Tara schreef:lucie schreef:Fotogravinnetje schreef:lucie schreef:hoe zit het eigenlijk als je honden op oudere leeftijd krijgt, van wie niet bekend is of ze in het verleden geent zijn? Is titeren dan nuttig of kun je dan sowieso beter blijven enten?
Het is altijd nuttig om te titeren. Dan weet je namelijk hoe het er voor staat met de hoeveelheid antistoffen en dus of het überhaupt nut heeft om te enten
nu nog in dit achtergebleven gebied iemand vinden die al zover is

De DA's die ik ken zijn dol op enten

Ik ben bang dat het heel erg lastig wordt, het is in Frankrijk allemaal nog erg traditioneel en veel lijn lijkt er ook niet in het vaccinatiebeleid te zitten.

dat bedoel ik. hier is de gewone cocktail enting ook maar 1 jaar geldig
vervelende is dat ik soms met de camper op (Franse) campings kom waar vaccinaties verplicht zijn. maar goed, misschien dan maar gewoon een andere camping zoeken...
@Heavy: Lizzy kwam hier als 2-jarige, Amber was 5 en Kailen 6. Ze zijn steeds jaarlijks ge-ent ook al omdat ik jarenlang tussen Frankrijk en Nederland heb gependeld (met Lizzy).
Denken jullie dat ik, zonder titer bepaling, veilig kan stoppen met die onzin (alleen lepto, als de DA dat tenminste toestaat

)

?