Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Patty mopperpot

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Patty mopperpot

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Komt jullie vast bekend voor: lig je op de bank met het hele spul om je heen, begint er een te grommen als er iemand (met of zonder hond) voorbij komt. Patty doet dat, soms met een blafje. Ook buiten, de kinderen van de overburen en zo. Kennelijk vindt ze het hoogst irritant, geluidjes buiten en voorbij lopende mensen, zelfs als ze een beetje ligt te soezelen.

Zou ik dat er nog uit kunnen krijgen en zo ja hoe?
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Aantal honden: 3

Re: Patty mopperpot

Ongelezen bericht door sky »

Hier eentje die zelfs gaat grommen met een klagende blaf erbij als ze in de auto kennel ligt te doezelen en jee maakt een bocht... of als je van de bank af ga en ze ligt erop te luieren.... brompot.. ik lag er altijd om afleren vind ik onnodig en dus ook nooit over nagedacht.
[Sandra]
Zeer actief

Ik bedoel het nog meer voor haarzelf dan voor mij. Het is zo niet nodig ;-)
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Bij Yindi helpt het heel goed om dingen te benoemen.
Als er buiten een hond blaft of kinderen gillen dan wil ze ook wel eens gaan grommen of blaffen.

Dan geef ik d'r even een kriebel, als ze begint met grommen, en zeg dan wat ik en zij horen: 'Ja, er is een hondje buiten aan het blaffen. Daar hoef jij niet om te blaffen hé mop.'
En dan ligt ze nog zo te kijken :hmmm: naar buiten en gaat dan met een zucht weer liggen.

Vorige week waren er kinderen een hond aan het laten blaffen, die zat in een tuin en dan hoorde je heel de tijd die kinderen. WOEF WOEF. Waarop dat hondje dan weer aansloeg en zodra het ophield begon het weer. WOEF WOEF.
Toen kreeg ze een kriebel en: 'wat een stomme kindjes hé, hondje uitdagen.'
En Yin ging maar weer zuchtend op de bank liggen :blauwoog:
Dat zuchten is trouwens maar 1x.
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief

Feather__ schreef:Bij Yindi helpt het heel goed om dingen te benoemen.
Als er buiten een hond blaft of kinderen gillen dan wil ze ook wel eens gaan grommen of blaffen.

Dan geef ik d'r even een kriebel, als ze begint met grommen, en zeg dan wat ik en zij horen: 'Ja, er is een hondje buiten aan het blaffen. Daar hoef jij niet om te blaffen hé mop.'
En dan ligt ze nog zo te kijken :hmmm: naar buiten en gaat dan met een zucht weer liggen.

Vorige week waren er kinderen een hond aan het laten blaffen, die zat in een tuin en dan hoorde je heel de tijd die kinderen. WOEF WOEF. Waarop dat hondje dan weer aansloeg en zodra het ophield begon het weer. WOEF WOEF.
Toen kreeg ze een kriebel en: 'wat een stomme kindjes hé, hondje uitdagen.'
En Yin ging maar weer zuchtend op de bank liggen :blauwoog:
Dat zuchten is trouwens maar 1x.
Eens kijken of dat werkt. Dat gezucht herken ik ook wel.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Hier heeft het echt enorm geholpen :cheer: Ook als ze echt heel erg blaft dan blijft ze gewoon doorgaan als we haar corrigeren als in: 'Yindi, houd op!'
Maar zeggen we: 'Wat goed van jou, dankjewel meisje.' Dan komt ze knuffels halen, helemaal trots dat wij het nu ook doorhebben, door haar :I:
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ja Oor kan dat ook hebben. Geluidjes in het portiek zijn hier binnen goed hoorbaar. En als ze dan eenmaal begint kan ze soms echt nog heel lang nasudderen, ook als ze weer volledig is bedaard en volkomen ontspannen ligt te slapen. Dat pruttelt gewoon nog een tijdje zo door. Ik geloof niet echt dat ze er last van heeft, maar tot nu toe heeft nog geen enkele methode hier gewerkt om het te laten stoppen.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Als Bas waakt ga ik meestal even kijken en als het binnen is bevestig ik inderdaad ook dat ik het nu weet. Denk dat ze jullie waarschuwen wil en als je dus aangeeft dat je het door hebt is dat meestal voldoende hier.
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ptje »

Oh dat ga ik ook eens proberen, hier hoeft er maar een mus voorbij te vliegen of ze slaan al aan, soms word ik er gék van.
Vooral Rasta en dan niet zomaar een woefje, een flink concert en dan als er bijvoorbeeld iemand met hond voorbijkomt is het helemaal bal, zucht.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

laeken schreef:Als Bas waakt ga ik meestal even kijken en als het binnen is bevestig ik inderdaad ook dat ik het nu weet. Denk dat ze jullie waarschuwen wil en als je dus aangeeft dat je het door hebt is dat meestal voldoende hier.
dat deed ik ook. "ja, ik heb het gezien!" was voldoende. waarschijnlijk een klikje in het koppie "oh, ze weet het en regelt het wel"
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Nou dat klinkt leuk maar dat doet hier dus geen reet :LOL:

Volgens mij heeft die van mij de helft van de tijd zélf niet eens door dat er geluid uit komt ;)
[Sandra]
Zeer actief

mijke schreef:Nou dat klinkt leuk maar dat doet hier dus geen reet :LOL:

Volgens mij heeft die van mij de helft van de tijd zélf niet eens door dat er geluid uit komt ;)
Haha! Het leek even te werken, wat gestommel in de woning boven me van de nieuwe buren die daar aan het klussen zijn.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik woon 3 hoog dus er komt hier niemand langs. Karel vindt het wel leuk om vanaf het balkon iedereen in de gaten te houden en dan af en toe (3 keer per avond ofzo, als het meer wordt moet ie naar binnen) zegt ie woef. Nou ja, daar kan ik nog wel mee leven. Verder blaffen ze niet, godzijdank.

edit - grommen doen ze sowieso niet
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Wij hebben sinds kort weer buren direct naast ons (huis heeft bijna 2 jaar leeg en te koop gestaan na het overlijden van de buurvrouw) en daar moet Tom erg aan wennen. Hij slaat aan als hij de deur hoort en als ik dan zeg "laat maar, is de buurvrouw" dan rommelt hij nog wat na, maar blaft niet meer.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”