Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Cesar Milan vs Martin Gaus
Moderator: moderatorteam
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: Cesar Milan vs Martin Gaus
Positief zou er niet zijn zonder negatief en andersom.
Honden zijn lekker direct en die doen niet zo moeilijk dus dat doe ik ook niet.
Heb je een knuffel verdiend dan krijg je die net als die draai om je oren.
Honden zijn lekker direct en die doen niet zo moeilijk dus dat doe ik ook niet.
Heb je een knuffel verdiend dan krijg je die net als die draai om je oren.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
DeDiana schreef:Ja, dit dus. Bij trainen werk ik louter positief, maar als het gaat om opvoeding gaat dat ook om grenzen aangeven en een (stem)correctie hoort daar ook gewoon bij. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om ongewenst, zelfbelonend gedrag te negeren. Wat ook niet betekent dat ik voortdurend loop te corrigeren, ik steek veel tijd in het aanleren van wél gewenst gedrag en voorkomen van ongewenst gedrag.Paisley schreef:Maar maken ze dan niet het verschil tussen opvoeden en trainen?
De hondenscholen waar ik train/heb getraind werken ook op die manier, dus ik heb zelf geen ervaring met hondenscholen waar geadviseerd wordt alles maar te negeren en ook nooit te corrigeren als het om opvoeding gaat. Het klinkt voor mij heel onnatuurlijk en lijkt me ook erg onduidelijk voor de hond.
Zo doen wij het ook en dat werkt prima bij onze honden.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
- Aantal honden: 1
@ranetje, ik denk dat het de gedachte van quiebus zelf is. Ik kon er in elk geval niets mee, net als Tiny hierboven zegt mócht je gewoon geen uh-uh zeggen. Nooit. Gewoon niet. Uit principe.
Negeren is leuk allemaal en soms is het ook best nuttig, maar een welgemeend NEE werkt soms minstens zo goed. Lola is in elk geval een stuk rustiger in haar koppie geworden sinds ze niet alleen weet wat er wel mag, maar ook wat er níet mag. Begrenzen is belangrijk en dat was dus wat er mis ging in mijn ogen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Negeren is leuk allemaal en soms is het ook best nuttig, maar een welgemeend NEE werkt soms minstens zo goed. Lola is in elk geval een stuk rustiger in haar koppie geworden sinds ze niet alleen weet wat er wel mag, maar ook wat er níet mag. Begrenzen is belangrijk en dat was dus wat er mis ging in mijn ogen.
-
Bumper69
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.
Als volwassen hond bij je gekomen?Bumper69 schreef:Hier liep ik dus ook tegenaan. Spike heb ik nu 4 maanden en wilde weten hoe ik met m om moest gaan. Ook ik was bij een hondenschool waar ik veel moet belonen en moet afleiden als er een andere hond aankwam. Ik was m alleen maar aan het voeren als er een hond aankwam, iedere keer als hij naar mij keek of een kalmerend signaal gaf. Dat hij dan uiteindelijk toch uitviel als de andere hond langskwam moest ik dan negeren want dat werd vanzelf beter. Niet dus. Ik durf bijna niet meer met m te wandelen omdat hij steeds heftiger uitvalt naar andere honden...
Tijdens de cursus deed hij dat natuurlijk niet...
Nu op zoek naar andere hondenschool maar vind het wel heel lastig hoor om te bepalen wat wel werkt...
Ik begrijp uit je onderschrift dat jouw hond al 45 kilo weegt
Ja dat klopt, hij zal ook niet zwaarder worden denk ik want hij is nu 3 jaar. Ik heb m uit het asiel. En is dus wel flink sterk. Ik geloof graag dat negatief gedrag negeren goed is maar soms moet je er wel iets mee doen.
Over het algemeen kom ik alleen maar hondenscholen tegen die dat principe aanhouden. Negatief gedrag negeren en positief gedrag belonen.
Ik mocht ook geen Nee gebruiken inderdaad...
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Mensen vergelijken het met hun brave huishond. Terwijl Cesar werkt met probleemhonden.
Ik vind Cesar een man met zeer veel kennis en ervaring, maar daarnaast vind ik het heel knap dat hij zo rustig kan bljjven. Geen angst.
Halve forum roept dat zij volledig rustig blijven bij agressieve honden. Maar ik moet dat nog wel eens zien.. Ik poepte in mijn broek met sommige honden in Spanje. Weinig mensen die daar werkte konden bepaalde honden uit de kennels halen en bleven echt rustig. Dat waren daar toch de oudere mannen, met 40 jaar hondenervaring. Dus ja, ik heb daar bewondering voor. Ook al is niet alles "mijn ding" ik doe het hem absoluut niet na.
Ik vind Cesar een man met zeer veel kennis en ervaring, maar daarnaast vind ik het heel knap dat hij zo rustig kan bljjven. Geen angst.
Halve forum roept dat zij volledig rustig blijven bij agressieve honden. Maar ik moet dat nog wel eens zien.. Ik poepte in mijn broek met sommige honden in Spanje. Weinig mensen die daar werkte konden bepaalde honden uit de kennels halen en bleven echt rustig. Dat waren daar toch de oudere mannen, met 40 jaar hondenervaring. Dus ja, ik heb daar bewondering voor. Ook al is niet alles "mijn ding" ik doe het hem absoluut niet na.
-
Manuma
- Zeer actief
Ik heb op hondencursus nooit opgevoed, alleen getraind en dan wordt er ook geen nee gezegd.
Ooit heb ik de fout gemaakt hardop tegen mezelf "neeee" te zeggen toen Manu midden op straat ging kakken. Ik geloof dat het een week duurde voor hij weer zomaar durfde te poepen. Hij was er heel zenuwachtig van geworden. Het woord heeft hier dus behoorlijke invloed.
Ik gebruik liever alternatieven dan een correctie. Als hij ergens niet mag kijken zeg ik geen "nee" maar "doorlopen". Het zegt hem wat hij wel mag doen en ik merk dat mijn honden dat veel prettiger vinden. Ik ook trouwens want er wordt veel beter geluisterd naar iets wat ze wel mogen dan naar wat ze niet mogen. De "nee" is hier alleen voor dingen die ze heus wel weten thuis. Als ik een neus over mijn bord zie hangen zeg ik bijvoorbeeld "nee".
Ooit heb ik de fout gemaakt hardop tegen mezelf "neeee" te zeggen toen Manu midden op straat ging kakken. Ik geloof dat het een week duurde voor hij weer zomaar durfde te poepen. Hij was er heel zenuwachtig van geworden. Het woord heeft hier dus behoorlijke invloed.
Ik gebruik liever alternatieven dan een correctie. Als hij ergens niet mag kijken zeg ik geen "nee" maar "doorlopen". Het zegt hem wat hij wel mag doen en ik merk dat mijn honden dat veel prettiger vinden. Ik ook trouwens want er wordt veel beter geluisterd naar iets wat ze wel mogen dan naar wat ze niet mogen. De "nee" is hier alleen voor dingen die ze heus wel weten thuis. Als ik een neus over mijn bord zie hangen zeg ik bijvoorbeeld "nee".
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Tja... ik heb ondervonden dat ik wel rustig bleef toen een hond in mijn arm hing. Ik ga op dat moment in de rationele stand en pas erna realiseer ik mij wat er werkelijk had kunnen gebeuren.Sulluna schreef:Mensen vergelijken het met hun brave huishond. Terwijl Cesar werkt met probleemhonden.
Dat Cesar Milan alleen probleemhonden heeft in zijn programma klopt. En dat zijn methode werkt klopt. Maar bij hem en ik vraag mij af wat er gebeurt als de hond weer terug gaat naar de eigenaren als die in hun oude gewoonten terugvallen.
Honden hebben grenzen nodig. Hoe ruim of strak je die zet bepaal je als eigenaar zelf. Maar je moet wel altijd consequent daar naar blijven handelen. Duidelijk en eerlijk.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Ik gebruik ook bij training nee. Bij opvoeden is het bij Tessa vooral ombuigen/voorkomen, bij Winni vooral negeren, maar Tay heeft hele duidelijke grenzen en krijgt dus ook te horen als hij iets doet wat niet mag. Tay heeft met trainen ook duidelijkheid nodig, dan snapt hij het en doet hij het keurig. Er is een tijd geweest dat we niet corrigeerde met trainen, dus ook geen nee, en daar werd hij erg onzeker en hectisch van.
Ik kijk dus per hond wat ze nodig hebben en dat kan bij iedereen vandaan komen. Tot nu toe heb ik bij alle manieren van opvoeden/trainen wel dingen die ik goed vind en dingen die ik niet zal gebruiken gevonden. En ook dingen waarvan ik dacht het nooit te gebruiken, maar die toch bij de hond blijken te passen en dus wel gebruikt worden.
Ik kijk dus per hond wat ze nodig hebben en dat kan bij iedereen vandaan komen. Tot nu toe heb ik bij alle manieren van opvoeden/trainen wel dingen die ik goed vind en dingen die ik niet zal gebruiken gevonden. En ook dingen waarvan ik dacht het nooit te gebruiken, maar die toch bij de hond blijken te passen en dus wel gebruikt worden.
- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Nu ken ik jouw situatie niet. Maar ik blijf ook rustig bij een ongeluk. Dus als er een hond mij bijt, terwijl ik dat niet had aan zien komen.Branka schreef: Tja... ik heb ondervonden dat ik wel rustig bleef toen een hond in mijn arm hing. Ik ga op dat moment in de rationele stand en pas erna realiseer ik mij wat er werkelijk had kunnen gebeuren.
Dat Cesar Milan alleen probleemhonden heeft in zijn programma klopt. En dat zijn methode werkt klopt. Maar bij hem en ik vraag mij af wat er gebeurt als de hond weer terug gaat naar de eigenaren als die in hun oude gewoonten terugvallen.
Honden hebben grenzen nodig. Hoe ruim of strak je die zet bepaal je als eigenaar zelf. Maar je moet wel altijd consequent daar naar blijven handelen. Duidelijk en eerlijk.
Maar bewust naar een agressieve hond toe gaan, met hem trainen, uit zijn hok halen en hem wellicht uitdagen.. Dat is echt andere koek. Dan doe je iets namelijk bewust en niet impulsief. Ik heb maar weinig mensen ontmoet die dat heel goed kunnen. Die ervaren genoeg zijn om dat goed te kunnen.
Ik snap dat je je afvraagt hoe het na de training/hulp van Cesar gaat. Ik ook, ik zei ook dat ik het niet met alles eens ben. Want soms is de hond beter af bij een herplaatsing, als er echt geen klik is met de baasjes. Soms zie je van die "barbie popjes" en die hebben een loeiagressieve poedel lopen en letten meer op hun nagels dan op de hond. Sja.. maar doet niet af dat ik wel bewondering heb voor mensen als Cesar. Ik doe het hem zéker niet na.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
nee. dat is het niet. (ik heb een quiebus instructeurs diploma)-Lilo- schreef:@ranetje, ik denk dat het de gedachte van quiebus zelf is. Ik kon er in elk geval niets mee, net als Tiny hierboven zegt mócht je gewoon geen uh-uh zeggen. Nooit. Gewoon niet. Uit principe.
de eigenaresse van quiebus zegt letterlijk: als bello de hond van de buren opvreet gaan we natuurlijk niet afleiden met een speeltje he
en ja, het gaat heel erg over begeleiden ipv overheersen. en soms dacht ik ook "ja leuke theorie, doe dat nog eens met een opgefokte jack russell
maar nee zeggen mag gewoon. dat gebruik je om gedrag te stoppen. nee roepen niet want je moet zorgen dat je het commando aanleert zodat je het op normale toon kunt gebruiken.
en ook quiebus is niet heilig. zoals ik al eerder zei: vul je rugzak met alles dat je kunt gebruiken en pak eruit wat je nodig hebt.

- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Contacteer:
Ik kan me in een aantal dingen van Cesar wel vinden, niet alles maar veel dingen wel.
Martin kan ik niet uitstaan, zijn kop en stem staan me niet aan dus dan heb ik al snel moeite om iemand serieus te nemen.
Voor de rest doe ik vrijwel alles op gevoel en pik overal wel dingen uit die ik kan toepassen, als het niet werkt zoeken we een andere manier.
Nee wordt hier ook gebruikte en een fysieke correctie bij ernstige overtredingen ook wel, dat is meestal niet meer dan een por of even bij de nek pakken en even flink tetteren dat ik dat niet meer wens maar het werkt doorgaan wel.
Overigens ga ik nu voor de tweede keer naar een hondenschool een andere als waar ik met Maylo was en bij allebei is nee of foei gewoon toegestaan.
Ik ben niet zo goed in negeren dus doe het ook niet.
Martin kan ik niet uitstaan, zijn kop en stem staan me niet aan dus dan heb ik al snel moeite om iemand serieus te nemen.
Voor de rest doe ik vrijwel alles op gevoel en pik overal wel dingen uit die ik kan toepassen, als het niet werkt zoeken we een andere manier.
Nee wordt hier ook gebruikte en een fysieke correctie bij ernstige overtredingen ook wel, dat is meestal niet meer dan een por of even bij de nek pakken en even flink tetteren dat ik dat niet meer wens maar het werkt doorgaan wel.
Overigens ga ik nu voor de tweede keer naar een hondenschool een andere als waar ik met Maylo was en bij allebei is nee of foei gewoon toegestaan.
Ik ben niet zo goed in negeren dus doe het ook niet.
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
In mijn ogen doet intonatie ook heel veel, zeker bij het woordje nee. Ik ben volledig overtuigd dat Duke het verschil begrijpt tussen "nee Dukie, hij ligt hier" (op lief blij toontje) als hij een gevallen koekje niet kan vinden, of een duidelijke maar neutrale "nee, kom" als hij ergens heen wil wat niet mag, of een donderende "NEE!" als hij echt fout zit als hij bijvoorbeeld eten probeert te stelen of zo. Dat dat eerste dus niet zo serieus is en niet meer als een aanwijzing, de tweede gewoon een opdracht en het bij dat laatste echt menis is en hij op zijn flikker krijgt, dat snapt hij echt wel. Intonatie, volume, lichaamshouding, etc, doet volgens mij veel en veel meer dan puur de klank van het woordje nee.
Nu heb je natuurlijk verschil in hoe gevoelig een hond is, en zijn er ook honden die bij een hele vriendelijke nee al in elkaar duiken, maar ik geloof eigenlijk wel dat het voor het grootste deel van de honden wel zo werkt.
Het ligt volgens mij gewoon volledig aan wat je aan het doen bent of negeren zin heeft of niet. Duke raakt nogal opgewonden van actie. Rennende kinderen, iemand die een bal gooit, een dravend paard, een kudde schapen die wegrennen, een hond die over een agility parcours gaat. Actie wil hij heen, en als dat niet kan raakte hij behoorlijk gefrustreerd. Dan ging hij blaffen, en aan de riem trekken en tegen me op springen etc. Hem dan op zijn flikker geven en zijn opwinding onderdrukken heeft écht geen zin, dat levert alleen maar heel erg veel stress. Maar hij was in het begin ook echt niet bereikbaar voor afleiden of zo. Ik weet dat vanaf afstand opbouwen meestal de beste remedie is, maar de omstandigheden waarop hij reageert zijn gewoon niet te controleren en de afstand dus ook niet. Ik ben het gedrag dus gaan negeren. En dan bedoel ik niet, gewoon doorgaan waar we mee bezig zijn. Maar nee, negeren als in, kort houden en voor boom spelen. Laat maar razen, hij komt er vanzelf wel achter dat hij er niks mee op schiet. En daarbij dus wel opletten op momenten dat hij mij aankijkt en daarvoor belonen. Maar we gaan niet verder met de wandeling (of wat we aan het doen zijn) tot hij zit en me aankijkt. De eerste keer stond ik gerust een half uur met een razende hond, inmiddels in dat soort situaties meestal nog maar een klein minuutje voor hij kalmeerd of bedenkt dat het hem meer oplevert om te gaan zitten en mij aan te kijken. Inmiddels komt hij ook niet meer zo hoog in zijn drift dat ik hem makkelijker kan afleiden of zelfs dat hij in plaats van reageren, naar mij kijkt. We zijn er nog niet, maar het gaat met sprongen vooruit en in die zin heeft zijn gedrag negeren echt wel geholpen. Maar nee, bij zelfbelonend gedrag zoals de vuilniszak grondig onderzoeken, heeft negeren natuurlijk geen enkele zin en zijn duidelijke grenzen enorm belangrijk.
Maar wat dat betreft is geen enkele extreme manier goed en vergt elke hond en elke situatie een andere aanpak. Zelf probeer ik wel zo veel mogelijk vanuit samenwerking te doen en minder vanuit de baas zijn afdwingen.
Nu heb je natuurlijk verschil in hoe gevoelig een hond is, en zijn er ook honden die bij een hele vriendelijke nee al in elkaar duiken, maar ik geloof eigenlijk wel dat het voor het grootste deel van de honden wel zo werkt.
Het ligt volgens mij gewoon volledig aan wat je aan het doen bent of negeren zin heeft of niet. Duke raakt nogal opgewonden van actie. Rennende kinderen, iemand die een bal gooit, een dravend paard, een kudde schapen die wegrennen, een hond die over een agility parcours gaat. Actie wil hij heen, en als dat niet kan raakte hij behoorlijk gefrustreerd. Dan ging hij blaffen, en aan de riem trekken en tegen me op springen etc. Hem dan op zijn flikker geven en zijn opwinding onderdrukken heeft écht geen zin, dat levert alleen maar heel erg veel stress. Maar hij was in het begin ook echt niet bereikbaar voor afleiden of zo. Ik weet dat vanaf afstand opbouwen meestal de beste remedie is, maar de omstandigheden waarop hij reageert zijn gewoon niet te controleren en de afstand dus ook niet. Ik ben het gedrag dus gaan negeren. En dan bedoel ik niet, gewoon doorgaan waar we mee bezig zijn. Maar nee, negeren als in, kort houden en voor boom spelen. Laat maar razen, hij komt er vanzelf wel achter dat hij er niks mee op schiet. En daarbij dus wel opletten op momenten dat hij mij aankijkt en daarvoor belonen. Maar we gaan niet verder met de wandeling (of wat we aan het doen zijn) tot hij zit en me aankijkt. De eerste keer stond ik gerust een half uur met een razende hond, inmiddels in dat soort situaties meestal nog maar een klein minuutje voor hij kalmeerd of bedenkt dat het hem meer oplevert om te gaan zitten en mij aan te kijken. Inmiddels komt hij ook niet meer zo hoog in zijn drift dat ik hem makkelijker kan afleiden of zelfs dat hij in plaats van reageren, naar mij kijkt. We zijn er nog niet, maar het gaat met sprongen vooruit en in die zin heeft zijn gedrag negeren echt wel geholpen. Maar nee, bij zelfbelonend gedrag zoals de vuilniszak grondig onderzoeken, heeft negeren natuurlijk geen enkele zin en zijn duidelijke grenzen enorm belangrijk.
Maar wat dat betreft is geen enkele extreme manier goed en vergt elke hond en elke situatie een andere aanpak. Zelf probeer ik wel zo veel mogelijk vanuit samenwerking te doen en minder vanuit de baas zijn afdwingen.
Laatst gewijzigd door Shiloh86 op 01 sep 2016 12:17, 3 keer totaal gewijzigd.

- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Dit dusShiloh86 schreef:In mijn ogen doet intonatie ook heel veel, zeker bij het woordje nee. Ik ben volledig overtuigd dat Duke het verschil begrijpt tussen "nee Dukie, hij ligt hier" (op lief blij toontje) als hij een gevallen koekje niet kan vinden, of een duidelijke maar neutrale "nee, kom" als hij ergens heen wil wat niet mag, of een donderende "NEE!" als hij echt fout zit als hij bijvoorbeeld eten probeert te stelen of zo. Dat dat eerste dus niet zo serieus is en niet meer als een aanwijzing, de tweede gewoon een opdracht en het bij dat laatste echt menis is en hij op zijn flikker krijgt, dat snapt hij echt wel. Intonatie, volume, lichaamshouding, etc, doet volgens mij veel en veel meer dan puur de klank van het woordje nee.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
mijke schreef:Dit dusShiloh86 schreef:In mijn ogen doet intonatie ook heel veel, zeker bij het woordje nee. Ik ben volledig overtuigd dat Duke het verschil begrijpt tussen "nee Dukie, hij ligt hier" (op lief blij toontje) als hij een gevallen koekje niet kan vinden, of een duidelijke maar neutrale "nee, kom" als hij ergens heen wil wat niet mag, of een donderende "NEE!" als hij echt fout zit als hij bijvoorbeeld eten probeert te stelen of zo. Dat dat eerste dus niet zo serieus is en niet meer als een aanwijzing, de tweede gewoon een opdracht en het bij dat laatste echt menis is en hij op zijn flikker krijgt, dat snapt hij echt wel. Intonatie, volume, lichaamshouding, etc, doet volgens mij veel en veel meer dan puur de klank van het woordje nee.
natuurlijk is dat waar. als ik bulderend BRAAF SCHATTIGE LIEVERD VAN ME roep dan zijn ze ook onder de indruk.
de kunst is het aanleren.
ik kon tegen sam "nee" zeggen op normale toon en hij stopte met alles waar hij mee bezig was. en dat kreeg daarna een vervolg-commando.
en dat ging echt weleens mis. maar de bulderende nee heeft ook geen 100% score

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Een herplaatser heeft bagage.Bumper69 schreef:Ja dat klopt, hij zal ook niet zwaarder worden denk ik want hij is nu 3 jaar. Ik heb m uit het asiel. En is dus wel flink sterk. Ik geloof graag dat negatief gedrag negeren goed is maar soms moet je er wel iets mee doen.ranetje schreef:Als volwassen hond bij je gekomen?Bumper69 schreef:Hier liep ik dus ook tegenaan. Spike heb ik nu 4 maanden en wilde weten hoe ik met m om moest gaan. Ook ik was bij een hondenschool waar ik veel moet belonen en moet afleiden als er een andere hond aankwam. Ik was m alleen maar aan het voeren als er een hond aankwam, iedere keer als hij naar mij keek of een kalmerend signaal gaf. Dat hij dan uiteindelijk toch uitviel als de andere hond langskwam moest ik dan negeren want dat werd vanzelf beter. Niet dus. Ik durf bijna niet meer met m te wandelen omdat hij steeds heftiger uitvalt naar andere honden...
Tijdens de cursus deed hij dat natuurlijk niet...
Nu op zoek naar andere hondenschool maar vind het wel heel lastig hoor om te bepalen wat wel werkt...
Ik begrijp uit je onderschrift dat jouw hond al 45 kilo weegt
Over het algemeen kom ik alleen maar hondenscholen tegen die dat principe aanhouden. Negatief gedrag negeren en positief gedrag belonen.
Ik mocht ook geen Nee gebruiken inderdaad...
Volgens mij is het noodzaak om daar puur duidelijk te zijn en je grenzen heel consequent aan te geven tijdens je opvoeding.
"Vanaf nu gaat het zo en dit zijn bij mij de regels"
Voor mijn gevoel kom je daar lang niet altijd uit met negeren (op momenten waarop ik dat doe dan en dat is niet zo heel vaak
Bij training, aanleren van nieuwe opdrachten, negeer ik vrij veel.
Bij de opvoeding wil ik liefst zo snel mogelijk duidelijke grenzen.
Wel in de vorm van "nee dit mag niet, maar dat mag wel" dus bij de "nee" een alternatief geven dat wel mag.
-
Mockingjay
Ik ben het heel vaak met cesar eens,
Je mag ook niet vergeten dat hij vaak zware gevalletjes krijgt voorgeschoteld.
Ik ben alleen tegen een sliplijn, die hij wel gebruikt en veel andere trainers ook, op onze hondenschool gebruiken ook veel mensen dat, ik niet. Ben er gewoon tegen. Is persoonlijk. Ik ben een grote fan van inge Pauwels.
zij heeft ook interessante boeken, vb honden spiegel en hondentherapeut. Boeken van Cesar hebben me ook al verder geholpen. Martin gaus heb ik niet zo'n sympathie voor. Hij breekt Caesar af terwijl die vaak aggresieve pitbulls heropvoeding geeft (hij zet zich enorm in voor de pitbulls) Martin gaus voedt dan bvb een labrador op, niet te vergelijken vind ik...
Ik ben alleen tegen een sliplijn, die hij wel gebruikt en veel andere trainers ook, op onze hondenschool gebruiken ook veel mensen dat, ik niet. Ben er gewoon tegen. Is persoonlijk. Ik ben een grote fan van inge Pauwels.
- ranetje
- Zeer actief
Martin Gaus voedt een Labrador (en heel wat andere rassen) op en herplaatst hemMockingjay schreef:Ik ben het heel vaak met cesar eens,
Ik ben alleen tegen een sliplijn, die hij wel gebruikt en veel andere trainers ook, op onze hondenschool gebruiken ook veel mensen dat, ik niet. Ben er gewoon tegen. Is persoonlijk. Ik ben een grote fan van inge Pauwels.zij heeft ook interessante boeken, vb honden spiegel en hondentherapeut. Boeken van Cesar hebben me ook al verder geholpen. Martin gaus heb ik niet zo'n sympathie voor. Hij breekt Caesar af terwijl die vaak aggresieve pitbulls heropvoeding geeft (hij zet zich enorm in voor de pitbulls) Martin gaus voedt dan bvb een labrador op, niet te vergelijken vind ik...
Cesar Milan neemt pitbulls over en de meeste daarvan blijven bij hem.
Die honden zijn niet zo gemakkelijk te herplaatsen.
-
Mockingjay
Juist, maar die kritiek die Cesar krijgt (ook van martin gaus zelf) vind ik onterecht dus en t maakt hem niet sympathiek vindk (men eigen mening en gevoel)ranetje schreef:Martin Gaus voedt een Labrador (en heel wat andere rassen) op en herplaatst hemMockingjay schreef:Ik ben het heel vaak met cesar eens,
Ik ben alleen tegen een sliplijn, die hij wel gebruikt en veel andere trainers ook, op onze hondenschool gebruiken ook veel mensen dat, ik niet. Ben er gewoon tegen. Is persoonlijk. Ik ben een grote fan van inge Pauwels.zij heeft ook interessante boeken, vb honden spiegel en hondentherapeut. Boeken van Cesar hebben me ook al verder geholpen. Martin gaus heb ik niet zo'n sympathie voor. Hij breekt Caesar af terwijl die vaak aggresieve pitbulls heropvoeding geeft (hij zet zich enorm in voor de pitbulls) Martin gaus voedt dan bvb een labrador op, niet te vergelijken vind ik...
Op TV zie je cesar vaak bezig met honden die al ver over de rooie zitten, en hij heeft technieken zoals de zogenaamde touch (met de tip van zen voet) en de 'tsch' geluidjes maar als je zijn boeken leest zie je eigenlijk een andere Cesar. Als ik soms zeg tegen mensen 'kvoed men hond op met de methode Cesar millan' vinden ze dat meestal niet zo oké, terwijl het vooral draait om op je eigen gedrag en houding te letten zonder te corrigeren.
- ranetje
- Zeer actief
Maar dat is nou net het punt waar ik bij CM tegenaan hik.Mockingjay schreef:Juist, maar die kritiek die Cesar krijgt (ook van martin gaus zelf) vind ik onterecht dus en t maakt hem niet sympathiek vindk (men eigen mening en gevoel)ranetje schreef:Martin Gaus voedt een Labrador (en heel wat andere rassen) op en herplaatst hemMockingjay schreef:Ik ben het heel vaak met cesar eens,
Op TV zie je cesar vaak bezig met honden die al ver over de rooie zitten, en hij heeft technieken zoals de zogenaamde touch (met de tip van zen voet) en de 'tsch' geluidjes maar als je zijn boeken leest zie je eigenlijk een andere Cesar. Als ik soms zeg tegen mensen 'kvoed men hond op met de methode Cesar millan' vinden ze dat meestal niet zo oké, terwijl het vooral draait om op je eigen gedrag en houding te letten zonder te corrigeren.
Je kunt nog zo mooi op je filmpjes zetten dat je dit thuis niet moet proberen, dat is wat de mensen zien en wat ze onthouden
En wat ze nadoen ...... bij honden waar dat niet aan de orde zou moeten zijn.
-
Mockingjay
Daar geef k je inderdaad gelijk in!ranetje schreef:Maar dat is nou net het punt waar ik bij CM tegenaan hik.Mockingjay schreef:Juist, maar die kritiek die Cesar krijgt (ook van martin gaus zelf) vind ik onterecht dus en t maakt hem niet sympathiek vindk (men eigen mening en gevoel)ranetje schreef:Martin Gaus voedt een Labrador (en heel wat andere rassen) op en herplaatst hemMockingjay schreef:Ik ben het heel vaak met cesar eens,
Je kunt nog zo mooi op je filmpjes zetten dat je dit thuis niet moet proberen, dat is wat de mensen zien en wat ze onthouden
En wat ze nadoen ...... bij honden waar dat niet aan de orde zou moeten zijn.