Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vast aan halsband

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Vast aan halsband

Ongelezen bericht door Jackira »

Nola en Shira dus :(:

Ze waren een paar uur geleden buiten met Ed en zoon kwam Nola halen dus die komt aanlopen. Ed laat ze los maar ze hadden hun halsbanden (nylon met kliksluiting) nog om. En ze rennen naar zoon. Maar halverwege gaan ze stoeien met elkaar. Dat doen ze heel veel, ze spelen altijd heel leuk maar wel hard.

Shira bleef met haar onderkaak aan de halsband van Nola hangen en zij wil zich loswrikken maar daardoor draait de halsband een slag en komt heel strak om Nola's hals te zitten. Shira lag ondertussen op de grond en Nola probeerde weg te komen. Helemaal in paniek allebei dus ook niet goed vast te houden. het is al 60 kilo hond bij elkaar en als dat in paniek is begin je niet zoveel.

Uiteindelijk kreeg zoon z'n hand bij de halsband en kon de kliksluiting losmaken waardoor Shira los kwam. Het was een vreselijk gegil al die tijd, ik hoorde het binnen in huis en wilde net gaan kijken wie dat was. Mensen riepen vanaf het balkon of ze de politie moesten bellen. Die klote halsbanden krijgen ze dus nooit meer om.

Gelukkig zijn ze allebei niet gewond geraakt. Zoon is wel in z'n hand gebeten in alle paniek en zijn vinger zat ook nog eens tussen de halsband toen deze omdraaide dus die wordt w.s wel blauw. Ed had al een mes in de aanslag om ze los te snijden maar dat was niet nodig gelukkig want veel ruimte was daar niet voor.

Maar nu belde zoon net dat Nola bang voor hem is :( Echt zo rot want ze is altijd gek op hem en hij is altijd zo lief voor haar. Ik heb gezegd dat hij haar het beste maar even met rust kan laten en dat het vanzelf wel weer goed komt. iemand nog tips?
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Re: Vast aan halsband

Ongelezen bericht door Emma »

Oh dat zijn echt van die rotdingen die gebeuren kunnen.

Ik heb eens Buster met zijn vriendje hier in de buurt laten spelen, toen ze eigenlijk allebei aan de riem zaten. Wij en de honden kenden elkaar nog van puppiecursus, dus bleven zelf even staan kletsen, anders laat ik ze eigenlijk nooit spelen als ze aangelijnd zijn.

Toen klikte op een of andere manier de musketonhaak van de riem bij de nylon slipketting van Buster aan de halsband of tuigje van de andere hond. Ik dacht tuigje, het is alweer tijd geleden.

Gelukkig dat beide honden geen vechters zijn, want ze zaten dus muurvast aan elkaar met de nekken tegen elkaar. De musketon was geblokkeerd, kreeg die niet meer los. Dus Buster had ik met zijn nek dicht tegen de andere hond geduwd, om de nylonslip halsband over zijn hoofd af te krijgen.
Dat lukte, maar dat was echt superschrikken ook.

Hier gaat in huis dus alles af, en het liefst ook als ze buiten met andere honden mogen spelen.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Ri@ schreef:Maar nu belde zoon net dat Nola bang voor hem is :( Echt zo rot want ze is altijd gek op hem en hij is altijd zo lief voor haar. Ik heb gezegd dat hij haar het beste maar even met rust kan laten en dat het vanzelf wel weer goed komt. iemand nog tips?
Ja, niet te moeilijk doen. Ben ik met je eens. Komt wel goed. Vandaag even negeren, morgen moet hij haar maar iets lekkers geven ;)
Als ze altijd dol was op zoon, komt ze er wel overheen.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ai vervelend! Gelukkig is alles goed gegaan.
Op die manier heeft een kennis van mij een keer 1 van zn honden dood aangetroffen en, en de andere hond ging er nog aan met een gebroken onderkaak.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Mijn hondentrainster had dat ook met haar herder, die speelde met een andere hond en toen kwam ze met haar onderkaak vast te zitten in de halsband, die herder heeft toen haar onderkaak gebroken.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Cinnepin
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerenfox en border collie

Ongelezen bericht door Cinnepin »

Gelukkig is het goed gegaan.

Dit is ook 1 van de redenen waarom mijn honden geen halsbanden dragen ( als pup wel, maar dan ging het af als ik niet in de buurt was ) en de paarden zonder halster op de wei lopen..je weet nooit
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

O bah, dat is schrikken zeg! Gelukkig goed afgelopen. Hopelijk valt het met de hand van zoon ook mee?
Ik zou Nola ook even met rust laten, waarschijnlijk is ze het morgen allemaal weer vergeten.
Jackira
Zeer actief

DeDiana schreef:O bah, dat is schrikken zeg! Gelukkig goed afgelopen. Hopelijk valt het met de hand van zoon ook mee?
Ik zou Nola ook even met rust laten, waarschijnlijk is ze het morgen allemaal weer vergeten.
Z'n hand vindt hij het minst erg. De beet valt ook wel mee. We hebben net even samen een rondje gelopen met Shira en Nola los. Dat ging al weer vrij goed. Tegen mij is ze gewoon ook normaal. Het kwam ook omdat zoon haar steeds bij zich riep om te kijken of het al over was toen hij thuis was voordat hij me belde :wink: Hij vindt het heel erg. Maar nu we even ontspannen buiten hebben gelopen gaat het wel weer. Hij snapt nu dat hij haar gewoon even met rust moet laten hoe moeilijk hij dat ook vindt :D .

Shira en Nola waren wel heel rustig maar dat komt ook omdat Shira al een paar dagen niet zo lekker is.
Laatst gewijzigd door Jackira op 27 aug 2016 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Jackira
Zeer actief

Miranda schreef:
Ri@ schreef:Maar nu belde zoon net dat Nola bang voor hem is :( Echt zo rot want ze is altijd gek op hem en hij is altijd zo lief voor haar. Ik heb gezegd dat hij haar het beste maar even met rust kan laten en dat het vanzelf wel weer goed komt. iemand nog tips?
Ja, niet te moeilijk doen. Ben ik met je eens. Komt wel goed. Vandaag even negeren, morgen moet hij haar maar iets lekkers geven ;)
Dat denk ik ook. Maar voor hem best moeilijk om daar geduldig in te zijn want hij vindt het erg. Maar ja er was ook geen andere optie want als hij niks had gedaan was ze gestikt.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Och jee dan schrik je je ook helemaal het gompes zeg! Gelukkig is het goed afgelopen. Ik vermoed dat je zoon er eigenlijk meer mee zit dan de hond ;) gewoon ff laten bezinken dan is het zo weer vergeten!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ri@ schreef:
Miranda schreef:
Dat denk ik ook. Maar voor hem best moeilijk om daar geduldig in te zijn want hij vindt het erg. Maar ja er was ook geen andere optie want als hij niks had gedaan was ze gestikt.
Het is heel begrijpelijk.

Zijn bezorgdheid en de schrik die hij had , de spanning en het akelige gevoel dat hij er aan heeft overgehouden zou Nola bij hem kunnen voelen.
Dat maakt haar reactie op hem anders dan anders.

Het is inderdaad het beste te doen of er verder niets aan de hand is (is ook zo tenslotte, beide honden zijn er nog).
Naarmate hem dat gemakkelijker af gaat, wordt het ook gemakkelijker om het contact met Nola te herstellen :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Tenmashi »

En ik zat net te overwegen om Mitzi altijd haar halsband aan te laten, zodat mocht ze ooit weer eens ontsnappen (onlangs in een onbewaakt moment gebeurd :O: ) ik haar ten minste bij de halsband kan pakken. Toch maar niet. :oeps: Al is ze de enige hond in huis en speelt ze buiten één vriendje nooit met honden..
mijke
Zeer actief

Heeft jouw hond niet genoeg los nekvel dan? Het lukt bij altijd zelfs beter om mijn hond te grijpen als ze naakt is, dan dat ik mijn hand onder een halsband moet zien te wurmen - met het gevaar dat je je vingers kneust als ze uit opwinding een rondje draait.
Tenmashi
Zeer actief

Heeft ze wel, maar dat vind ze absoluut niet prettig en gaat ze happen. :ugh: Heb 't geprobeerd, gelukkig is het een schat en bijt ze niet door. Ze is fysiek erg gevoelig, waarschijnlijk mishandeld geweest maar dat doet er verder niet toe. Heb haar uiteindelijk aan een poot moeten mee laten hinkelen, vond ze ook niet prettig maar niet zo naar als in het nekvel.

Het is natuurlijk ook de bedoeling om het absoluut te voorkomen dat ze ooit nog ontsnapt, maar stel dat is het fijn om te weten dat ik haar vast kan pakken en mee terug naar huis nemen. :oeps:
mijke
Zeer actief

Ohja, hmm dan zou ik het risico van een halsband denk ik wel nemen. En dan gewoon even af doen als ze met een ander hondje wil spelen. Bestaan er geen halsbanden met een soort veiligheidssluiting die open gaan als er te veel druk op komt?
Tenmashi
Zeer actief

Dat ga ik inderdaad maar doen, zoveel speelt ze toch niet met andere honden (met één dus en op afspraak).
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

gelukkig allemaal goed afgelopen, dat contact komt vanzelf wel weer.
Zusje hier is ook zo onder de indruk soms, ze zijn toch wat snel onder de indruk/gevoelig.Ik negeer het meestal en dan is het voor je het weet alweer over en liggen ze weer op je schoot hahaha
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Precies zo heeft een kennis van mij haar 2 boomertjes verloren, lagen dood op haar bed toen ze thuis kwam van het werk :ugh: Akelige dingen.
Ik heb een poedel van een vriendin van mij gered. Ik was bij haar thuis terwijl zij even boodschappen deed, ik vond het zo stil en riep de hond.... geen reactie, mmm das vreemd, toch maar even kijken. Ik vond haar aan het hek, halsband was aan een puntje van het gaas blijven steken en zij had zich omgedraaid, ze lag daar met een blauwe tong. Ik kon het makkelijk van het gaas wippen en de hond hard gemasseerd, gelukkig verder niets gebeurd maar ik heb wel meteen de halsband afgedaan. :(
Jorinda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruisingen

Ongelezen bericht door Jorinda »

Wat een nare ervaring :( Vervelend dat ze nu bang is voor je zoon, maar ik denk inderdaad dat als ze altijd dol op hem is geweest, dat dat wel weer goed komt.
Jackira
Zeer actief

Vandaag ging het al wat beter. Ze rent nog steeds niet heel onbevangen naar hem toe maar af en toe komt ze wel voorzichtig een aaitje halen bij hem. Zoon z'n gezicht toen ze niet op hem af kwam rennen toen hij haar kwam halen sprak boekdelen :(: Maar zo bang als gisteren is ze niet meer dus het zal wel slijten hoop ik. Hij negeert haar keurig en zet er geen druk op.
mijke
Zeer actief

Fijn dat het alweer beter gaat! Echt helemaal negeren hoeft denk ik ook niet hoor. Gewoon normaal doen is denk ik het beste.
Jackira
Zeer actief

mijke schreef:Fijn dat het alweer beter gaat! Echt helemaal negeren hoeft denk ik ook niet hoor. Gewoon normaal doen is denk ik het beste.
Ja met negeren bedoel ik dat hij haar niet extra roept. Als ze naar hem toekomt reageert hij wel uiteraard.
mijke
Zeer actief

ohja dat is beter ja haha. Ik zag al voor me hoe hij gewoon straal door haar heen keek terwijl zij zielig haar kop op zijn schoot legt :P
Jackira
Zeer actief

mijke schreef:ohja dat is beter ja haha. Ik zag al voor me hoe hij gewoon straal door haar heen keek terwijl zij zielig haar kop op zijn schoot legt :P
:LOL: nee dat zou wel heel erg zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”