Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vakantietips voor vakantie met pup

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Postbode
Vaste gebruiker

Vakantietips voor vakantie met pup

Ongelezen bericht door Postbode »

Wij hebben veel kans op een goldenretrieverpup waarvan de teef gedekt gaat worden eind okt/begin nov. Dat zou betekenen dat we volgend jaar zomer heerlijk vakantie gaan vieren met een hondje van 6 mnd. Omdat we helemaal geen ervaring hebben met vakantie met een hond vraag ik jullie op tips. Wij boeken meestal in december dus ik wil nu al een beetje rondkijken. We zoeken een huisje in bos/hei in Nederland of bij het strand, meestal gaan we namelijk in twee huisjes op twee verschillende plekken, allebei 1 week.

Waar moeten we op letten bij het uitkiezen? Heeft iemand leuke tips van vakantieparken of particuliere huisjes met vlak om de hoek loslaatplekken? Wellicht een omheinde loslaatplek?

Andere zaken waar wij wellicht niet zo 123 aan zouden denken?
janeway
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Vakantietips voor vakantie met pup

Ongelezen bericht door janeway »

wij hebben nu een pup van bijna 6 mnd. We zijn 3 weken vrij geweest waarvan we 1 weekje in een vakantie huisje van mijn mans werkgever. Dat is een vrijstaande boerderij, omheind met wildrooster bij de oprit.
Tja pup had daar de tijd van zijn leven. Honden waren gewoon welkom in het huis. Verder geen organisatie waar we rekening mee moesten houden. We zaten op de hoge Veluwe en erg afgelegen. Misschien kan je het dus in de particuliere verhuur zoeken. Die omheinde tuin was gewoon geweldig. Bos vond hij ook geweldig maar uren lopen en wandelen deden we niet want we hebben ons wel gehouden aan zoveel minuten wandelen per leeftijds week/mnd. Te groot om te tillen en een honden kar/buggy oid hebben we niet. Maar goed hij vond het allemaal fantastisch want het gezin was erbij en dat was duidelijk. We hadden wel een bench mee waar hij lekker zijn eigen plekkie had.

Verder kan ik je dus niet helpen..
[/list]Koda heeft ook een facebookpagina

Afbeelding
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ik ben net met mijn pup van bijna drie maanden naar Terschelling geweest. Was fantastisch mooi en het halve eiland is losloopgebied. Je hebt bos, strand, heide, zwemwater en hondvriendelijke dorpjes.
Huisje met omheinde tuin is waarschijnlijk het leukste voor de hond, maar wij zaten in een hotel, dat ging ook prima.
Feather__
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Feather__ »

Wij gaan naar twenhaarsveld van landal. Je hebt er hondenbungalows, die hebben een omheinde tuin. Al hebben wij altijd een gewoon huisje :P
Het park is onwijs hondvriendelijk, je mag je hond mee het restaurant innemen. Je zit 5 minuten rijden van de holterberg vandaan waar je uren kan wandelen. En op het park is een zwemvijver en een agility parcours gemaakt. Maar met een pup is dat misschien een beetje te gevaarlijk?
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik zou in elk geval naar een huisje met een goed omheinde tuin gaan, dan heb je zelf ook vakantie. Op fb is een groep waar allerlei hondvriendelijke huisjes staan.
Afbeelding
Postbode
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Postbode »

alm@ schreef:Ik zou in elk geval naar een huisje met een goed omheinde tuin gaan, dan heb je zelf ook vakantie. Op fb is een groep waar allerlei hondvriendelijke huisjes staan.
Bedankt voor alle tips tot nu toe! Omheinde tuin, haha nooit aan gedacht, nooit nodig gehad met onze kinderen ;) Welke fbgroep is dat?
sunny1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): bulmastiff x bordauxdog 3x en 1 bordeauxdog,en 2 boomers
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door sunny1978 »

http://www.vanmaanenvakantiehuizen.nl

de tuinen zijn omheind je heb veel plekken waar je kan wandelen en een honden strand op 15 min afstand

wij gaan 2 sept tot 16 sept heerlijk met 3 grote honden op vakantie daar in de houtduif je betaald niet extra voor de honden
http://www.doggy-house.nl
mijn website
Boy
13-06-2001 - 09-06-2013
Cindy
05-01-2000 - 18-06-2010
Quinty
10-03-2003 - 18-09-2018
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Postbode schreef:
alm@ schreef:Ik zou in elk geval naar een huisje met een goed omheinde tuin gaan, dan heb je zelf ook vakantie. Op fb is een groep waar allerlei hondvriendelijke huisjes staan.
Bedankt voor alle tips tot nu toe! Omheinde tuin, haha nooit aan gedacht, nooit nodig gehad met onze kinderen ;) Welke fbgroep is dat?
https://www.facebook.com/groups/629572450477975/
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”