Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bezitterig gegil over een stokje

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Bezitterig gegil over een stokje

Ongelezen bericht door Maeve »

Ligt er aan. Gillen, najagen en elkaar in de haren vliegen mag niet. Een keer brullen onderling hoort er denk ik bij en meng ik me niet in.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik vind het niet zo'n probleem. Blijkbaar de boxer en de baas van de boxer ook niet, dus dan zou ik er ook geen punt van maken. Is het bij Hein niet zo dat hij vanzelf stopt met uitvallen als na een paar keer blijkt dat de boxer de stok niet van hem afpakt?
Mila is ook bezitterig over haar speeltjes en snauwt een keer als andere hond het wil pakken of er te veel in geïnteresseerd is. Daarna is het duidelijk en is het goed, mag de andere hond ook gewoon meerennen met de bal, etc. Als ik het niet wil hebben, berg ik het speeltje op of zeg 'los' en roep haar bij me (in het geval van een stok).
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik vind een grommetje prima. Voor veel honden is dat ook genoeg om te begrijpen wat er aan de hand is. Maar het moet alleen niet meer dan dat worden.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Cleva schreef:
Nanna schreef:Bij dat hysterische uitvallen loop je ook de kans dat hij die Boxer een keer raakt. Geheel per ongeluk wellicht. Maar je kúnt er de grootste heibel om krijgen.
En dan is KleinHein geen match voor een bullebijter.
Nou, dat weegt ook wel mee maar ik geloof dat daar in dit geval weinig risico zit.
Het grotere risico is dat de boxer om de haverklap in mijn knieholtes beukt. Maar goed, ook dat mag het pretje niet drukken.

De eigenaar was lichtelijk ontdaan dat ik Hein de riem naar het hoofd wierp vanwege zo'n wegtrekker. Ik ben er normaliter nogal bars in.

"Nou, zo communiceren ze. Dat geeft toch niks?"
"Ik wil dat gekrijs niet hebben. Hij heeft zich maar te houden."
"Volgens mij is het leuker als je hem gewoon laat gaan. Die van mij vindt het leuk. Kijk maar." en ze had verdomme nog gelijk ook.
Als hij het alleen bij de Boxer doet kan het ook een onderdeel zijn van hun spel onderling?
We waren er niet bij natuurlijk, maar het klinkt zo redelijk onschuldig allemaal.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Bij Bas gilt Hein toch ook als hij de Kong gevonden heeft of wat anders bezit. Dat lijkt inderdaad wel op uitdagen tot spel. Al zal Bas er van haar lang zal ze leven niet op reageren haha!
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Dol maakt zich er bij Vlo en de oppashond niet druk om..oh wil jij hem hebben..dat mag :lol1:
Afbeelding
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Triss heeft ook de neiging bezitterig te zijn. Maar dan naar ons, andere honden mogen niet te dicht bij komen want "mijn baas, mijn koekjes" Toen we laatst bij mijn zoon waren (ze gaat daar logeren tijdens onze vakantie) dacht ze Mila, de Franse bull, wel even op haar plek te kunnen zetten. Daar was Mila niet van gediend. Logisch ze is ouder en het is haar huis. Triss gillen als een mager speenvarken, maar ze begreep wel gelijk dat ze niet handig gehandeld had :mrgreen:
Ik moet het zelf eigenlijk ook niet hebben, wil geen hond die mij en de koekjes of speeltjes gaat lopen verdedigen. :neenee:
Afbeelding
Groetjes Marja
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Cleva schreef:Hij is al opgevoed en ik hoef er niet zo consequent meer mee te zijn.
Zolang je hond dingen doet waarvan jij wil dat ze anders gaan, is er in de opvoeding nog winst te behalen en zou ik zeker consequent blijven. Ik snap dat je het niet zo bedoelt, maar met deze instelling kan een hond behoorlijk afglijden en probleemgedrag ontwikkelen.

Krijsen om een stokje vind ik flauwekul, onnodig en verboden. Maar goed, het zit in een terriër misschien ook wel wat in de aard van het beestje om heibel om dit soort dingen te maken.
Afbeelding
meissielief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Terrier x Dogo Argentino

Old English Bulldog x Cane Corso

Ongelezen bericht door meissielief »

Ben je niet bang dat de Boxer het een keer zat is? En dan als waarschuwing een hap terug geeft?
Afbeelding

Fan van de bredere rassen honden en paarden
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Hier mogen ze best subtiel laten weten dat een ander niks hoeft af te pakken. Gegil of gekrijs wens ik niet te horen, ze doen maar normaal, dat is duidelijk zat. Ik heb in verschillende situaties gezien dat een hond die overbodig krijst of jankt niet al te zachtzinnig wordt gecorrigeerd door andere honden.

Om dergelijk situaties te voorkomen zou ik in Hein's geval het gekrijs niet accepteren. Gezien Laekens' reactie is het niet alleen bij die boxer.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Het is toch vrij normaal om 'bezit' te verdedigen tegenover andere honden? Ik ken bijna geen hond die het prima vindt als een
andere hond een balletje of stok pikt.
Het ligt natuurlijk aan de mate van verdedigen, ik bedoel gaatjes of echt 'over de top' vind ik niet nodig, maar zo klinkt het helemaal niet
en zo vat de Boxer het dus ook niet op.
Ik zou het dus ook laten gaan, mits het dus uiteraard niet echt in agressie omslaat of in hysterisch door blijven gaan.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Dinthe doet het ook, vooral naar Jet en alleen met stokjes en dergelijke, en dan dient er gejaagd te worden vanwege dat ding.
Het klinkt als WO-III maar ze hebben lol. :19:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Maeve schreef:
Cleva schreef:
Nanna schreef:Bij dat hysterische uitvallen loop je ook de kans dat hij die Boxer een keer raakt. Geheel per ongeluk wellicht. Maar je kúnt er de grootste heibel om krijgen.
En dan is KleinHein geen match voor een bullebijter.
Nou, dat weegt ook wel mee maar ik geloof dat daar in dit geval weinig risico zit.
Het grotere risico is dat de boxer om de haverklap in mijn knieholtes beukt. Maar goed, ook dat mag het pretje niet drukken.

De eigenaar was lichtelijk ontdaan dat ik Hein de riem naar het hoofd wierp vanwege zo'n wegtrekker. Ik ben er normaliter nogal bars in.

"Nou, zo communiceren ze. Dat geeft toch niks?"
"Ik wil dat gekrijs niet hebben. Hij heeft zich maar te houden."
"Volgens mij is het leuker als je hem gewoon laat gaan. Die van mij vindt het leuk. Kijk maar." en ze had verdomme nog gelijk ook.
Als hij het alleen bij de Boxer doet kan het ook een onderdeel zijn van hun spel onderling?
We waren er niet bij natuurlijk, maar het klinkt zo redelijk onschuldig allemaal.
precies, klinkt als sfeerverhogend (voor hun dan) :Q: Zolang alle partijen zich erin kunnen vinden, zou ik het lekker zo laten
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ga met Maeve mee :ok:
Als het alleen bij die Boxer gebeurt, hoort het kennelijk bij het spelletje dat ze spelen.
Dan zou ik er niets van zeggen.

Als hij het gedrag gaat uitbreiden naar andere honden zou ik het zelf tijd vinden om af te kappen.
En ook een beetje oog houden op het gedrag van die Boxer.
Nu heeft hij er geen probleem mee, maar over een tijdje misschien wel.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Cleva schreef:
Paisley schreef:
Cleva schreef:Hij is al opgevoed en ik hoef er niet zo consequent meer mee te zijn.
Zolang je hond dingen doet waarvan jij wil dat ze anders gaan, is er in de opvoeding nog winst te behalen en zou ik zeker consequent blijven. Ik snap dat je het niet zo bedoelt, maar met deze instelling kan een hond behoorlijk afglijden en probleemgedrag ontwikkelen.
Nou, daar ben ik allemaal niet zo bang voor eigenlijk. :wink:
Ja, daar heb je het al, je ziet het niet. Een kwestie van tijd voor jij op de grond zit en hij op de bank, wat ik je brom :pffff: :P
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Ik heb Truus het gillen afgeleerd en ze mag het niet meer nooit, ik heb me niet meer geschaamd als met Truus de eerste maanden god wat een geluid kwam eruit :schrik: en ik liep al roepend ze is hier maar net en nee ik heb haar niet mishandeld :oeps: :LOL:
Voor de rest mag ze alles maar niet gillen :schrik:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Cleva schreef:
Inge O schreef:Ligt er wat mij betreft helemaal aan of er een paar keer gegild wordt of dat hij een kwartier of langer de boel bij elkaar zit te gillen. In het geval van dat eerste moet hij vooral doen wat hij niet laten kan, dat tweede gaat niet door.

Het is het eerste. Een paar keer.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik op dat moment nogal stimuleerde om het stokje belangrijk te vinden. We waren net bezig met apportjes. Als dat niet zo was was er niets aan het handje.

Hein is doorgaans niet geïnteresseerd in andere honden en deze vindt hij wel leuk en ik vind het wel fijn als hij af en toe wat spielerei heeft tot Mira komt. Ik sla het gedonder met de stokken voortaan wel over als ik daar ga wandelen, dan ben ik er ook vanaf.
Lijkt me de eenvoudigste oplossing, daar even geen stokken :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”