ranetje schreef:Caro. schreef:Ik kan je ook niet adviseren.
Mijn hond heeft een week of 7 geleden de booster gekregen én narcose en een hele nare reactie op de ketamine gekregen.
Sindsdien is hij niet meer 'normaal', hij vertoont zeer onrustig en soms apathisch gedrag, dit is 1 week na de narcose en dus ook na
de booster begonnen.
Komt het door de L4? Komt het door de reactie op de narcose? Ik weet het dus niet, maar ik ga niet meer enten, maar mijn hond
wordt volgend jaar dan ook 10 jaar en jouw hond is pas een puppy
Ik zou de afweging maken of ze zwemt, uit sloten drinkt, enz. Daarom heb ik dus de enting wel laten geven omdat ik bijna dagelijks
in de polder loop met met hond en hij uit poldersloten drinkt, maar achteraf wou ik dat ik het nooit gedaan had, al weet ik dus
absoluut niet zeker of het daaraan gelegen heeft.
Edit: het eerste deel van de L4 enting had Puchu geen reactie op.
Was die operatie direct na de enting en was dat al bekend?
Als wordt gezegd dat je hond kerngezond moet zijn voor een enting dan was dat niet bepaald het geval.

Hij had 3 weken voor de geplande operatie (tumortje op ooglid) de eerste enting gekregen en toen zei de dierenarts dat hij bij de
operatie de booster zou geven.
Ik heb toen duidelijk gevraagd of dat niet teveel zou zijn: narcose én booster, maar hij verzekerde me dat dit geen enkel probleem was.
Puchu was/is dus verder ook wel een gezonde hond en het was een kleine operatie, maar hij kreeg een enorme reactie op de ketamine en
op dat paniek moment was ik vergeten dat hij ook nog die booster zou krijgen, want anders had ik dat wel tegengehouden ivm die reactie,
de dierenarts heeft dat dus 'gewoon' (?) wel gedaan.
Dus op 1 dag: narcose, flinke reactie op ketamine en de booster. En nu doffe ellende dus
Zelfs naar de internist geweest, maar lichamelijk is hij helemaal gezond, maar hij heeft sindsdien dus last van apathie en veel onrust.
De internist wijt dit overigens eerder aan de ketamine dan aan de L4 booster, omdat de ketamine op de zenuwcellen in de hersens werkt.
Maar goed, wie zal het zeggen wat de oorzaak is?