Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lurcher
Moderator: moderatorteam
- _Spiza
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Parson Russell Terriër
- Aantal honden: 1
Re: Lurcher
Ik ben geen expert op het gebied van jacht met de hond. Ik heb wel verschillende video's gezien van 'ratting'. een vorm van jacht waarbij ratten door terriers, lurchers en andere honden worden gegrepen.
Het ziet er inderdaad aardig wreed uit maar dit lijkt mij toch wel de beste manier waarop dit gedaan kan worden. De ratten worden opgejaagd en gevangen door de terriers die vervolgens de ratten doodbijten en schudden (lurchers net zo goed). De rat ondervind wat stress van het opjagen en er komt bloed kijken bij zijn dood. Maar de rat is wel binnen luttele seconden dood.
Alternatieven als vallen en gif zijn veel minder effectief of zorgen voor een zeer langzame dood. Ook zelf met een luchtdruk pistool/geweer is veel minder effectief.
Conclusie: het verdelgen van ratten is het best voor mens en dier wanneer dit wordt gedaan met honden (terrier/lurchers)
Het ziet er inderdaad aardig wreed uit maar dit lijkt mij toch wel de beste manier waarop dit gedaan kan worden. De ratten worden opgejaagd en gevangen door de terriers die vervolgens de ratten doodbijten en schudden (lurchers net zo goed). De rat ondervind wat stress van het opjagen en er komt bloed kijken bij zijn dood. Maar de rat is wel binnen luttele seconden dood.
Alternatieven als vallen en gif zijn veel minder effectief of zorgen voor een zeer langzame dood. Ook zelf met een luchtdruk pistool/geweer is veel minder effectief.
Conclusie: het verdelgen van ratten is het best voor mens en dier wanneer dit wordt gedaan met honden (terrier/lurchers)
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
Ok, maar de jacht op konijnen, dassen, vossen, everzwijnen, herten etc is minder 'diervriendelijk' en ook niet altijd leuk voor de hond. Sommige honden zitten 3 dagen in n vossenhol voor het baasje ze er uit komt halen !
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
- Tenmashi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 0
Maar heeft dat niet alles te maken met de manier waarop en niet met de vorm van de jacht an sich?
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Jij hebt Cooper al eens gezienNanna schreef:Heb je er een foto van? best leuk om eens te zien.lonneke schreef:Ik heb 2 lurchers.
Deze zijn niet geïmporteerd.

Zijn gewoon border collie x whippet
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo

http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
- Wilsky64
- nieuw lid

Dit is onze lurcher Boogie greyhound? kruising labrador?. Ouders onbekend omdat ze met 3 nestgenoten in een veld in Noord-Frankrijk werd gevonden en aldaar in een asiel belande. Dat er windhond inzit is volgens dierenartsen (Fr. en Nl.) zeker. We zien ook veel windhond eigenschappen bij haar terug. Schat van een hond, wel een absolute dief

- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
wat een leukerd! 

- Wilsky64
- nieuw lid
Ze is een heel leuke hond. Zachtaardig, mensgericht, lief voor kinderen, zelfs lief met onze katten maar ja die gaan ook niet aan de kant. Buiten vertrouw ik haar niet met andere katten die leuk wegrennen. Ze loopt los in de duinen en ondanks dat er daar voldoende klein wild zou moeten zitten om flink achteraan te gaan verdwijnt ze nooit echt. Ze is nog jong dus dat kan nog komenmijke schreef:wat een leukerd!

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Mijn huidige opvanger lijkt op een Lurcher..

Schat van een hond en kan volgens het oude baasje heel goed loslopen.

Schat van een hond en kan volgens het oude baasje heel goed loslopen.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Hij lijkt nogal op Oortjes vader en dat is een husky x labrador x alaskan malamute x iets dogachtigs. Geen lurcher iig 

- _Spiza
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Parson Russell Terriër
Ik begon dit topic om er achter te komen hoe de lurcher van een irish terrier/ierse terrier eruit zou zien. aangezien ik hier niets van kon terug vinden op internet. Toevallig kwam ik vandaag dan eindelijk foto's tegen.
Dit is een ierse terrier x lurcher (lurcher is een ierse terrier x whippet x greyhound)

Dit is een irish soft-coated wheaten terrier x greyhound

Dit is een Bedlington terrier x whippet

Dit is een ierse terrier x lurcher (lurcher is een ierse terrier x whippet x greyhound)

Dit is een Bedlington terrier x whippet

- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Wow wat een prachtige hond. Geweldig_Spiza schreef:
![]()

Gr. Aniek

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Lurchers zijn toch stropershonden? Volgens mij zijn ze met name op woonwagenkampen nog wel te vinden, zeker in deze regio 

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Dit soort kruisingen vind ik ook geweldig. Mijn vriendin heeft een Soft Coated Wheaten en heeft me wel eens foto's gestuurd van meerdere Softcoatkruisingen met Whippets, Greyhounds en soortgelijke honden.Budkes schreef:Wow wat een prachtige hond. Geweldig_Spiza schreef:
![]()
![]()
![]()
We hebben al wel eens overwogen om Cleo de Softcoat te laten dekken door Mojo. Het idee is nog niet van de baan, zal eventueel over een jaar of 2 a 3 gaan gebeuren, áls we het doen (alleen als er buiten onszelf nog een aantal,serieuze gegadigden zijn). De designernaam hebben we al bedacht, het gaat dan een nest zeer exclusieve Clojo's worden...

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
LongFields schreef: De designernaam hebben we al bedacht, het gaat dan een nest zeer exclusieve Clojo's worden...

- anniek16
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Epagneul Nain Continental Papillon - Vlinderhondje
- Aantal honden: 2
Wat voor exemplaren ga je uit deze eventuele combi verwachten? Qua karakter, behoeften energieniveau etcetera. En uiterlijk/grootte?LongFields schreef:Dit soort kruisingen vind ik ook geweldig. Mijn vriendin heeft een Soft Coated Wheaten en heeft me wel eens foto's gestuurd van meerdere Softcoatkruisingen met Whippets, Greyhounds en soortgelijke honden.Budkes schreef:Wow wat een prachtige hond. Geweldig_Spiza schreef:
![]()
![]()
![]()
We hebben al wel eens overwogen om Cleo de Softcoat te laten dekken door Mojo. Het idee is nog niet van de baan, zal eventueel over een jaar of 2 a 3 gaan gebeuren, áls we het doen (alleen als er buiten onszelf nog een aantal,serieuze gegadigden zijn). De designernaam hebben we al bedacht, het gaat dan een nest zeer exclusieve Clojo's worden...
Ik ben wel benieuwd!
~Anniek
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Tsja, dat valt natuurlijk lastig te voorspellen, aangezien deze specifieke kruising nog nooit gedaan is.anniek16 schreef: Wat voor exemplaren ga je uit deze eventuele combi verwachten? Qua karakter, behoeften energieniveau etcetera. En uiterlijk/grootte?
Ik ben wel benieuwd!
Het kan zo'n beetje alles zijn tussen het karakter van een Softcoat, Peruaan en Working Kelpie.
Het zullen zeker actieve honden worden die graag wat meer doen dan alleen de dagelijkse wandeling in de wijk.
Qua vacht zou het zo'n beetje gelijk moeten zijn aan de gequote foto van de SoftcoatxGreyhound, qua grootte zal het minder hoog zijn vermoed ik. Cleo is een centimeter of 45 en Mojo zo'n 60 centimeter hoog.
Het zullen zeker atletisch gebouwde honden worden.
Mojo is een superstabiele hond, conflict-en stressvermijdend en werklustig, maar niet in alle gevallen gemakkelijk te motiveren. Hij is heerlijkmrelaxed en laat zich nergens door opnaaien.
Cleo is voor een Softcoated Wheaten heel erg sociaal, wel best eigenwijs maar desondanks goed trainbaar. Ze heeft een behoorlijke jachtdrift maar onder appèl gaat ze er niet vandoor. Het is een enorme stuiterbal die overloopt van enthousiasme.
Maar het zou, als we het echt zouden gaan doen, een behoorlijke verrassing worden wat het pakketje Clojo's zou gaan brengen. Ik zou nergens garantie op durven geven.