Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

L4, om te janken...

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Badu
Zeer actief
Contacteer:

Re: L4, om te janken...

Ongelezen bericht door Badu »

Kruimel53 schreef:

Ja, durf het bijna niet te zeggen... maar nee, begrijp idd niet wat er in staat :Q:
Je snapt er niks van maar hé, maakt niet uit, toch gewoon een nergens op gebaseerde mening rondtoeteren.
Ach Kruim, moeite met inschatten cynisme? Is lastig natuurlijk als onderwerp belangrijk voor je is.
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

jvanringen schreef:

http://bmcvetres.biomedcentral.com/arti ... 015-0471-0Wat je hier dus ook leest: de honden die hondenziekte hadden, verspreidden nog maandenlang virusdeeltjes - en konden dus gedurende die tijd andere honden besmetten. Daarom bleven ze ook in quarantaine. Ik vraag me af of Badu en andere niet-prikkers ooit rekening gehouden hebben met het risico waar ze andere honden mee kunnen opzadelen.
Ik vrees van niet. En dat allemaal ingegeven door onderbuikgevoelens, complotdenken en pseudo-wetenschap. Gevaarlijke ontwikkeling.
Laatst gewijzigd door Lieske_1977 op 27 aug 2016 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Kruimel53 schreef: Nou, tegen mij heeft Tannetje gezegd dat zij het niet meer tegenkomt in Nederland, en ook bij peilen onder de collega's niet. Ze zei ook dat het in het buitenland nog wel degelijk voorkomt en dat uit het buitenland geïmporteerde honden een risico kunnen vormen voor niet-gevaccineerde Nederlandse honden.
Toch raar dat de Baduën van deze wereld alleen dat horen wat vooraf al vast in hun kop zit hè.
Haha, dat geldt niet voor de Ingen uiteraard :F:
Afbeelding

63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Badu schreef:
Kruimel53 schreef:

Ja, durf het bijna niet te zeggen... maar nee, begrijp idd niet wat er in staat :Q:
Je snapt er niks van maar hé, maakt niet uit, toch gewoon een nergens op gebaseerde mening rondtoeteren.
Ach Kruim, moeite met inschatten cynisme? Is lastig natuurlijk als onderwerp belangrijk voor je is.
Als je 't zou snappen Badu, zou je heel anders reageren. Maar omdat je inhoudelijk niks te melden hebt ga je maar flauw zitten te doen.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik vind Weil wel iets heel anders dan de andere ziektes waarvoor wij honden inenten, behalve kennelhoest dan. Na de reactie van Winni ga ik haar er niet meer voor laten enten en Tay ook niet. Tessa komt niet in stilstaande wateren en is niet echt een waterrat. Maar die laat ik op andere ziektes titeren, want ik wil wel dat ze beschermd blijft. Tay en Winni moeten geënt worden zolang zij trainen, als ze met pensioen gaan, ga ik over op titeren. Kennelhoest en weil vind ik anders, omdat die niet beschermen tegen alle varianten.

Juist omdat er zoveel geënt wordt en de honden dus beschermd zijn komen die ziektes niet meer (vaak) voor. Parvo hoor je nog wel regelmatig, tenminste zoveel dat daar niet tegen enten mij doodeng lijkt. Ik wil het absoluut niet op mijn geweten hebben dat of mijn honden of de pups van iemand anders ziek worden, omdat mijn honden onbeschermd rondlopen.

EDIT: En ja, Tessa reageert ook op de cocktail, die wordt daar altijd wat ziek van. Ik ben dus wel heel blij dat ik kan titeren, want ondanks dat ik haar liever niet meer ent, wil ik wel dat zij beschermd blijft. Zo hoef ik haar minder te belasten dan het standaard entschema, maar houd je wel zekerheid.
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

ow, over het hoofd gezien. Mijn plek bedoel je? Hondenbaasje met gezonde dosis wantrouwen & prima ontwikkeld rechtvaardigheidsgevoel :U:
Oh dus net zo'n expert als de meeste hondeneigenaren. (uitzonderingen uiteraard daargelaten! Bijvoorbeeld Inge en Caro)

Je blaast wel erg hard van de toren voor een leek.

Ik zie dat je honden fokt. Ik hoop dan maar dat jouw honden nooit ziek worden door jouw 'kennis'. Echt.
Laatst gewijzigd door wolvster op 27 aug 2016 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Een paar jaar geleden is ook distemper voorgekomen in Frankrijk. En zeker nu er zoveel honden uit landen waar het inenten op een laag pitje staat, zeker bij de handel en broodfok, is de kans dus steeds groter dat ziektes die hier laag waren doordat de honden hier zijn (waren) ingeënt, weer meer gaan voorkomen en als er dan meerderen gaan denken, och we enten maar niet meer, want komt toch niet voor, de kans groter is dat de ziektes weer wel meer gaan voorkomen.
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Neeltje schreef:Een paar jaar geleden is ook distemper voorgekomen in Frankrijk. En zeker nu er zoveel honden uit landen waar het inenten op een laag pitje staat, zeker bij de handel en broodfok, is de kans dus steeds groter dat ziektes die hier laag waren doordat de honden hier zijn (waren) ingeënt, weer meer gaan voorkomen en als er dan meerderen gaan denken, och we enten maar niet meer, want komt toch niet voor, de kans groter is dat de ziektes weer wel meer gaan voorkomen.
En daarom kan ik er met mijn verstand niet bij dat fokkers ongevaccineerde pups afgeven die aantoonbaar geen antistoffen meer hebben tegen distemper 'omdat het toch niet meer voorkomt'.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Badu
Zeer actief
Contacteer:

under the red sky schreef:
Neeltje schreef:Een paar jaar geleden is ook distemper voorgekomen in Frankrijk. En zeker nu er zoveel honden uit landen waar het inenten op een laag pitje staat, zeker bij de handel en broodfok, is de kans dus steeds groter dat ziektes die hier laag waren doordat de honden hier zijn (waren) ingeënt, weer meer gaan voorkomen en als er dan meerderen gaan denken, och we enten maar niet meer, want komt toch niet voor, de kans groter is dat de ziektes weer wel meer gaan voorkomen.
En daarom kan ik er met mijn verstand niet bij dat fokkers ongevaccineerde pups afgeven die aantoonbaar geen antistoffen meer hebben tegen distemper 'omdat het toch niet meer voorkomt'.
Is dat zo? Zijn er fokkers die dat doen?
Afbeelding

Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Hier zijn beide honden in het eerste jaar ingeent tegen hondenziekte, parvo, hepatitis, ziekte van Weil en hondsdolheid (dit laatste moet bij de pup nog gebeuren). Kennelhoest doen ze hier niet. Stom, maar ik heb helemaal geen vraagtekens bij die inentingen gezet. Klakkeloos overgenomen wat de dierenarts zei. Gelukkig hebben ze er geen last van gehad. Hoewel, Lily was ff niet lekker na de tweede inenting, beetje sloom, maar dat was binnen een dag over.

Na me wat meer verdiept te hebben in het onderwerp, denk ik dat ik de inentingen so wie so had laten doen, maar ik ga nu wel informeren of ze hier ook aan titeren doen. Lijkt me erg interessant.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

jvanringen schreef:[Wat je hier dus ook leest: de honden die hondenziekte hadden, verspreidden nog maandenlang virusdeeltjes - en konden dus gedurende die tijd andere honden besmetten. Daarom bleven ze ook in quarantaine. Ik vraag me af of Badu en andere niet-prikkers ooit rekening gehouden hebben met het risico waar ze andere honden mee kunnen opzadelen.

Dat zal zo'n vaart niet lopen, als je de hele dag achter de PC op het HF zit en de hond er naast ligt in de mand.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

korthaar schreef:
jvanringen schreef:[Wat je hier dus ook leest: de honden die hondenziekte hadden, verspreidden nog maandenlang virusdeeltjes - en konden dus gedurende die tijd andere honden besmetten. Daarom bleven ze ook in quarantaine. Ik vraag me af of Badu en andere niet-prikkers ooit rekening gehouden hebben met het risico waar ze andere honden mee kunnen opzadelen.

Dat zal zo'n vaart niet lopen, als je de hele dag achter de PC op het HF zit en de hond er naast ligt in de mand.
:LOL:
Afbeelding

Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Badu schreef: Bovendien hebben mijn schatjes een prima weerstand, maak me geen zorgen om een virusje of een ander eng beestje :cool2:
Dat is voor sommige virussen niet afdoende. Denk maar aan de aidsepidemie in de jaren '80. Er zijn toen zo ontzettend veel jonge mensen gestorven, mannen in de bloei van hun leven die geen dag ziek waren geweest en binnen de kortste keren dood. Het is niet altijd een kwestie van een goede of matige weerstand.
Afbeelding
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Badu schreef:
Dat lees ik op dit forum. Dat sommige fokkers parvo als ijkpunt nemen en pups pas vaccineren als de maternale bescherming tegen parvo is verdwenen. Ongeacht de uitslag voor distemper en hepatitis.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Badu schreef:
Dat lees ik op dit forum. Dat sommige fokkers parvo als ijkpunt nemen en pups pas vaccineren als de maternale bescherming tegen parvo is verdwenen. Ongeacht de uitslag voor distemper en hepatitis.
Ah, zo bedoel je. Ik snap dat wel. Parvo is voor pup risico, die andere twee niet zo.
Afbeelding

Lizzy
Actief
Mijn ras(sen): De Dalmatische Hond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lizzy »

Wat je hier dus ook leest: de honden die hondenziekte hadden, verspreidden nog maandenlang virusdeeltjes - en konden dus gedurende die tijd andere honden besmetten. Daarom bleven ze ook in quarantaine. Ik vraag me af of Badu en andere niet-prikkers ooit rekening gehouden hebben met het risico waar ze andere honden mee kunnen opzadelen.
Ik ben een prikker hoor, dus daar niet van (ik prik wel alleen als dat zinvol is en er dus geen (maternale) immuniteit meer aanwezig is - oftewel: ik titer). Maar als de enting zo goed werkt en als de meeste mensen Godzijdank nog gewoon DHP enten: waarom vind je dat Badu andere honden met risico's opzadelt? Die zijn toch gevaccineerd en dus beschermt? Als de honden van Badu ziek worden van het virus, zijn ze ziek geworden in het veld. Of mijn hond nou tegen een hond van Badu oploopt of tegen de hond die de honden van Badu heeft besmet: mij is dat toch om het even? Want mijn honden zijn gevaccineerd, hebben titer EN een goed-werkend immuunsysteem en zij vormt in mijn ogen dus geen groter gevaar voor andere honden. Waarom voor jou wel?

Overigens heb ik een hond gehad die gevaccineerd was tegen HCC. Zij was op een dag een paar dagen een beetje sloom. Net niet helemaal lekker. Ik naar de dierenarts, hij bloed geprikt, leverwaardes wat verhoogd, afgesproken dat we het even een paar dagen aan zouden kijken (leverwaardes niet 3 keer normale waardes) en ook geen echte heftige ziekteverschijnselen. Eén week later werd was ze weer helemaal het vrouwtje, werd zij getiterd (door het lab - ik deed mee aan een grootschalig NL onderzoek) en bleek zij extreem hoge titer te hebben voor HCC. Extreem hoog. Dat kon absoluut niet meer van de HCC enting zijn die ze jaren daarvoor gekregen had.

Ik zet hier de titer resultaten even neer voor de geinteresseerden:

CAV-1 is HCC. Dit zijn de cijfers voor titer: Voor CAV-1 geldt: minder dan 10 suspectible, tussen 10 en 80 borderline, hoger dan 80 protected.

Mijn hond had deze titer: CAV-1: 1280

Conclusie die ik daaruit getrokken heb: Pinkel is besmet geraakt met HCC, wij komen nooit met onze honden in het buitenland, conclusie is dat HCC wel degelijk voor komt in NL.
Afbeelding
Foto met dank aan Chien Noble.

Siamsa Dalmatische Honden
Lizzy
Actief
Contacteer:

In Engeland en de US is er een groep fokkers die niet meer vaccineert. Helemaal niet meer. Wat zij met hun pups doen om hen op natuurlijke wijze antistoffen op te doen laten bouwen: zij gaan met hun 6 weken oude pups met de auto naar een hondenpark. Ze doen de deur open, blijven zo even staan, deur dicht en naar huis. Dat doen zij een paar dagen achter elkaar en dan blijven zij wat langer staan. En dan gaan de pups de auto uit en weer in. En zo bouwen ze dat langzaam op. Er zijn in hun fokkerij al sinds jaar en dag geen pups ziek geworden en zij beweren dat hun honden ongevaccineerd (helemaal ongevaccineerd dus) veel ouder worden dan wel gevaccineerde honden. Ze verkopen ook geen pups aan eigenaren die wel vaccineren. Je kunt er van vinden wat je wilt, maar ik geloof persoonlijk niet dat NL vrij is van Hondenziekte en HCC en ik geloof er dus heilig in dat de honden van Badu "gewoon" tegen deze virussen aan zijn gelopen, maar er niet ziek van zijn geworden en wel antistoffen aan hebben gemaakt.

Ik vraag mij al jaren in alle ernst af of honden ook niet op dergelijke natuurlijke wijze antistoffen op zouden kunnen bouwen tegen allerlei Lepto serovars.

Kijk, nu wordt er gezegd dat als je je hond elke dag laat zwemmen hij meer gevaar loopt op een Lepto besmetting dan honden die nauwelijks zwemmen. Maar is dat ook zo? Ik stel me dus zo voor dat honden die het hele jaar door elke dag in het bos komen en elke dag daar in allerlei sloten springen juist op natuurlijke wijze in contact komen met de bacterie en antistoffen aanmaken. En omdat ze het hele jaar door zwemmen, komen zij niet ineens plotsklaps met de bacterie in aanraking. Maar het hele jaar door, ook in periodes dat er nog maar weinig bacterieen vermenigvuldigen. Honden die eens per jaar op een mooie zondag middag mee naar het bos mogen, daar in het water springen en ineens plots met Lepto's in aanraking komen: zouden die dan juist niet vatbaarder zijn, juist ziek worden? Ik heb de vraag al 100 keer gesteld aan de geleerden maar tot nu toe weet niemand het antwoord. Ik doe nu poging 101 :mrgreen:
Afbeelding

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Lizzy schreef:In Engeland en de US is er een groep fokkers die niet meer vaccineert. Helemaal niet meer. Wat zij met hun pups doen om hen op natuurlijke wijze antistoffen op te doen laten bouwen: zij gaan met hun 6 weken oude pups met de auto naar een hondenpark. Ze doen de deur open, blijven zo even staan, deur dicht en naar huis. Dat doen zij een paar dagen achter elkaar en dan blijven zij wat langer staan. En dan gaan de pups de auto uit en weer in. En zo bouwen ze dat langzaam op. Er zijn in hun fokkerij al sinds jaar en dag geen pups ziek geworden en zij beweren dat hun honden ongevaccineerd (helemaal ongevaccineerd dus) veel ouder worden dan wel gevaccineerde honden. Ze verkopen ook geen pups aan eigenaren die wel vaccineren. Je kunt er van vinden wat je wilt, maar ik geloof persoonlijk niet dat NL vrij is van Hondenziekte en HCC en ik geloof er dus heilig in dat de honden van Badu "gewoon" tegen deze virussen aan zijn gelopen, maar er niet ziek van zijn geworden en wel antistoffen aan hebben gemaakt.

Ik vraag mij al jaren in alle ernst af of honden ook niet op dergelijke natuurlijke wijze antistoffen op zouden kunnen bouwen tegen allerlei Lepto serovars.

Kijk, nu wordt er gezegd dat als je je hond elke dag laat zwemmen hij meer gevaar loopt op een Lepto besmetting dan honden die nauwelijks zwemmen. Maar is dat ook zo? Ik stel me dus zo voor dat honden die het hele jaar door elke dag in het bos komen en elke dag daar in allerlei sloten springen juist op natuurlijke wijze in contact komen met de bacterie en antistoffen aanmaken. En omdat ze het hele jaar door zwemmen, komen zij niet ineens plotsklaps met de bacterie in aanraking. Maar het hele jaar door, ook in periodes dat er nog maar weinig bacterieen vermenigvuldigen. Honden die eens per jaar op een mooie zondag middag mee naar het bos mogen, daar in het water springen en ineens plots met Lepto's in aanraking komen: zouden die dan juist niet vatbaarder zijn, juist ziek worden? Ik heb de vraag al 100 keer gesteld aan de geleerden maar tot nu toe weet niemand het antwoord. Ik doe nu poging 101 :mrgreen:
Natuurlijk is het wel zo dat je bepaalde weerstanden op kunt bouwen. Ik ben zwaar tegen het 'Dettol tijdperk' en alles ontsmetten.

Daarentegen kwam zo ongeveer de hele wereldbevolking in aanraking met de pest of met polio en de mensen bouwden echt geen weerstand
op en gingen hartstikke dood.

Ik denk dus dat je goed moet afwegen hoe gevaarlijk de ziekte is: zo ent ik bv nooit tegen kennelhoest, omdat ik de ziekte niet ernstig genoeg
vind om tegen te enten. Bij Weil begin ik nu dus ook te twijfelen aan de noodzaak door alle verhalen, alhoewel een vriend van mijn man dus
echt dood- en doodziek van Weil is geweest.
Maar ziektes als Parvo en hondenziekte zijn dermate ernstig en besmettelijk dat ik hierbij niet zo geloof ik 'weerstand opbouwen' en bovendien
veel te risicovol vindt. Vergelijkbaar dus met de pest of polio.
Als je destijds flink ging rondlopen in een gebied met de pest, gegarandeerd dat je meer kans op de pest had dan dat je er zo ver mogelijk
bij vandaan bleef :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik ga daar zelf eigenlijk wel van uit, Lizzy. Daarom hou ik Elco ook echt niet tegen als hij wil zwemmen in of drinken uit die gore sloten hier. Goed voor z'n weerstand, denk ik altijd maar. Hij heeft als jonge pup de L4 gehad, verder moet hij het maar doen met wat hij in de omgeving tegenkomt
Laatst gewijzigd door Fotogravinnetje op 02 sep 2016 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
63673J

Lizzy schreef:In Engeland en de US is er een groep fokkers die niet meer vaccineert. Helemaal niet meer. Wat zij met hun pups doen om hen op natuurlijke wijze antistoffen op te doen laten bouwen: zij gaan met hun 6 weken oude pups met de auto naar een hondenpark. Ze doen de deur open, blijven zo even staan, deur dicht en naar huis. Dat doen zij een paar dagen achter elkaar en dan blijven zij wat langer staan. En dan gaan de pups de auto uit en weer in. En zo bouwen ze dat langzaam op. Er zijn in hun fokkerij al sinds jaar en dag geen pups ziek geworden en zij beweren dat hun honden ongevaccineerd (helemaal ongevaccineerd dus) veel ouder worden dan wel gevaccineerde honden. Ze verkopen ook geen pups aan eigenaren die wel vaccineren. Je kunt er van vinden wat je wilt, maar ik geloof persoonlijk niet dat NL vrij is van Hondenziekte en HCC en ik geloof er dus heilig in dat de honden van Badu "gewoon" tegen deze virussen aan zijn gelopen, maar er niet ziek van zijn geworden en wel antistoffen aan hebben gemaakt.

Ja, er zijn ook mensen die dat met hun jonge kinderen doen, als er een kind mazelen heeft gaan ze daar met z'n allen naar toe met hun kinderen, dat heet dan een mazelenparty. In de USA is dat ook heel populair in bepaalde gebieden. De gevolgen zijn al meerdere keren veel minder fijn gebleken voor een aantal kindjes dan die ouders dachten.

Wat die fokkers doen vind ik volslagen idioot. Je hebt op die manier geen flauw benul of je pup met ziekteverwekkers in aanraking komt, en indien toevallig wel, dan weet je niet met welke ziekteverwekkers en in welke mate. Het is gewoon een slag in de lucht.

Je weet ongetwijfeld dat pups gedurende een bepaalde periode erg kwetsbaar zijn voor infecties. Als ze dan in aanraking komen met bepaalde ziekteverwekkers kan dat heel akelig aflopen.

Je zegt terecht dat bepaalde ziektes nog steeds voorkomen, daarom vaccineren we juist nog steeds. Hoe meer mensen er komen die niet meer vaccineren, hoe meer die ziektes weer de kop zullen opsteken, met alle ellende van dien voor kwetsbare dieren.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Eergisteren is er nog een Toller van vijf jaar oud overleden aan Weil. Zij was wel gevaccineerd.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Leonie. schreef:Eergisteren is er nog een Toller van vijf jaar oud overleden aan Weil. Zij was wel gevaccineerd.
:(
Is ook bekend welke variant ze had?
Lizzy
Actief
Contacteer:

jvanringen schreef:

Ja, er zijn ook mensen die dat met hun jonge kinderen doen, als er een kind mazelen heeft gaan ze daar met z'n allen naar toe met hun kinderen, dat heet dan een mazelenparty. In de USA is dat ook heel populair in bepaalde gebieden. De gevolgen zijn al meerdere keren veel minder fijn gebleken voor een aantal kindjes dan die ouders dachten.

Wat die fokkers doen vind ik volslagen idioot. Je hebt op die manier geen flauw benul of je pup met ziekteverwekkers in aanraking komt, en indien toevallig wel, dan weet je niet met welke ziekteverwekkers en in welke mate. Het is gewoon een slag in de lucht.

Je weet ongetwijfeld dat pups gedurende een bepaalde periode erg kwetsbaar zijn voor infecties. Als ze dan in aanraking komen met bepaalde ziekteverwekkers kan dat heel akelig aflopen.

Je zegt terecht dat bepaalde ziektes nog steeds voorkomen, daarom vaccineren we juist nog steeds. Hoe meer mensen er komen die niet meer vaccineren, hoe meer die ziektes weer de kop zullen opsteken, met alle ellende van dien voor kwetsbare dieren.
Herd immunity?

Mjah. Daar zijn de meningen ook ernstig over verdeeld.
Afbeelding

Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Niet onder epidemiologen en immunologen hoor.
Ongetwijfeld wel onder vele Facebookbezoekers, maar dat is misschien niet de beste bron.
Afbeelding
63673J

Lizzy schreef: (...) ik geloof persoonlijk niet dat NL vrij is van Hondenziekte en HCC en ik geloof er dus heilig in dat de honden van Badu "gewoon" tegen deze virussen aan zijn gelopen, maar er niet ziek van zijn geworden en wel antistoffen aan hebben gemaakt.

Ik vraag mij al jaren in alle ernst af of honden ook niet op dergelijke natuurlijke wijze antistoffen op zouden kunnen bouwen tegen allerlei Lepto serovars. (...)
Dat kan. Zoals Inge O. hier ook al heeft aangegeven worden honden niet altijd heel ziek van Lepto. Maar ook de op op natuurlijke wijze verkregen immuniteit neemt vrij snel af en geeft ook geen kruisbescherming.
63673J

Lothian schreef:Niet onder epidemiologen en immunologen hoor.
Ongetwijfeld wel onder vele Facebookbezoekers, maar dat is misschien niet de beste bron.
Dat dus.
Lizzy
Actief
Contacteer:

jvanringen schreef:
Lizzy schreef: (...) ik geloof persoonlijk niet dat NL vrij is van Hondenziekte en HCC en ik geloof er dus heilig in dat de honden van Badu "gewoon" tegen deze virussen aan zijn gelopen, maar er niet ziek van zijn geworden en wel antistoffen aan hebben gemaakt.

Ik vraag mij al jaren in alle ernst af of honden ook niet op dergelijke natuurlijke wijze antistoffen op zouden kunnen bouwen tegen allerlei Lepto serovars. (...)
Dat kan. Zoals Inge O. hier ook al heeft aangegeven worden honden niet altijd heel ziek van Lepto. Maar ook de op op natuurlijke wijze verkregen immuniteit neemt vrij snel af en geeft ook geen kruisbescherming.
Nee, maar dat geldt ook voor de enting.
Afbeelding

Lizzy
Actief
Contacteer:

Lothian schreef:Niet onder epidemiologen en immunologen hoor.
Dit komt nogal badinerend over.
Afbeelding

63673J

Lizzy schreef:
Herd immunity?

Mjah. Daar zijn de meningen ook ernstig over verdeeld.
Verschil van mening hier over is mij niet bekend.

Herd immunity beschermt individuen die niet gevaccineerd zijn/mogen worden en treedt op als de vaccinatiegraad onder de totale groep hoog genoeg is. Daalt de vaccinatiegraad, dan neemt het risico voor kwetsbare groepen navenant toe.
63673J

Lizzy schreef:
jvanringen schreef:

Nee, maar dat geldt ook voor de enting.
Dat ontkent toch ook niemand?
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”