Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat betaal je de hondenoppas?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Bumper69
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.

Wat betaal je de hondenoppas?

Ongelezen bericht door Bumper69 »

Straks komt er iemand om even mee te gaan met de wandeling zodat als wij er niet zijn zij Spike kan uitlaten.
Dat zal niet zo vaak gebeuren. Ze is tussen de 20 en 25.
Wat betaal ik haar dan? :scratch:
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Re: Wat betaal je de hondenoppas?

Ongelezen bericht door mijke »

Hm dat ligt er nogal aan. Toen ik die leeftijd was heb ik ook wat oppashondjes gehad. Voor mijn vaste oppashondje kreeg ik geloof ik iets van E5,- per uur. Ik heb ook nog bij mensen thuis opgepast een paar weken, daar kreeg ik E35,- per dag voor. Maar dat was op een kasteel in de bossen dus voor mij was dat gewoon een soortvan vakantie :P
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hoe lang wil je dat ze met Spike gaat wandelen? Ik heb het vorig jaar een poos voor iemand gedaan en vroeg € 5 per half uur.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

5 euro vind ik eigenlijk niet veel. Moet ook zo'n uitlater vinden :F: iemand? Bij de echte uitlaatservice betaal je toch al gauw 12 - 18 euro. Maar meestal nemen ze je hond dan mee naar een andere locatie.
Femmel
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Ligt er aan wat je verwacht van de wandeling? Voor een p&p rondje zou ik € 5,- vragen voor een wandeling van een uur € 10,-. Vooropgesteld dat het wel bij mij in de buurt moet zijn, dus geen reiskosten of lange reistijden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
mijke
Zeer actief

Brindlecardi schreef:5 euro vind ik eigenlijk niet veel. Moet ook zo'n uitlater vinden :F: iemand? Bij de echte uitlaatservice betaal je toch al gauw 12 - 18 euro. Maar meestal nemen ze je hond dan mee naar een andere locatie.
Vind ik ook niet veel maar het is denk ik voor een particulier een hele redelijke prijs. Moet je eens gaan kijken wat je verdient als je op kinderen gaat passen via een oppascentrale ofzo. Vier euro per uur :ugh:
janeway
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door janeway »

De Hus die hier in de buurt wel eens honden haalt vraagt volgens mij per keer 12 euro. Zitten ze eerst nog een rit in een bus en gaan dan op eigen terrein los of maken een wandeling..
Moet de dame er van rond komen of is het echt een bijbaantje en een beetje voor de fun? Leeftijd vind ik wel mee tellen. Zou mijn zoon van 14 een uur met een hond van een ander lopen en daar 5 euro voor krijgen dan heeft ie mooi een leuk baantje. Maar voor iemand van 23 is dat wel weer een beetje weinig. Wat vraagt de dame zelf?
[/list]Koda heeft ook een facebookpagina

Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

_Tiny_ schreef:
Brindlecardi schreef:5 euro vind ik eigenlijk niet veel. Moet ook zo'n uitlater vinden :F: iemand? Bij de echte uitlaatservice betaal je toch al gauw 12 - 18 euro. Maar meestal nemen ze je hond dan mee naar een andere locatie.
Maar die hebben een bedrijf en dragen belasting af en alles. Die 18 euro steken ze niet in eigen zak.
Belasting is ook weer aftrekbaar.
Maar 5 euro per uur is gewoon echt te weinig.
Daar komen 15 jarigen hun nest tegenwoordig niet meer voor uit.

Ik zou het belangrijk vinden dat er een klik is zodat je er in de toekomst ook nog eens een beroep op kan doen. En gewoon kijken wat hij of zij zelf in gedachten heeft voor prijs. 20 euro vind ik wel te per uur. Voor een HUS die bepaalde kosten heeft is het natuurlijk anders echter vragen die ook niet extreme bedragen die hebben meestal toch wel meer hondjes.. Ik denk dat tegenwoordig een realistisch bedrag ergens tussen de 10 en de 15 euro ligt per uur.

Gaat ze oppassen bij jou thuis of neemt ze de hond alleen mee met wandelen? Of neemt ze de hond ook mee naar haar eigen huis. Zij wel factoren ook
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Ted en Harry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie mix en OEB

Ongelezen bericht door Ted en Harry »

Ik betaal mijne 10 euro voor een wandeling/fietstochtje van 1 tot 1,5 uur 10 euro. Een koopje wat mij betreft, want Ted heeft veel van haar geleerd en de honden van de uitlaatster zijn meestal ook mee en daar geniet ze zo van. Een dag in de week gaat ze met de uitlaatster mee naar huis, van 10 tot 19 ongeveer en dat kost me 20 euro. Met oud en nieuw mocht Tedje mee op vakantie, klassiek hutje op de hei met 6 honden, daar hebben we het normale dagtarief voor aangehouden maar toen heb ik wel wat extra geld gegeven als kerstbonus haha.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

_Tiny_ schreef:
Maar die hebben een bedrijf en dragen belasting af en alles. Die 18 euro steken ze niet in eigen zak.
Eigenlijk hoort iedereen dat natuurlijk netjes te doen :mrgreen:
Maar ik vind de 12-18 euro ook zeker niet vreemd.
mijke
Zeer actief

Brindlecardi schreef:Eigenlijk hoort iedereen dat natuurlijk netjes te doen :mrgreen:
Valt mee hoor, neveninkomsten hoef je tot een bepaald bedrag (een bedrag waar je bij lange na niet op komt als je af en toe oppast) niet op te geven ;)
Chihuahua-paws
Zeer actief

Op geven moet wel, Je hoeft er niet over af te dragen ;)

Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

toots schreef: Maar 5 euro per uur is gewoon echt te weinig.
Voor 6,50 komen ze hun nest niet eens uit Toots. Ik zocht ook een 14 of 15 jarige voor 4 uurtjes per week als tuinhulp. Wat gras maaien, schoffelen en dat soort dingen. Ze mogen zelf de tijd indelen. Is toch ruim 25 Euro per week als extra zakcentje. Schijnbaar hebben ze allemaal rijke ouders want er meldde zich tot nu toe niemand.
Laatst gewijzigd door Wolfsblut op 31 aug 2016 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
mijke
Zeer actief

Bij mijn weten hoeft zelfs opgeven echt niet. Maar ik ben geen belastingexpert hoor :P

Gewoon onderling hand en spandiensten verrichten en elkaar daar een kleine vergoeding voor geven mag gewoon. Daarom zijn die bedragen doorgaans ook lager dan wanneer je alles officieel aanpakt. Je kunt dus rustig onder de tarieven van de HUS gaan zitten zonder dat je je knieperig hoeft te voelen. Je kunt er van uitgaan dat de helft á 2/3e van het bedrag dat je de HUS betaalt naar onkosten gaat. Blijft er ineens niet veel meer over he ;)

Maar het is ook afhankelijk van wat zij wil. Je doet gewoon een voorstel en als zij het er niet mee eens is doet ze wel een tegenbod toch? Daar kun je samen wel uit komen.
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Ik vind het ook een verschil of iemand met 1 hond loopt, of dat het een HUS is. En wat ik ook niet geheel onbelangrijk vind; wat voor type hond is het.

Ik heb een zeer goede vriend die Amy voor mij uitlaat. Ze logeert ook regelmatig bij hem en hij is een van de weinige mensen die ik echt vertrouw met haar. Hij zou het gratis doen, is echt gek met haar, maar ik vind dus dat hij erg veel tijd besteedt aan Amy als ze met hem wandelt of als ze er logeert en daar betaal ik hem ook naar (ook al wil hij dat echt niet).

De andere 3 zin zeer makkelijk en mocht ik daar ooit een uitlaat/oppas voor nodig hebben betaal ik minder. Met Amy moet je gewoon altijd echt focussen en de andere 3 hobbelen wel mee en doen gewoon hun ding, als ze maar lekker een stuk kunnen lopen
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Mina2006
Zeer actief
Mijn ras(sen): Maltezer kruising (samenwonend met een border collie kruising)

Ongelezen bericht door Mina2006 »

Ik vergelijk een dienst al snel met schoonmaakhulp. Ik weet dat de meeste particuliere schoonmaakhulpen (vaak met ervaring) zo'n 10 euro per uur krijgen.
Dat gezegd te hebben lijkt het uitlaten van een hond nou niet echt méér dan 10 euro per uur waard, voor een vrij jong iemand (tenzij ze misschien een speciale honden/dieren opleiding heeft gedaan of zo).

Zonde dat veel jongeren voor 5 tot 10 euro per uur iets doen hun nest niet uitkomen, maar wel een baantje aannemen dat netto misschien nét 5 euro betaalt. (WML van een 19 jarige is een bruto uurloon van 4,62 euro).
Als ik kon werken en ik zou 25 euro per week zwart bij kunnen verdienen, zou ik dat best doen. (nav Wolfsblut)
Ondanks de angst ooit gepakt te worden door de belastingdienst.

Aan de ene kant wil je (ik dan dus) dat de jeugd wat minder zeikerig wordt om geld (''ik kom voor 5 euro m'n nest niet uit'') maar aan de andere kant wil je natuurlijk niet je uitlaathulp kwijtraken.

Ik ben ook wel benieuwd wat ze zelf wilde hebben ervoor.
Afbeelding

9,5 jaar
Chihuahua-paws
Zeer actief

Wolfsblut schreef:
Voor 6,50 komen ze hun nest niet eens uit Toots. Ik zocht ook een 14 of 15 jarige voor 4 uurtjes per week als tuinhulp. Wat gras maaien, schoffelen en dat soort dingen. Ze mogen zelf de tijd indelen. Is toch ruim 25 Euro per week als extra zakcentje. Schijnbaar hebben ze allemaal rijke ouders want er meldde zich tot nu toe niemand.

Tja misschien gewoon iets meer uit geven?
25 euro in de week dat is gewoon niet veel, kan zo,n gast geen eens een broek van kopen.
Waarom zou die zich voor jou uit de naad werken??

Chihuahua-paws
Zeer actief

Mina2006 schreef:
Zonde dat veel jongeren voor 5 tot 10 euro per uur iets doen hun nest niet uitkomen, maar wel een baantje aannemen dat netto misschien nét 5 euro betaalt. (WML van een 19 jarige is een bruto uurloon van 4,62 euro).
Als ik kon werken en ik zou 25 euro per week zwart bij kunnen verdienen, zou ik dat best doen. (nav Wolfsblut)
Ondanks de angst ooit gepakt te worden door de belastingdienst.
De baan waar ze netto 5 euro per uur aan over houden. Is hun opstapje voor de toekomst. Het is altijd mooi al iets op je cv te hebben staan.
Dat is dus iets heel anders dan ergens zwart werken.

Chihuahua-paws
Zeer actief

mijke schreef:Bij mijn weten hoeft zelfs opgeven echt niet. Maar ik ben geen belastingexpert hoor :P

Gewoon onderling hand en spandiensten verrichten en elkaar daar een kleine vergoeding voor geven mag gewoon. Daarom zijn die bedragen doorgaans ook lager dan wanneer je alles officieel aanpakt. Je kunt dus rustig onder de tarieven van de HUS gaan zitten zonder dat je je knieperig hoeft te voelen. Je kunt er van uitgaan dat de helft á 2/3e van het bedrag dat je de HUS betaalt naar onkosten gaat. Blijft er ineens niet veel meer over he ;)

Maar het is ook afhankelijk van wat zij wil. Je doet gewoon een voorstel en als zij het er niet mee eens is doet ze wel een tegenbod toch? Daar kun je samen wel uit komen.
Ik zou dat ook niet opgeven hoor.
Het zou eigenlijk wel moeten maar ik geloof niet dat er een haan naar kraait als het om zo'n extratje gaat :wink:

veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik betaal de HUS €10,50 per keer en dan is Finn toch al snel zo'n 2,5-3 uur weg (incl halen en brengen).
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Wij hebben iemand die gemiddeld 2dgn per 2 weken standaard komt en daarnaast nog als we eens weg moeten(al snel 6-7dgn per maand). Die man laat privé onze honden uit. Hij liet ze eerst tegelijk uit en liep dan tussen de 40-50min. Nu wordt Dico te sterk dus maakt hij 2 rondes van 25-35min.

Hij krijgt € 12,50 per keer voor 3 honden. Voor 2 honden betaalde ik €10,-. Voor een uitlaatservice zou ik hier in de buurt €13-15 voor de eerste en ik dacht € 10-12 per opvolgende hond kwijt zijn. Het scheelt mij niet alleen € 165 per maand, ik vind het een zalig idee dat ze gewoon privé worden uitgelaten en niet ook nog eens 1,5u of laten in een auto hoeven te zitten om alle honden op te halen en weer thuis te brengen. Plus dat ik mijn honden sowieso niet aan een HUS meegeef. Ze krijgen nu bijna 1 op 1 aandacht, nog een berg knuffels en koekjes toe.

Gewoon gevonden via een briefje in de supermarkt. Er kwamen 3 mensen op af (in slechts 1 week). 2 vielen af en erg blij met nr 3.
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Nou, hier komen 15-jarigen heus hun nest wel uit voor 5 euro. Mits het een structureel inkomen is.
Maar op 19-jarige leeftijd zou ik wel iets meer geven, minimaal 6 euro.
Als het slechts voor een enkele keer is, zou ik zelf eerder aan 10 euro denken voor een wandeling van een uur.
Mina2006
Zeer actief

toots schreef:
Wolfsblut schreef:

Tja misschien gewoon iets meer uit geven?
25 euro in de week dat is gewoon niet veel, kan zo,n gast geen eens een broek van kopen.
Waarom zou die zich voor jou uit de naad werken??
100 euro per maand voor een 14-15 jarige niet veel, voor 4 uur werk per week?
Dat is 6,25 euro netto, terwijl het bruto uurloon op 2,64 euro ligt.

Toen ik 15 jaar was werkte ik voor nog geen 3 euro bruto per uur hoor..dus 25 euro per week voor 4 uurtjes werk is dan juist een mega grote deal en niet ''gewoon niet veel''. Als een 14-15 jarige tegen mij zou zeggen ''waarom zou ik voor jou mij uit mijn naad werken voor ''maar'' 6,25 euro per uur'', dan zijn ze sowieso al niet meer welkom bij mij, want met zo'n houding vind ik je dan een verwend nest. Voor een 20 jarige is het MISSCHIEN iets anders. Ik zeg misschien, omdat het minimumloon van een 20 jarige bruto per uur 5,41 euro is.

En ja, die baan waar ze werken is een opstapje voor op de cv, maar zwartwerk kan je gewoon op je cv zetten hoor, wellicht onder ''vrijwillig'' (als je echt bang bent dat ze alles puntje voor puntje gaan controleren bij de belastingdienst etc.) vrijwilligerswerk staat vaak nog eens beter ook.
Afbeelding

9,5 jaar
janeway
Zeer actief

Ongelezen bericht door janeway »

Ik zit hier midden in de pubers en het min jeugdloon is echt geen 5e per uur. Als ze 2.50 krijgen mogen ze blij zijn. Mijn zoon zou voor 5e je hond een uur laten lopen en blij zijn met zijn gemakkelijk verdiende 5e. Dochter van 17 trouwens ook nog maar die wordt idd kritischer omdat ze structureel inkomen nodig heeft als ze straks 18 is.
[/list]Koda heeft ook een facebookpagina

Afbeelding
danifa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder

Ongelezen bericht door danifa »

dat ligt eraan. Heeft ze zelf honden en kunnen die mee met het uitlaten. Hoe gemakkelijk is jouw hond? sociaal of een gehele gebruiksaanwijzing.
Voor het uitlaten van een leuke sociale gemakkelijk hond vind ik, voor een uur uitlaten een bedrag tussen de 7,5 of 10 euro redelijk.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Mina2006 schreef: 100 euro per maand voor een 14-15 jarige niet veel, voor 4 uur werk per week?
Ik geloof dat ze dan idd liever hun zakgeld afwachten.

Toen ik 16 was verdiende ik 6,75 in guldens per uur plus in de zomermaanden 1 gulden extra. En kon full time werken. Dat tikte dan aardig op. Dan is 7,75 over 8 uurtjes en dan 5 keer per week een aardig zakcentje en is de moeite om toch je nest uit te komen.

Met dat schoffelen in tuintjes hebben ze geen zekerheden. En ook zijn ze niet verzekerd als er iets gebeurd.

Mina2006
Zeer actief

toots schreef:
Mina2006 schreef: 100 euro per maand voor een 14-15 jarige niet veel, voor 4 uur werk per week?
Ik geloof dat ze dan idd liever hun zakgeld afwachten.

Toen ik 16 was verdiende ik 6,75 in guldens per uur plus in de zomermaanden 1 gulden extra. En kon full time werken. Dat tikte dan aardig op. Dan is 7,75 over 8 uurtjes en dan 5 keer per week een aardig zakcentje en is de moeite om toch je nest uit te komen.

Met dat schoffelen in tuintjes hebben ze geen zekerheden. En ook zijn ze niet verzekerd als er iets gebeurd.
Dat laatste is bij elk zwart werk natuurlijk.
Tegenwoordig kan je als 14-15 jarige nauwelijks ergens werken en als je dan wel ergens kan werken (vaak supermarkt dus, lichte werkzaamheden) betalen ze niet zo heel veel. Vroeger was het anders.
Overigens kreeg ik écht geen 100 euro per maand aan zakgeld hoor (dus ik snap niet zo goed waarom ze dan liever hun zakgeld afwachten)..Ik weet niet hoe veel jij kreeg maar 100 euro per maand aan zakgeld voor die leeftijd is veel teveel. Ik kreeg geloof ik hooguit 50 euro per maand, dit was dan inclusief kleedgeld en geld voor beltegoed (nee, geen abonnement van 40-50 euro per maand wat 9 van de 10 van de 14-15 jarigen tegenwoordig hebben, gewoon beltegoed van een tientje waar ik 1,5-2 maand mee deed).
Afbeelding

9,5 jaar
mijke
Zeer actief

Zeg Toots, 6,75 gulden is maar 3 euro hoor ;)
mijke
Zeer actief

Ja je kunt ook overdrijven natuurlijk ;) Er is niks mis met het zoeken naar een schappelijke prijs. En daarbij uitgaan van minimumloon, of tarieven bij vergelijkbare situaties is doodnormaal. Dat noem ik geen afknijpen hoor. Ik vond E5,- per uur voor oppassen toen ik 25 was een prima tarief om te ontvangen voor een bijverdienste die ik ook nog eens leuk vond. Maargoed als bij jou het geld op de rug groeit staat het je natuurlijk vrij om dat gezellig in het rond te strooien :P
Chihuahua-paws
Zeer actief

mijke schreef:Zeg Toots, 6,75 gulden is maar 3 euro hoor ;)

Toen was dat een hoop geld hoor.
En dat bij de mac. Ik had een maandsalaris van rond 1250 gulden en dat was voor mij als 16 jarig meisje een hoop geld. En is eigenlijk vergelijkbaar met nu 1250 euro kwa wat alles kost. Maar zo mag je natuurlijk niet kijken. Maar het is wel gewoon zo.

Maar de jongeren van tegenwoordig krijgen meer zakgeld. Duurdere kleding. Kijk ook eens wat een game kost.

En als ze dat alles van thuis kunnen krijgen waarom zouden ze dan gaan werken voor een klein bedrag?
Een beetje iemand's tuintje om schoffelen ipv lekker op je gat achter een beeldscherm.

Als het werk aansluit bij hun opleiding is vaak al heel anders. Of wit werk daar zijn ze eerder voor te porren. Of als ze het leuk vinden op een hondje passen of op een kind dat zijn vaak dingen die leuk gevonden wordt. Iemands schuur uitkammen en opruimen is vaak een klus waar ze niet op zitten te wachten.

Ze zullen zeker niet allemaal zo zijn maar ik denk de meeste wel.

Ik zou zelf liever een volwassen tuinman willen of huishoudelijke hulp eentje waar je op kunt bouwen.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”