Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bange hondjes voor mijn slaapkamerdeur

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond
Aantal honden: 3

Re: Bange hondjes voor mijn slaapkamerdeur

Ongelezen bericht door Jits90 »

Die idioten hier gaan juist buiten staan kijken :piew:
Tenzij het regent. Want een natte vacht is het ergste wat je kan gebeuren :pffff:

Heb ze allemaal naar binnen gebonjourd toen ik in paniek werd gebeld door m'n vriend dat er ook serieuze hagel aankwam. Er is geen drup gevallen :lol1:
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Oh, wat zitten er een helden tussen zeg: van honden die er niets om geven tot honden die nieuwsgierig buiten gaan staan kijken :Q: !

lotje&famke schreef:Pyjama feestje met 3 honden in je slaapkamer :lol1: Fijn dat Mister toch vrij snel rustig werd. Flo vind t spannend, maar niet paniek spannend, gelukkig geen hijgen of trillen. Ze gaat wat bezorgd om zich heen staan kijken, gaat op de bank met dr voorpoten op mn schouder door het raam naar buiten kijken :lol1: . Verhuisd naar dr verstoptentje en blijft daar vrij rustig liggen.
Ze is dan liever niet alleen, dan gaat ze drentelen, dus ik heb de eerste uren op de bank geslapen. Voor hier wel goed dat het zo lang aanhield, alsof ze er dan beter aan wend. Vanmorgen bleef ze zelfs gewoon languit op de bank liggen toen het weer begon en ze vond het geen probleem om even naar buiten te gaan tijdens het onweer. Ze lijkt wel wat moe van het onweer avontuur, is geen actie in te krijgen ligt al de hele ochtend diep te slapen.
Hahaha, ja dat was het wel nadat de ergste angst geleden was :Q: .
Fijn dat het bij Flo bij bezorgheid blijft en vanmorgen al rustiger op het onweer reageerde, knapperd. Hier was het ook aan het rommelen vanmorgen en toen het even wat harder ging kwam Mister weer naar me toe gedraafd: even steun halen. Maar daarna was het ook weer snel goed gelukkig.

-Lilo- schreef:Vraag me niet waarom, Lola is doodsbang voor allerlei rare dingen. En zéker voor knallen, vuurwerk, ballonnen, stokken die tegen elkaar slaan, etc. Maar onweer is geen probleem. Er gaat nog geen wenkbrauw omhoog, ik snap er niks van. Maar het is wel lekker, haha. Komt mssn omdat ze op straat heeft gewoond en er een soort van aan gewend is?
Eigenlijk dacht ik dat Willem (die dan wel niet op straat geleefd heeft maar wel goeddeels buiten denk ik) er ook wel aan gewend zou zijn, maar hier in huis vond hij het in elk geval behoorlijk eng. Nu is het hier dan ook wel meermaals op zo'n 100-200 meter afstand ingeslagen (kon ik mooi op die site volgen :tongue: ) dus het was echt heel dichtbij en hard. Maar bij eerdere onweersbuien heb ik hem ook wel bezorgd tot angstig uit zijn ogen zien kijken, dus hij vindt het sowieso niet zo'n pretje.

Maar wel apart hoor, dat Lola zo discrimineert. Niet bang voor onweer, wel voor vuurwerk (en die andere dingen)... lijkt toch best op elkaar met flitsen en knallen :scratch: ?

Heavy schreef:Ik wacht op de dag dat Jip doof gaat worden. In ons dorp loopt een Schapendoesje die nu 14 is en doof. Ze was net als Jip altijd erg gevoelig voor geluiden . Baasje zegt haar leven is zoveel leuker geworden sinds ze dover werd .Erg eigenlijk maar ik begrijp het wel .

Gisteren kwamen onze buren na een week terug van vakantie en Jip schrikt meteen weer op van de geluiden die ze maken .
Pfff, ik kan me voorstellen dat je half wenst dat ze doof wordt. Echt naar dat ze zo gevoelig is voor geluiden (is dat iets dat veel voorkomt bij doezen?).

alinelaila schreef:Het ging hier gisteravond al los, dus ik was gelukkig nog beneden. Sem is doodsbang. Ik had de gordijnen dicht, lampen aan, tv hard aan, maar dat maakt allemaal niets uit. Op een gegeven moment sloeg het hier vlakbij in met een mega harde knal. Ik schrok er zelfs van :schrik:
Maar tegen 12 uur was het ergste wel geweest en kon ik Sem zelfs nog even uitlaten. Hij heeft ook gewoon rustig beneden geslapen.
Bah, balen dat hij zo bang is :ugh: . Wel fijn dat hij zich zo snel herstelt nadat het onweer voorbij is :ok: .

Esther12 schreef:Bo is in principe niet bang voor onweer (wel voor vuurwerk overigens) en slaapt normaal gesproken overal doorheen.
Alleen de laatste keer dat het hier onweerde (dat is alweer even terug) toen was het zo heftig dat ze bij wijze van uitzondering tussen ons in in bed mocht. Ze kroop helemaal onder de dekens, daar voelde ze zich veilig. Toen het wat afnam ging ze er overigens ook zelf weer uit (gelukkig want het was bloedwarm!).
Och. Fijn dat ze zelf de steun zocht die ze nodig had (en ze er daarna weer uitkroop :mrgreen: ).

Johnny Jones schreef:Wij zijn gisteravond ook even druk geweest met een aantal bangerds. Foxy is extreem bang, echt heel erg zielig (iemand goede tips?). Noa doet bij iedere klap heel erg hard 'WOEF', Digger verstopte zich ineens achter de gordijnen (doet-ie anders nooit), Tommy sliep rustig door en opvanger Balto wilde wel hel erg graag geaaid en geknuffeld worden. Gelukkig waaide het snel over.
Wat ik heb gemerkt is dat ze zich veiliger voelen in een vrij kleine ruimte (daarmee bedoel ik niet een bench, maar bijvoorbeeld de slaapkamer): ze hebben geen ruimte om te drentelen of weg te schieten (dat houdt de stress alleen maar in stand) en zijn zo altijd dichtbij elkaar en bij de baas. Plus dat het geluid ook beter te dempen is in een kleine kamer, zeker als je zelf voor tegengeluid zorgt (in die ruimte vult dat tegengeluid de ruimte eerder/meer dan in een grotere ruimte). Toevallig had ik nu dus de ventilator op de slaapkamer staan en ik merkte dat het geluid daarvan een betere (en rustiger) demping van de donderslagen was dan tv-geluid. Naar mijn idee is dat omdat het geluid van een film/serie sterk wisselt van volume en omdat er op die tv dan ook weleens knallen te horen zijn (en ook een soort flitsen geeft). Verder het licht aan natuurlijk.

Dus misschien valt het eens uit te proberen? Of zaten jullie gisteren al in een kleine kamer?
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Gollum en Mika interesseert het niks maar Rani vind het toch wel eng. Rani slaapt sowieso bij ons op de slaapkamer, meestal in haar mand maar als ze bang is ligt ze stijf tussen ons in. Vannacht heb ik niks gemerkt maar nu rommelt het wat en gingen de oortjes omhoog, ik heb de tuindeur maar dichtgedaan. Het gaat steeds beter, een jaar geleden lag ze bij gerommel al onder tafel.
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

zowel ik als Trees zijn bang voor onweer, dus wij fokken elkaar alleen maar op :/ de konijnen zijn gelukkig helemaal niet bang, denk dat die nog het stoerste zijn hier in huis :P
Gollum
Zeer actief

Nicoline schreef:zowel ik als Trees zijn bang voor onweer, dus wij fokken elkaar alleen maar op :/ de konijnen zijn gelukkig helemaal niet bang, denk dat die nog het stoerste zijn hier in huis :P
Ik vind het juist prachtig, het liefste zet ik alles open, lichten en geluid uit om het onweer goed te zien en horen. Sinds Rani er is doe ik dat eigenlijk niet meer.
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Gollum schreef:Gollum en Mika interesseert het niks maar Rani vind het toch wel eng. Rani slaapt sowieso bij ons op de slaapkamer, meestal in haar mand maar als ze bang is ligt ze stijf tussen ons in. Vannacht heb ik niks gemerkt maar nu rommelt het wat en gingen de oortjes omhoog, ik heb de tuindeur maar dichtgedaan. Het gaat steeds beter, een jaar geleden lag ze bij gerommel al onder tafel.
Ah wat fijn dat ze al zoveel vooruitgegaan is :ok: !
Gollum
Zeer actief

Zamunda schreef:
Gollum schreef:Gollum en Mika interesseert het niks maar Rani vind het toch wel eng. Rani slaapt sowieso bij ons op de slaapkamer, meestal in haar mand maar als ze bang is ligt ze stijf tussen ons in. Vannacht heb ik niks gemerkt maar nu rommelt het wat en gingen de oortjes omhoog, ik heb de tuindeur maar dichtgedaan. Het gaat steeds beter, een jaar geleden lag ze bij gerommel al onder tafel.
Ah wat fijn dat ze al zoveel vooruitgegaan is :ok: !
Ik denk dat het ook echt scheelt dat de andere twee er niks om geven. We hebben er niks speciaals aan gedaan behalve prikkelvermindering, steun geven wanneer nodig maar verder doen waar we mee bezig waren.
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

Gollum schreef:
Nicoline schreef:zowel ik als Trees zijn bang voor onweer, dus wij fokken elkaar alleen maar op :/ de konijnen zijn gelukkig helemaal niet bang, denk dat die nog het stoerste zijn hier in huis :P
Ik vind het juist prachtig, het liefste zet ik alles open, lichten en geluid uit om het onweer goed te zien en horen. Sinds Rani er is doe ik dat eigenlijk niet meer.
nee ik vind het echt maar niks, van kinds af aan al, ik wou idd dat ik ervan kan genieten zoals andere mensen doen. Bij mij gaat alles dicht en uit, loslopende beesten hun hok in (ja ja, want als er brand uitbreekt wil ik alles zo snel mogelijk veilig buiten hebben) en als de hond dan nerveus rond gaat lopen hijgen gaat ze ook maar even in de bench want ik kan haar niet helpen dan en word er zelf nog nerveuzer van. Maar dat is alleen als het echt tekeer gaat, en heb het idee dat Trees de laatste tijd wat rustiger is. Omgedraaide wereld misschien, dat ze doorheeft dat ik rustiger ben als zij ook rustig is :P
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

We zijn met de honden van de woonkamer naar de slaapkamer gegaan, televisie aangedaan. Daar is Foxy vlakbij me in een hoekje gaan zitten bibberen en hijgen. Rond oud en nieuw is ze ook altijd helemaal van slag.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Antonetta »

Balou vind onweer niet leuk maar maakt er ook geen drama van, hij kruipt onder een dekentje in zijn bench. Mowgli is een ander verhaal zij is bang, onrustig aan het piepen. Ik houd de honden beneden gezelschap Mowgli mag niet traplopen.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Gelukkig hier geen bange hond, ze knippert niet eens met een oog... dus we hebben heerlijk geslapen.
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Zamunda schreef:Oh, wat zitten er een helden tussen zeg: van honden die er niets om geven tot honden die nieuwsgierig buiten gaan staan kijken :Q: !

-Lilo- schreef:Vraag me niet waarom, Lola is doodsbang voor allerlei rare dingen. En zéker voor knallen, vuurwerk, ballonnen, stokken die tegen elkaar slaan, etc. Maar onweer is geen probleem. Er gaat nog geen wenkbrauw omhoog, ik snap er niks van. Maar het is wel lekker, haha. Komt mssn omdat ze op straat heeft gewoond en er een soort van aan gewend is?
Eigenlijk dacht ik dat Willem (die dan wel niet op straat geleefd heeft maar wel goeddeels buiten denk ik) er ook wel aan gewend zou zijn, maar hier in huis vond hij het in elk geval behoorlijk eng. Nu is het hier dan ook wel meermaals op zo'n 100-200 meter afstand ingeslagen (kon ik mooi op die site volgen :tongue: ) dus het was echt heel dichtbij en hard. Maar bij eerdere onweersbuien heb ik hem ook wel bezorgd tot angstig uit zijn ogen zien kijken, dus hij vindt het sowieso niet zo'n pretje.

Maar wel apart hoor, dat Lola zo discrimineert. Niet bang voor onweer, wel voor vuurwerk (en die andere dingen)... lijkt toch best op elkaar met flitsen en knallen :scratch: ?
Ja, Lola heeft wel meer van dat soort rare dingen. Dan denk je dat je d'r snapt... Hier in de straat spelen weleens kinderen met stokken als zwaarden. Als ze dat hoort, of er wordt gejaagd, vuurwerk, etc, dan gaat ze als een hijgend trekpaard richting huis. Staart omlaag en dikke paniek. Als het onweert trekt ze nog geen wenkbrauw op. Maar ze wordt ook niet warm of koud van bijvoorbeeld een vuurwerkshow op tv of knallen op de radio. Als het uit speakers komt is het niet echt. Het is dus nogal lastig oefenen, haha. Het voordeel is dat hier zelden vuurwerk wordt afgestoken en de jagers zijn altijd op grote afstand dus ik maak er maar niet zo'n punt van. Maar apart is ze wel ja :roll:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Wij hadden geen onweer en over het algemeen zijn mijn honden ook niet bang. Laatst was er wel vuurwerk van de kermis, toen kwam Karel me wel even opzoeken. Ik lag toevallig net ff wat te dutten op bed en toen kwam ie erbij liggen. Hij was wel relaxed verder, had nit het idee dat ie het heel eng vond maar meer een beetje spannend, dus dan maar even bij mama gaan liggen :P Dat mag ook gewoon natuurlijk, alleen maar fijn dat ie me opzoekt op zulke momenten. Pom is bomvast, die kijkt echt nergens van op.

Wat mij wel opvalt trouwens, is dat Karel buiten ook helemaal niet reageert (zowel op onweer als op vuurwerk), terwijl ie binnen dus toch wel wat steun komt zoeken..
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

sbientje schreef:Wij hadden geen onweer en over het algemeen zijn mijn honden ook niet bang. Laatst was er wel vuurwerk van de kermis, toen kwam Karel me wel even opzoeken. Ik lag toevallig net ff wat te dutten op bed en toen kwam ie erbij liggen. Hij was wel relaxed verder, had nit het idee dat ie het heel eng vond maar meer een beetje spannend, dus dan maar even bij mama gaan liggen :P Dat mag ook gewoon natuurlijk, alleen maar fijn dat ie me opzoekt op zulke momenten. Pom is bomvast, die kijkt echt nergens van op.

Wat mij wel opvalt trouwens, is dat Karel buiten ook helemaal niet reageert (zowel op onweer als op vuurwerk), terwijl ie binnen dus toch wel wat steun komt zoeken..
Mila reageert binnen ook sterker dan buiten. Buiten vindt ze het ook niet leuk en komt wel aan me vast plakken, maar binnen lijkt ze vaak erger in paniek te raken. Buiten kan ik haar ook veel makkelijker afleiden met spelen.
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Hier is Nina ook bang voor onweer, gaat ronddrentelen en steeds maar bij je zitten en van mand naar mand lopen.
Die andere 2 pitten gewoon door :slaap2:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
heimwee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder

Ongelezen bericht door heimwee »

Kalev kan rustig onweer goed hebben, hij zoekt dan wel een rustiger plekje op (de badkamer) maar ligt daar dan vervolgens gewoon rustig te slapen. De keren dat het er zoals in jou omschrijving zo dichtbij en zo hard aan toegaat, dan kan hij opeens deuren openen.. In Italië werden we een keer wakker van een knetter harde knal, het onweer was eropeens. We zaten nog niet rechtop in bed of we horen Kalev tegen de klink aanspringen en binnen no time lag hij tussen ons in op bed. Toen was het ook goed en hebben we met zijn drieën fijn naar de flitsen gekeken. Held op sokken :)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”