Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Flatcoat onderzocht
Moderator: moderatorteam
-
Neeltje
Re: Flatcoat onderzocht
Maar 68 Flatcoated retrievers in het Verenigd Koninkrijk?? Dat is wel heel erg weinig.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Ik geloof niet helemaal in die 68 Flatcoated in GB.
Dit stukje tekst:
Dit stukje tekst:
Is volslagen krankzinnig.Should Flat-Coated Retriever breeders be worried about the small amount of genetic diversity that exists in the breed? If they are pleased with the appearance and health of their breed, they can accept the status quo....
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Op de Crufts waren er al meer.Neeltje schreef:Maar 68 Flatcoated retrievers in het Verenigd Koninkrijk?? Dat is wel heel erg weinig.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Die extra kunnen uit het buitenland komen tegenwoordig.Marjoleine schreef:Op de Crufts waren er al meer.Neeltje schreef:Maar 68 Flatcoated retrievers in het Verenigd Koninkrijk?? Dat is wel heel erg weinig.
Maar ik geloof er ook niks van hoor, die 68
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Het is onzin. Dat ras kómt uit de UK.ranetje schreef:Die extra kunnen uit het buitenland komen tegenwoordig.Marjoleine schreef:Op de Crufts waren er al meer.Neeltje schreef:Maar 68 Flatcoated retrievers in het Verenigd Koninkrijk?? Dat is wel heel erg weinig.
- GoldenGizmo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Ze hebben het over de estimated population size, maar ik denk dat ze de effective population size zullen bedoelen? Als ik me goed herinner, is deze (vrijwel?) altijd lager dan de werkelijke populatiegrootte, en moet deze minimaal 50 zijn.Marjoleine schreef:Het is onzin. Dat ras kómt uit de UK.ranetje schreef:Die extra kunnen uit het buitenland komen tegenwoordig.Marjoleine schreef:Op de Crufts waren er al meer.Neeltje schreef:Maar 68 Flatcoated retrievers in het Verenigd Koninkrijk?? Dat is wel heel erg weinig.
-
Neeltje
Dat gaat zich vanzelf op een of andere manier oplossen. Ik denk echt dat er dan overal een totaal nieuwe generatie in de besturen van de verenigingen moet zitten, aangezien het wel erg duidelijk is dat de besturen van de meeste rasverenigingen zo zijn vastgeroest dat daar weinig van te verwachten valt.Nanna schreef:Dan zullen ze fout zitten over het aantal flatcoats![]()
Daar gaat het toch ook helemaal niet om. Het gaat er om dat de genetische basis supersmal is en dat er eigenlijk geen uitweg meer is om weg te fokken van de kankerbommen die voor hun 8e omvallen. De gesloten populatie gaat dit ras nekken, zoals het uiteindelijk alle rassen gaat nekken.
Ik bedoel maar, 100 jaar geleden was het ook allemaal anders, dus zal het nu over 100 jaar ook helemaal anders zijn.