Van dattum dusNanna schreef:We zijn weliswaar al 31 jaar getrouwd maar dat betekent nog niet dat we elkaars eigendom zijn en naar believen dingen domweg gaan lopen verbieden. Het idee alleen al.
Ik geloof heilig in het overlegmodel en ik wil prima ergens van afzien als er meer dan redelijke argumenten worden aangedragen. Maar een bot "nee hoor, dat mot ik niet dus je hebt het maar te laten" laten mij alvast steigeren.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kriebels voor een tweede hond
Moderator: moderatorteam
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Kriebels voor een tweede hond
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Echt? Zolang ik die spin niet hoef te voeren gast hij zijn goddelijke gang maar. En die wurgslang of krokodil daar gooi ik nog wel ff een rat bij naar binnen. Maar ik ben als de dood voor spinnen dus daar zorgt ie zelf maar voor. Dat ga ik niet doen, maar verbieden? Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt.Gollum schreef:Ja nou ja, een beetje overleg en instemming is wel fijner vind ik. Als vriendlief een wurgslang of vogelspinnen wil hebben of een leuk klein krokodilletje moeten we toch even pratenNanna schreef:Ik kan ook niks met die veto's hoor. Lekker dictatoriaal.
" IK zeg dat ik het niet wil hebben en je hebt je maar te voegen"![]()
![]()
Ik zou het wat anders vinden als jij die hond zou willen en dat hij voor de verzorging op zou draaien. Dát kun je idd niet maken. Maar dat is toch helemaal niet aan de orde?
Ik zie het al dat ik mijn vent van alles ga lopen verbieden. Ik ben goddomme zijn moeder niet.
Gr. Aniek

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Ik snap dat sommigen vinden dat een motor bv van een andere orde is, maar dat valt reuze mee.
Ik had eigenlijk geen hond die ooit gedacht kom ik ga eens bij partner op schoot, of hij komt thuis jippie ik ga hem begroeten, of ik ga eens zeuren om eten hij de beste man, het was een volkomen harmonisch wederzijds negeren. Perry was een klein beetje een uitzondering want daar was hij wel gecharmeerd van.
Een keer extra stofzuigen en klaar alweer.
Ik had eigenlijk geen hond die ooit gedacht kom ik ga eens bij partner op schoot, of hij komt thuis jippie ik ga hem begroeten, of ik ga eens zeuren om eten hij de beste man, het was een volkomen harmonisch wederzijds negeren. Perry was een klein beetje een uitzondering want daar was hij wel gecharmeerd van.
Een keer extra stofzuigen en klaar alweer.
Gr. Aniek

- Maandoodle
- Actief
- Aantal honden: 1
Ik ben toch zeker ook wel voor het overleggen en dat je er samen uit moet komen of je wel of geen hond neemt. De vergelijking met een motor vind ik hierin niet opgaan. Als je door ziekte of wat dan ook niet in staat bent om een blokje te rijden zal die motor het geen enkel probleem vinden, maar daarintegen de hond moet wel uit. Toen mijn man en ik een relatie hadden had ik ook al een hond, hij zou er nooit zelf voor kiezen, maar was er gek mee. Al was het echt mijn hond en deed ik het meeste werk veranderde dat behoorlijk toen ik zwanger werd en zeker een half jaar amper kon lopen. Wie moest de hond toen uitlaten, mijn man, ook al was het niet zijn keuze toch moest hij minimaal 3x per dag met de hond op stap. We hebben nu, 5 jaar later weer een hond en alleen maar omdat ik het graag wilde. Toen ik het in de groep gooide dat ik weer graag een hond wilde was zijn reactie 'voor mij hoeft het niet percee, maar ik weet dat jij het graag wilt, dus doe maar, ik gun het je'. Ik zie dat niet als toestemming vragen, maar puur als overleg, de kans is altijd aanwezig dat de zorg om wat voor een reden op hem valt, we hebben het tenslotte al meegemaakt en dan vind ik het wel belangrijk dat hij toch ook achter de keuze staat. Als hij had gezegd 'nee liever niet' dan was er geen hond gekomen, hie graag ik jet ook had gewild. Al moet ik wel zeggen dat hij mij het nooit zal en kan verbieden, maar we zijn partner en met twee kleine kinderen moet je nou eenmaal belangrijke veranderingen in goed overleg doen en het liefst er samen achter staan. Dit heeft in mijn ogen helemaal niets te maken van het wel of niet iets mogen van je partner, maar puur met rekening houden met elkaar.
- Budkes
- Zeer actief
Of ik nu ziek was of zwanger of bevallen of net geopereerd, mijn partner heeft ze in al die gevallen nog nooit uitgelaten. Ik zorgde voor andere opvang of deed t zelf.Maandoodle schreef:Ik ben toch zeker ook wel voor het overleggen en dat je er samen uit moet komen of je wel of geen hond neemt. De vergelijking met een motor vind ik hierin niet opgaan. Als je door ziekte of wat dan ook niet in staat bent om een blokje te rijden zal die motor het geen enkel probleem vinden, maar daarintegen de hond moet wel uit. Toen mijn man en ik een relatie hadden had ik ook al een hond, hij zou er nooit zelf voor kiezen, maar was er gek mee. Al was het echt mijn hond en deed ik het meeste werk veranderde dat behoorlijk toen ik zwanger werd en zeker een half jaar amper kon lopen. Wie moest de hond toen uitlaten, mijn man, ook al was het niet zijn keuze toch moest hij minimaal 3x per dag met de hond op stap. We hebben nu, 5 jaar later weer een hond en alleen maar omdat ik het graag wilde. Toen ik het in de groep gooide dat ik weer graag een hond wilde was zijn reactie 'voor mij hoeft het niet percee, maar ik weet dat jij het graag wilt, dus doe maar, ik gun het je'. Ik zie dat niet als toestemming vragen, maar puur als overleg, de kans is altijd aanwezig dat de zorg om wat voor een reden op hem valt, we hebben het tenslotte al meegemaakt en dan vind ik het wel belangrijk dat hij toch ook achter de keuze staat. Als hij had gezegd 'nee liever niet' dan was er geen hond gekomen, hie graag ik jet ook had gewild. Al moet ik wel zeggen dat hij mij het nooit zal en kan verbieden, maar we zijn partner en met twee kleine kinderen moet je nou eenmaal belangrijke veranderingen in goed overleg doen en het liefst er samen achter staan. Dit heeft in mijn ogen helemaal niets te maken van het wel of niet iets mogen van je partner, maar puur met rekening houden met elkaar.
Gr. Aniek

- Maandoodle
- Actief
Zo zie je maar dat iedereen het op zn eigen manier doet. Ik vind het fijn om te weten dat wat betreft de hond ik te aller tijde kan terugvallen op mijn partner. Ik moet er niet aan denken om van alles te moeten regelen om de hond uit te laten, terwijl mijn man gewoon op dat moment thuis een filmpje aan het kijken is.Budkes schreef:Of ik nu ziek was of zwanger of bevallen of net geopereerd, mijn partner heeft ze in al die gevallen nog nooit uitgelaten. Ik zorgde voor andere opvang of deed t zelf.Maandoodle schreef:Ik ben toch zeker ook wel voor het overleggen en dat je er samen uit moet komen of je wel of geen hond neemt. De vergelijking met een motor vind ik hierin niet opgaan. Als je door ziekte of wat dan ook niet in staat bent om een blokje te rijden zal die motor het geen enkel probleem vinden, maar daarintegen de hond moet wel uit. Toen mijn man en ik een relatie hadden had ik ook al een hond, hij zou er nooit zelf voor kiezen, maar was er gek mee. Al was het echt mijn hond en deed ik het meeste werk veranderde dat behoorlijk toen ik zwanger werd en zeker een half jaar amper kon lopen. Wie moest de hond toen uitlaten, mijn man, ook al was het niet zijn keuze toch moest hij minimaal 3x per dag met de hond op stap. We hebben nu, 5 jaar later weer een hond en alleen maar omdat ik het graag wilde. Toen ik het in de groep gooide dat ik weer graag een hond wilde was zijn reactie 'voor mij hoeft het niet percee, maar ik weet dat jij het graag wilt, dus doe maar, ik gun het je'. Ik zie dat niet als toestemming vragen, maar puur als overleg, de kans is altijd aanwezig dat de zorg om wat voor een reden op hem valt, we hebben het tenslotte al meegemaakt en dan vind ik het wel belangrijk dat hij toch ook achter de keuze staat. Als hij had gezegd 'nee liever niet' dan was er geen hond gekomen, hie graag ik jet ook had gewild. Al moet ik wel zeggen dat hij mij het nooit zal en kan verbieden, maar we zijn partner en met twee kleine kinderen moet je nou eenmaal belangrijke veranderingen in goed overleg doen en het liefst er samen achter staan. Dit heeft in mijn ogen helemaal niets te maken van het wel of niet iets mogen van je partner, maar puur met rekening houden met elkaar.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Nou ik zie mijn relatie toch niet als iets extra's bovenop mijn normale leven dat ik naar believen weer uit kan zetten als iets me een keertje niet bevalt. Ik heb er voor gekozen de (hopelijk) rest van mijn leven met hem samen door te brengen en dan bedoel ik ook sámen. Dus de beslissing over een nieuwe huisgenoot van welke orde dan ook dient ook sámen genomen te worden. Ik vind het raar om te zeggen dat een partner er niet voor hoeft te zorgen en dat ie er verder "dus" op geen enkele manier last van heeft. Natuurlijk wel. Een hond blaft als de deurbel gaat. Een hond kan voor je voeten lopen. Aandacht willen als het je niet uit komt. Ziek worden en het huis onderkotsen en schijten. Vervelend doen tegen vrienden die op bezoek komen. Ik noem maar een dwarsstraat. Zelfs als jij al die dingen adresseert en opruimt etc. krijgt je partner dat echt wel mee. Hij ruikt de lucht, hij gaat in de kots staan, geneert zich voor zijn vrienden die bang zijn voor de hond. Ik verzin maar wat, maar een extra hond, dat mérk je. Elke dag. Dus dat moet je samen beslissen. En met samen beslissen bedoel ik niet dat degene die het niet wil de boel kan veto'en tot ie zich bedenkt, maar gewoon dat je het er over hebt, dingen afweegt en dan samen tot een besluit komt.
Maar misschien heb ik makkelijk praten hoor. Wij vinden altijd alles van elkaar goed. Ik heb namelijk het perfecte vriendje

Maar misschien heb ik makkelijk praten hoor. Wij vinden altijd alles van elkaar goed. Ik heb namelijk het perfecte vriendje
- Maandoodle
- Actief
Helemaal mee eens! (en dan heb ik het niet over je perfecte vriendje, want daar kan ik niet over oordelenmijke schreef:Nou ik zie mijn relatie toch niet als iets extra's bovenop mijn normale leven dat ik naar believen weer uit kan zetten als iets me een keertje niet bevalt. Ik heb er voor gekozen de (hopelijk) rest van mijn leven met hem samen door te brengen en dan bedoel ik ook sámen. Dus de beslissing over een nieuwe huisgenoot van welke orde dan ook dient ook sámen genomen te worden. Ik vind het raar om te zeggen dat een partner er niet voor hoeft te zorgen en dat ie er verder "dus" op geen enkele manier last van heeft. Natuurlijk wel. Een hond blaft als de deurbel gaat. Een hond kan voor je voeten lopen. Aandacht willen als het je niet uit komt. Ziek worden en het huis onderkotsen en schijten. Vervelend doen tegen vrienden die op bezoek komen. Ik noem maar een dwarsstraat. Zelfs als jij al die dingen adresseert en opruimt etc. krijgt je partner dat echt wel mee. Hij ruikt de lucht, hij gaat in de kots staan, geneert zich voor zijn vrienden die bang zijn voor de hond. Ik verzin maar wat, maar een extra hond, dat mérk je. Elke dag. Dus dat moet je samen beslissen. En met samen beslissen bedoel ik niet dat degene die het niet wil de boel kan veto'en tot ie zich bedenkt, maar gewoon dat je het er over hebt, dingen afweegt en dan samen tot een besluit komt.
Maar misschien heb ik makkelijk praten hoor. Wij vinden altijd alles van elkaar goed. Ik heb namelijk het perfecte vriendje![]()
- Budkes
- Zeer actief
Blaffen als de deurbel gaat gebeurd hier niet. Als er eens 1 moest kotsen als ik er niet was legde 1 van de kinderen er een pak keukenpapier overheen tot mama thuis kwam. Dat was by the way bij de al bestaande hond 1 al zo. Dus nee ik zag wat dat betreft de overlast voor partner niet echt, hij rookte als een ketter, dus daar kwam de kotslucht niet echt overheen . En ik voelde me dan ook niet echt verplicht me iets van enig veto aan te trekken.
Nu voel ik me sowieso nooit verplicht om me ergens iets van aan te trekken, maar daar staat tegenover dat ik me ook werkelijk niet kan voorstellen om iemand iets te verbieden of te ontnemen.
Hey als jij iets leuk vind gewoon doen.
Nu voel ik me sowieso nooit verplicht om me ergens iets van aan te trekken, maar daar staat tegenover dat ik me ook werkelijk niet kan voorstellen om iemand iets te verbieden of te ontnemen.
Hey als jij iets leuk vind gewoon doen.
Gr. Aniek

- dre
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik denk dat het niet zo zeer het overleggen met je partner is, maar meer het uitspreken en dus moeten naleven van de wens van de partner boven jouw eigen wensen en ideeën.
Tot bepaalde hoogte kan ik mij hierin wel vinden.
Maar je hebt wel gekozen om samen verder te gaan en dat vraagt soms een compromis aan beide kanten. Want keihard jouw mening doordrukken in de ja is net zo goed een veto uitspreken tegenover je partner die aangegeven heeft dit niet te zien zitten (om wat voor reden dan ook).
Mijn vriend is geen honden gewend en dat is dus echt mijn ding. Hij vind het leuk om af en toe op training of wedstrijd te kijken, loopt graag mee op wandelingen, wil de dogsurvival ermee lopen, etc.
Af en toe vang ik nog een hond op, maar hij vind 3 honden teveel. Hij vind het huis daarvoor te klein en omdat hij geen honden gewend is vind hij het soms best moeilijk dat ze er altijd zijn. Kan ik begrijpen.
Toch zijn we het gesprek aangegaan over een derde hond en ondanks al zijn bezwaren kijkt hij ook uit naar de eventuele pup volgend jaar. Op zijn verzoek dan wel een kleinere hond en we hebben Uiteindelijk een ras (en fokker) gevonden die ons allebei aanspreekt.
Maar je hebt wel gekozen om samen verder te gaan en dat vraagt soms een compromis aan beide kanten. Want keihard jouw mening doordrukken in de ja is net zo goed een veto uitspreken tegenover je partner die aangegeven heeft dit niet te zien zitten (om wat voor reden dan ook).
Mijn vriend is geen honden gewend en dat is dus echt mijn ding. Hij vind het leuk om af en toe op training of wedstrijd te kijken, loopt graag mee op wandelingen, wil de dogsurvival ermee lopen, etc.
Af en toe vang ik nog een hond op, maar hij vind 3 honden teveel. Hij vind het huis daarvoor te klein en omdat hij geen honden gewend is vind hij het soms best moeilijk dat ze er altijd zijn. Kan ik begrijpen.
Toch zijn we het gesprek aangegaan over een derde hond en ondanks al zijn bezwaren kijkt hij ook uit naar de eventuele pup volgend jaar. Op zijn verzoek dan wel een kleinere hond en we hebben Uiteindelijk een ras (en fokker) gevonden die ons allebei aanspreekt.

- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Toen Ik het na las wist ik dat er commentaar op zou komenNanna schreef:Alleen al van die zin staan mij de haren rechtop op het dikke hoofd.*Skye* schreef:. Hij mag altijd alles van mij)
Dat je dingen 'mag' , per Gods gratie.
We zijn weliswaar al 31 jaar getrouwd maar dat betekent nog niet dat we elkaars eigendom zijn en naar believen dingen domweg gaan lopen verbieden. Het idee alleen al.
Ik geloof heilig in het overlegmodel en ik wil prima ergens van afzien als er meer dan redelijke argumenten worden aangedragen. Maar een bot "nee hoor, dat mot ik niet dus je hebt het maar te laten" laten mij alvast steigeren.
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
precies. daarbij is er nog altijd een verschil in iets wel willen of iets hééééél graag willen, een droom.dre schreef:Ik denk dat het niet zo zeer het overleggen met je partner is, maar meer het uitspreken en dus moeten naleven van de wens van de partner boven jouw eigen wensen en ideeën.
.
mijn man heeft het wel eens over een Harley Davidson, persoonlijk zie ik niet zoveel in een peperduur onzin penopauze apparaat. Was dat nou een levenslange droom: prima. Maar als speledingetje, neuh... voor dat geld doe ik liever iets waar we samen plezier aan beleven.
En andersom geldt dat ook.
Zolang onze hartenwensen maar gerespecteerd worden, of sterker nog: wij delen die
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik ben ook niet van het verbieden hoor, maar misschien zou ik wel verhuizenBudkes schreef:Echt? Zolang ik die spin niet hoef te voeren gast hij zijn goddelijke gang maar. En die wurgslang of krokodil daar gooi ik nog wel ff een rat bij naar binnen. Maar ik ben als de dood voor spinnen dus daar zorgt ie zelf maar voor. Dat ga ik niet doen, maar verbieden? Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt.Gollum schreef:Ja nou ja, een beetje overleg en instemming is wel fijner vind ik. Als vriendlief een wurgslang of vogelspinnen wil hebben of een leuk klein krokodilletje moeten we toch even pratenNanna schreef:Ik kan ook niks met die veto's hoor. Lekker dictatoriaal.
" IK zeg dat ik het niet wil hebben en je hebt je maar te voegen"![]()
![]()
Ik zou het wat anders vinden als jij die hond zou willen en dat hij voor de verzorging op zou draaien. Dát kun je idd niet maken. Maar dat is toch helemaal niet aan de orde?
Ik zie het al dat ik mijn vent van alles ga lopen verbieden. Ik ben goddomme zijn moeder niet.
Dat ligt ook aan het huis he, ik fantaseer het nu even in ons hokkie. Als we nou een landgoed zouden hebben gaat hij zijn goddelijke gang maar. Zolang hij maar een hek om de krokodillenvijver zet voor de hondjes
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Dat vind ik ook wel hoor.lucie schreef:precies. daarbij is er nog altijd een verschil in iets wel willen of iets hééééél graag willen, een droom.dre schreef:Ik denk dat het niet zo zeer het overleggen met je partner is, maar meer het uitspreken en dus moeten naleven van de wens van de partner boven jouw eigen wensen en ideeën.
.
mijn man heeft het wel eens over een Harley Davidson, persoonlijk zie ik niet zoveel in een peperduur onzin penopauze apparaat. Was dat nou een levenslange droom: prima. Maar als speledingetje, neuh... voor dat geld doe ik liever iets waar we samen plezier aan beleven.
En andersom geldt dat ook.
Zolang onze hartenwensen maar gerespecteerd worden, of sterker nog: wij delen die, moet het ook kunnen dat je je bezwaren uit over een rare gril van je partner. Maar dat zal voor iedereen anders zijn.
En net zoals Moondoodle bijvoorbeeld al aangaf, als ik ziek ben of moet overwerken, dan wil ik graag op mijn partner kunnen terugvallen. Heb eens een zware operatie gehad en een auto-ongeluk waarbij ik mijn borstbeen scheurde, sleutelbeen brak en ribben zwaar kneusde. In beide gevallen was ik voor zeker een week niet in staat om de honden (normaal) uit te kunnen laten. Hier nemen ze gewoon geen genoegen met 3x een rondje om het blok, ja 1 dag, maar erna vliegen ze tegen het plafond.
Nu heb ik het geluk dat mijn man ook een hond wilde en wij ze beide net zo vaak uitlaten, maar als ik alles in mijn eentje had moeten doen, dan had ik niet zomaar hond kunnen houden. Hij komt misschien 2x per jaar bij de training kijken, KNPV is gewoon niet zijn ding, dat maakt mij dan weer niks uit, dat is mijn hobby. Honden kosten daarnaast echt wel veel geld. Wij hebben nu 10 jaar honden en kan wel stellen dat we al € 15.000,- kwijt zijn geweest aan operaties, voer, inentingen, materialen enz. Dan heb ik de aanschafkosten van de honden niet eens meegerekend. Ik vind dat een partner daar best wat over te zeggen en vinden heeft.
Wel vind ik het vergelijk van 1 of 2 honden een andere discussie, natuurlijk telt dan zijn mening, maar de belasting van 2 of 1 hond scheelt in mijn ogen nauwelijks.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
1 of 2 honden maakt inderdaad geen super groot verschil. Maar als partner vindt dat hij met 1 hond al veel moet inleveren, kan dat kleine beetje extra van 2 te veel gevraagd zijn. Dus dan moet je dat duidelijk krijgen.
M'n man heeft al aangegeven dat ik erop moet rekenen dat hij vaker bij 2 honden zal moeten aangeven dat hij niet een dag voor ze kan zorgen dan bij 1. Dat betekent dus dat ik het risico loop niet naar een verjaardag te kunnen omdat m'n familie niet op 1 of 2 hondjes als bezoek zit te wachten en m'n man te moe is om beide hondjes thuis te kunnen laten. Dat is wel iets om mee te nemen in de beslissing
M'n man heeft al aangegeven dat ik erop moet rekenen dat hij vaker bij 2 honden zal moeten aangeven dat hij niet een dag voor ze kan zorgen dan bij 1. Dat betekent dus dat ik het risico loop niet naar een verjaardag te kunnen omdat m'n familie niet op 1 of 2 hondjes als bezoek zit te wachten en m'n man te moe is om beide hondjes thuis te kunnen laten. Dat is wel iets om mee te nemen in de beslissing
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Mijn man wilde eerst nooit honden, nu wilt hij niet meer zonder.
Zelfs al zou het betekenen dat als een hond niet alleen kan blijven we overal apart naar toe gaan.
Zelfs al zou het betekenen dat als een hond niet alleen kan blijven we overal apart naar toe gaan.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
moniek&bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Interessant topic is het geworden, leuk om alle verschillende meningen te lezen.
Ik laat het voor nu rusten. Een hond is er 24/7 voor de komende 10 tot 15 jaar.
En ook al doe ik er alles mee hij zal er ook mee in 1 huis moeten leven en zeker in het begin met een pup/herplaatser is het gewoon veel werk. En dat hoeft hij niet te doen maar zorgt wel voor extra gedoe in huis. Spullen opruimen, deuren niet open laten staan enz
Nu als hij eerder terugkomt van zn werk krijgt Max van hem een 'heey Maxie', aai over de bol en gaat Max lekker bij hem in de buurt liggen. Als ik thuiskom doet Max happydance en laat ik hem uit.
Als ik bel dat ik wat laat ben en of hij max vast ff uit wil laten wil hij dat nog wel doen.
Een tweede hond zal zeker dingen moeten leren en van opwinding misschien vast moeten plassen als hij thuiskomt.
Over een tijdje gooi ik gewoon weer een balletje op
Ik laat het voor nu rusten. Een hond is er 24/7 voor de komende 10 tot 15 jaar.
En ook al doe ik er alles mee hij zal er ook mee in 1 huis moeten leven en zeker in het begin met een pup/herplaatser is het gewoon veel werk. En dat hoeft hij niet te doen maar zorgt wel voor extra gedoe in huis. Spullen opruimen, deuren niet open laten staan enz
Nu als hij eerder terugkomt van zn werk krijgt Max van hem een 'heey Maxie', aai over de bol en gaat Max lekker bij hem in de buurt liggen. Als ik thuiskom doet Max happydance en laat ik hem uit.
Als ik bel dat ik wat laat ben en of hij max vast ff uit wil laten wil hij dat nog wel doen.
Een tweede hond zal zeker dingen moeten leren en van opwinding misschien vast moeten plassen als hij thuiskomt.
Over een tijdje gooi ik gewoon weer een balletje op
-
chaos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Man heeft niets met honden, nul, nada.
Eind deze maand haal ik nr vier, mijn hobby, mijn verantwoordelijkheid.
Eind deze maand haal ik nr vier, mijn hobby, mijn verantwoordelijkheid.
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Iedereen ervaart dat natuurlijk anders. Ik merk dat ik het best een groot verschil vind sinds Nova er is. Ik merk dus wel het verschil tussen 1 of 2 honden. Nu hebben we een week een loge en ik loop nu met drie honden en dat vind ik nog een groter verschil. Iedereen ervaart dat op zijn eigen manier. Ik vind het leuk maar het kost mij wel meer energie, maar dat is niet erg.Nanna schreef:Dat is toch puur gekwezel? " nouououou, 1 hondje kan ik wel uitlaten maar 2 is teveel hoorrrrr"Fotogravinnetje schreef:1 of 2 honden maakt inderdaad geen super groot verschil. Maar als partner vindt dat hij met 1 hond al veel moet inleveren, kan dat kleine beetje extra van 2 te veel gevraagd zijn. Dus dan moet je dat duidelijk krijgen.
Ik heb momenteel last van mijn been en meneer Nanna bood vanmorgen zelf aan om dan met vier honden het bos in te gaan en bleef meteen een uur weg![]()
En voor hem hoeven die honden dus echt niet. Maar hij weet dat het mijn ziel en zaligheid is. Daarom hou ik ook zo van hem![]()
Voor een vent die gaat liggen mauwen dat twee hondjes even laten piesen écht teveel is, als jij een keer ziek bent, kan ik geen respect opbrengen.
Maar goed, ik vind sowieso heel veel mannen enorme zeiksnorren.
Het kan en mag gewoon zo zijn dat dat voor sommige mensen te veel is. Iedereen heeft zijn eigen grenzen.
-
Jonas26
- Zeer actief
Ik ben zelf niet zo van het eisen stellen aan mijn partner. Leven en laten leven, je bent niet elkaars eigendomMina2006 schreef:Ben ik de enige die niet snapt waarom er zo moeilijk wordt gedaan over het 'gewoon volgen' van je partner zijn/haar wensen. Als je partner heel duidelijk aangeeft dat hij/zij absoluut geen hond meer wilt, waarom zou je dat dan niet gewoon kunnen accepteren (na een tijdje)?
Nogmaals, ik weet niet welke andere dingen er in een relatie afspelen, maar als het om huisdieren gaat en je ziet dat je partner al wel wat toezeggingen heeft gedaan, dan is het toch ongevoelig (ik weet even geen ander woord) om door te blijven hameren op iets dat je partner absoluut niet wilt?
Ik ben een beetje een doemdenker en ik denk dan gelijk: wat nou als je partner dan toch toegezegd heeft, dan is er een kans dat elke ruzie uiteindelijk uitloopt op ''JIJ moest die hond er zonodig bij'', of bij alles wat hij wilt (hebben) en jij wilt dat niet, hij de ''jij hebt de hond''-kaart erbij haalt.
Nogmaals, erg afhankelijk van de partner en de verdere relatie, maar alles bij elkaar snap ik het probleem niet.

-
Jonas26
- Zeer actief
Helemaal met je eens Nanna, d.w.z. aangaande het mauwenNanna schreef: En voor hem hoeven die honden dus echt niet. Maar hij weet dat het mijn ziel en zaligheid is. Daarom hou ik ook zo van hem![]()
Voor een vent die gaat liggen mauwen dat twee hondjes even laten piesen écht teveel is, als jij een keer ziek bent, kan ik geen respect opbrengen.
Maar goed, ik vind sowieso heel veel mannen enorme zeiksnorren.

-
Lemuria
Ik vind het verschil tussen 1 of 2 honden echt levensgroot. Tussen 2 en 3 honden vind ik dan weer geen verschil zitten 
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
ligt er denk ik maar net aan wat voor hond het is. Wij hebben twee redelijk kleine honden, onze vaste logeerhond is een bordeauxdog. Dus. Dat merk je wel hoor 1 extra hond in huis hahahaha. Terwijl de eigenaar van de bordeauxdog, die dus weer op mijn dames past, dat veel minder ervaart.Lemuria schreef:Ik vind het verschil tussen 1 of 2 honden echt levensgroot. Tussen 2 en 3 honden vind ik dan weer geen verschil zitten
Ik heb zelf verschil van 1 of twee groot ervaren in de zin van toevoeging van plezier maar wat betreft extra werk? neuh.

- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
nou ja zo werkt dat hier ook zo'n beetje. Wij doen alles samen en hebben dan ook samen de huisdieren. De enige die ooit alleen van mij en de kinderen waren waren de konijnen. En zelfs die heeft hij al gruwelend verzorgd toen ik ziek was of weg voor het werk.mijke schreef:Nou ik zie mijn relatie toch niet als iets extra's bovenop mijn normale leven dat ik naar believen weer uit kan zetten als iets me een keertje niet bevalt. Ik heb er voor gekozen de (hopelijk) rest van mijn leven met hem samen door te brengen en dan bedoel ik ook sámen. Dus de beslissing over een nieuwe huisgenoot van welke orde dan ook dient ook sámen genomen te worden. Ik vind het raar om te zeggen dat een partner er niet voor hoeft te zorgen en dat ie er verder "dus" op geen enkele manier last van heeft. Natuurlijk wel. Een hond blaft als de deurbel gaat. Een hond kan voor je voeten lopen. Aandacht willen als het je niet uit komt. Ziek worden en het huis onderkotsen en schijten. Vervelend doen tegen vrienden die op bezoek komen. Ik noem maar een dwarsstraat. Zelfs als jij al die dingen adresseert en opruimt etc. krijgt je partner dat echt wel mee. Hij ruikt de lucht, hij gaat in de kots staan, geneert zich voor zijn vrienden die bang zijn voor de hond. Ik verzin maar wat, maar een extra hond, dat mérk je. Elke dag. Dus dat moet je samen beslissen. En met samen beslissen bedoel ik niet dat degene die het niet wil de boel kan veto'en tot ie zich bedenkt, maar gewoon dat je het er over hebt, dingen afweegt en dan samen tot een besluit komt.
Maar misschien heb ik makkelijk praten hoor. Wij vinden altijd alles van elkaar goed. Ik heb namelijk het perfecte vriendje![]()
De honden hier in huis zijn van ons samen. We delen de verantwoordelijkheid samen en laten ook samen de honden uit als we beiden thuis zijn. Ik moest er niet aan denken dat het anders was. Het is hier zelfs zo dat mijn man de honden eten geeft omdat ze veel te veel aan mij hangen/hingen.
Zoals het met de konijnen ging wil ik echt niet meer.
Wij hebben ook geen gedeelde rekening of zakgeld daar doen we gewoon niet aan. Wil je wat groots kopen dan overleg je dat en kan het financieel en staan we er beide achter dan komt het er.
Een relatie is geven en nemen. En op deze manier houden we het al 25 jaar met elkaar uit.
- Mina2006
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Maltezer kruising (samenwonend met een border collie kruising)
-
Jonas26
- Zeer actief
- dagmar88
- Zeer actief
Mina2006 schreef:Ben ik de enige die niet snapt waarom er zo moeilijk wordt gedaan over het 'gewoon volgen' van je partner zijn/haar wensen. Als je partner heel duidelijk aangeeft dat hij/zij absoluut geen hond meer wilt, waarom zou je dat dan niet gewoon kunnen accepteren (na een tijdje)?
Nogmaals, ik weet niet welke andere dingen er in een relatie afspelen, maar als het om huisdieren gaat en je ziet dat je partner al wel wat toezeggingen heeft gedaan, dan is het toch ongevoelig (ik weet even geen ander woord) om door te blijven hameren op iets dat je partner absoluut niet wilt?
Ik ben een beetje een doemdenker en ik denk dan gelijk: wat nou als je partner dan toch toegezegd heeft, dan is er een kans dat elke ruzie uiteindelijk uitloopt op ''JIJ moest die hond er zonodig bij'', of bij alles wat hij wilt (hebben) en jij wilt dat niet, hij de ''jij hebt de hond''-kaart erbij haalt.
Nogmaals, erg afhankelijk van de partner en de verdere relatie, maar alles bij elkaar snap ik het probleem niet.
Je moet elkaar wat kunnen gunnen. De honden zijn voor mij ontzettend belangrijk en dan ook echt als roedel met onderlinge interactie.
Mijn ex is het me inderdaad na blijven dragen dat ik pjotr (toen het even uit was
Hij voelde zich bedreigd, omdat hij niet op de eerste plaats stond
In iemand die zo redeneert heb ik helemaal geen zin.
Als het die hond niet was, had hij ongetwijfeld wel iets anders gevonden.
Wel gezegd dat het me niet verstandig lijkt nu een pup aan te houden, omdat zijn honden nog zo jong zijn en verre van af.
En aan de andere kant, hij kan zichzelf prima inschatten. Ik heb destijds ook gekozen voor vier honden van 9 maanden, 1.5, 2.5 en 3.5. Even flink aanpoten is niet erg wanneer je er plezier in hebt.
Toevallig zijn we allebei helemaal gek op dezelfde pup. Daar moet wel echt een bijzonder geweldige baas voor komen, anders vrees ik het ergste
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Bij ons is het niet zo dat we allebei precies even veel doen met de hond, Oortje is wel duidelijk mijn hond en ik doe het meeste met haar. Hij voert haar en doet het allerlaatste plasrondje met haar omdat ik het belangrijk vind dat zij en hij, al is het maar een paar minuten per dag, iets samen doen zodat er een band is. Voor mij is het belangrijkste dat een nieuw dier door beiden gewenst is. Dan is het prima als de takenverdeling 90/10 is omdat ik het 90% liever wilde dan hij. Als hij het dier maar wel leuk vindt en er ook af en toe wat mee wil doen, al was het maar op de dagen dat ik ziek ben. Ik zou het vréselijk vinden als ik met een hond onwijs op mn tenen zou moeten lopen om maar te zorgen dat vriend er niks van merkt omdat hij het geen leuk ding vindt!
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
zeker! het lijkt me echt vreselijk een partner te hebben die niks van de honden moet hebben.mijke schreef:Bij ons is het niet zo dat we allebei precies even veel doen met de hond, Oortje is wel duidelijk mijn hond en ik doe het meeste met haar. Hij voert haar en doet het allerlaatste plasrondje met haar omdat ik het belangrijk vind dat zij en hij, al is het maar een paar minuten per dag, iets samen doen zodat er een band is. Voor mij is het belangrijkste dat een nieuw dier door beiden gewenst is. Dan is het prima als de takenverdeling 90/10 is omdat ik het 90% liever wilde dan hij. Als hij het dier maar wel leuk vindt en er ook af en toe wat mee wil doen, al was het maar op de dagen dat ik ziek ben. Ik zou het vréselijk vinden als ik met een hond onwijs op mn tenen zou moeten lopen om maar te zorgen dat vriend er niks van merkt omdat hij het geen leuk ding vindt!
Mijn man is er net zo dol op als ik, al doet ie er minder mee. Ik ben van het verzorgen, wandelen, trainen en spelen (en schoonmaken
Dus een welgemeend advies aan TS: ik neem aan dat je dol op dieren bent en het een onderdeel vormt van wie je bent. Maak dit goed duidelijk aan je vriend. Een relatie met jou is inherent aan het houden van dieren. Welke en hoeveel, daar valt over te praten, maar zolang hij bij jou is leeft ie in een harige dierenpuinhoop met al z'n restricties en alle gezelligheid van dien. Het is heel belangrijk dat je dat wat voor jou essentieel is, ook echt heilig verklaart. Wel zo eerlijk en duidelijk ook naar de ander.
Trouwens, je hoeft nog niet eens vogelspinnen en krokodillen