Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

voer laten staan

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

charley

voer laten staan

Ongelezen bericht door charley »

Hallo hondenliefhebbers,

Zoals sommige al hebben gelezen ben ik sinds zondagmiddag de trotse baas van Boy.
Ik heb me goed van te voren ingelezen en laten informeren aangezien Boy mijn eerste hond is, alleen zit ik met 1 vraag.

Boy eet zijn voerbak niet in 1 keer leeg maar eet telkens kleine beetjes versprijd over de dag en nacht. Ik heb gelezen en gehoord dat als je je hond voerd en hij bij de voerbak wegloopt je de bak weg moet pakken tot het weer etenstijd is. Klopt dit? of is het beter als ik de voerbak gewoon laat staan voor Boy (doe ik nu)?
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Re: voer laten staan

Ongelezen bericht door veertje »

Ik laat de bak gewoon staan. Met vlees is het een ander verhaal, maar brok kan hij eten wanneer hij zelf wil. Soms haal ik het wel eerder weg, omdat ik bijvoorbeeld ga trainen en niet wil dat hij kort van te voren nog gaat eten.
Benthe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Jack Russel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Benthe »

Bij Beer liet ik het altijd staan die bepaalde zelf wanneer hij wou eten, Benthe eet gelijk de bak leeg.
Het is inderdaad maar net wat de hond gewend is.
charley

Nanna schreef:Wat is hij gewend?
Hij is gewend om 2 x per dag een bak brokken te krijgen. Of deze daar weg gehaald werd weet ik niet, heeft ze niet gezegt. Hij moest daar wel zijn eten en drinken delen met andere hondjes.

Wat ik nu doe is wandelen en dan naar 1 uur zijn voerbak neer zetten maar Boy eet dan niet, dit doe ik s avonds ook zo.
Benthe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Jack Russel

Ongelezen bericht door Benthe »

charley schreef:
Nanna schreef:Wat is hij gewend?
Hij is gewend om 2 x per dag een bak brokken te krijgen. Of deze daar weg gehaald werd weet ik niet, heeft ze niet gezegt. Hij moest daar wel zijn eten en drinken delen met andere hondjes.

Wat ik nu doe is wandelen en dan naar 1 uur zijn voerbak neer zetten maar Boy eet dan niet, dit doe ik s avonds ook zo.

Ah de concurrentie is weg, ja dat kan ook. Dan kun je nu zelf bepalen wat je liever wilt.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

toen sam weer alleen was en ouder werd waardoor hij niet meer alles opat wat er stond lieten wij het ook staan.
Afbeelding
charley

Dan laat ik het gewoon zoals het nu gaat, 2 x per dag zijn portie.
Ik was even bang dat ik het gelijk al fout deed.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Hier staat ook altijd een bak brokken. Meerdere malen per dag eten de honden ervan.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
charley

Ik ben er achter gekomen waarom Boy zijn eten niet opad ( soms helemaal niet ad ), meneer vind zijn brokken die hij altijd kreeg helemaal niet lekker. Hij krijgt nu sinds maandag andere brokken en hij eet nu zijn bak in één keer leeg.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ligt aan de hond volgens mij.
Mijn honden eten hun bak leeg, Alex in 3 seconden (Lab) en Vusi ietsjes langer :ok: Niet of langzaam eten = problemen :ugh:
Mijn collega heeft 2 teckels, die hebben dag en nacht eten in hun voerbak en nibbelen daar dan aan als ze zin hebben.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

mosquito1980 schreef:Ligt aan de hond volgens mij.
Mijn honden eten hun bak leeg, Alex in 3 seconden (Lab) en Vusi ietsjes langer :ok: Niet of langzaam eten = problemen :ugh:
Mijn collega heeft 2 teckels, die hebben dag en nacht eten in hun voerbak en nibbelen daar dan aan als ze zin hebben.
Shib is ook zo'n nibbelaar. Helaas voor hem is Malou er 1 van de 3 seconden en moet Shib nu zijn eten opeten anders pak ik het weg. Als compensatie voer ik ze tegenwoordig 4 keer per dag en moedig ik hem aan om te eten; "het is maar een klein beetje hoor, je kan het. Maar een paar hapjes" en "pas op hoor anders komt de gremlin het opeten. Jaa zie je wel daar komt de gremlin al aan". :LOL: :LOL:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

charley schreef:Ik ben er achter gekomen waarom Boy zijn eten niet opad ( soms helemaal niet ad ), meneer vind zijn brokken die hij altijd kreeg helemaal niet lekker. Hij krijgt nu sinds maandag andere brokken en hij eet nu zijn bak in één keer leeg.
Wacht nog maar even een paar dagen voor je te vroeg juicht :engel:
Als het straks weer gewoon voer is in plaats van iets nieuws kan het maar zo zijn dat hij weer langzaam gaat eten.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”