Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
malinois schreef:Wat is dat afgepak toch... als ik iets geef mogen ze t houden. Waarom niet? Je geeft toch geen gif dus waarom wil je t afpakken?
Heb altijd (20 jaar en 7 honden) alles kunnen afpakken dus t zal niet verkeerd zijn wat ik doe.
Als ze iets hebben wat ik niet wil is los en komen dan krijgen ze wat anders.
Ik wil wel dat er niets vanaf afstand verdedigd wordt en het uit de bek kunnen pakken wanneer er iets klem zit.
Tibbe heeft juist geleerd dat ik niets afpak, alleen maar extra geef, en laat het daardoor toe.
Hij komt tegenwoordig zelf even langs, met kluifjes gooien en uitdagen
En los is los. Daarvoor hoef ik niet in de buurt te zijn.
Charlie vindt het lollig, dingen ruilen, of de kluif in je hand stoppen zodat het makkelijker eten is.
De jongens moet je gewoon met rust laten.
Wat moet dat gaat ook gebeuren hoor. Xena had een half jaar geleden een stuk karkas klem tussen dr kiezen zitten. Of ze r nu wilde of niet ze ging in de houtgreep bek open en frummelde ik t eruit. En ze had toen nog zeer krachtige kaken merkte ik dat is mn eigen risico. Xavi wil nog weleens een (in staat van ontbinding zijnde) konijn vinden onderweg die dan snel meegenomen wordt. Dat is dan los en dan mag ie gelijk komen wat anders halen bij me... ik loop dus ook altijd met iets in mn zakken...
Maar waarom zou ik een pensstaafje geven om hem vervolgens weer af te pakken? Ik zie t nut niet
Mee eens
Ik ga ze niet dingen afpakken die ik net zelf heb gegeven.
Wel dingen (vooral Vusi) die ze onderweg of in de tuin vindt, maar ik doe dat rustig met een koekje ze komt geeft het af en ze krijgt een koekje. Nu is ze 15 maanden en geeft ze het ook af zonder koekje en is een aai over haar bol genoeg.
malinois schreef:Wat is dat afgepak toch... als ik iets geef mogen ze t houden. Waarom niet? Je geeft toch geen gif dus waarom wil je t afpakken?
Heb altijd (20 jaar en 7 honden) alles kunnen afpakken dus t zal niet verkeerd zijn wat ik doe.
Als ze iets hebben wat ik niet wil is los en komen dan krijgen ze wat anders.
Ik wil wel dat er niets vanaf afstand verdedigd wordt en het uit de bek kunnen pakken wanneer er iets klem zit.
Tibbe heeft juist geleerd dat ik niets afpak, alleen maar extra geef, en laat het daardoor toe.
Hij komt tegenwoordig zelf even langs, met kluifjes gooien en uitdagen
En los is los. Daarvoor hoef ik niet in de buurt te zijn.
Charlie vindt het lollig, dingen ruilen, of de kluif in je hand stoppen zodat het makkelijker eten is.
De jongens moet je gewoon met rust laten.
Wat moet dat gaat ook gebeuren hoor. Xena had een half jaar geleden een stuk karkas klem tussen dr kiezen zitten. Of ze r nu wilde of niet ze ging in de houtgreep bek open en frummelde ik t eruit. En ze had toen nog zeer krachtige kaken merkte ik dat is mn eigen risico. Xavi wil nog weleens een (in staat van ontbinding zijnde) konijn vinden onderweg die dan snel meegenomen wordt. Dat is dan los en dan mag ie gelijk komen wat anders halen bij me... ik loop dus ook altijd met iets in mn zakken...
Maar waarom zou ik een pensstaafje geven om hem vervolgens weer af te pakken? Ik zie t nut niet
Mee eens
Ik ga ze niet dingen afpakken die ik net zelf heb gegeven.
Wel dingen (vooral Vusi) die ze onderweg of in de tuin vindt, maar ik doe dat rustig met een koekje ze komt geeft het af en ze krijgt een koekje. Nu is ze 15 maanden en geeft ze het ook af zonder koekje en is een aai over haar bol genoeg.
Precies... ik heb altijd wel van die gedroogde dingen bij me dus ze kunnen altijd iets krijgen maar ze zouden ook genoegen nemen met een braaf en een aai...
malinois schreef:
Heb herplaatsers gehad die met extreme voer en baknijd kwamen. Bij spike en tibbe kon je niet eens in dezelfde ruimte zijn.
Bij tibbe had ik het eerste jaar niet zonder schade iets uit z'n bek kunnen pulken.
Hij jatte ook nogal eens vogelbollen, die hij met netje en al naar binnen schrokte.
Heb er weinig aan gedaan, wel betrouwbaar leren lossen, af en toe eens nonchalant z'n lijfje aanraken tijdens het eten en hij is vanzelf veel relaxter geworden.
Hij heeft z'n grenzen goed aan, maar laat zich ook zo door charlie opzij schuiven, of verzamelt een stapel botjes die hij zonder moeite aan de rest afgeeft, het ligt met de hele bups op bed te kluiven en hij laat me zo tot achterin z'n strot wroeten.
Voorheen lag hij in een hoekje z'n eigen kont aan te vallen
Geven en afpakken zie ik ook echt het nut niet van in, volgens mij maak je een hond daar alleen maar onzeker mee.
Herplaatsers zijn natuurlijk altijd wat lastiger met hun rugzakje daar zul je idd misschien anders mee om moeten gaan. Overigens hoeft Xygan niet te proberen iets van Xavi te jatten.. ik mag t wel gewoon.
malinois schreef:
Herplaatsers zijn natuurlijk altijd wat lastiger met hun rugzakje daar zul je idd misschien anders mee om moeten gaan. Overigens hoeft Xygan niet te proberen iets van Xavi te jatten.. ik mag t wel gewoon.
Doen de heren onderling ook echt niet hoor. De prinses heeft dat privilege.
Ze wacht met normaal voer (meestl) wel keurig tot de anderen uitgegeten zijn, en komt dan eens even een grondige inspectie uitvoeren
malinois schreef:
Doen de heren onderling ook echt niet hoor. De prinses heeft dat privilege.
Ze wacht met normaal voer (meestl) wel keurig tot de anderen uitgegeten zijn, en komt dan eens even een grondige inspectie uitvoeren
Dat deed Xena ook en die mocht ook alles afpakken...