kvv (DARF) adviseert: 30-35% per kilo lichaamsgewicht, is dat toch wel heel wat meer. Ik geloof dat algemeen 25-35% per kilo lichaamsgewicht geldt voor kvv.Fotogravinnetje schreef:Volgens mij is de richtlijn voor kvv voeren 1-2% van het lichaamsgewicht per dag (waarbij minder voor de minder-actieve en/of grotere hond, meer voor de actieve of kleinere hond). Dus voor 46 kilo zou dat 460-920 gram per dag zijn. Dus dan is in totaal 500 gram kvv (of 300 gram kvv + 100 gram brok) mogelijk helemaal niet zo verschrikkelijk weinig voor deze hond
Ik zou dus eerder een light versie van het een of ander gaan voeren. Dat scheelt al enorm in calorieën. En inderdaad een trainingsprogramma opbouwen, veel bewegen en spelletjes doen etc.![]()
KVV richtlijn is 2% per kilo lichaamsgewicht, dus 200 gram voor een hond die 10 kilo weegt.
Puchu weegt 32/33 kilo, moet 3 kilo afvallen en krijgt al lange tijd slechts 200 gram KVV en 100 gram light brokjes en viel niks af.
Ik ben nu van Smuldier overgegaan naar Rodi (minder vet) en nu begint hij eindelijk wat af te vallen. Ik mocht inderdaad niet minder voer gaan
geven van de dierenarts omdat hij anders te weinig voedingsstoffen zou binnenkrijgen, dus niet zomaar gigantisch veel gaan minderen.
Hooguit 1/3 (of 1/4) minderen en dat eventueel aanvullen met sperziebonen, maar dus geen crashdieet gaat uitvoeren, is niet gezond
voor mensen en dus ook niet voor honden.
-
*Wolf*
- Zeer actief
Mijn nederige excuses, ik bedoel 25-35 gram per kilo lichaamsgewichtGollum schreef:25% is een kwart van het lichaamsgewicht wat je dan voert he, dat gaat niet hoor*Wolf* schreef:Ik denk dat die 1-2% eerder voor brokken geldt. Als ik uitga van wat 'mijn' kvv (DARF) adviseert: 30-35% per kilo lichaamsgewicht, is dat toch wel heel wat meer. Ik geloof dat algemeen 25-35% per kilo lichaamsgewicht geldt voor kvv.Fotogravinnetje schreef:Volgens mij is de richtlijn voor kvv voeren 1-2% van het lichaamsgewicht per dag (waarbij minder voor de minder-actieve en/of grotere hond, meer voor de actieve of kleinere hond). Dus voor 46 kilo zou dat 460-920 gram per dag zijn. Dus dan is in totaal 500 gram kvv (of 300 gram kvv + 100 gram brok) mogelijk helemaal niet zo verschrikkelijk weinig voor deze hond
Ik zou dus eerder een light versie van het een of ander gaan voeren. Dat scheelt al enorm in calorieën. En inderdaad een trainingsprogramma opbouwen, veel bewegen en spelletjes doen etc.![]()
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Dat klinkt logischer ja*Wolf* schreef:Mijn nederige excuses, ik bedoel 25-35 gram per kilo lichaamsgewichtGollum schreef:25% is een kwart van het lichaamsgewicht wat je dan voert he, dat gaat niet hoor*Wolf* schreef:Ik denk dat die 1-2% eerder voor brokken geldt. Als ik uitga van wat 'mijn' kvv (DARF) adviseert: 30-35% per kilo lichaamsgewicht, is dat toch wel heel wat meer. Ik geloof dat algemeen 25-35% per kilo lichaamsgewicht geldt voor kvv.Fotogravinnetje schreef:Volgens mij is de richtlijn voor kvv voeren 1-2% van het lichaamsgewicht per dag (waarbij minder voor de minder-actieve en/of grotere hond, meer voor de actieve of kleinere hond). Dus voor 46 kilo zou dat 460-920 gram per dag zijn. Dus dan is in totaal 500 gram kvv (of 300 gram kvv + 100 gram brok) mogelijk helemaal niet zo verschrikkelijk weinig voor deze hond
Gol krijgt 400 gram vlees op een dag, ik mishandel haar!. Of dat vergelijkbaar is met 1-2% van het totale lichaamsgewicht laat ik maar liever aan mijn medeforummers over
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Jeetje wat een hoeveelheden
. Ik geef mijn honden brok met wat KVV omdat ik ze op alleen KVV niet op gewicht kan houden. Oscar weegt 33kg en bleef op net geen 2kg KVV per dag vermageren
Ik weeg het niet af, maar schat dat Oscar en Dico(36kg) zo 700-850gr sportbrok per dag + wat KVV en dan nog zijn ze erg slank en Dico zelfs mager.
Ik zou inderdaad niet veel minder gaan geven, van KVV magere soorten en wat te knagen geven zoals knars.
En haar meer beweging geven? Helpt dat niet?
Ik weeg het niet af, maar schat dat Oscar en Dico(36kg) zo 700-850gr sportbrok per dag + wat KVV en dan nog zijn ze erg slank en Dico zelfs mager.
Ik zou inderdaad niet veel minder gaan geven, van KVV magere soorten en wat te knagen geven zoals knars.
En haar meer beweging geven? Helpt dat niet?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zei 20 gram per kilo hond, en dat is dan dus 2 %. Zo moeilijk is dat toch niet?*Wolf* schreef:Mijn nederige excuses, ik bedoel 25-35 gram per kilo lichaamsgewicht. Of dat vergelijkbaar is met 1-2% van het totale lichaamsgewicht laat ik maar liever aan mijn medeforummers over
10 kilo hond, 10 x 20 gram is 200 gram = 2% van 10 kilo.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, ik ook: een rol is pakweg 500 gram, ze mag 250 dus hoppa, de helft.Nanna schreef:Ik voer op het oog, hoef je niks uit te rekenen en af te wegen ook
Mijn vrouw weegt wel en klaag dat ik ze te weinig geef.
Nouja, ik douw ze dan weer vol andere lekkere dingen
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Als ik Ita geef wat ze volgens haar gewicht zou mogen hebben van smuldier kon ik haar rollen
Ze krijgt nog niet de helft van wat ze mag hebben volgens de richtlijnen (dat zou 30 gram per kg lichaamsgewicht zijn
).
Daar komen wel beloningsbrokjes of maaltijdworst bij tijdens het trainen, dat is per dag omgerekend ongeveer een handvol.
Regelmatig controleer ik de voelbaarheid van de ribbenkast.
De achterste twee ribben moeten zeer goed voelbaar zijn en ze moet een taille hebben.
Dan is ze goed op gewicht. (tussen 23 en 25 kilo)
Ze krijgt nog niet de helft van wat ze mag hebben volgens de richtlijnen (dat zou 30 gram per kg lichaamsgewicht zijn
Daar komen wel beloningsbrokjes of maaltijdworst bij tijdens het trainen, dat is per dag omgerekend ongeveer een handvol.
Regelmatig controleer ik de voelbaarheid van de ribbenkast.
De achterste twee ribben moeten zeer goed voelbaar zijn en ze moet een taille hebben.
Dan is ze goed op gewicht. (tussen 23 en 25 kilo)
- schelsey
- Zeer actief
Moest vanmorgen Mila laten enten, ze is nu 13 weken dus de laatste, en Nisha meegenomen om te wegen
1 maand terug woog ze 49, nu 48.5, dus er was toch iets af maar te weinig
Kga haar nu s'morgens op Duck pens zetten omdat dit heel mager is 300 gram, en s'avond dat die pro plan
Tot ze wat meer afgevallen is, dan kan die kvv wat hoger
Ze krijgt tussen de middag zoizo nog haar stuk gedroogde kip en s'avonds een kalfststaaf, beide zijn mager
Kga haar nu s'morgens op Duck pens zetten omdat dit heel mager is 300 gram, en s'avond dat die pro plan
Ze krijgt tussen de middag zoizo nog haar stuk gedroogde kip en s'avonds een kalfststaaf, beide zijn mager
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Maar als je het gaat verhogen komen die kilo's er natuurlijk net zo snel weer bijschelsey schreef:Moest vanmorgen Mila laten enten, ze is nu 13 weken dus de laatste, en Nisha meegenomen om te wegen