Marco88 schreef: pitbull is een verzamelnaam
ook honden die kruisingen en/of stamboomloos zijn, zijn ook pitbulls.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vechthonden in de problemen
Moderator: moderatorteam
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Re: vechthonden in de problemen
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
In mijn geval was het niet altijd bezitsagressie al ken ik er wel een geval van en waren het ook niet in alle gevallen onkundige eigenaars. Er was een hond bij waar ik zelf gewoonweg echt bang van zou zijn geweest als het mijn eigen hond was geweest.Kruimel53 schreef:Bij de goldens die ik ken was het altijd bezitsagressie. In combinatie met eigenaren die er niet al te handig mee omsprongen. Eén hond was 4 maanden toen ze herplaatst werd wegens serieus bijten.Tineke schreef:Nou inderdaad ik weet echt wel van enkele Goldens die behoorlijke incidenten op hun naam hebben.Kruimel53 schreef:Nou, ik heb goldens meegemaakt die de bazen het ziekenhuis in beten. Dus ja, hullie doen het ook. Hoe vaak is dan weer een andere vraag.
De agressie die ze vertoonde was echt buiten proportioneel en van een aard dat het mij deed denken aan het ragesyndroom wat onder cockers ook voorkwam.
Het waren er geen tientallen dat zeker niet maar de agressie was vrij onvoorspelbaar en de incidenten heftig.
Een ander geval was het eigen kind behoorlijk gebeten.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Klopt heb er een aantal in de trimsalon gehad vroeger en nog 1 van vrienden die niet spoorden en bij het minste geringste in je flikker beten . Je wist van tevoren nooit waarom , echte psychopaten.Tineke schreef:In mijn geval was het niet altijd bezitsagressie al ken ik er wel een geval van en waren het ook niet in alle gevallen onkundige eigenaars. Er was een hond bij waar ik zelf gewoonweg echt bang van zou zijn geweest als het mijn eigen hond was geweest.Kruimel53 schreef:Bij de goldens die ik ken was het altijd bezitsagressie. In combinatie met eigenaren die er niet al te handig mee omsprongen. Eén hond was 4 maanden toen ze herplaatst werd wegens serieus bijten.Tineke schreef:Nou inderdaad ik weet echt wel van enkele Goldens die behoorlijke incidenten op hun naam hebben.Kruimel53 schreef:Nou, ik heb goldens meegemaakt die de bazen het ziekenhuis in beten. Dus ja, hullie doen het ook. Hoe vaak is dan weer een andere vraag.
De agressie die ze vertoonde was echt buiten proportioneel en van een aard dat het mij deed denken aan het ragesyndroom wat onder cockers ook voorkwam.
Het waren er geen tientallen dat zeker niet maar de agressie was vrij onvoorspelbaar en de incidenten heftig.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
klopt wat tineke zegt. er was/is een lijn bij de goldens waar extreem veel agressie in zat/zit. dan spreek ik over zo`n 10 a 15 jaar geleden. ik heb ze ook gehad op de cursus. dan zag je de oogkleur veranderen en dan wist je al dat je er niet bij moest komen. deed je het toch dan had je een probleem. leek idd op het "rode cocker syndroom"Tineke schreef:In mijn geval was het niet altijd bezitsagressie al ken ik er wel een geval van en waren het ook niet in alle gevallen onkundige eigenaars. Er was een hond bij waar ik zelf gewoonweg echt bang van zou zijn geweest als het mijn eigen hond was geweest.Kruimel53 schreef:Bij de goldens die ik ken was het altijd bezitsagressie. In combinatie met eigenaren die er niet al te handig mee omsprongen. Eén hond was 4 maanden toen ze herplaatst werd wegens serieus bijten.Tineke schreef:Nou inderdaad ik weet echt wel van enkele Goldens die behoorlijke incidenten op hun naam hebben.Kruimel53 schreef:Nou, ik heb goldens meegemaakt die de bazen het ziekenhuis in beten. Dus ja, hullie doen het ook. Hoe vaak is dan weer een andere vraag.
ellen
-
Lemuria
Het is wel zo, dus weet niet waarom je lacht. D'r wordt dan wel onderscheid gemaakt tussen de American Pitbull Terrier (het ras) en "de Pitbull" (de verzamelnaam). Izzy is ook een pitbull. Ik noem haar alleen niet zo omdat ik vind dat ze de negatieve associatie die bij dat ras hoort, stomweg niet verdient.smoekie schreef:Marco88 schreef: pitbull is een verzamelnaam
![]()
Een pitbull is geen hondenras, al wordt dit vaak gedacht. Een pitbull wordt verwekt door het fokken van andere rassen op bepaalde kenmerken, waaronder een brede kaak en atletische bouw. De Amerikaanse pitbullterriër, Indiase bulterriër, Amerikaanse staffordshireterriër, staffordshire-bulterriër, dogo argentino, bulterriër en buldog worden gebruikt om ongeregistreerde raskruisingen mee te maken. De Amerikaanse pitbullterriër is in Amerika wel erkend en kan daar nog steeds geregistreerd gefokt worden, maar dan betreft het raszuivere kruisingen binnen het ras.
-
blondie
- Zeer actief
Ik wilde de definitie pitbull opzoeken maar auw..
http://www.omroepbrabant.nl/?news/25356 ... nares.aspx
http://www.omroepbrabant.nl/?news/25356 ... nares.aspx
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Speciaal voor jou er nog even weer ingedoken vannacht. En het waren er zes in totaal. 2 met een aanlijn en muilkorfgebod en 4 met een waarschuwing.Nanna schreef:Budkes schreef: Heb vannacht tussen de bedrijven door ff in onze administratie gespiekt en heb ivm de tijd 1 stad eruitgepikt.
65 honden waaraan een maatregel is opgelegd (muilkorfgebod en of aanlijngebod) daarvan waren 29 ASP-achtigen.
52 honden een waarschuwing opgelegd waarvan 13 ASP-achtigen.
Bij waarschuwingen is het sowieso een eerste bijtincidenten met weinig letsel.
De overige honden waren van alles wat, van Jack Russell terriër tot Anatolische Herder...
Ik heb dus zoals gezegd 1 stad er uit geplukt, de overige 8 gemeentes in mijn werkgebied heb ik niet meegenomen. Dit is ruwweg over 5 jaar...
Zoals gezegd absoluut niet volledig, maar meer een inkijkje..![]()
Wat ik me afvraag. Zitten daar ook Goldens en Labradors en zo bij? Omdat al die vechthondfiguren altijd zo staan te krijsen "dat hullie het ook doen?"?
Gr. Aniek

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Het gaat om een stad met 96.000 inwoners en het zijn de incidenten vanaf 2012.Tineke schreef:Als je het zo leest dan lijken de waarschuwingen en maatregelen wel mee te vallen.Budkes schreef:Landelijk gezien weet ik niet. Heb vannacht tussen de bedrijven door ff in onze administratie gespiekt en heb ivm de tijd 1 stad eruitgepikt.
65 honden waaraan een maatregel is opgelegd (muilkorfgebod en of aanlijngebod) daarvan waren 29 ASP-achtigen.
De overige honden waren van alles wat, van Jack Russell terriër tot Anatolische Herder...
Ik heb dus zoals gezegd 1 stad er uit geplukt, de overige 8 gemeentes in mijn werkgebied heb ik niet meegenomen. Dit is ruwweg over 5 jaar...
Zoals gezegd absoluut niet volledig, maar meer een inkijkje..
In totaal 65 maatregelen in vijf jaar tijd is 13 per jaar en 10, 4 waarschuwingen per jaar.
Nu ligt het uiteraard aan de omvang van de stad maar is het zo minimaal omdat er zo weinig op wordt gereageerd als mensen een incident melden of zijn dit echt cijfers van wat er daadwerkelijk speelt.
In mijn visie en van wat ik lees lijkt het wel of er er veel meer incidenten zijn waarbij op maatregelen of waarschuwingen op zijn plaats zijn.
Dat is overigens gelukkig niet gebaseerd op eigen ervaring hoor maar meer op de geluiden die je hoort en van wat je leest.
Dit zijn uiteraard de cijfers van incidenten die bij ons (hondengeleiders) bekend zijn.
Veel incidenten worden sowieso niet gemeld bij de politie. Daarnaast zijn er de incidenten die door ondeskundige collega's worden afgedaan als civiel of niet strafbaar.
Maar ik moet zeggen dat we hier in mijn stad er behoorlijk bovenop zitten. En de meeste surveillance collega's weten dat ze alle meldingen waar het woord hond in voor komt door moeten geven aan ons. En de gemeente werkt hier ook nog eens goed mee.
Niet alle incidenten leiden tot een maatregel sommige worden alleen vastgelegd in een maatregel. Gevoelsmatig denk ik dat we zo'n 2 meldingen per week krijgen, maar dan tel ik de andere 8 gemeenten in ons gebied ook mee.
De door mij genoemde opgelegde maatregelen en waarschuwingen waren er dus maar uit 1.
Gr. Aniek

-
S@ndr@
- Zeer actief
dat is nou net iets wat ik niet verwacht hadBudkes schreef:Speciaal voor jou er nog even weer ingedoken vannacht. En het waren er zes in totaal. 2 met een aanlijn en muilkorfgebod en 4 met een waarschuwing.Nanna schreef:Budkes schreef: Heb vannacht tussen de bedrijven door ff in onze administratie gespiekt en heb ivm de tijd 1 stad eruitgepikt.
Wat ik me afvraag. Zitten daar ook Goldens en Labradors en zo bij? Omdat al die vechthondfiguren altijd zo staan te krijsen "dat hullie het ook doen?"?
- Budkes
- Zeer actief
S@ndr@ schreef:dat is nou net iets wat ik niet verwacht hadBudkes schreef:Speciaal voor jou er nog even weer ingedoken vannacht. En het waren er zes in totaal. 2 met een aanlijn en muilkorfgebod en 4 met een waarschuwing.Nanna schreef:Budkes schreef: Heb vannacht tussen de bedrijven door ff in onze administratie gespiekt en heb ivm de tijd 1 stad eruitgepikt.
En daar draait het natuurlijk in de basis ook om. De meeste mensen weten dat een schermutseling of zelfs mss wat gaatjes bij het honden hebben hoort. Maar bij de ASP-achtigen lopen de incidenten helaas zo vaak uit de hand.
Gr. Aniek

-
S@ndr@
- Zeer actief
Nou feitelijk vind ik 2 met aanlijn en muilkorf gebod voor een hond die er onschuldig uit ziet best heftig eerlijk gezegd, ik verwacht dat niet als ik zo`n apporteer hond zie
- Budkes
- Zeer actief
Ah bedoel je t zo, het is op dit aantal dus een kleine 5 %.S@ndr@ schreef:Nou feitelijk vind ik 2 met aanlijn en muilkorf gebod voor een hond die er onschuldig uit ziet best heftig eerlijk gezegd, ik verwacht dat niet als ik zo`n apporteer hond zie
Ik ben niet zo verbaasd hoor, alle honden kunnen bijten. En sommige doen dat ook gewoon.
Maar gezien de 2 met een aanlijn en muilkorfgebod is er alleen doorj hen behoorlijk letsel toegebracht, de andere 4 met de waarschuwing dus slechts gering of geen letsel. En dat blijft toch het hete hangijzer
Gr. Aniek

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ik ben ook weleens in m'n broek gepakt door een lab die hier vlakbij woont. Slecht opgevoed, onbewust door de eigenaar nog eens extra aangemoedigd en een zeer onzekere jack hussel erbij om het nog erger te maken. Omdat ie alleen m'n broek te pakken had en er geen enkele schade was, heb ik er verder niets mee gedaan. Maar kan me absoluut voorstellen dat een dergelijke hond op een gegeven moment wel schade gaat maken en waarschuwing of zelfs muilkorf- + aanlijnplicht krijgt. Deze eigenaren deden wel hun best alles en iedereen te ontwijken, maar bedachten niet dat ze dan beter niet in die smalle achterpaadjes kunnen gaan lopen en beter door de voordeur konden vertrekken
- Lieske_1977
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Ik ook niet meteen, hoewel hier in de buurt een golden rondloopt (altijd aangelijnd) waar ik graag een blokje voor omga. Laatst ben ik zelfs omgekeerd op de weg omdat ik geen andere kant op kon en ik er echt niet langs durfde met Joy; veel te bang dat de man of het materiaal dat steigerende, schuimbekkende beest met ontblote tanden niet kon houden.S@ndr@ schreef: dat is nou net iets wat ik niet verwacht had
Verder alleen een uitvallende lab die nu veel beter onder appèl staat en vooral heftig op mijn rolstoel bleek te reageren (ik dacht eerst dat de angstagressie op Joy gericht was).
Ik kan me nog heel goed een filmpje herinneren dat getoond werd op een van de cursussen waar ik een jaar of dertien geleden met Bo kwam. Je zag een loeivalse golden in een hok zitten, intern bij Martin Gaus. Zelfs bij gewoon langs de kooi lopen vloog dat dier grauwend en snauwend tegen de tralies op. Er waren toen lijnen waarin onverwachte agressie voorkwam; gevalletje doorgefokt. De desbetreffende hond is later ingeslapen.
Geen idee of die agressie nog steeds (een enkele keer) voorkomt?
Als pup heeft Joy trouwens een minder prettige ervaring met een volwassen labrador gehad. Die moest echt van mijn pupsel worden geplukt. Schade beperkte zich tot een schampplek, maar ik stond echt zo
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Bij de dierenarts waren ze uiterst verbaast dat mijn lieve Labrador ook wel wilde bijten. Tja, ze doen iets wat ze echt niet wil, het doet pijn en ze kan het niet vertellen.Budkes schreef:Ah bedoel je t zo, het is op dit aantal dus een kleine 5 %.S@ndr@ schreef:Nou feitelijk vind ik 2 met aanlijn en muilkorf gebod voor een hond die er onschuldig uit ziet best heftig eerlijk gezegd, ik verwacht dat niet als ik zo`n apporteer hond zie
Ik ben niet zo verbaasd hoor, alle honden kunnen bijten. En sommige doen dat ook gewoon.
Maar gezien de 2 met een aanlijn en muilkorfgebod is er alleen doorj hen behoorlijk letsel toegebracht, de andere 4 met de waarschuwing dus slechts gering of geen letsel. En dat blijft toch het hete hangijzer
Ik kan me niet voorstellen dat ze ernstige schade zou maken maar het blijft een hond.
- Tineke
- Zeer actief
Nanna schreef:Dan heb je het over een psychiatrische aandoening die is ontstaan door verkeerd fokken.
Als je het goed beschouwd is dat bij vechthonden ook gebeurd. Maar die fokkers zijn dat agressieve juist gaan versterken daar waar bij de Golden verschrikt met die lijnen werd opgehouden.
Ik geloof tenminste niet dat er heel veel Goldens zijn die aangelijnd en wel een buurtende jonge teckel die gezellig komt kennismaken acuut beetgrijpen en net zolang schudden en trekken totdat ie dood is.
Daarvoor moet je bij vechthonden zijn, die zijn daarvoor gefokt.
Het is een neurologische aandoening en het is helemaal niet bekend waar het vandaan komt omdat het zo weinig voorkomt dus er zijn helemaal geen verschrikte Golden fokkers opgehouden met fokken van bepaalde lijnen vanwege het gedrag van door hun gefokte honden.
Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen dit niet verwachten van hun Golden en dat er dus eerst iets mis moet gaan voordat ze tot handelen overgaan.
Als dat met mijn Micron is maakt het mij toch geen biet uit waardoor het komt , de uitkomst is dan toch hetzelfde voor hem.
Hoe bitter het ook is dat zou een ongeluk kunnen zijn als dat zou gebeuren.
Wel ben ik van mening dat mensen met een ras waarvan het bekend is dat er zulk gedrag in kan zitten daar serieus rekening mee moeten houden en andere honden daarvoor in bescherming dienen te nemen.
Ook ben ik van mening dat er best veel mis gaat met sommige rassen/mixen en dat daar meer aandacht voor moet komen , niet in de laatste plaats voor de honden zelf.
Maar ik denk niet dat dit soort mensen niet net zo makkelijk overstapt naar een ander ras of mix en dat daar dan hetzelfde gelazer van gaat komen.
Vandaar dat ik maatregelen die dat soort zaken moeilijker maken geen enkel probleem zou vinden.
Maar ik ben geen voorstander van de goede moeten maar onder de kwade lijden en willekeurige rassen aanwijzen om dat te voorkomen.
Ik zou graag een beleid zien wat erop gericht is iedereen die overlast bezorgd aan te kunnen pakken ongeacht het soort hond wat je hebt.
Verder denk ik niet dat incidenten met klapkaken altijd voorkomen uit stoerheid of desinteresse , ik geloof echt dat oerstom zijn en denken dat jouw hond zulks niet doet het grootste aandeel heeft.
Maar ook dat maakt niet wat de uitkomst betreft.
Bij de incidenten die ik heb meegemaakt of gezien stond de eigenaar er bijna altijd met open mond bij te kijken of handelde niet op een manier waar je wat aan had.
Laatst gingen nog drie ridgebacks achter een hondje aan wat echt fout had kunnen aflopen.
Zijn geen verkeerde honden maar in combi met dit wat angstige hondje dus wel.
Beide dames stonden wat dommig voor zich uit te kijken, ook die met het bange hondje , en de ridgebackdame probeerde nog wel wat mede doordat ik aangaf dat dit weleens heel verkeerd kon aflopen.
Gelukkig kreeg ze de honden te pakken en lijnde ze aan.
Maar hoeveel maatregelen ook komen er zullen altijd incidenten blijven bestaan tussen honden , en sommige daarvan gaan niet goed aflopen.
Dat zal altijd blijven maar met wat realiteitszin kunnen die wel zo veel mogelijk worden terug gebracht.
Maar dat ligt dus wel aan het verantwoordelijkheidsgevoel van de hondeneigenaren.
En bij sommige zit dat gelukkig ook wel goed en voor die andere wordt het tijd om er niet meer mee weg te komen indien mogelijk.
Zo is Micron een tijdje geleden door een herder gegrepen en we komen die Meneer met hond nog regelmatig maar tegenwoordig is de hond altijd aangelijnd.
Dat maakt het voor mij wel makkelijker om me over het incident heen te zetten , er was tenslotte ook niets echt iets ernstigs gebeurd maar daar wacht deze eigenaar dus ook niet op

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Omdat ik het nog steeds lachwekkend vindLemuria schreef:Het is wel zo, dus weet niet waarom je lacht. D'r wordt dan wel onderscheid gemaakt tussen de American Pitbull Terrier (het ras) en "de Pitbull" (de verzamelnaam). Izzy is ook een pitbull. Ik noem haar alleen niet zo omdat ik vind dat ze de negatieve associatie die bij dat ras hoort, stomweg niet verdient.smoekie schreef:Marco88 schreef: pitbull is een verzamelnaam
![]()
Een pitbull is geen hondenras, al wordt dit vaak gedacht. Een pitbull wordt verwekt door het fokken van andere rassen op bepaalde kenmerken, waaronder een brede kaak en atletische bouw. De Amerikaanse pitbullterriër, Indiase bulterriër, Amerikaanse staffordshireterriër, staffordshire-bulterriër, dogo argentino, bulterriër en buldog worden gebruikt om ongeregistreerde raskruisingen mee te maken. De Amerikaanse pitbullterriër is in Amerika wel erkend en kan daar nog steeds geregistreerd gefokt worden, maar dan betreft het raszuivere kruisingen binnen het ras.
Onderscheid? Ik maak geen "onderscheid". Als ik het over Pitbulls heb, heb ik het simpelweg over Pitbulls als in "het ras" Pitbulls. Pitbulls met een (ADBA) stamboom oftewel de APBT. Dat mensen graag de term "pitbull" aan elk op een pitbull/staff lijkende hond plakken en zeggen dat dát Pitbulls zijn, ongetwijfeld, maar mijn inziens volledig onterecht.
Als "we" het over een Westie hebben weten we (doorgaans) allemaal wel dat we het over een west highland white terrier hebben. Zo is dat in mijn ogen mbt Pitbulls niet anders. Als ik het over Pitbulls heb, heb ik het simpelweg over American Pit Bull Terriërs en niet over allegaartjes/kruisingen.
Voor mij en vele anderen is een Pitbull dus geen "verzamelnaam" voor allegaartjes/kruisingen/stamboomloze weet ik veel. Izzy is in mijn ogen een zeer leuke staffordachtige kruising. Door haar als Pitbull te zien en of zo te noemen doe je mijn inziens échte Pitbulls te kort.
Houd het dan maar gewoon bij wat ze is. Een leuke staffachtige kruising zoals velen van welk ras dan ook een leuke kruising hebben. Juist doordat iedereen zijn/haar hond (onterecht) het etiketje "Pitbull" geven staan ze (nu meer dan ooit) negatief beschreven/bestempeld terwijl ze 0% "schuldig" zijn aan alle in de krant beschreven "incidenten".
Welke wel "schuldig" zijn? Zoals gezegd de (eigenaren van) kruisingen, de look a likes, maar niet "de Pitbull"(APBT) noch de American Staffordshire Terriërs (AST)
let's agree to disagree denk ik dan maar
Dit inderdaad ook. Je wit niet weten hoeveel eigenaren er nog steeds vast van overtuigd zijn dat hun lieve hond "niks" doet. Loslopen? Ja hoor, waarom niet, tis zo'n goedzakTineke schreef:ik geloof echt dat oerstom zijn en denken dat jouw hond zulks niet doet het grootste aandeel heeft.
Die worden zoals ik het lees/meemaak dan ook meer dan eens uitgekotst juist vanwege hun naïviteit maar verschil zal het denk ik pas écht maken als het te laat is en ze zélf een "krantenartikel" zijn geworden.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Tineke
- Zeer actief
Bijna allemaal aangeschaft vanuit een impuls , lijkt me een prima begin om daar eens wat aan te doen door het fokken van deze honden aan banden te leggen.

- Tineke
- Zeer actief
Nou ik niet, de dag dat ik gewapend mijn honden moet gaan uitlaten is de dag dat ik er geen meer zal hebben.Nanna schreef:En dan moet jij afwachten of de baas 'verantwoordelijk' handelt als jouw hondje in zo'n muil hangt![]()
De meesten zijn nog te dom om hun reet af te vegen.Ik begin onderhand te begrijpen dat mensen gewapend de straat opgaan.
Daar zou ik geen enkele lol meer aan kunnen beleven.
Wij wonen god zij dank wat dat betreft in een fijne wijk waar je gewoon rustig een rondje met je hond door heen kunt doen.

-
S@ndr@
- Zeer actief
Nou ik begrijp dat ook niet....... en dat ga ik ook niet doen. en ik ga het zeker niet normaal vinden hier in Nederland. gewoon niet
- Tineke
- Zeer actief
Dat hoeft toch niet uit te maken wat fokken betreft, je kunt toch regels maken waar iedereen zich aan moet houden wat fokken betreft ras of mix.Nanna schreef:De meesten zijn gekruist. Hoe wil je dat aan banden leggen?Tineke schreef:Bijna allemaal aangeschaft vanuit een impuls , lijkt me een prima begin om daar eens wat aan te doen door het fokken van deze honden aan banden te leggen.
Zou je enkel stellen dat fokkers verplicht zijn de door hun gefokte honden terug te nemen als mensen ze zat zijn dan gaat de lol er wel snel af bij rassen/mixen waar dat nog weleens voorkomt.
Of stel ze aansprakelijk voor de kosten als ze in het asiel komen dat ontmoedigt ook wel gok ik maar zo.

-
korthaar
- Zeer actief
Nanna schreef:En dan moet jij afwachten of de baas 'verantwoordelijk' handelt als jouw hondje in zo'n muil hangt![]()
De meesten zijn nog te dom om hun reet af te vegen.Ik begin onderhand te begrijpen dat mensen gewapend de straat opgaan.
We mogen toch in alle redelijkheid aannemen, dat een weldenkend mens niet willens en wetens met een vechthond rond gaat lopen.
- Tineke
- Zeer actief
Nou mij lijkt het dat ze wat zorgvuldiger gaan plaatsen en dan deel je de kosten met fokker en eigenaar voor mijn part. Ik vind dat er zeker ook verantwoording bij fokkers ligt in deze gevallen ,ze blijven honden fokken waarvan ze weten dat ze bij bosjes gedumpt gaan worden.Een ontmoedigingsbeleid voor beide partijen zou je ervan moeten maken en de beste en snelste weg is door ze in hun portemonnee te pakken. En ja je sluit niet alles uit en er zullen honden de dupe van worden maar dat gebeurt nu toch ook en dat zal je ook nooit helemaal kunnen voorkomen.Nanna schreef:Ik vind het wel vreemd om een fokker op te laten draaien voor asielkosten alleen maar om dat de eigenaar geen trek meer heeft in de aankoop. Dat maakt alleen maar dat ze makkelijker aangeschaft worden want fokker De'Quillio betaolt toch wel. En De'Quillio zal het heus wel verdisconteren met zijn opgestreken winst van de cocaïneverkoop.Tineke schreef:Dat hoeft toch niet uit te maken wat fokken betreft, je kunt toch regels maken waar iedereen zich aan moet houden wat fokken betreft ras of mix.Nanna schreef:De meesten zijn gekruist. Hoe wil je dat aan banden leggen?Tineke schreef:Bijna allemaal aangeschaft vanuit een impuls , lijkt me een prima begin om daar eens wat aan te doen door het fokken van deze honden aan banden te leggen.
Zou je enkel stellen dat fokkers verplicht zijn de door hun gefokte honden terug te nemen als mensen ze zat zijn dan gaat de lol er wel snel af bij rassen/mixen waar dat nog weleens voorkomt.
Of stel ze aansprakelijk voor de kosten als ze in het asiel komen dat ontmoedigt ook wel gok ik maar zo.
En dat terugbrengen van vechthonden naar fokkers...we weten natuurlijk allemaal wat daarmee gebeurt. Die honden gaan stuk voor stuk bij de ondergrondse werken. Kunnen we wel mensen in dienst gaan nemen om dagelijks de kanalen af te scheumen om daar de dooie honden uit te vissen.

- Tineke
- Zeer actief
Mij niet , en koop je een ongechipte hond dan betaal je gewoon zelf de rekening een soort domheidsboete.Nanna schreef: Het lijkt mij totaal onrealistisch.

- Tineke
- Zeer actief
Of hij koopt een Rottweiler en of je daar nu zo blij mee moet zijnNanna schreef:Nee, gewoon verbieden.
Die honden hebben ook helemaal geen draagvlak in Nederland. Ze maken alleen opgang bij het schuim der natie en die moet je doorgaans helemaal niet meetellen als het op stemmen aankomt want het gros is nog te stom om een potlood vast te houden.
In 2013 wilde meer dan driekwart van de bevolking al dat vechthonden niet als huishond gehouden mogen worden.
bron
Ik denk dat als je nog eens zo'n polletje houdt het aandeel nóg hoger ligt. Gewoon wèg ermede. Dan koopt Jethro maar een penispomp.

- Tineke
- Zeer actief
Nou lees de cijfers er dan maar eens op na , Rotties zijn oververtegenwoordigd in de lijst met bijtincindenten met dodelijke afloop.Nanna schreef:Eerlijk gezegd heb ik liever dat hij een Rottweiler koopt. Daar kunnen ook krengen tussen zitten maar dat vanuit het niets aanvallen en vasthouden en doodschudden is er meestal niet bij. En dát vind ik nou net het meest verontrustende aspect van die hele pitbullhandel.Tineke schreef:hij koopt een Rottweiler en of je daar nu zo blij mee moet zijnBuiten dat heeft het verleden laten zien dat verbieden niet werkt dus lijkt mij het handiger je te richten op iets wel werkt.
Ik ben dus zeker voor maatregelen maar dan wel graag wat iets oplevert en waarbij iedere eigenaar met k%thond de rekening krijgt gepresenteerd.
Snap eerlijk gezegd nooit wat daar mis mee is , daar heeft toch iedereen baat bij.

- Tineke
- Zeer actief
Ja fijn zo'n lijst waar elke gemeente een ander beleid in voert.Nanna schreef:Veel van dat vechthondvolk is toch te stom om die consequentie te overzien. Die kunnen nog geen dag vooruitdenken, laat staan een jaar. Of ze denken dat het hen niet gebeurt.
Nee hoor, het Duitse model,en wel rappelings.
Kunnen we daarna altijd nog invoeren voor de andere honden dat je als veroorzaker van schade lik op stuk voor de kosten opdraait.
Bij de ene mag het wel en bij de ander niet ook het ene ras mag hier wel en daar niet.
Bijt Brutus in Limburg of in Drenthe lijkt mij nu niet echt relevant , wel te zorgen dat het in beide gemeentes kan worden voorkomen.

-
Wolfsblut
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ja hoor, dat gaat vast lukken. De eigenaren van No Surrender dogs worden gelukkig niet geclassificeerd alszijnde het betonrot van de samenleving en hebben derhalve geld genoeg achter de hand. De eigenaren van deze designhondjes zijn dan ook met name de welgestelden die tot de upperclass behoren zoals burgemeesters, tandartsen, atoomgeleerden etc. En uiteraard een plastisch chirurg, dat is natuurlijk wel logisch want die man wil natuurlijk wel werk houden. De directeur van het lokale gesticht, een psychiater dus, heeft zelfs een eigen klapkaakfokkerij, de Killing Fields genaamd. Hij kruist bewust met andere rassen om nog bravere hondjes te krijgen. Een nobel streven wat navolging verdient. Met name Boerboels, Cane Corso's en Rottweilers zijn daarbij erg geliefd. Zijn hondjes hebben dan ook allemaal erg vriendelijke namen zoals Tyson, Badr, Claymore, Mo, Rambo en Wodan.Tineke schreef:Mij niet , en koop je een ongechipte hond dan betaal je gewoon zelf de rekening een soort domheidsboete.Nanna schreef: Het lijkt mij totaal onrealistisch.
Gelukkig maar dat ze allemaal in goede handen terecht komen. Je moet er niet aan denken dat het oververtegenwoordigde genetisch afval met dit soort honden over straat gaat lopen. Dan gaat het exclusieve karakter volledig verloren en dat kan nooit de bedoeling zijn. Laat die het maar bij hun Maltezer Leeuwtje, Dwergpoedel, Teckel of Chihuahua houden.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Lieske_1977
- Zeer actief
De eigenaar van de (inmiddels in beslag genomen) pitbull die hier laatst een hond doodbeet aan het woord:
http://brugnieuws.nl/algemeen/pitbull-i ... d/reacties
- Lieske_1977
- Zeer actief
Hij probeert zichzelf aan alle kanten schoon te praten en neemt totaal geen verantwoordelijkheid. Ik stoor me er mateloos aan. *edit* Vind het ook een bevestiging van het toch al heersende (voor)oordeel dat over eigenaren van staffords en pitbulls bestaat.Tara schreef:Allemaal blabla die de eigen verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid niet onderuit kan halen.Lieske_1977 schreef:De eigenaar van de (inmiddels in beslag genomen) pitbull die hier laatst een hond doodbeet aan het woord:
Als jouw hond voor de kill gaat, dan hoort 'ie niet los te lopen. Ingewikkelder is het niet.