Doris wordt om de 4 maanden loops. Dat lijkt me wel erg vaak en ik vraag me dan ook af of dit kwaad kan voor haar gezondheid. Ze lijkt er zelf weinig last van te hebben. Is wel iets aanhaliger dan anders, maar geen symptomen van buikpijn, schijnzwangerschap en ik vind ook bijna geen druppeltje bloed van haar. Ik merk het dan meestal ook pas, als Remy haar wel erg interessant vindt. Hij is gecastreerd, dus gelukkig geen probleem. In dat opzicht is het geen probleem dat ze zo vaak loops is.
Maar als het voor haar gezondheid wel een probleem is (en dan denk ik bijvoorbeeld aan een verhoogd risico voor een bmo) kan ik daar dan iets aan doen? Behalve castreren uiteraard, wat ik liever niet doe, als het niet nodig is. Of zijn er nog andere opties?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
loopsheid
Moderator: moderatorteam
-
Alhomaro
- Actief
- Mijn ras(sen): Catalaanse herder, Kuvasz en Havanezer
- Aantal honden: 3
- runninggirl
- Zeer actief
Re: loopsheid
Ik lees mee, Mahru zit op stipt 5 maanden en heeft ook echt 2 maanden schijnzwangerschaps-'klachten'.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Mijn teven werden toen Jarah erbij kwam en zij loops werd ook elke vier maanden loops, nu heb ik alleen Nikkie nog, maar zij wordt nog elke vier maanden loops.
Jarah en Tama zijn een jaar geleden gecastreerd vanwege een baarmoederontsteking. Toen zij gecastreerd waren werd Nikkie een keer na vijf maanden loops, maar nu is het weer elke vier maanden.
Maar ik zou nooit mijn honden laten castreren als het niet nodig is.
Jarah en Tama zijn een jaar geleden gecastreerd vanwege een baarmoederontsteking. Toen zij gecastreerd waren werd Nikkie een keer na vijf maanden loops, maar nu is het weer elke vier maanden.
Maar ik zou nooit mijn honden laten castreren als het niet nodig is.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Alhomaro
- Actief
- Mijn ras(sen): Catalaanse herder, Kuvasz en Havanezer
Maar ik zou nooit mijn honden laten castreren als het niet nodig is.[/quote]
Dat wil ik dus ook niet, maar ik wil ook niet over 1 of 2 jaar moeten zeggen, had ik het maar wel gedaan. Iedere teef die niet gecastreerd is, loopt risico op bmo. Dat is voor mij geen reden om te castreren. Maar als dat risico door zo'n korte cyclus met bijvoorbeeld 10 of 20% toeneemt zou het een reden kunnen zijn om dat te heroverwegen. En misschien zijn er ook nog wel risico's waar ik nu niet aan denk. Daarom stel ik die vraag hier. Ik heb nog nooit eerder een hond gehad met zo'n korte cyclus. Overigens ook nog nooit een hond gehad waarbij de loopsheid zo probleemloos verloopt. In die zin dat je er amper wat van merkt.
Dat wil ik dus ook niet, maar ik wil ook niet over 1 of 2 jaar moeten zeggen, had ik het maar wel gedaan. Iedere teef die niet gecastreerd is, loopt risico op bmo. Dat is voor mij geen reden om te castreren. Maar als dat risico door zo'n korte cyclus met bijvoorbeeld 10 of 20% toeneemt zou het een reden kunnen zijn om dat te heroverwegen. En misschien zijn er ook nog wel risico's waar ik nu niet aan denk. Daarom stel ik die vraag hier. Ik heb nog nooit eerder een hond gehad met zo'n korte cyclus. Overigens ook nog nooit een hond gehad waarbij de loopsheid zo probleemloos verloopt. In die zin dat je er amper wat van merkt.