Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Fatsoenlijke teckels
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Fatsoenlijke teckels
Vraagje.
Wij overwegen volgend jaar een hondje erbij te nemen en een teckel staat hoog op ons lijstje. Maar ik kom vooral fokkers tegen die de ienieminie versie aanbieden terwijl wij juist een normale maat (standaard) willen. Vachtstructuur bij voorkeur kortharig.
Verder is een stamboom niet nodig en is een gepland huiskamernestje prima. Iemand tips waarop te letten en waar ik het best kan zoeken?
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Wij overwegen volgend jaar een hondje erbij te nemen en een teckel staat hoog op ons lijstje. Maar ik kom vooral fokkers tegen die de ienieminie versie aanbieden terwijl wij juist een normale maat (standaard) willen. Vachtstructuur bij voorkeur kortharig.
Verder is een stamboom niet nodig en is een gepland huiskamernestje prima. Iemand tips waarop te letten en waar ik het best kan zoeken?
blablabla 

-
- Zeer actief
Re: Fatsoenlijke teckels
Ja, al ben ik niet perse fan van rasverenigingen. Maar ik zit al op de website te neuzen.
blablabla 

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Peter, wat jij zoekt weet Nanna ongetwijfeld voor je uit te halen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
- Zeer actief
Daar reken ik ook een beetje op haha.
blablabla 

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Bij Nanna inderdaad. Zo ben ik ook aan mijn standaard gekomen. Wel met stamboom overigens. En het is een reuze(letterlijk) fatsoenlijke teckel 

- Saskia241
- Zeer actief
Heb jij ook een Keeshond?alm@ schreef:Bij Nanna inderdaad. Zo ben ik ook aan mijn standaard gekomen. Wel met stamboom overigens. En het is een reuze(letterlijk) fatsoenlijke teckel

- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
Niet dat die van Nanna erg standaard zijn. Over het algemeen doen die aan bos- en waterbouw.

- alm@
- moderator
YepSaskia241 schreef:Heb jij ook een Keeshond?alm@ schreef:Bij Nanna inderdaad. Zo ben ik ook aan mijn standaard gekomen. Wel met stamboom overigens. En het is een reuze(letterlijk) fatsoenlijke teckel

Frodo ook, dat zit 'm in de grote voeten.bram en thijs schreef:Niet dat die van Nanna erg standaard zijn. Over het algemeen doen die aan bos- en waterbouw.

- bram en thijs
- Zeer actief
En is Teun van de infrastructuur of is dat Frodo?alm@ schreef:YepSaskia241 schreef:Heb jij ook een Keeshond?alm@ schreef:Bij Nanna inderdaad. Zo ben ik ook aan mijn standaard gekomen. Wel met stamboom overigens. En het is een reuze(letterlijk) fatsoenlijke teckel![]()
Frodo ook, dat zit 'm in de grote voeten.bram en thijs schreef:Niet dat die van Nanna erg standaard zijn. Over het algemeen doen die aan bos- en waterbouw.

- Saskia241
- Zeer actief
Oscar niet hoor, die doet alleen aan wetterhoun omduwen.alm@ schreef:YepSaskia241 schreef:Heb jij ook een Keeshond?alm@ schreef:Bij Nanna inderdaad. Zo ben ik ook aan mijn standaard gekomen. Wel met stamboom overigens. En het is een reuze(letterlijk) fatsoenlijke teckel![]()

- bram en thijs
- Zeer actief
Ook niet geheel onbelangrijk, lijkt mij.Saskia241 schreef:Oscar niet hoor, die doet alleen aan wetterhoun omduwen.alm@ schreef:YepSaskia241 schreef:Heb jij ook een Keeshond?alm@ schreef:Bij Nanna inderdaad. Zo ben ik ook aan mijn standaard gekomen. Wel met stamboom overigens. En het is een reuze(letterlijk) fatsoenlijke teckel![]()

- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Nanna schreef:Stuur maar een pb, ik weet wel wat fokkers. Alleen maar met stamboom overigens maar daarvoor zou ik het niet laten. Een teckel gaat zowat 15 jaar mee en een goede teckel kopen vind ik een diepte-investering.
Standaards kosten zo rond de 800-900 euro.
Hmm flinke inflatie dan

- Saskia241
- Zeer actief
Mijn ruwhaar was 5 jaar geleden ook al 900.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik vind 800-900 een uitermate keurige prijs.
Ja, Kees heeft knappe honden, maar geen korthaar dacht ik? Nouja, die weet Nanna wel te vinden.
Ja, Kees heeft knappe honden, maar geen korthaar dacht ik? Nouja, die weet Nanna wel te vinden.
- Saskia241
- Zeer actief
Volgens mij niet nee.Marjoleine schreef:Ik vind 800-900 een uitermate keurige prijs.
Wij gingen toen eigenlijk voor een langhaar teefje maar kwamen thuis met een ruwhaar reu.

- Saskia241
- Zeer actief
Ik eet nog steeds droog brood.Nanna schreef:Nee, Kees heeft geen korthaar. Maar ik ken heel fatsoenlijke korthaar standaard fokkers. Maar ik vrees dat ze te duur zijn voor TS want ik heb nog geen pb ontvangenSaskia241 schreef:Volgens mij niet nee.Marjoleine schreef:Ik vind 800-900 een uitermate keurige prijs.
Wij gingen toen eigenlijk voor een langhaar teefje maar kwamen thuis met een ruwhaar reu.
-
- Zeer actief
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- alm@
- moderator
-
- Zeer actief
Dat soort hondjes moet je snel bij zijn, die zijn zo weg.alm@ schreef:En al vergeven denk ik zo.
- petra1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 5
Teun studeert houtbewerking, hij heeft als oefenmateriaal mijn salontafelbram en thijs schreef:En is Teun van de infrastructuur of is dat Frodo?alm@ schreef:YepSaskia241 schreef:Heb jij ook een Keeshond?alm@ schreef:Bij Nanna inderdaad. Zo ben ik ook aan mijn standaard gekomen. Wel met stamboom overigens. En het is een reuze(letterlijk) fatsoenlijke teckel![]()

Maar Teun komt niet van Kees, dat dan weer niet.
- petra1
- Zeer actief
Ik weet het, maar Stef is mijn laatste Beagle.Nanna schreef:Kees heeft ook leuke Beaglespetra1 schreef:
Maar Teun komt niet van Kees, dat dan weer niet.![]()
Na twintig jaar Beagles vind ik het wel leuk geweest.
- petra1
- Zeer actief
Ja, ik heb nu lang zat kunnen oefenen om eindelijk teckels aan te kunnenNanna schreef:Je gaat nu over op het echte werkpetra1 schreef: Na twintig jaar Beagles vind ik het wel leuk geweest.

- petra1
- Zeer actief
Ach, ik heb er alweer drie jaar opzitten, en het valt me niet tegenNanna schreef:Dan rest mij niet anders dan je veel sterkte toe te wensenpetra1 schreef:Ja, ik heb nu lang zat kunnen oefenen om eindelijk teckels aan te kunnenNanna schreef:Je gaat nu over op het echte werkpetra1 schreef: Na twintig jaar Beagles vind ik het wel leuk geweest.

Ik kan niet anders dan zeggen: vergeleken met de beagles die ik heb gehad, is het een eitje tot op heden haha.
- bram en thijs
- Zeer actief
- petra1
- Zeer actief
Siert. Toch?bram en thijs schreef:Overmoed dingest de mens.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
De allerleukste teckel komt toch echt uit het asiel, daar zitten hele speciale takkies