Al met al is het een stabiel en vrolijk hondje, hij vindt alles leuk en ziet niets als eng. We zijn een paar keer wezen zeilen met hem, vond hij fantastisch! Ging ook heerlijk slapen als hij het zat was, en anders keek hij geïnteresseerd mee over de rand van de boot. We zijn afgelopen week ook naar het strand geweest met hem, hij kon eindelijk kuilen graven voor leven. Hij heeft daarna zelfs zand gepoept, zo vol overgaven heeft hij gegraven.
Heb ook al mijn 'puppy blues' momenten gehad. Vorige week kwam ik overstuur en boos met Tobi thuis. Was een combinatie van te korte nachten en waarschijnlijk te veel willen. Gelukkig had mijn vriend nog vakantie en is overdag nog meer met hem gaan oefenen om dan vervolgens 's avonds samen te wandelen. Ging een stuk beter en voel me weer ready to go. Gelukkig begint aanstaande dinsdag ook weer de puppycursus; erg veel zin in.
Wil vooral gaan oefenen met het 'hier' en 'blijf'. Omdat hij alles zo leuk vindt, is hij heel snel afgeleid en stormt op alle nieuwe mensen af. Vooral als hij ergens kinderen hoort is hij 'weg'. Dus sleep met het wandelen kaas en knuffels mee om maar leuk te blijven voor hem.
Zindelijkheid gaat ook steeds beter. Poepen doet hij echt alleen nog buiten, af en toe nog wel een plasje binnen. En als hij mijn moeder ziet plast hij meteen. Dat is de enige waar hij dit bij doet, soort onderdanigheid? Hij is ook helemaal GEK van mijn moeder, door het dolle heen als hij haar ziet en als we langs hun huis lopen (wonen in de straat) probeert hij altijd hun tuin in te gaan.
Nou na dit lange verhaal natuurlijk ook wat foto's!
Tobi heel serieus.

En Tobi helemaal in zijn element als zandmonster.

Tobi en zijn bal.