Niet echt vaak. Meestal wandelen we op de heide, daar is geen water. Ik zoek nooit waterplassen op want die mini monsters houden niet van water.Zamunda schreef:Hoe vaak komt Zahra in aanraking met open water?sjm schreef:Ik twijfel nu heel erg omdat ze deel 1 toch al gehad heeft en nog pup is. De anderen ent ik ook vrijwel nooit. Maar Zahra is nog pup en ze heeft 1 deel van de L4 al gehad...
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Die stomme derde enting.. Upd pag 4
Moderator: moderatorteam
-
sjm
- Zeer actief
Re: Die stomme derde enting.. Upd pag 4
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zie een Saluki nou ook niet echt als het type hond dat in iedere sloot en waterplas duikt en de hei lijkt me niet de meest favoriete habitat van ratten.sjm schreef:Niet echt vaak. Meestal wandelen we op de heide, daar is geen water. Ik zoek nooit waterplassen op want die mini monsters houden niet van water.Zamunda schreef:Hoe vaak komt Zahra in aanraking met open water?sjm schreef:Ik twijfel nu heel erg omdat ze deel 1 toch al gehad heeft en nog pup is. De anderen ent ik ook vrijwel nooit. Maar Zahra is nog pup en ze heeft 1 deel van de L4 al gehad...
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Nee, de rest is niet verplicht om de grens over te gaan.Niika88 schreef:tnx! de rest is dus niet verplicht? dan ga ik ook eens in overleg met mn daDeDiana schreef:Voor het buitenland heb je alleen een rabiësenting nodig en nee, dan is een geldige enting verplicht, een rabiëstiter wordt niet geaccepteerd.Niika88 schreef:even een vraagje uit interesse: is dat titeren ook geldig als je naar het buitenland gaat?
Voor sommige landen is naast de rabiësenting ook een titer voor rabiës verplicht om aan te tonen dat de enting goed is aangeslagen. Alle informatie daarover vind je hier: http://www.licg.nl/31D/praktisch/reizen ... nvoereisen
-
sjm
- Zeer actief
Ik kijk in het boekje. Isa en Sammy hebben ook beide L4 gehad. Toen wist ik 't nog niet.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Om zo naar t buitenland te gaan mss nietNiika88 schreef:tnx! de rest is dus niet verplicht? dan ga ik ook eens in overleg met mn daDeDiana schreef:Voor het buitenland heb je alleen een rabiësenting nodig en nee, dan is een geldige enting verplicht, een rabiëstiter wordt niet geaccepteerd.Niika88 schreef:even een vraagje uit interesse: is dat titeren ook geldig als je naar het buitenland gaat?
Maar als je naar tentoonstelling of bep wedstrijden / hondenclubs gaat moeten ze soms wel volledig geënt zijn plus kennelhoest
Zo heb ik op 2 verenigingen in België getraind waar m'n entingsboekje werd gecontroleerd
Ik mocht lid worden omdat ze om de 3 jaar cocktail krijgen en de andere jaren alleen wel parvo plus rabies uiteraard
Maar degene die alleen rabies entte mocht daarom geen lid worden
En zo heb ik ook eens op wedstrijd in Duitsland gestaan waarbij echt streng naar de entingen werd gekeken
Toch een puntje van aandacht
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
- Aantal honden: 2
Weil niet.Heavy schreef:Zijn de entingen verplicht voor puppycurses?
DHP en kennelhoest meestal wel. Maar vaak wordt het niet zo goed gecheckt.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Denk per hondenschool verschillend
Waar ik nu train is mijn boekje nog nooit gecontroleerd
Of dat is mss omdat ze weten dat ik ook IPO train
Puppycursus doe ik niet , doe alleen agility
Waar ik nu train is mijn boekje nog nooit gecontroleerd
Of dat is mss omdat ze weten dat ik ook IPO train
Puppycursus doe ik niet , doe alleen agility
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik voel met je mee... je slaat jezelf voor je kop als ze Weil krijgt en je hebt niet geënt, maar je slaat jezelf ook voor je kop als ze ernstig zieksjm schreef:Ik twijfel nu heel erg omdat ze deel 1 toch al gehad heeft en nog pup is. De anderen ent ik ook vrijwel nooit. Maar Zahra is nog pup en ze heeft 1 deel van de L4 al gehad...
wordt van de enting.
Bij mij woog het eerste zwaarder, maar Puchu loopt dus in polder, drinkt uit smerige poldersloten en vreet muizen (en hij is ook weleens aan een
rat begonnen).
Mijn DA zei ook dat er totaal geen problemen waren en uiteindelijk heb ik hem dus gegeven.
Nogmaals, het is waarschijnlijker dat bij Puchu de problemen zijn gekomen door de narcose (ketamine) dan door de L4 booster.
Ik ga 'm niet meer geven en ik laat hem ook niet meer uit de poldersloten drinken, maar neem voortaan zelf water voor hem mee.
Ze is nog een pup, hoe sterk is ze als ze Weil krijgt? Ik zou neigen, ondanks alles, om het wel te geven. Natuurlijk is de kans dat het goed gaat,
vele malen groter dan dat het fout gaat. Maar goed... als als als... ik snap het helemaal
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik kan ze hier niet uit sloten en plassen houden. Daarvoor houden ze gewoon teveel van water en is er teveel water in de buurt. Dan loop ik hele wandelingen t te verbieden. Daar heb ik dan weer geen honden voor. Voor nu dus de L2 nog maar 2 of 4 van de 236 stammen ofzo... wat is dat dan voor schijnbescherming?
Dus waarschijnlijk worden ze volgend jaar niet meer geent tegen lepto. Xena werd t overigens ook al niet meer en één van de honden van de hondenoppas waar die van mij meelopen is al jaren (+9) niet meer geent en loopt en drinkt uit dezelfde sloten en plassen. Ook nooit ziek.
Dus waarschijnlijk worden ze volgend jaar niet meer geent tegen lepto. Xena werd t overigens ook al niet meer en één van de honden van de hondenoppas waar die van mij meelopen is al jaren (+9) niet meer geent en loopt en drinkt uit dezelfde sloten en plassen. Ook nooit ziek.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Tot mijn grote verbazing heeft Murdock de L4 als pup al gehad. Bij de 2e en 3e enting en nogmaals afgelopen keer naast de cocktail.
Ik wist dat helemaal niet en de DA heeft dat niet gezegd. Dat is wel een slechte zaak eigenlijk!
Nu wil ik hem wel geënt hebben tegen Weil, want hij zit in elke sloot die we tegenkomen, maar ik had het wel expliciet tegen mij gezegd willen hebben.
Ik wist dat helemaal niet en de DA heeft dat niet gezegd. Dat is wel een slechte zaak eigenlijk!
Nu wil ik hem wel geënt hebben tegen Weil, want hij zit in elke sloot die we tegenkomen, maar ik had het wel expliciet tegen mij gezegd willen hebben.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Wat ook verwarring in de hand helpt is dat assistentes en da's het hebben over de grote en de kleine cocktail.wolvster schreef:Tot mijn grote verbazing heeft Murdock de L4 als pup al gehad. Bij de 2e en 3e enting en nogmaals afgelopen keer naast de cocktail.

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ik lees in de reacties op het originele bericht dat de hond dit voorjaar geënt was tegen Weil. Geen idee of dat L2 of L4 geweest isKruimel53 schreef:Ja, met alle respect maar dat zegt mij dus niks. Is het in Utrecht onderzocht? Was de hond gevaccineerd?Heavy schreef:Gisteren een hond overleden aan weil
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
En dierenarts die zegt dat je em eigenlijk twee keer per jaar zou moeten doen wil je echt safe zitten (wat inderdaad klopt bij Weil)
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar lepto is toch alleen aktief/risico boven de 20 graden?Fotogravinnetje schreef:En dierenarts die zegt dat je em eigenlijk twee keer per jaar zou moeten doen wil je echt safe zitten (wat inderdaad klopt bij Weil)

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Re: Die stomme derde enting..
Huh, ik moet altijd na een jaar nog eenmaal de volledige cocktail geven en daarna 2 jaar lang alleen lepto (verschillende dierenartsen)** Angela ** schreef:Ik heb m net laten zetten bij Kono plus rabies
Ze is nu 13.5 week
Volgend jaar en t jaar erop alleen de wil parcours en met 3 jaar weer de hele cocktail
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja maar bij Xavi is dat als pup dus ook niet gedaan... bij Xygan wel weer... zelfde da...Inge schreef:Huh, ik moet altijd na een jaar nog eenmaal de volledige cocktail geven en daarna 2 jaar lang alleen lepto (verschillende dierenartsen)** Angela ** schreef:Ik heb m net laten zetten bij Kono plus rabies
Ze is nu 13.5 week
Volgend jaar en t jaar erop alleen de wil parcours en met 3 jaar weer de hele cocktail

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik las de reactie ook over die enting. Ik neem aan dat de hond inderdaad gewoon geënt was tegen lepto. Samen met de cocktail dus. En de da haar heeft gezegd dat wil je safe zitten je twee keer per jaar moet enten tegen lepto. Tenminste, zo begrijp ik het. (ik probeer het nog aan haar zelf na te vragen) Dat is wat ze vroeger idd wel zeiden maar hij is nu wel voor langer gevalideerd, voor 1 jaar zelfs.
Het is ook kul natuurlijk. Als de hond in het voorjaar geënt is zou het nu gewoon goed moeten zijn.
Het is ook kul natuurlijk. Als de hond in het voorjaar geënt is zou het nu gewoon goed moeten zijn.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Veel da proberen dat maar het is onzin. Wanneer de DHP na de 12 wkn is gezet is hij gewoon 3 jr geldig.malinois schreef:Ja maar bij Xavi is dat als pup dus ook niet gedaan... bij Xygan wel weer... zelfde da...Inge schreef:Huh, ik moet altijd na een jaar nog eenmaal de volledige cocktail geven en daarna 2 jaar lang alleen lepto (verschillende dierenartsen)** Angela ** schreef:Ik heb m net laten zetten bij Kono plus rabies
Ze is nu 13.5 week
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Inderdaad. Ik ent vaak de laatste rond de 16 weken en wordt dan voor 3 jaar afgetekend.sirene schreef:Veel da proberen dat maar het is onzin. Wanneer de DHP na de 12 wkn is gezet is hij gewoon 3 jr geldig.malinois schreef:Ja maar bij Xavi is dat als pup dus ook niet gedaan... bij Xygan wel weer... zelfde da...Inge schreef:Huh, ik moet altijd na een jaar nog eenmaal de volledige cocktail geven en daarna 2 jaar lang alleen lepto (verschillende dierenartsen)** Angela ** schreef:Ik heb m net laten zetten bij Kono plus rabies
Ze is nu 13.5 week
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Waarom een slechte zaak. Hij is dus geboosterd als pup. De DA heeft gewoon conform huidig protocol geënt. Niks bijzonderswolvster schreef:Tot mijn grote verbazing heeft Murdock de L4 als pup al gehad. Bij de 2e en 3e enting en nogmaals afgelopen keer naast de cocktail.
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
Mijn DA wil ook dat ik na een jaar herhaal bij Triss. Maar dan zou ik dus beter kunnen titteren tegen die tijd.

Groetjes Marja
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Jij hebt toch ruim na de 12 weken pas de laatste enting gezet? Dan is de DHP 3 jaar geldigtycha schreef:Mijn DA wil ook dat ik na een jaar herhaal bij Triss. Maar dan zou ik dus beter kunnen titteren tegen die tijd.
- tycha
- Zeer actief
- Contacteer:
In het entingsboekje staat herhalen na 1 jaar. Dus als ik niet wil enten, en toch een geldig boekje wil hebben, kan ik dan maar beter gaan titteren. Toch?crutz schreef:Jij hebt toch ruim na de 12 weken pas de laatste enting gezet? Dan is de DHP 3 jaar geldigtycha schreef:Mijn DA wil ook dat ik na een jaar herhaal bij Triss. Maar dan zou ik dus beter kunnen titteren tegen die tijd.

Groetjes Marja
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Als het goed is enten ze dan enkel lepto. De DHP hoeft pas of getitert of opnieuw geënt te worden na 3 jaar.tycha schreef:In het entingsboekje staat herhalen na 1 jaar. Dus als ik niet wil enten, en toch een geldig boekje wil hebben, kan ik dan maar beter gaan titteren. Toch?crutz schreef:Jij hebt toch ruim na de 12 weken pas de laatste enting gezet? Dan is de DHP 3 jaar geldigtycha schreef:Mijn DA wil ook dat ik na een jaar herhaal bij Triss. Maar dan zou ik dus beter kunnen titteren tegen die tijd.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Of je da de bijsluiter van de enting laten zientycha schreef:In het entingsboekje staat herhalen na 1 jaar. Dus als ik niet wil enten, en toch een geldig boekje wil hebben, kan ik dan maar beter gaan titteren. Toch?crutz schreef:Jij hebt toch ruim na de 12 weken pas de laatste enting gezet? Dan is de DHP 3 jaar geldigtycha schreef:Mijn DA wil ook dat ik na een jaar herhaal bij Triss. Maar dan zou ik dus beter kunnen titteren tegen die tijd.
Heb je DHP of ook Lepto erbij? Want met lepto erbij zetten de da meestal wel 1 jr.
Als je geen lepto wil enten zou ik gewoon teruggaan en vragen of ze de DHP alsnog voor 3 jr willen zitten want dat is hij gewoon geldig.
- tycha
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb nog eens goed gekeken, en bij de lepto staat inderdaad 1 jaar, bij de gewone enting staat alleen dat ik over 4 weken terug moet komen voor de lepto en verder geen datum wanneer de DHP herhaald moet worden. Ik ga er dan maar vanuit dat het 3 jaar is.

Groetjes Marja
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
tycha schreef:Ik heb nog eens goed gekeken, en bij de lepto staat inderdaad 1 jaar, bij de gewone enting staat alleen dat ik over 4 weken terug moet komen voor de lepto en verder geen datum wanneer de DHP herhaald moet worden. Ik ga er dan maar vanuit dat het 3 jaar is.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
De L4 zou 8 maanden geldig zijn.Heavy schreef:En maar 4 maanden geldig .malinois schreef:Maar lepto is toch alleen aktief/risico boven de 20 graden?Fotogravinnetje schreef:En dierenarts die zegt dat je em eigenlijk twee keer per jaar zou moeten doen wil je echt safe zitten (wat inderdaad klopt bij Weil)
L2 (6 maanden) deed ik in het voorjaar en de L4 ook in het vroege voorjaar.
Het enige dat ik me afvraag is waarom de eerste keer geboosterd moet worden en daarna niet meer, als de enting geen heel jaar werkt.