Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Is er iemand die een Schotse Collie liefhebber is???

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Zóya
Vaste gebruiker

Is er iemand die een Schotse Collie liefhebber is???

Ongelezen bericht door Zóya »

Hoi,

Ik hoopte hier een paar mensen te vinden die (een) Schotse collie(s) bezit. Mischien leuk om over te praten.

Gr Sharon & Onze Collie pup Zóya.
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Heb er zelf niet eentje,maar mijn ex-schoonvader fokt ze?Leuke honden,alleen dat haar he? :mrgreen:
Zóya
Vaste gebruiker

Hallo Angel-eyes,
bedankt voor je snelle reactie (had hem nog niet eens 5 min geplaatst) Wat leuk dat jouw ex Schoon vader dit mooie ras fokt. Inderdaad het borstelen geeft soms wat werk. Maar het zijn erg mooie honden. "t is maar net waar je van houd he? Bedankt voor je reactie nogmaals.

Gr Sharon & Zóya

P.S: Ik zou wel graag een foto van onze hond onder mijn forumnaam willen hebben,maar weet niet hoe het moet,en ik denk ook dat de foto's ietsie te groot zijn.
miranda

Ongelezen bericht door miranda »

Hoi Sharon.
Wij hebben tot 4 jaar geleden een Schotse Collie gehad.
Een tri-color.

En net als jij hebt is onze voorliefde voor Collies gebleven.
In onze woonplaats loopt er ook nog steeds eentje en altijd als ik in de tuin of op de oprit ben en hij loopt met zijn baasje of vrouwtje langs dan stopt hij en begint hoog te piepen.(je kent dat geluid wel denk ik)
Wachtend op een knuffel van mij. Pas als ik hem even achter zijn oren heb gekroeld en hij even genoegzaam heeft gegromt (ook dat geluid zul je wel kennen) loopt hij parmantig verder en wuift met zijn staart alsof hij tegen zijn baasje en vrouwtje wil zeggen van ik heb lekker toch weer een knuffel gehad... lekker puh!
plop
Zeer actief

Re: Is er iemand die een Schotse Collie liefhebber is???

Ongelezen bericht door plop »

Zóya schreef:Hoi,Ik hoopte hier een paar mensen te vinden die (een) Schotse collie(s) bezit. .
Ik heb een Schotse collie reu
Afbeelding Afbeelding
Zóya
Vaste gebruiker

Ja Miranda dat geluid ken ik zeker! onze vorige jankte vreselijk als wij thuis kwamen,vooral bij mijn moeder. En dan was ze b.v even weg voor een boodschap. Bij ons loopt ook een collie reu (sable) deze heeft last van verlatings angst (heel sielug). Deze is van een kennis van ons en wij passen soms op hem. Ook hem kwam, ik laatst weer tegen en toen hij weer met de baas mee moest wilde hij steeds met mij mee. Ja ze weten nog precies wie op ze gepast heeft hoor. Ze zijn erg trouw.
Onze collie is een sable (de echte lassie dus he) Maar heeeeeeeeel mischien in de toekomst nemen we er een Tricolor bij. Die vinden wij ook heel mooi.

Groetjes en bedankt voor je reactie. Sharon.
Zóya
Vaste gebruiker

Hallo Plop,

Gossie wat een mooie Collie heb jij zeg! Ook zo'n mooie sable. erg mooi. En wat is de andere hond voor ras?

Gr Sharon.
plop
Zeer actief

Zóya schreef:Gossie wat een mooie Collie heb jij zeg! Ook zo'n mooie sable. erg mooi.
Bedankt voor je compliment
Zóya schreef: En wat is de andere hond voor ras?
Mijn andere hond is een Tervuerense Herder Reu
Afbeelding Afbeelding
Zóya
Vaste gebruiker

O ja natuurlijk nu ik het zo zie. Zijn ook erg mooie honden. Vertel es wat meer over je hond(en) vind het vooral leuk om te weten wat voor karakter jouw collie heeft.

Gr Sharon.
Yari
Zeer actief

Ongelezen bericht door Yari »

We hebben een Schotse Collie reu genaamd Ringo gehad. Is 14 jaar geworden en hebben we ruim een jaar geleden in moeten laten slapen, het ging gewoon niet meer. Hij was echt op. Kan er nog een rotgevoel van krijgen als ik er weer aan denk :jank:
Ringo was echt een wereldhond. Hij ging altijd helemaal janken van blijdschap als ie je weer zag, al was je 10 minuten weg geweest!! Wij hebben hem gekregen toen ie net 1 jaar oud was; hij was eerst van mensen geweest die ik via een vriendinnetje had leren kennen en ik ging hem altijd uitlaten na schooltijd. Toen bleek dat zijn baasjes gingen scheiden en tja de hond daar was eigenlijk geen plek meer voor..... Ik heb uren gejankt en gesmeekt bij mijn ouders of wij hem niet konden nemen en gelukkig had het succes gehad!!! Hij is wel geschopt en geslagen door die man van haar en hij was dan in het begin ook altijd bang voor mannen. We hebben het er zo goed als helemaal uitgekregen gelukkig en alleen in het donker kon ie nog wel eens gaan staan blaffen als er ineens een vreemde man aan kwam lopen, maar verder heeft ie nooit problemen gegeven. Hij was dol op knuffelen het liefst de hele dag door. En een balletje.... daar was ie ook helemaal weg van!!
Hij was wel heel erg aan m'n moeder gehecht en als ze weg was lag ie altijd zielig te treuren voor het ruitje in de keuken ook al waren wij thuis.... Ook heeft ie altijd slecht gegeten. Van alles geprobeerd, maar het is nooit een eter geweest. Brokken vrat ie zowiezo niet en versvlees mondjesmaat, maar goed dat ging dan nog. Zelfs vuile pens had meneer niet altijd trek in :piew
Het was ook echt zo'n hond die heel erg aan het gezin gehecht was. Deed hem nou niet even een paar dagen naar een ander... dan vrat meneer helemaal niks en lag alleen maar heel de dag de treuren. Hebben we dus ook nooit meer gedaan daarna, konden we niet over ons hart verkrijgen... Hadden we eigenlijk in het begin gewoon mee moeten oefenen toen we hem net hadden, maar goed, m'n ouders waren eigenlijk altijd thuis dus daar dachten we niet aan om dat toch wel regelmatig te oefenen. Het is dus eigenlijk altijd een superverwende hond geweest, maar ach, mag best vind ik... ;)
Afbeelding

Groetjes: Mariëlle & Yari :voet:
plop
Zeer actief

Zóya schreef: Vertel es wat meer over je hond(en) vind het vooral leuk om te weten wat voor karakter jouw collie heeft.
Ik heb mijn Collie gekregen toen hij ongeveer 5 á 6 maanden was bij een fokker vandaan. Hij is nu 8 jaar en wordt eind augustus 9. Hij is dol op balspelletjes. Hij is tegenwoordig niet altijd meer lief tegen andere honden, en ik weet zeker dat dat ligt aan zijn leeftijd. Er lopen hier best wel veel honden rond die behoorlijk wild spelen en proberen te rijen of met hun poten af kop op of over zijn rug van mijn hond willen staan of hangen dit pikt hij niet meer en ontaard nog wel eens in een kleine vechtpartij. Vroeger deden honden dit ook al bij hem en toen vond hij het ook al niet leuk, maar toen durfde hij niet voor zich zelf op te komen en dat doet hij nu wel. Hij is altijd al een hond geweest die rustig kennis maakt met andere honden en wenst dit tegenwoordig ook terug. Mijn Collie is nooit zo'n speller geweest met andere honden, alleen toen hij nog een pup was maar toen was hij ook geen wilde speler. Toen hij volwassen werd speelde hij al liever met mij dan met zijn soort genoten. Hij is jammer genoeg geen zwemmer, maar hij kan het wel. Toen hij pup was is hij een keer in de sloot gevallen. Er lag allemaal kroost in de sloot dus hij dacht dat het gras was, en voor dat ik het door had (hij liep los) lag hij in de sloot. Een paar jaar geleden is hij nog een keer in de sloot gevallen. Ik was de eenden brood aan het voeren en er lag een stukje brood net van de kant in het water, en mijn Collie dacht zo slim te zijn omdat even uit het water te vissen en voor dat ik het wist (hij liep toen ook los) hoorde ik plons en toen lag hij er weer in. Ik heb hem wel zover gekregen dat hij in het water durft tot dat hij kan staan. Ik vind het wel jammer dat hij niet wil zwemmen, wat zijn broer (Tervuerense Herder) is dol op water en vindt het prachtig als ik zijn bal zo ver mogelijk in het water gooi. Wat ik erg irritant vind van mijn Collie is dat als ik ga wandelen met mijn honden en ik zie een bekende en we zijn gezellig even aan het praten dat mijn Collie gaat zitten piepen zo van schiet eens op ik wil verder wandelen.
Wat voor kleurslag Collie heb jij?
Afbeelding Afbeelding
Zóya
Vaste gebruiker

Bedankt voor de reactie Plop & Yari!
Allereerst even een reactie op Yari's verhaal. Bedankt voor je uitleg. Onze vorige collie jankte ook altijd graag als er iemand thuis kwam en was ook helemaal gek van mijn moeder. En deze hond was ook strontverwend hoor haha. Ze lag op mijn bed,kreeg veel koekjes en speeltjes. Het nadeel van deze collie was dat ze steeds bang was voor onweer,vuurwerk en zelfs als er een container dicht knalde was ze niet te houden. En ook als er bouwwerkzaamheden aan de gang waren. Ze was ook vreselijk wagenziek en was bang voor de auto. maar verder was ze een lieve en gehoorzame hond. Jammer dat ze maar 2,5 jaar oud is geworden. En idd onze vorige collie was ook niet zo'n eter. maar de pup die we nu hebben is wel een grote eter. Omdat haar moeder ook een grote eter is waarschijnlijk.

En dan nu een reactie op het berichtje van Plop.
allereerst,onze collie die we op dit moment hebben is een sable kleurige evenals onze vorige. mischien komt er in de toekomst nog wel een tricolor ,maar dat is niet zeker. Onze vorige collie wilde later ook niet meer heel graag met andere honden spelen en was dan soms net een border collie en wqas dan erg geficseerd op de bal. En onze vorige hond zat ook graag met warm EN koud weer in het water. Ze liep dan te waden door het water met de staart omhoog (want die mocht niet nat worden) Ze kon dan ook zo kijken van: "zie mij hier even". ook zij ging graag in een sloot zitten,met dat groene spul (waar jij het in je verhaal ook over had) ze zag er dan echtniet uit. Ook is zij welleens vanaf een steiger in het water gedondert omdat ze dacht dat het ondiep was,en gelukkig kon mijn vader haar zo omhoog trekken aan haar vacht. Maar ze ging nog altijd het water in hoor. (we hadden zelfs een apart kinderbadje voor haar gekocht en dan namen we die mee op vakantie zodat ze met de hitte kon afkoelen) Onze nieuwe colliepup durfde eerst niet best in het water,maar we zijn naar een plas geweest en daar ging ze er wel even in :ok:. Maar dat gaan wij haar nog allemaal leren hoor.
En onze collie (s) hebben nog nooit echt gepiept als wij een praatje maakten met kennisen of andere mensen met honden. Alleen mag onze Zóya (van 3mnd) wel graag zomaar piepen zonder reden. Collies kunnen trouwens ook de grootse aanstellers zijn,want als wij welleens op het pootje gingen staan of we schampten er even langs dan gaat ze meteen met het pootje omhoog. Gelukkig negeren wij dat,want anders gaan ze voor elk wissewasje staan te janken of met het pootje omhoog staan. Heeft of had jullie Collie dit ook?

Groetjes Sharon & Zóya.
plop
Zeer actief

Zóya schreef: En onze vorige hond zat ook graag met warm EN koud weer in het water.
Ik kan je even niet volgen, want mijn Collie is juist niet zo dol op water. Uit zich zelf is hij nog nooit het water in gegaan. Hij gaat alleen het water in als ik zijn balletje in het water gooi en hij zeker weet dat hij er kan staan. Als het balletje te ver in het water ligt moet mijn Tervuerense Herder het balletje ophalen wat mijn Collie vertikt het om te ver in het water te gaan.
Zóya schreef:En onze collie (s) hebben nog nooit echt gepiept als wij een praatje maakten met kennisen of andere mensen met honden. Alleen mag onze Zóya (van 3mnd) wel graag zomaar piepen zonder reden.
Ik ga eerst altijd wandelen met ze zodat ze hun behoefte kunnen doen en daarna gaan we naar een veldje toe waar ze lekker achter een bal aan kunnen rennen. Ze weten precies wanneer we in de wandeling gaan spelen met een bal. Dus als ik onderweg naar het veldje toe iemand tegen kom dan gaat mijn Collie zitten piepen zo van schiet eens op ik wil spelen.
Zóya schreef: Collies kunnen trouwens ook de grootse aanstellers zijn,want als wij welleens op het pootje gingen staan of we schampten er even langs dan gaat ze meteen met het pootje omhoog.
Mijn Collie heeft daar gelukkig niet zoveel last van. Ik sta ook wel eens per ongeluk op zijn poot, maar hij huppelt daarna weer vrolijk verder.
Afbeelding Afbeelding
Zóya
Vaste gebruiker

Tja dat aanstellerij is natuurlijk bij elke hond verschillend he. En ik had wel begrepen hoor dat jouw collie niet graag het water ingaat. Ik had het er mischien een beetje verkeerd neergezet. Maar dat piepen hebben onze collie(s) niet echt gedaan ofzo. Ik ken hier wel een collie die vroeger graag met de bal speelde en die ging dan ook blaffen als zijn bazin met ons aan het praten was zo van: "schiet nou op en gooi die bal!" Je had in je verhaaltje er geloof ik niet bijgezet dat het om apporteren ging??? Of wel????? Nou ja. alle misverstanden zijn alweer opgelost.

Gr Sharon.
Yari
Zeer actief

Ongelezen bericht door Yari »

Ook Ringo was geen waterrat... Hij was meer aan het pootje baden altijd en als je z'n balletje iets te ver in het water gooide ging meneer hem natuurlijk niet halen. Stel je voor dan wordt je nat!! Of moet je zwemmen. Na veel aandringen ging hij uiteindelijk wel hoor, maar niet spontaan.
Ringo kon zich ook vreselijk aanstellen, niet als je per ongeluk op z'n pootje ging staan hoor, dan liep hij gewoon door, maar als je ging zeggen: "Aaach, wat heb ie nou?!" Dan ging ie er helemaal in mee en ging helemaal zitten trillen en tilde dan spontaan een pootje op wat dan zogenaamd zeer deed!!! :mrgreen: Verder is hij nooit ergens bang voor geweest, ook vuurwerk niet. Oja alleen ballonnen vond ie geen pretje. Niet dat ie er als de dood voor was, maar als hij een ballon zag ging ie er wel bij vandaan. Ik vermoed dat het kind van de vorige eigenaars hem daarmee gepest heeft :? .
Ik blijf altijd een zwak voor Collies houden, maar ik vind de meesten van tegenwoordig een veel te spitse snuit hebben en echt zo tenger met een enorme bos haar..... Persoonlijk vind ik het ouderwetse type (was Ringo ook) wat wat grover is en met niet zo'n enorme bos pluishaar stukken mooier! Die van jou Plop vind ik zo op de foto te zien ook schitterend!! ;)
Afbeelding

Groetjes: Mariëlle & Yari :voet:
Zóya
Vaste gebruiker

Hallo Marielle,

Je hebt tegenwoordig verschillende soorten collies. De grove komt heel soms nog voor in NL. Voornamelijk fokken ze in Amerika grotere en grovere honden. Tegenwoordig wordt in NL de Compactere collie gefokt. Deze hebben een hele korte rug en ronde ogen (soms) Deze vind ik zelf niet mooi :kotz: . Maar wij hebben nu een gekocht (onze vorige was er ook zo een) met een Lange rug ,en dat spitse snuit valt op zich mee. T' is maar hoe je het zelf mooi vind. Het hoeft voor ons ook niet té spits ,maar lelijk vinden we het niet. We vinden de collies van tegen woordig niet lelijk maar ze hoeven voor mij geen korte rug en ronde ogen te hebben. De amandel ogen vind ik nog steeds het mooiste. Hier in de buurt is ook nog een collie reu met brede kop. Een echte lieverd. En ik zelf vind hem niet lelijk,maar het is ook niet bepaald mijn smaak. Maar zo heeft ieder zijn smaak natuurlijk he?

Gr Sharon.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

mijn tante fokt ook collies nog gewoon de ""ouderwetse"" prima honden als je haar belt ben je zo 2 uur verder ze raakt nooit uitverteld prachtig ga er regelmatig heen
haar pups zijn ook altijd goed bij de oogkeuringen wat tegenwoordig juist ook bij de collie heel belangrijk is!! :zwaai:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Zóya
Vaste gebruiker

Hallo Anca,

het is inderdaad belangrijk voor de collie dat de ogen goed zijn. Met onze fokker hangen we ook 2 uur aan de lijn,als het niet langer is. We hebben haar pas nog gebelt. Heeft jouw tante ook een kennelnaam? Heeft ze ook een website? Is zij mischien ook aangesloten bij de collieclub. Mischien heb ik haar wel op de lijst gezien. Wie weet. En welke kleuren fokt ze?
Ben erg benieuwt.

Gr Sharon & Collie Zoya.
fenneke
Zeer actief

misschien is zij hetwel
ze is zeker aan gesloten bij de club

haar kennelnaam weet ik zo niet :? maar ze woont in de buurt nl schipborg[naast zuidlaren] zij fokt vnl blue merle maar had het afgelopen jaar alleen maar zwart

ze heeft al jaren mensen op de wachtlijst staan voor een blue en die willen persé alleen een pup van haar :p:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Zóya
Vaste gebruiker

Hoi Anca. Ik heb nog niet echt gehoord van een Collie kennel bij Zuidlaren??? Wijzelf hebben onze collie pup uit Delfzijl. Deze kennel heet Cordiline. Deze fokker fokt alleen sable en Tricolours. Geen blauwe dus. En ze heeft nu inmiddels in huis iets van 12 collies rondlopen! Ze heeft zojuist ook een tricolor broertje van onze Pup gehouden om mee verder te fokken. En ook nog een sable teefje van een ander nestje (zij had 2 nestjes in november) We houden regelmatig contact met haar. En dat is ook erg fijn :ok: . Mischien kent jouw tante deze fokker wel van de collieclub ofzo of kent ze de naam alleen. Maar mischien ook niet.

Gr Sharon. :zwaai:
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Hier ook collies. Voorheen hadden wij een grote schotse collie reu. Kleur sable (met wel wat donker erbij) Die hadden we met twaalf jaar uit het asiel gehaald. In het asiel hadden ze hem Monty genoemd. Wij zijn de vorige eigenaren tegengekomen en hij heette eigenlijk Shumbwa (wat leeuw betekend). De mensen hadden zelf nog een zoon van hem thuis lopen. Was een hele lieve hond. Erg aktief, apporteren deed hij urenlang, maar ging ook nog mee op de fiets.Had wel veel problemen met eten,had een slecht gebit en was vaak aan de diarree, maar was ook wel een lekkerbek. 10 maanden nadat we hem uit het asiel hebben gehaald, is hij bij een autoongeluk in de schoot van mijn zus gestroven.

Nu hebben we weer een Schotse collie uit het asiel. Nu een teefje, weer sable gekleurd (en weer met wat donker erbij)en ook zij is vrij groot.Aangezien ik zelf in het asiel werk weet ik best veel van haar achtergrond. Ze heeft voor ons 2 baasjes gehad. De 2e moest haar verplicht afstaan, ze zat met een kruising herder van 1 jaar buiten in een hok waar het in regende en waar ze in de stront liepen. Ook kregen ze niet genoeg te eten. Na 1 week asiel en 1 week bij ons woog ze 17 kilo (en was toen al wat aangekomen) nu weegt ze 26 kilo. Er was wel papier bij haar, maar dat moet het asiel weer terug sturen naar Raad van beheer. Ik weet haar echt naam wel en ben ook wel op zoek geweest naar haar fokker, maar ben te weinig bekend in het fokkerswereldje. Haar roepnaam nu is Winnie, haar stamboomnaam is Glenn Halloways Body Language. Als het iemand alsnog bekend voorkomt, alle info is welkom. Weet wel dat de fokker wel ergens in noorden/midden van het land zit. Winnie is nu 10 jaar en 1 jaar bij ons. Ze loopt regelmatig kreupel, omdat ze een doorgezakt voetje heeft. Ze mag dus maar gematigd aporteren, wat ze graag doet en ook bloedje fanatiek. Schudden en rennen met het speelgoed vind ze ook leuk en kan dus uren zoet zijn met zichzelf.Fietsen en zwemmen ziet ze niet zitten, pootje baden is genoeg. Ik heb met haar 1 gehoorzaamheidscursus gedaan, maar daar was ze niet zo gelukkig mee. Tis een enorme vreetzak, eet alles wat los en vast zit en kwijlt behoorlijk. Tis een heel lief dier, die gezellig met je kan praten en als ze 's avonds voor ons ligt met veel lawaai en pootgebaren duidelijk maakt dat ze geaaid wil worden. Het zo genaamde colliepiepen is ook bij Winnie goed ontwikkeld. Zeker als er iemand thuiskomt, of als ze een hondje ziet lopen. Op poezen heeft ze het niet zo. Ze ligt graag in de tuin, dus katten zie je niet meer bij ons.
Afbeelding
Zóya
Vaste gebruiker

Hoi,
Bedankt voor je verhaal. Ik verdiep mij erg in de fokkers wereld en stambomen enz. Maar ik herken deze naam niet echt. Het woordje Glenn heb ik welleens van gehoord,maar dat was Glenn moristone ofzoiets. Maar als je de fokker zoekt raad ik je aan naar www.colieclub.nl te gaan en klik dan op kennels,daar krijg je bijna alle links naar kennels in alle profincies. Maar ik zeg je,dit zijn lang niet alle collie-fokkers. Om het je makkelijker te maken verwijs ik je naar www.st-ninians.com Dat is ook een langhaar collie kennel in Rheden (drenthe/gelderland) Daar op deze site ga je naar de links en daar krijg je letterlijk en figuurlijk alle sites van Nederland en ook zelfs van het buitenland. Ik denk niet dat er de fokker bij zit die je zoekt,maar mischien kun je es wat fokkers mailen en deze stamboomnaam doorgeven. Mischien kennen sommige fokkers deze lijn. Zij kunnen je vast wel de info geven die je nodig hebt.
Ik heb ook gelezen dat je vorige collie overleden is door een auto ongeluk. Wat zielig zeg. Ik heb onze vorige collie vorig jaar augustus dood neer zien vallen nadat zij aan het spelen was 8O :cry: . Een acute hartstilstand :jank: . Ik durfde een tijdje niet meer in de (slaap)kamer te komen waar het gebeurd was :? . Zoiets willen we hier echt nooit meer meemaken. Dit alles is gebeurd nadat zij is geopereerd met een narcosemiddel waar collies gevoelig voor zijn. Wist je dat al? Collies kunnen het beste onder narcose worden gebracht met gas-narcose. En dierenartsen mogen ook absoluut geen Domitor met Antisedan gebruiken!!! Dat wordt geheid hun dood!!! Domitor is het middel waarmee ze onder narcose worden gebracht en antisedan is het middel waarmee zij weer worden gewekt. Bij onze hond was Keratine ofzoiets gebruikt,maar dat is haar dus WAARSCHIJNLIJK ook fataal geworden. Ik hoop dat je hier al wat meer vanaf wist,want er zijn nog steeds mensen die dit nog niet weten.

Gr Sharon.
fenneke
Zeer actief

hoi

even een wat late reaktie
maar de kennel naam is "van het drepenveen''
zo'n 25 jaar fokt zij onder deze naam
zij heeft ook en poosje samen mat iemand anders de naam of flanders breakgate of zoiets gehad maar die bestaat dus allang niet meer
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Zóya
Vaste gebruiker

Hoi Anca,

Helaas ik ken deze kennel niet. Nog nooit van gehoord. Ik ken wel een slobberhoeve,maar verder? Zal wel komen doordat ze geen Website heeft. Ik ken alleen fokkers via internet en in groningen (Delfzijl, Usquert,Wedde enz) Maar niet in Zuidlaren ofzo?

Gr Sharon.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Zóya schreef:Hoi,
Bedankt voor je verhaal. Ik verdiep mij erg in de fokkers wereld en stambomen enz. Maar ik herken deze naam niet echt. Het woordje Glenn heb ik welleens van gehoord,maar dat was Glenn moristone ofzoiets. Maar als je de fokker zoekt raad ik je aan naar www.colieclub.nl te gaan en klik dan op kennels,daar krijg je bijna alle links naar kennels in alle profincies. Maar ik zeg je,dit zijn lang niet alle collie-fokkers. Om het je makkelijker te maken verwijs ik je naar www.st-ninians.com Dat is ook een langhaar collie kennel in Rheden (drenthe/gelderland) Daar op deze site ga je naar de links en daar krijg je letterlijk en figuurlijk alle sites van Nederland en ook zelfs van het buitenland. Ik denk niet dat er de fokker bij zit die je zoekt,maar mischien kun je es wat fokkers mailen en deze stamboomnaam doorgeven. Mischien kennen sommige fokkers deze lijn. Zij kunnen je vast wel de info geven die je nodig hebt.
Ik heb ook gelezen dat je vorige collie overleden is door een auto ongeluk. Wat zielig zeg. Ik heb onze vorige collie vorig jaar augustus dood neer zien vallen nadat zij aan het spelen was 8O :cry: . Een acute hartstilstand :jank: . Ik durfde een tijdje niet meer in de (slaap)kamer te komen waar het gebeurd was :? . Zoiets willen we hier echt nooit meer meemaken. Dit alles is gebeurd nadat zij is geopereerd met een narcosemiddel waar collies gevoelig voor zijn. Wist je dat al? Collies kunnen het beste onder narcose worden gebracht met gas-narcose. En dierenartsen mogen ook absoluut geen Domitor met Antisedan gebruiken!!! Dat wordt geheid hun dood!!! Domitor is het middel waarmee ze onder narcose worden gebracht en antisedan is het middel waarmee zij weer worden gewekt. Bij onze hond was Keratine ofzoiets gebruikt,maar dat is haar dus WAARSCHIJNLIJK ook fataal geworden. Ik hoop dat je hier al wat meer vanaf wist,want er zijn nog steeds mensen die dit nog niet weten.

Gr Sharon.

Ik heb al enig onderzoek gedaan naar Winnies verleden, maar ben nog niet echt verder gekomen, maar ik zal is op 1 van die sites kijken. Misschien komt ze niet van een fokker, maar gewoon van iemand die een eenmalig nestje heeft gefokt, dan zal het moeilijkere worden. Tis natuurlijk ook al een oudere collie en misschien van een niet zo goede lijn en daarom dat ik er maar weinig over kan vinden misschien?

Ja ik wist dat collie nogal eens overlijden na een narcose en dat gasnarcose voor hen beter is. Ik heb er al vaker over gelezen (ik geloof op de site van de collieherplaatsing van Teya en Frans, collie en co) Behalve voor die stof in de narcose moet je ook oppassen met ontwormen, neem een ontwormingsmiddel zonder ivomectine. In grote hoeveelheden (wat paarden krijgen en in hun mest zit en bij het eten van die mest dus bij collie kan binnen komen)kan het dodelijk zijn. Deze stof komt ook voor in gewone hondenontwormingsmiddelen.
Afbeelding
tijger2
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door tijger2 »

OOOooooohhhhh ik ben stapel gek op Collie's heb er helaas alleen geen ruimte voor. :cry2: Mijn vorige hond was een kruising tussen een herder en een Collie. Het uiterlijk van een herder maar puur het karakter van een collie. :ok:
Afbeelding
Groetjes Marcel
Tijger 23-3-'94 / 5-5-'06 we zullen je nooit vergeten.
Zóya
Vaste gebruiker

Ja iki zie het,maar wel een prachtige hond hoor! Wij zijn hier zowiezo gek op herdershonden. De Tervuerse ook. De Tervuerse is namelijk een kruising tussen een Collie en een Mechelse herder. Deze honden hebben de kleur van de Mechelse en het langharige uiterlijk van de collie en ook datzelfde loopje van de collie. Kijk maar eens op www.dari-mana.com/ daarop zie je dat het een prachthond is.

Groetjes Sharon.
Pijja
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pijja »

Yari schreef:We hebben een Schotse Collie reu genaamd Ringo gehad. Is 14 jaar geworden en hebben we ruim een jaar geleden in moeten laten slapen, het ging gewoon niet meer. Hij was echt op. Kan er nog een rotgevoel van krijgen als ik er weer aan denk :jank:
Ringo was echt een wereldhond. Hij ging altijd helemaal janken van blijdschap als ie je weer zag, al was je 10 minuten weg geweest!! Wij hebben hem gekregen toen ie net 1 jaar oud was; hij was eerst van mensen geweest die ik via een vriendinnetje had leren kennen en ik ging hem altijd uitlaten na schooltijd. Toen bleek dat zijn baasjes gingen scheiden en tja de hond daar was eigenlijk geen plek meer voor..... Ik heb uren gejankt en gesmeekt bij mijn ouders of wij hem niet konden nemen en gelukkig had het succes gehad!!! Hij is wel geschopt en geslagen door die man van haar en hij was dan in het begin ook altijd bang voor mannen. We hebben het er zo goed als helemaal uitgekregen gelukkig en alleen in het donker kon ie nog wel eens gaan staan blaffen als er ineens een vreemde man aan kwam lopen, maar verder heeft ie nooit problemen gegeven. Hij was dol op knuffelen het liefst de hele dag door. En een balletje.... daar was ie ook helemaal weg van!!
Hij was wel heel erg aan m'n moeder gehecht en als ze weg was lag ie altijd zielig te treuren voor het ruitje in de keuken ook al waren wij thuis.... Ook heeft ie altijd slecht gegeten. Van alles geprobeerd, maar het is nooit een eter geweest. Brokken vrat ie zowiezo niet en versvlees mondjesmaat, maar goed dat ging dan nog. Zelfs vuile pens had meneer niet altijd trek in :piew
Het was ook echt zo'n hond die heel erg aan het gezin gehecht was. Deed hem nou niet even een paar dagen naar een ander... dan vrat meneer helemaal niks en lag alleen maar heel de dag de treuren. Hebben we dus ook nooit meer gedaan daarna, konden we niet over ons hart verkrijgen... Hadden we eigenlijk in het begin gewoon mee moeten oefenen toen we hem net hadden, maar goed, m'n ouders waren eigenlijk altijd thuis dus daar dachten we niet aan om dat toch wel regelmatig te oefenen. Het is dus eigenlijk altijd een superverwende hond geweest, maar ach, mag best vind ik... ;)
Haha, je hebt Ringo al helemaal gepresenteerd zie ik :E !!!
Niks aan toe te voegen :lekkerpuh !!!
Groet Pijja & Yunah:

Afbeelding

Geboren: 19 september 2003

:Q http://groups.msn.com/Yunah :Q
fenneke
Zeer actief

Zóya schreef:Hoi Anca,

Helaas ik ken deze kennel niet. Nog nooit van gehoord. Ik ken wel een slobberhoeve,maar verder? Zal wel komen doordat ze geen Website heeft. Ik ken alleen fokkers via internet en in groningen (Delfzijl, Usquert,Wedde enz) Maar niet in Zuidlaren ofzo?

Gr Sharon.

hoi op 7 maart zijn wij ook aanwezig in zuidlaren met haar jongste hond dus als je iets wil weten ben je welkom :p:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
tijger2
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door tijger2 »

Zóya schreef:Ja iki zie het,maar wel een prachtige hond hoor! Wij zijn hier zowiezo gek op herdershonden. De Tervuerse ook. De Tervuerse is namelijk een kruising tussen een Collie en een Mechelse herder. Deze honden hebben de kleur van de Mechelse en het langharige uiterlijk van de collie en ook datzelfde loopje van de collie. Kijk maar eens op www.dari-mana.com/ daarop zie je dat het een prachthond is.

Groetjes Sharon.
Heb even je foto bekeken maar die heeft inderdaad ook een bijzonder mooie kop. :ok: :ok: :ok:
Groetjes Marcel
Tijger 23-3-'94 / 5-5-'06 we zullen je nooit vergeten.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”