Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pijnmedicatie bij spondylose
Moderator: moderatorteam
- Kaat79
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 1
Pijnmedicatie bij spondylose
Ik heb een Duitse herder van bijna 12 (14-01-2005). Ze heeft al zon zes jaar spondylose. Eerst geen pijnstilling gebruikt alleen beweging aangepast, een jaar of vier geleden begonnen met Carporal en nu sinds anderhalf jaar Metacam. Sinds een paar weken lijkt ze meer pijn te hebben ondanks de maximale dosering Metacam. Ik wil graag een zwaardere pijnstilling uitproberen om te zien hoe ze daarop reageert. Ik heb de vraag ook bij mijn dierenarts neergelegd, maar ik ben ook benieuwd naar jullie ervaringen.
Naar wat ik weet is Metacam de beste oplossing voor spondylose (artrose) een stap verder is een andere pijnstiller i.c.m. prednison. Maar ik ben nog in dubio of ik deze stap wil nemen.
Graag hoor ik van jullie.
Groetjes Kaat
Naar wat ik weet is Metacam de beste oplossing voor spondylose (artrose) een stap verder is een andere pijnstiller i.c.m. prednison. Maar ik ben nog in dubio of ik deze stap wil nemen.
Graag hoor ik van jullie.
Groetjes Kaat
Vrienden voor het leven.

- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- Kaat79
- Vaste gebruiker
Re: Pijnmedicatie bij spondylose
Nee. Maar ik lees dat deze niet beter/sterker is dan Metacam. Hoewel ik hoorde dat dit wel zo was. Maar volgens jou is deze dus beter pijnstillend dan Metacam?
Vrienden voor het leven.

- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Bij Jura werkt Previcox echt veel beter en zonder bijwerkingen (maagklachten) in tegenstelling tot Metacam.Kaat79 schreef:Nee. Maar ik lees dat deze niet beter/sterker is dan Metacam. Hoewel ik hoorde dat dit wel zo was. Maar volgens jou is deze dus beter pijnstillend dan Metacam?
-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
- Kaat79
- Vaste gebruiker
Aicka heeft Metacam altijd zonder bijwerkingen verdragen dus dat is het probleem niet. Ik zoek echt iets waardoor haar pijn minder wordt blijkbaar is Metacam niet meer voldoende. Previcox is het proberen waard denk ik. Tramadol hoor ik ook goede verhalen over. Ik ga ook groenlipmossel proberen. Die kan lijkt mij geen kwaad naast de reguliere pijnmedicatie...
Vrienden voor het leven.

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
vroeger had je spondyvetsem, maar dat is er helaas niet meer, dat werkte goed.
ik heb voor lijfje nu de flex life platinum mix, dat lijkt goed te helpen.

- Kaat79
- Vaste gebruiker
Nou volgens mijn dierenarts is Metacam echt het beste wat ik op het gebied van NSAID kan geven aan mijn hond met spondylose. Natuurlijk zijn er andere toepassingen, maar qua pijnverlichting maakt dat niet veel uit. Optie is om te gaan voor morfine achtige pijnmedicatie zoals tramadol. Dit wordt in deze kliniek bijna nooit voorgeschreven tenzij het leven van het dier ermee verlengd kan worden. Dus alleen in het allerlaatste stadium. Zo ver zijn we nog niet. Ik ga eerst eens kijken wat ik met groenlipmossel kan bereiken. Opties blijven altijd open dus als er nog een wondermiddel is hoor ik het graag!
Vrienden voor het leven.

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Voor Plato een tijd lang trocoxil gebruikt. Helaas wordt dat niet meer gemaakt. Nu over op de onsior
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
ik heb laatst phen-pred gekregen voor mijn oudste hond, zij heeft ernstige artrose tussen haar tenen en geen kraakbeen meer in haar voorvoeten. dit is een sterke pijnstiller met prednison. ik ben echter terug gegaan naar de rimadyl omdat ze er van ging braken en heel onrustig gedrag ging vertonen.
ellen
ellen
-
S@ndr@
- Zeer actief
Previcox is een hele goede maar soms ook wat lastiger te krijgen een voedingssupplement met Boswelia en curcuma kan ook nog helpen met de pijn stilling dit werkt direct op de ontsteking.Kaat79 schreef:Aicka heeft Metacam altijd zonder bijwerkingen verdragen dus dat is het probleem niet. Ik zoek echt iets waardoor haar pijn minder wordt blijkbaar is Metacam niet meer voldoende. Previcox is het proberen waard denk ik. Tramadol hoor ik ook goede verhalen over. Ik ga ook groenlipmossel proberen. Die kan lijkt mij geen kwaad naast de reguliere pijnmedicatie...
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Bedoel je dit?
http://www.koopjesdrogisterij.nl/produc ... Gwodg7oMyA
En dan naast de previcox?
Ik snap je zin niet helemaal denk ik
http://www.koopjesdrogisterij.nl/produc ... Gwodg7oMyA
En dan naast de previcox?
Ik snap je zin niet helemaal denk ik
Fenneke en Baloe

-
S@ndr@
- Zeer actief
Ja die, is gewoon een voedingssupplement
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Ik heb altijd goed resultaat gehad met Metacam.
Soms zat er even zo'n weerhaakje vast en dan had ze veel pijn en bleef liggen. Dan trok ik haar lip op en spoot en extra dosis in haar bek. Na een kwartiertje kwam ze dan weer overeind. Niets meer aan de hand. Op het laatst kreeg ze er een nekhernia bij en zijn we overgestapt op Cortaphen en Tramadol. Toen de pijn daar doorheen kwam hebben we afscheid genomen. Ze ( bernersennen) was toen 13 jaar. 7 jaar af en aan Metacam gebruikt. Soms moet je even afbouwen als het een poosje goed gaat. Zodat het effect optimaal blijft. Uiteindelijk kon ik haar pijn als het ware 'lezen' en de dosis M daarop afstemmen.
Soms zat er even zo'n weerhaakje vast en dan had ze veel pijn en bleef liggen. Dan trok ik haar lip op en spoot en extra dosis in haar bek. Na een kwartiertje kwam ze dan weer overeind. Niets meer aan de hand. Op het laatst kreeg ze er een nekhernia bij en zijn we overgestapt op Cortaphen en Tramadol. Toen de pijn daar doorheen kwam hebben we afscheid genomen. Ze ( bernersennen) was toen 13 jaar. 7 jaar af en aan Metacam gebruikt. Soms moet je even afbouwen als het een poosje goed gaat. Zodat het effect optimaal blijft. Uiteindelijk kon ik haar pijn als het ware 'lezen' en de dosis M daarop afstemmen.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Toen mijn Duitse Herder meer pijn liet zien na jaren Metacan gingen we over op de Trocoxil. 1 per maand een pil. Hielp hem goed.
Gr. Aniek

- Kaat79
- Vaste gebruiker
Ze krijgt dagelijks de maximale dosis. Mij is verteld dat meer geven geen zin heeft. Haar pijn is niet zo dat het haar bewegen belemmert, maar ze kreunt net wat vaker tegenwoordig als ze gaat liggen of opstaat...kooi schreef:Ik heb altijd goed resultaat gehad met Metacam.
Vrienden voor het leven.

- Kaat79
- Vaste gebruiker
Trocoxil heb ik nog niet eerder van gehoord. In zoek het eens op. Is er net zoals bij mensen een soort pijnpoli waar ik terecht kan die objectief antwoord geeft?Budkes schreef:Toen mijn Duitse Herder meer pijn liet zien na jaren Metacan gingen we over op de Trocoxil. 1 per maand een pil. Hielp hem goed.
Vrienden voor het leven.

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Dat weet ik niet. Ik heb een goede dierenarts, vind ik zelf, en in overleg met hem zijn we destijds overgestapt. Omdat zoals nu bij jouw hond ook, de Metacam niet meer voldoende werkte. Hij had vanaf zijn 7e Metacam en de laatste anderhalf jaar zo'n beetje dus Trocoxil. Hij is 12 en een half jaar oud geworden.Kaat79 schreef:Trocoxil heb ik nog niet eerder van gehoord. In zoek het eens op. Is er net zoals bij mensen een soort pijnpoli waar ik terecht kan die objectief antwoord geeft?Budkes schreef:Toen mijn Duitse Herder meer pijn liet zien na jaren Metacan gingen we over op de Trocoxil. 1 per maand een pil. Hielp hem goed.
Gr. Aniek

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Budkes schreef:Dat weet ik niet. Ik heb een goede dierenarts, vind ik zelf, en in overleg met hem zijn we destijds overgestapt. Omdat zoals nu bij jouw hond ook, de Metacam niet meer voldoende werkte. Hij had vanaf zijn 7e Metacam en de laatste anderhalf jaar zo'n beetje dus Trocoxil. Hij is 12 en een half jaar oud geworden.Kaat79 schreef:Trocoxil heb ik nog niet eerder van gehoord. In zoek het eens op. Is er net zoals bij mensen een soort pijnpoli waar ik terecht kan die objectief antwoord geeft?Budkes schreef:Toen mijn Duitse Herder meer pijn liet zien na jaren Metacan gingen we over op de Trocoxil. 1 per maand een pil. Hielp hem goed.
Trocoxil werkte enorm goed bij artrose pijn. Helaas is het niet meer verkrijgbaar. Mijn dierenarts schrijft nu in plaats daarvan onsior voor met goed resultaat. Al is dat wel dagelijks.
-
ZorroMax
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
Heb je al eens acupunctuur geprobeerd? Dat kan heel goed helpen om de algehele gezondheidstoestand te verbeteren waardoor je toe kan met veel minder medicatie.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Wat jou verteld is klopte dus niet voor mijn hond.Kaat79 schreef:Ze krijgt dagelijks de maximale dosis. Mij is verteld dat meer geven geen zin heeft. Haar pijn is niet zo dat het haar bewegen belemmert, maar ze kreunt net wat vaker tegenwoordig als ze gaat liggen of opstaat...kooi schreef:Ik heb altijd goed resultaat gehad met Metacam.
Bij haar hielp die extra dosis op een crisismoment erg goed. Hoewel ook tegen het advies van de d.a. hoor. Maar ik was eigenwijs en met positief gevolg voor haar. Haar pijn was op zo'n moment intens. Waarschijnlijk is het bij dieren net zoals met mensen dat de een beter reageert of juist minder, op een bepaald medicijn dan een ander.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat is van VSM en is er niet meer nee.Hutsje schreef:vroeger had je spondyvetsem, maar dat is er helaas niet meer, dat werkte goed.
Er voor in de plaats is "puur Spondy" gekomen.
- Kaat79
- Vaste gebruiker
Nee dit heb ik nog niet geprobeerd. Ik moet zeggen dat ik hier ook wat terughoudend in ben eerlijk gezegd. Mijn hond is niet zo van de polonaises aan haar lijf. Ik vermoed dat dit heel veel stress bij haar gaat opleven wat de behandeling ook niet ten goede komt... Idem voor fysiotherapie e.d. Eerlijk is eerlijk is moet het eerst proberen voordat ik daadwerkelijk een mening kan vormen... Maar ik ben niet meteen enthousiast zeg maar...ZorroMax schreef:Heb je al eens acupunctuur geprobeerd? Dat kan heel goed helpen om de algehele gezondheidstoestand te verbeteren waardoor je toe kan met veel minder medicatie.
Vrienden voor het leven.

- Kaat79
- Vaste gebruiker
Nou ik heb mijn huiswerk gedaan en ga eerst groenlipmossel proberen i.c.m. metacam. Mocht dit geen verbetering geven dan ga ik een aantal weken over op Tramadol om te zien of dit verlichting geeft van de pijn. Ik kan altijd weer terug op metacam. Ik hoop dat ik haar nog een tijdje pijnvrij bij me kan houden. Pijnvrij heb ik heel hoog in het vaandel en wellicht is dat ook wel een utopie en moet ik met minder genoegen nemen. Ik vind het alleen zo moelijk om de grens te bepalen. Als ik zie hoe andere honden soms lopen (kont op de grond of heel erg mank) dan valt het bij Aicka allemaal wel mee. Ze loopt traag en niet ver meer. Kreunt bij gaan liggen en gaan staan, maar wil af en toe nog best in het gras rollen. Dus tja hè... Konden ze het maar zeggen...
Vrienden voor het leven.

- Adjani & Tyson
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull terrier
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Op een gegeven moment phen-pred, maar veel plassen en veel drinken. Nu maximaal novacam, natuurlijke pijnstiller dpa en wat supplementen. Laat je straks weten hoe het gaat met de groenlipmossel erbij?

- Kaat79
- Vaste gebruiker
Ik hou je op de hoogte!Adjani & Tyson schreef:Op een gegeven moment phen-pred, maar veel plassen en veel drinken. Nu maximaal novacam, natuurlijke pijnstiller dpa en wat supplementen. Laat je straks weten hoe het gaat met de groenlipmossel erbij?
Vrienden voor het leven.

-
ZorroMax
- Zeer actief
Ik kan me dat levendig voorstellen, wij hadden dat ook bij onze eerste hond die acupunctuur kreeg. Dat was een Engelse Bulldog met zware artrose aan beide ellebogen. Hij liep niet meer, dus de acupunctuur was het laatste redmiddel. Zou dat niet aanslaan, was het einde oefening. Maar het werkte heel erg goed. Na slechts één behandeling trok meneer weer sprintjes door het park (en hij was 8 op dat moment, voor een Bulldog toch wel op leeftijd). Hij heeft nog drie prima jaren gekregen, met iedere twee maanden een behandeling.Kaat79 schreef:Nee dit heb ik nog niet geprobeerd. Ik moet zeggen dat ik hier ook wat terughoudend in ben eerlijk gezegd. Mijn hond is niet zo van de polonaises aan haar lijf. Ik vermoed dat dit heel veel stress bij haar gaat opleven wat de behandeling ook niet ten goede komt... Idem voor fysiotherapie e.d. Eerlijk is eerlijk is moet het eerst proberen voordat ik daadwerkelijk een mening kan vormen... Maar ik ben niet meteen enthousiast zeg maar...ZorroMax schreef:Heb je al eens acupunctuur geprobeerd? Dat kan heel goed helpen om de algehele gezondheidstoestand te verbeteren waardoor je toe kan met veel minder medicatie.
De honden weten dat het werkt. De eerste behandeling is spannend, daarna staan ze vooraan om binnen te komen. Mijn huidige bull is niet te goed om te keffen als we te lang praten! Adressen van dierenartsen die acupunctuur gebruiken: http://www.acupunctuurbijdieren.nl/
-
ZorroMax
- Zeer actief
Zorro maakt sinds dit weekend deel uit van een test met Flexadin (via Dierenkliniek Sleeuwijk).
Ik ben benieuwd. Hij loopt nog redelijk goed, maar is wat pieperig de laatste tijd.
Ik ben benieuwd. Hij loopt nog redelijk goed, maar is wat pieperig de laatste tijd.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Mijn laatste teckel (met zeer ernstig spondylose) kon zonder pijnstilling dankzij acupunctuur.Kaat79 schreef:Nee dit heb ik nog niet geprobeerd. Ik moet zeggen dat ik hier ook wat terughoudend in ben eerlijk gezegd. Mijn hond is niet zo van de polonaises aan haar lijf. Ik vermoed dat dit heel veel stress bij haar gaat opleven wat de behandeling ook niet ten goede komt... Idem voor fysiotherapie e.d. Eerlijk is eerlijk is moet het eerst proberen voordat ik daadwerkelijk een mening kan vormen... Maar ik ben niet meteen enthousiast zeg maar...ZorroMax schreef:Heb je al eens acupunctuur geprobeerd? Dat kan heel goed helpen om de algehele gezondheidstoestand te verbeteren waardoor je toe kan met veel minder medicatie.
Het zou zeker de moeite waard kunnen zijn.
Toevallig een hondje dat van onbekenden niks moest hebben, maar die naaldjes vond hij best.
-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5