Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

eenballige koude bal

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

eenballige koude bal

Ongelezen bericht door Reny »

Dat heeft Bob dus, één bal (nummer 2 zit ergens in zijn buikholte, niet in zijn lies) .
Bal heeft eigenlijk sinds zijn pubertijd één vervelend dingetje, hij wil, meestal 's avond rijen op zijn ikea pulche basketbal. Na een minuutje of wat is hij er klaar mee en ziet hij de bal niet meer liggen. Niks aan het handje wat dat betreft.

Als we, tijdens het uitlaten, een andere hond tegenkomen negeren de mannen die eigenlijk altijd. Die grasspriet is bijna altijd belangrijker. Mochten we blijven staan praten dan gaat Billy meestal spelen met de andere hond, tot Bob het zat is en die achterop Billy klimt. :ugh: Wij hebben dit altijd vertaalt naar wat dominatie gedrag. Als we beide mannen hun naam riepen stopte het namelijk ook.

De laatste maanden (2 a 3 denk ik) wordt hij wat obsessiever, als in vaker, in rijden, ook op Billy en nu duidelijk (zichtbaar :schrik: ) seksueel getint. Omdat we definitieve castratie niet meteen de oplossing vinden dachten we dus eerst aan chemische castratie. Kijken hoe Bob erop reageert maar ook om te kijken wat het effect is in de relatie tussen Bob en Billy. Bob is namelijk de bepalende meneer van de 2 :wink:

Maar na een bezoekje aan de dierenarts vandaag wordt het toch een beetje vervelend, gezien zijn oplaaiende gedrag bij zijn leeftijd (7) adviseerde zij om eerst een echo te laten maken om tumoren (in? bij?) zijn binnenbal uit te sluiten. Tevens had meneer wat verhoging (39.2)
Ze verwees ons daarbij naar een andere DApraktijk in Alkmaar omdat hun eigen echoapparatuur niet zo verfijnd is. (daar ben ik wel weer blij om), zit ik net met Bob op de bank en voelt zijn enige buitenbal toch best koud aan. :O:
De echo gaan we dus maar even afwachten.

De korte vraag:
- als een bal een hele andere temperatuur heeft dan de rest van zijn lichaam, moet ik me dan zorgen gaan maken?
En de groeten van de mannen :zwaai
dagmar88
Zeer actief

Re: eenballige koude bal

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Reny schreef: De korte vraag:
- als een bal een hele andere temperatuur heeft dan de rest van zijn lichaam, moet ik me dan zorgen gaan maken?

:mrgreen: Uh ja.
Ze hangen daar speciaal om kouder te zijn dan de rest van het lichaam :mann:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Volgens mij is de temperatuur van testikels altijd enkele graden lager dan de lichaamstemperatuur.
Dat is voor goede zaadproductie... tenminste, dat is bij mensen zo, maar het lijkt mij niet anders dan bij honden.
Wat ik wel weet, is dat je moet letten op het formaat: krimpen of opzetten, dat kan foute boel zijn.

Sterkte en ik hoop dat de echo geen narigheden oplevert :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Yep die horen kouder te zijn
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond

Ongelezen bericht door Jits90 »

Hier ook even gecheckt en Damy z'n zaakje is ook meer lauwwarm dan koud. Een aangenaam temperatuurtje.
Overigens chemische castratie die nu z'n werk begint te doen, weet niet of dat van invloed is.. Het viel me in ieder geval op dat z'n zak een beduidend kleiner aan het worden is, dus misschien meer tegen z'n lijf hangt dan een volwaardig stel knikkers? :mann:
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Bij Otto ook even gevoeld, zijn ballen zijn ook ietsje kouder dan zijn lijf. Ik lees toch even mee.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Reny
Zeer actief

Hmmmm weer wat geleerd over ballen lol
Okee dat ze koeler horen te zijn dan de rest van het lichaam snap ik, maar die ene externe van Bob was gisteravond dus echt koud, als in meer dan een graad of wat kouder.

Dat van die binnenbal zit me dus ook niet lekker.
We gaan op voor de echo.
Reny
Zeer actief

Hmmmm weer wat geleerd over ballen lol
Okee dat ze koeler horen te zijn dan de rest van het lichaam snap ik, maar die ene externe van Bob was gisteravond dus echt koud, als in meer dan een graad of wat kouder.

We gaan op voor de echo.
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Je hebt in elk geval wat forumleden zo ver gekregen dat ze ballen bepotelden :mrgreen:

Ik hoop dat de echo niets zorgelijks laat zien. Goed dat je het laat nakijken :ok:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Reny schreef:Hmmmm weer wat geleerd over ballen lol

We gaan op voor de echo.
Als hij net op de plavuizen heeft gelegen is die buitenbal hartstikke koud :wink:

Die echo is belangrijk.
Er kan een probleem zijn met de binnenbal, maar ook problemen met de prostaat kunnen dat hevige rijden tot gevolg hebben
Dat was tenminste het geval bij een teckelreu met gewoon twee ballen buitenboord.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Biko heeft ook een binnenbal. Tot zijn verbijstering even de buitenbal gecheckt en jawel een stuk koeder :mrgreen: ik vraag mij wel af of dat heviger rijden iets met die binnenbal te maken heeft zéker als hij het al van jongs af aan doet. Biko had vorig jaar prostaatproblemen (waar ook even aan problemen met die binnebal werd gedacht) maar ik heb nooit iets van zulks gemerkt.
Afbeelding
Hakkene
Zeer actief

eenballige koude bal

Ongelezen bericht door Hakkene »

Hond van m'n grootouders had dat ook. Was z'n hele leven opgefokt en reed op alles dat hij te pakken kon krijgen. Bleek inderdaad dat er nog een bal in z'n buikholte zat. Toen dat verholpen was, was de hond ook een stuk minder hitsig!

Edit: reden was dus inderdaad dat die ene bal veel te warm was, arme ziele;)
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Onze Alfil had ook één balletje heel hoog in de buikholte zitten. Vertoonde hyperseksueel gedrag: reed heel veel op zijn knuffel (inclusief zaadlozingen), liep weg, sprong bovenop andere honden in het hondenpark etc. Toen las ik ergens dat honden met een niet ingedaalde bal hyperseksueel gedrag kunnen vertonen, juist omdat die bal te heet is. De deskundigen schijnen hierover van mening te verschillen, maar bij Alfil was het toevallig wel zo.
Wat de gezondheid van de hond betreft is het goed dat je die niet ingedaalde bal laat checken, want deze honden schijnen 35% meer kans op een tumor te hebben.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Ook de wel ingedaalde bal laten checken!
Bij onze vorige hond bleek dat die juist verkankerd was. De binnenbal was vreemd genoeg in prima staat en niet bijzonder.
Reny
Zeer actief

alm@ schreef:Biko heeft ook een binnenbal. Tot zijn verbijstering even de buitenbal gecheckt en jawel een stuk koeder :mrgreen: ik vraag mij wel af of dat heviger rijden iets met die binnenbal te maken heeft zéker als hij het al van jongs af aan doet. Biko had vorig jaar prostaatproblemen (waar ook even aan problemen met die binnebal werd gedacht) maar ik heb nooit iets van zulks gemerkt.

Het is juist meer geworden dat rijden, veel meer :ugh: En veel meer sexueel gericht :schrik:

Bob loopt niet weg trouwens, ik heb een stel niet luisterende klungels maar weglopen zit er bij de heren niet in. Nou ja, tenzij de hoogloopse Briard van verderop voorbij komt zetten, maar die is eigenlijk zo niet leuk dat ze liever allebei klappertandend plasjes van haar lebberen.

Grijnssssssssssss Izzie_Anneke inderdaad toch leuk dat ik iets met ballen bewerkstelligd heb, zooooooooo niet mijn gebied :O: :engel: :mrgreen:
alm@
moderator

Reny schreef:
alm@ schreef:Biko heeft ook een binnenbal. Tot zijn verbijstering even de buitenbal gecheckt en jawel een stuk koeder :mrgreen: ik vraag mij wel af of dat heviger rijden iets met die binnenbal te maken heeft zéker als hij het al van jongs af aan doet. Biko had vorig jaar prostaatproblemen (waar ook even aan problemen met die binnebal werd gedacht) maar ik heb nooit iets van zulks gemerkt.

Het is juist meer geworden dat rijden, veel meer :ugh: En veel meer sexueel gericht :schrik:

Bob loopt niet weg trouwens, ik heb een stel niet luisterende klungels maar weglopen zit er bij de heren niet in. Nou ja, tenzij de hoogloopse Briard van verderop voorbij komt zetten, maar die is eigenlijk zo niet leuk dat ze liever allebei klappertandend plasjes van haar lebberen.

Grijnssssssssssss Izzie_Anneke inderdaad toch leuk dat ik iets met ballen bewerkstelligd heb, zooooooooo niet mijn gebied :O: :engel: :mrgreen:
Kan het niks met Billy te maken hebben? Heeft hij gedekt in de laatste paar maanden? *denkt even mee*
Afbeelding
Reny
Zeer actief

Nee, Billy wast zijn ballen in onschuld :wink:
Daarom was het ook zo raar :19:
alm@
moderator

Vaag. Nou eerst maar medische oorzaken uitsluiten dan. Hopelijk wordt er niks bijzonders aangetroffen :wink:
Afbeelding
Reny
Zeer actief

Maandag gaat meneer voor zijn echo. Nuchter, om 13.00, dat wordt nog een uitdaging :schrik:
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Succes maandag :ok:
Afbeelding
alm@
moderator

Van mij ook :ok:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Succes maandag.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Sterkte maandag!
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”