Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gescheurde kruisbanden

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Aantal honden: 1
Contacteer:

Gescheurde kruisbanden

Ongelezen bericht door Frederique »

Vinou liep al een tijdje wat minder goed rechts achter. Vooral bij het op staan en de eerste meters had ze er last van.
Wij dachten dus aan artrose omdat ze er tijdens de wandeling geen of nauwelijks ongemak van liet zien.
Zondag liep ze zo ontzettend kreupel dat ik maandagochtend meteen een afspraak heb gemaakt bij de DA.
Na het maken van de röntgenfoto bleek dat ze gescheurde kruisbanden had :jank:
Gelukkig kon ze gisteren al meteen onder het mes.
De operatie is voorspoedig gegaan en Vinou blijkt tot nu toe een heel brave patiënt.
Ze blijft van haar wond af en houdt zich (uiteraard) nog heel rustig. Niet dat ze nou zo'n druktemaker is :Q: maar toch.
's Nachts krijgt ze uit voorzorg toch maar een longsleeve aan en een t-shirt en we hebben de bench na 8,5 jaar weer tevoorschijn gehaald.
Gelukkig vindt ze dat niet zo erg.
Wel moeten we haar in de gaten houden want ze neigt er wel naar om op de bank te springen :schrik: in een onbewaakt ogenblik.
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Re: Gescheurde kruisbanden

Ongelezen bericht door Branka »

Bij Jari hebben we ons destijds verbaasd hoe snel hij herstelde. Die sleurde na een week of 2 mijn vader al weer voort aan de lijn. Dat was niet helemaal de bedoeling en daarom hebben we de pijnstillers maar ietsje geminderd. Misschien hard, maar liever iets geremd door lichte pijn dan geen pijn en te veel doen.
Sterkte met Vinou! Hoop dat het herstel voorspoedig gaat.
Afbeelding
mirriejj
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door mirriejj »

Ik vond de periode van de operatie en het herstellen echt verschrikkelijk. Ik kreeg Juna echt niet rustig gehouden.

Maar de dag na de operatie liep ze alweer op 4 poten en 3 maanden na de operatie waren we het sporten alweer aan het opbouwen.
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Ach jeetje zeg, beterschap voor Vinou.
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Oh balen zeg, beterschap!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Beterschap! Ik hoop dat het rustig houden jullie ook meevalt net als ons. Al denk ik dat het warme weer wat dat betreft wel meespeelt.

Jura heeft ook net een knieoperatie gehad vorige week. De kruisbanden waren nog te goed dus alleen een 'schoonmaak' van losse stukjes gedaan en ACP-therapie. Net op controle geweest want sinds vanochtend wil ze de poot niet meer belasten. Is ontstoken, ab-kuur meegekregen en weer terug naar huis.
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

runninggirl schreef:Beterschap! Ik hoop dat het rustig houden jullie ook meevalt net als ons. Al denk ik dat het warme weer wat dat betreft wel meespeelt.

Jura heeft ook net een knieoperatie gehad vorige week. De kruisbanden waren nog te goed dus alleen een 'schoonmaak' van losse stukjes gedaan en ACP-therapie. Net op controle geweest want sinds vanochtend wil ze de poot niet meer belasten. Is ontstoken, ab-kuur meegekregen en weer terug naar huis.
Ach gossie :(
De arme ziel, veel beterschap.
Vinou is normaal gesproken een heel rustig hondje.
Dus op zich denk ik dat we haar redelijk rustig kunnen houden.
Alleen wanneer ze de kat vd overburen ziet wilde ze nog wel eens rennen. Dat moeten we dus in de gaten houden.
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”