Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Misselijk of pijn?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

carlala
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): ik heb 2 hondjes,allebei kruisingen
Aantal honden: 1

Misselijk of pijn?

Ongelezen bericht door carlala »

2 weken geleden met mijn hondje bij de da geweest voor zijn jaarlijkse enting. Ik vertelde dat Gino laatste tijd wat slöom was,en een tijd gras heeft gegeten en dan gelijk overgaf.nu eet hij gras maar spuugt niet. Ook vertelden ik dat zijn gebit slecht is,hij heeft waarschijnlijk een loszittende kies. Ik kreeg pillen tegen misselïjkheid,als dat beter ging zou zijn gebit gedaan worden. Misselijkheid bleef,bloedonderzoek(lever en nieren)alles goed. Vanaf afgelopen maandag leek het allemaal beter te gaan.dus afspraak voor donderdag voor zijn tandjes. Afgelopen nacht was ging het weer mis. Smakken,slikken,bek aflikken,hij komt dan bij me hoofd staan,zoekt troost. Had al aan da gevraagd of het niet door zijn gebit komt.maar hij denkt het niet. Heb nu sinds een week da voer om zijn maag tot rust te brengen. Wat kan het toch zijn? Met uitlaten enzo ïs hij blij,ontlasting is redelijk goed,hij eet en drinkt goed. Hij is pas 6
carlala
Vaste gebruiker

Re: Misselijk of pijn?

Niemand.die een idee heeft? Maak me echt zorgen
PitBullit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pitbull
Contacteer:

Ongelezen bericht door PitBullit »

Ik heb werkelijk geen idee, maar misschien toch goed naar zijn gebit laten kijken?>
AfbeeldingAfbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Misselijkheid is zo lastig te achterhalen en komt ook veel voor. Mijn honden zijn ook wel eens misselijk, eten gras en spugen het weer uit. Als er verder geen symptomen zijn (diarree o.i.d) zou ik proberen hem iets te eten te geven als hij misselijk is. Soms worden ze gewoon misselijk van een lege maag.
carlala
Vaste gebruiker

Dank jullie wel! Donderdag word zijn gebit gedaan. Vooral0s,nachts smakt en slikt hij veel. Van het voorjaar at hij veel gras en spuugde hij dat wuit,nu als hij gras eet, spuugt hij niet. Zie erg tegen na de narcose op,omdat dan de slikreflex niet goed werkt, wat als hij dan misselijk is
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

carlala schreef:Dank jullie wel! Donderdag word zijn gebit gedaan. Vooral0s,nachts smakt en slikt hij veel. Van het voorjaar at hij veel gras en spuugde hij dat wuit,nu als hij gras eet, spuugt hij niet. Zie erg tegen na de narcose op,omdat dan de slikreflex niet goed werkt, wat als hij dan misselijk is
Daarom moeten ze ook nuchter zijn voor een narcose. Ze stoppen een beademingsbuis in de bek, de tong hangt er dan meestal uit. Ik denk dat er dan niet veel kans is op verslikking hoor.
Hier eten ze ook wel eens gras zonder het uit te spugen. Vaak moet ik het dan uit hun kont trekken als er weer eens een drol aan een stukje gras hangt en het komt er niet goed uit :mann:
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

als je niet zeker weet of het misselijkheid of pijn is zou je in overleg met de dierenarts een tabletje tegen de misselijkheid kunnen geven. is het gedrag over weet je zeker dat hij misselijk is. is het niet over is het dus pijn
Afbeelding
carlala
Vaste gebruiker

Bellabeest,hij heeft 2 soorten anti misselijkheids pillen gehad. Het is nadien 10 dagen beter geweest,nu begint het weer. Maar sinds die pillen emeprid smakt hij juist?
carlala
Vaste gebruiker

Sorry,dat ik nu pas weer reageer,ondertussen zijn we een tijdje verder. Gebit is gedaan, alles leek goed te gaan. Hij werd na een week weer misselijk. Bij andere da geweest,die zag bij 1 kies nog pus?en hij ruikt nog uit zijn bek. Ondertussen zijn nu zijn nieren/lever en alvleesklier via bloedonderzoek gechecked,alles ok. Begin toch te denken dat het door de nobivac enting en ontwormen en ontvlooien komt. Gebitje moet dus weer gedaan worden,dus weer narcose, durf dat nu niet aan. Hij heeft weer anti misselijkheids pillen,maar doet(nog)niks. Volgende stap is echo en of foto gebit en rest reinigen met kans op kies trekken. Weet niet waar ik goed aan doe. De schat heeft me al aardig wat gekost en wil het beste voor hem.maar spaarpotje gaat hard,verzekering vergoed niet alles
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Heavy schreef:
carlala schreef:Sorry,dat ik nu pas weer reageer,ondertussen zijn we een tijdje verder. Gebit is gedaan, alles leek goed te gaan. Hij werd na een week weer misselijk. Bij andere da geweest,die zag bij 1 kies nog pus?en hij ruikt nog uit zijn bek. Ondertussen zijn nu zijn nieren/lever en alvleesklier via bloedonderzoek gechecked,alles ok. Begin toch te denken dat het door de nobivac enting en ontwormen en ontvlooien komt. Gebitje moet dus weer gedaan worden,dus weer narcose, durf dat nu niet aan. Hij heeft weer anti misselijkheids pillen,maar doet(nog)niks. Volgende stap is echo en of foto gebit en rest reinigen met kans op kies trekken. Weet niet waar ik goed aan doe. De schat heeft me al aardig wat gekost en wil het beste voor hem.maar spaarpotje gaat hard,verzekering vergoed niet alles
Denk je dat zijn gebit slecht is geworden door de enting of denk je dat hij elke keer misselijk is van de enting? Als zijn gebit slecht is kan dat behoorlijk pijnlijk zijn .
:ok:
En niet alleen pijnlijk.
Een kies waar pus onderuit komt daar kan een hond zich behoorlijk ziek van voelen.
Een slecht en ontstoken gebit is slecht voor de algehele gezondheid van de hond.
Zorg dus dat dat gebit schoon en gezond is (wat er na behandeling overblijft :wink: ) met een redelijke kans dat je hondje weer lekker verder kan.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Jup, gebit kan echt veel ellende geven
En continue pijngevoel kan in een enkel geval ook misselijkheid geven. (in ieder geval bij mensen, bij mij werkt dat iig wel zo)
En als bij jouw hond de bek stinkt, en er zelfs pus is, kun je echt allerlei andere oorzaken willen zoeken. Maar eerst het meest voor de hand liggende goed aanpakken lijkt mij het logischt.

Verder zie ik nog geen antwoord op hoe vaak, hoe veel en welk voer de hond krijgt. Daar is vaak echt een fikse verbetering haalbaar, gewoon alleen al door op een ander ritme te voeren.

Ik mis ook hoe vaak die misselijkheid voorkomt?
Dagelijks, meerdere keren per dag, wekelijks, maandelijks?
Tijdens bepaalde perioden meer of minder, en welke perioden zijn dat dan?
Afbeelding
carlala
Vaste gebruiker

De misselijkheid valt mij het meest op als we naar bed gaan,dan hoor je het gesmak. Hij zit nu een maand op royal canin gastro intestal, en hopelijk straks op carocroc. Hij krijgt s,morgens en s,avonds eten. In het voorjaar eet hij altijd veel gras om te spugen,nu eet hij weinig gras. Morgen de arts bellen voor zijn kies, vraag me alleen af of zo snel weer een narcose verstandig is, nu hij zo is. En vorige keer (vorige week)was hij in totale paniek na zijn naprcose. Gisteravond voor het slapen gaan een anti misselijkheids pil gegeven,aardige nacht gehad
carlala
Vaste gebruiker

Heavy,zijn gebit was al slecht, vorige week gereinigd,maar dus niet afdoende. Het smakken begon na de enting,daarvnor slecht eten
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”