Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zelf hondenhok bouwen en ontwerpen
Moderator: moderatorteam
-
Carlo_040
Zelf hondenhok bouwen en ontwerpen
Hallo allemaal,
Ik krijg over 8 weken een amerikaanse akita pup in huis en wil daar een hondenhok voor maken.
Nu ben ik aan het rondkijken en informeren naar waar ik rekening mee moet houden met het ontwerpen.
Mijn vraag aan jullie: hebben jullie zelf eventueel ervaring met het bouwen van een hondenhok, slimme ideeën of tips/tricks m.b.t. te gebruiken materialen, de constructie, de plaatsing, verschil tussen warme dagen en koude dagen.
Brand los! Alvast bedankt!
Gr Carlo
Ik krijg over 8 weken een amerikaanse akita pup in huis en wil daar een hondenhok voor maken.
Nu ben ik aan het rondkijken en informeren naar waar ik rekening mee moet houden met het ontwerpen.
Mijn vraag aan jullie: hebben jullie zelf eventueel ervaring met het bouwen van een hondenhok, slimme ideeën of tips/tricks m.b.t. te gebruiken materialen, de constructie, de plaatsing, verschil tussen warme dagen en koude dagen.
Gr Carlo
-
Jonas26
- Zeer actief
Re: Zelf hondenhok bouwen en ontwerpen
Wil je een hondehok voor in je huis?Carlo_040 schreef:Hallo allemaal,
Gr Carlo

-
Jonas26
- Zeer actief
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Belangrijk dat het zomers niet te warm is en 's winters niet te koud, de hond mag niet op een koude vloer liggen.
Het mag niet tochten en geen condens vormen en moet een lekkere matras/stro of deken hebben om op te liggen.
Wordt het een buiten hond?
Het mag niet tochten en geen condens vormen en moet een lekkere matras/stro of deken hebben om op te liggen.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Stro etc alleen in de winter... anders hebben ze er dan niks meer aan. Zomers is t ook veel te warm. Ze frummelen t hier in t voorjaar er allemaal zelf uit als teken dat t er weer uit kanmosquito1980 schreef:Belangrijk dat het zomers niet te warm is en 's winters niet te koud, de hond mag niet op een koude vloer liggen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Slimme hondenmalinois schreef:Stro etc alleen in de winter... anders hebben ze er dan niks meer aan. Zomers is t ook veel te warm. Ze frummelen t hier in t voorjaar er allemaal zelf uit als teken dat t er weer uit kanmosquito1980 schreef:Belangrijk dat het zomers niet te warm is en 's winters niet te koud, de hond mag niet op een koude vloer liggen.
Alex hier gooide de deken er altijd uit, Lady lag altijd graag op een deken die had het altijd een beetje sneller koud.
Maar inderdaad een Akita heeft heel wat vacht
-
Carlo_040
Nee het wordt een buitenhok, en waarschijnlijk alleen voor snachts te slapen en als eigen plek om terug te trekken van drukte.
Ik twijfel om het hok te isoleren aangezien dit ras zo een dikke vacht heeft en het buitenhonden zijn, ik denk niet dat het nodig is en misschien zelfs te warm uiteindelijk waardoor hij het hok zal vermijden..
Ik twijfel om het hok te isoleren aangezien dit ras zo een dikke vacht heeft en het buitenhonden zijn, ik denk niet dat het nodig is en misschien zelfs te warm uiteindelijk waardoor hij het hok zal vermijden..
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Nou ja buitenhonden. De meeste die ik ken (ook mijn eigen) ligt toch echt het liefste op de bankCarlo_040 schreef:Nee het wordt een buitenhok, en waarschijnlijk alleen voor snachts te slapen en als eigen plek om terug te trekken van drukte.
Ze willen iig erg graag bij je zijn, en dat vindt ik zelf ook wel erg gezellig
Het is natuurlijk niet persee zo dat omdat ze een flinke vacht hebben dan ook maar buiten gehouden moeten worden.

-
Carlo_040
Jaa hij mag van mij heel de dag bij mij zijn vindt ik ook gezelliger, maar snachts wil ik hem toch niet in onze slaapkamer. Waar laat jij de hond dan snachts?Leanne schreef:Nou ja buitenhonden. De meeste die ik ken (ook mijn eigen) ligt toch echt het liefste op de bank, of ergens in je buurt.
Ze willen iig erg graag bij je zijn, en dat vindt ik zelf ook wel erg gezellig![]()
Het is natuurlijk niet persee zo dat omdat ze een flinke vacht hebben dan ook maar buiten gehouden moeten worden.
Ik had gelezen en gehoord dat het beter voor voor het imuum en de vacht van de hond is om buiten te slapen, vandaar.
- Feather__
- Zeer actief
Op de gang? In de woonkamer/keuken? In de bijkeuken? 
Er zijn zoveel plekken waar je je hond kan laten slapen.
Ik denk niet dat het heel erg goed is om in de winter de hond heel de dag binnen te hebben en dan 's nachts naar buiten te doen..
Maar wie weet is dat geen probleem en kan het gewoon hoor.
Er zijn zoveel plekken waar je je hond kan laten slapen.
Ik denk niet dat het heel erg goed is om in de winter de hond heel de dag binnen te hebben en dan 's nachts naar buiten te doen..
Maar wie weet is dat geen probleem en kan het gewoon hoor.

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Dat zal misschien opgaan voor honden die altijd buiten zijn, maar niet voor hoe jij hem wil gaan houden. Ik zou het in ieder geval niet zo gaan doen.Carlo_040 schreef:Jaa hij mag van mij heel de dag bij mij zijn vindt ik ook gezelliger, maar snachts wil ik hem toch niet in onze slaapkamer. Waar laat jij de hond dan snachts?Leanne schreef:Nou ja buitenhonden. De meeste die ik ken (ook mijn eigen) ligt toch echt het liefste op de bank, of ergens in je buurt.
Ze willen iig erg graag bij je zijn, en dat vindt ik zelf ook wel erg gezellig![]()
Ik had gelezen en gehoord dat het beter voor voor het imuum en de vacht van de hond is om buiten te slapen, vandaar.
Dat hij buiten een ruimte heeft waar hij kan verblijven is natuurlijk prima. Maar standaard overdag binnen en 's nacht buiten vind ik niet zo'n goed idee.
Zeker in de winter. Als hij een buitenvacht ontwikkelt heeft hij het binnen veel te warm, als hij een binnen vacht ontwikkelt heeft hij het buiten koud.
Ik heb zelf 2 honden altijd buiten. 1 ligt standaard in zijn nachthok, de ander nooit. Mijn vorige "buiten"hond lag er helemaal nooit in, daar heb ik het nachthok op een gegeven moment maar uit zijn kennel gehaald. Dus ook al maak je een prachtig hok, dan is het nog maar de vraag of hij erin gaat.
Laatst gewijzigd door Budkes op 21 aug 2016 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Aniek

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nou binnen buiten hartje winter lijkt me niet slim. Buitenhonden mogen wel ff binnen in de winter maar niet voor halve dagen. Ze moeten een buitenvacht krijgen die krijg je binnen niet. Dan is t binnen te warm en buiten te koudCarlo_040 schreef:Jaa hij mag van mij heel de dag bij mij zijn vindt ik ook gezelliger, maar snachts wil ik hem toch niet in onze slaapkamer. Waar laat jij de hond dan snachts?Leanne schreef:Nou ja buitenhonden. De meeste die ik ken (ook mijn eigen) ligt toch echt het liefste op de bank, of ergens in je buurt.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik heb honden die graag buiten liggen en dat ook makkelijk kunnen met hun vacht, en daarvan slaapt er een op de slaapkamer 
Van mij mag dat, en ze slaapt ook veel op de gang, dat mag ook.
Ik zou eerst bedenken wat je precies wilt. Als je die hond buiten wilt vanwege het immuunsysteem moet je eerst nog wat bij gaan lezen want dat werkt niet zo.
Als je deels een buitenhond wilt moet je dat consequent gaan doen.
En als je gewoon wilt dat die hond gaat doen wat hij prettig vindt moet je wachten tot je hem hebt, want het verschilt per hond.
Van mij mag dat, en ze slaapt ook veel op de gang, dat mag ook.
Ik zou eerst bedenken wat je precies wilt. Als je die hond buiten wilt vanwege het immuunsysteem moet je eerst nog wat bij gaan lezen want dat werkt niet zo.
Als je deels een buitenhond wilt moet je dat consequent gaan doen.
En als je gewoon wilt dat die hond gaat doen wat hij prettig vindt moet je wachten tot je hem hebt, want het verschilt per hond.
-
Carlo_040
Bedankt voor jullie inzichten!
Aangezien ik hem gewoon overdag bij me wil hebben, kan ik er beter geen buitenhond van maken als dit ook niet snel voordeel zal hebben. Dan zal ik eens gaan nadenken over een simpel binnenhok of wat het makkelijkste is qua slaapplaats binnen.
Ik wil hem sowieso de eerste tijd in een bench langs mijn bed laten slapen voor te wennen en het zindelijk maken.
Ik wil hem sowieso de eerste tijd in een bench langs mijn bed laten slapen voor te wennen en het zindelijk maken.
- Hakkene
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Hier slapen de honden ook niet op de slaapkamer, sterker nog: ik wil ze ook niet op de bank/meubels hebben. Is ze prima aan te leren hoor! Hoef je echt geen binnenhok voor te bouwen, een simpel hondenkussen werkt prima
Eventueel beginnen met een bench, komt vast goed!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk