Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vechthonden in de problemen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

vechthonden in de problemen

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

https://hondenbescherming.nl/nieuws/201 ... problemen/

een goed stuk over de vechthonden.
ellen
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Re: vechthonden in de problemen

Ongelezen bericht door mijke »

Ja ik las het ook net. Goed dat ze daar aandacht aan besteden! Behalve de eerste alinea is het stuk niet nieuw overigens.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

D'r staat niks nieuws in. Ja, dat er iets moet gebeuren. Dat ze vaak in een impuls aangeschaft worden (net als elke andere -broodfok-hond) en dat ze gefokt zijn om te vechten en je hier dus verantwoordelijk mee moet omgaan als eigenaar-zijnde.

Ik had eerlijk gezegd nog nooit gehoord van de Koninklijke Hondenbescherming :)
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

Lemuria schreef:D'r staat niks nieuws in. Ja, dat er iets moet gebeuren. Dat ze vaak in een impuls aangeschaft worden (net als elke andere -broodfok-hond) en dat ze gefokt zijn om te vechten en je hier dus verantwoordelijk mee moet omgaan als eigenaar-zijnde.

Ik had eerlijk gezegd nog nooit gehoord van de Koninklijke Hondenbescherming :)
heb ik je toch wat nieuws verteld :wink:

ellen
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Waarvoor dank, mijn wereld is nou een stuk meer verrijkt :mrgreen:
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Hondenbescherming heeft soms best leuke columns

https://hondenbescherming.nl/nieuws/
Rocco
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rocco »

Noch duisenden goet bedoelde artiekelen alemaal leuk en aardich.

Eniche wat zal helpen is rigoreus harde maatreegelen en fuk verbot bespaart een hoop erchenis en elllende !!!

:ok: :cheer:
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Heb je vakantie Rocco?
Rocco
Zeer actief

Nee ik zit in de beveiliging thans en werk van acht weer aanvang 1.30 locatie Utrecht met de hond :ok:
Rocco
Zeer actief

Misschien zouden sommige mensen zich eerst eens moeten verdiepen voor ze ergens aan beginnen lijkt mij
en ja achteraf is het dan meestal te laat.....

Mijn ouders hebben uiteraard niks met deze honden te maken en willen er ook niks van weten gelukkig maar... :E:
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Vechthonden werden gefokt om te vechten met stieren, zwijnen, andere honden etc maar ondertussen mensvriendelijk te zijn.

Ik heb meer angst voor n half getrainde en dan gedumpte Mechelaar dan voor n Stafford.

Echte pitbulls zie je ook zelden op straat. Degene die misbruikt worden in gevechten zien nooit t daglicht. De criminele eigenaars gaan niet t risico lopen dat hun hond in n winkelstraat n andere hond grijpt en in beslaggenomen wordt en hun bijverdienste uitkomt ... Wat mensen pitbulls noemen zijn vaak kruisingen van amstaffs.

Anderzijds is het wel zo dat ze vaak slechte baasjes hebben.

Vorige week naar n Bullies-dag geweest, en zelden zoveel onopgevoede (maar wel lieve) honden gezien.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Rocco schreef: Eniche wat zal helpen is rigoreus harde maatreegelen en fuk verbot bespaart een hoop erchenis en elllende !!!
Tot zover een ter zake deskundige reactie die er bovenal uitspringt door het correcte taalgebruik.
Ik ben echt onder de indruk van de onderbouwing, ook.

Kun je mij uitleggen wat je met 'harde maatreegelen' bedoelt?
De roze spuit erin, zoals je in een ander topic beweert?
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Miranda schreef:
Rocco schreef: Eniche wat zal helpen is rigoreus harde maatreegelen en fuk verbot bespaart een hoop erchenis en elllende !!!
Tot zover een ter zake deskundige reactie die er bovenal uitspringt door het correcte taalgebruik.
Ik ben echt onder de indruk van de onderbouwing, ook.

Kun je mij uitleggen wat je met 'harde maatreegelen' bedoelt?
De roze spuit erin, zoals je in een ander topic beweert?
Het het artikel nog niet gelezen en reageer dus alleen even op bovenstaande.

Zijn dyslexieprobleem achterwege latend denk ik dat hij wel een punt heeft hoor.

Er wordt maar "aangefukt" met deze honden/kruisingen, en er is van het overgrote deel van de "fukkers" nagenoeg geen enkele "verantwoording" (uitzonderingen daargelaten) terug te zien vwb het selecteren van serieuze/verantwoorde kopers. Zou dat er wel zijn zou dat naar mijn mening (en daarin geef ik hem gelijk) een hoop ergernis en ellende besparen.

En de roze spuit mag er van mij wel vaker in. Laatste voorbeeld is die van die hond die dat 8 jarig meisje heeft gegrepen. Er was al bekend dat deze niet bij kinderen onder de 17 kon etc. Je moet niet alles willen redden.

Harde maatregelen zijn wat mij betreft in beginsel meer verplichte "registratie" en bij niet nakomen een flinke boete! Wat overigens niet alleen voor dit soort honden hoeft te gelden. Ook mogen ze er van mij een verplichte cursus tegenaan gooien. Voor zowel de fokkers als de toekomstige eigenaren. Het loopt mijn inziens gewoon de spuigaten uit. Honden die een bewezen "gevaar" zijn mogen wat mij betreft dan ook eerder een roze spuit krijgen.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

johan1969 schreef:Vechthonden werden gefokt om te vechten met stieren, zwijnen, andere honden etc maar ondertussen mensvriendelijk te zijn.
Wat doe je dan met een hond van dat kaliber in een woonwijk. Dat is vragen om een "verwarde" hond.
moderatorteam
Zeer actief

Ongelezen bericht door moderatorteam »

*Topic opgeschoond*
Met vriendelijke groet
Moderators hondenforum.nl

Niemand is incognito
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

johan1969 schreef:Vechthonden werden gefokt om te vechten met stieren, zwijnen, andere honden etc maar ondertussen mensvriendelijk te zijn.

Ik heb meer angst voor n half getrainde en dan gedumpte Mechelaar dan voor n Stafford.

Echte pitbulls zie je ook zelden op straat. Degene die misbruikt worden in gevechten zien nooit t daglicht. De criminele eigenaars gaan niet t risico lopen dat hun hond in n winkelstraat n andere hond grijpt en in beslaggenomen wordt en hun bijverdienste uitkomt ... Wat mensen pitbulls noemen zijn vaak kruisingen van amstaffs.

Vorige week naar n Bullies-dag geweest, en zelden zoveel onopgevoede (maar wel lieve) honden gezien.
Alleen jammer dat die honden ook te maken hebben met andere honden, en daar zijn ze niet zo vriendelijk tegen als tegen mensen. Ja, voor mezelf vrees ik niet zo snel voor een Staff of een Pitbull. Voor m'n hond wel, die heeft toch echt nog meer overlevingskans bij een half getrainde Mechel.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:Net weer een oproep op FB.
Hondje dat in een rolwagentje hangt is in aanlijngebied vanuit het niets gegrepen door een jonge Pitbull. Kaak gebroken.
Kon er nog wel bij.
Nu een zoektocht naar de eigenares van die pitjoekel.
Hij hep em uit ze lije wille verlosse. :zweep:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef:
Nanna schreef:Net weer een oproep op FB.
Hondje dat in een rolwagentje hangt is in aanlijngebied vanuit het niets gegrepen door een jonge Pitbull. Kaak gebroken.
Kon er nog wel bij.
Nu een zoektocht naar de eigenares van die pitjoekel.
Hij hep em uit ze lije wille verlosse. :zweep:
Hondje keek natuurlijk uitdagend vanuit zijn bruine oog onder zijn staart en daar staat de doodstraf op.
Tyson had volkome gelaaik :pffff:
Of ze velgen waare nie kek en hip. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Maeve schreef:

Alleen jammer dat die honden ook te maken hebben met andere honden, en daar zijn ze niet zo vriendelijk tegen als tegen mensen. Ja, voor mezelf vrees ik niet zo snel voor een Staff of een Pitbull. Voor m'n hond wel, die heeft toch echt nog meer overlevingskans bij een half getrainde Mechel.
Dit dus en ik snap dus niet dat mensen t verschil niet zien. Die vastberadenheid met t gaan voor de kill is t gevaarlijke eraan. Ik heb helaas ook knokkende honden uit elkaar moeten halen ook 2 die voor de kill gingen mh en een dm maar daar zit niet die terrierkracht en vastberadenheid in gelukkig... makkelijk nee maar als ik dan moet kiezen dan liever die half afgerichte herder hoor... daar kan ik zelf nog iets aan doen zonder allerlei breekmiddelen te moeten gebruiken.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

malinois schreef: Dit dus en ik snap dus niet dat mensen t verschil niet zien. Die vastberadenheid met t gaan voor de kill is t gevaarlijke eraan. Ik heb helaas ook knokkende honden uit elkaar moeten halen ook 2 die voor de kill gingen mh en een dm maar daar zit niet die terrierkracht en vastberadenheid in gelukkig... makkelijk nee maar als ik dan moet kiezen dan liever die half afgerichte herder hoor... daar kan ik zelf nog iets aan doen zonder allerlei breekmiddelen te moeten gebruiken.
Dat waren twee herders die op elkaar klapte en dus redelijk gewaagd aan elkaar ook qua kracht. Klapt diezelfde herder voor de kill op Micron is die er net zo geweest als dat het een spa is. Ik ben echt de eerste die voor maatregelen is maar dan graag wel van het soort wat overstappen van rassen om die te gaan verzieken niet lonend maakt.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

korthaar schreef:
Wat doe je dan met een hond van dat kaliber in een woonwijk. Dat is vragen om een "verwarde" hond.
Wat moet je met zo'n hond in het buitengebied?
In een woonwijk zijn ze juist heel goed te houden. Waarom omdat ze daar (en alle honden) aangelijnd horen te zijn. Als mensen zich daar aan houden. Is er ook geen probleem.
Ik heb namelijk nooit problemen en die had ik ook niet in hartje R.dam :W:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

monky555 schreef:
korthaar schreef:
In een woonwijk zijn ze juist heel goed te houden. Waarom omdat ze daar (en alle honden) aangelijnd horen te zijn. Als mensen zich daar aan houden. Is er ook geen probleem.
Dat gebeurd dus niet of ze kunnen ze simpelweg niet houden...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

malinois schreef:
monky555 schreef:
korthaar schreef:
Dat gebeurd dus niet of ze kunnen ze simpelweg niet houden...
Nee dat weet ik. Maar ik denk dat ze het in het buitengebied waar alles mag het nog erger is of zou zijn. Maar het hoort juist goed te gaan in een woonwijk, als mensen zich aan de regels houden dan. Die mensen die dat toch niet doen Doen dat sowieso nergens.
Het zou zo ideaal zijn he als iedereen zou doen wat hoort of moet. Helaas blijven het mensen :roll:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
korthaar schreef:
Bij ons loopt een wijk verderop een al wat oudere fokker van Engelse staffs. Keurig hoor. Honden altijd kort aangelijnd, de weg oversteken als er iemand aankomt en in het bos iedereen wegschreeuwen die in de buurt komt want daganiegoekomenie.
Ik vraag mij immer af waar dan de lol in zit. Ik zou juist genieten van een vrij rennende hond, een hond die doet wat een hond in wezen ook moet zijn: een sociaal wezen. En dat betekent dus niet met iedereen spelen maar wel je in alle opzichten honds kunnen gedragen. Snuffelen, spelen of een snauw en een strenge blik. Kan allemaal.
Maar om nou een leven lang Tyson kort aangelijnd alles te laten ontwijken omdat hij net anders aan gort scheurt, ik zie de fun niet hoor. En ik vind ook niet dat dergelijke honden in inze maatschappij thuishoren. Die horen bij das war einmal

Ik vind bull & terriers juist goed passen in de stad !

Een Kangal en andere primitieve rassen en dergelijke hoort daar niet maar n staff & co moet toch kunnen.

Ik vind het juist deel uitmaken van t cultureel erfgoed dat bepaalde rassen gehouden mogen worden en in stand gehouden
mijke
Zeer actief

ja, het cultureel erfgoed van hondengevechten is echt iets dat we in stand moeten houden? :hmmm:
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ja, bepaalde rassen mogen niet uitsterven, ook de pitbulls niet, aangezien dit de oervorm is van de bulldogs.
mijke
Zeer actief

Van mij hoeven ze niet uit te sterven hoor, hoewel ik het zeker niet onprettig zou vinden als dit toch gebeurt. Maar serieus, de culturele waarde ervan ontgaat me behoorlijk :denken:
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

johan1969 schreef:
Nanna schreef:
korthaar schreef:
Bij ons loopt een wijk verderop een al wat oudere fokker van Engelse staffs. Keurig hoor. Honden altijd kort aangelijnd, de weg oversteken als er iemand aankomt en in het bos iedereen wegschreeuwen die in de buurt komt want daganiegoekomenie.
Ik vraag mij immer af waar dan de lol in zit. Ik zou juist genieten van een vrij rennende hond, een hond die doet wat een hond in wezen ook moet zijn: een sociaal wezen. En dat betekent dus niet met iedereen spelen maar wel je in alle opzichten honds kunnen gedragen. Snuffelen, spelen of een snauw en een strenge blik. Kan allemaal.
Maar om nou een leven lang Tyson kort aangelijnd alles te laten ontwijken omdat hij net anders aan gort scheurt, ik zie de fun niet hoor. En ik vind ook niet dat dergelijke honden in inze maatschappij thuishoren. Die horen bij das war einmal

Ik vind bull & terriers juist goed passen in de stad !

Een Kangal en andere primitieve rassen en dergelijke hoort daar niet maar n staff & co moet toch kunnen.

Ik vind het juist deel uitmaken van t cultureel erfgoed dat bepaalde rassen gehouden mogen worden en in stand gehouden
Dan moeten we hier rap grote opruiming houden, beiden horen niet tot ons cultureel erfgoed.
Gr. Aniek

Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Als het cultureel erfgoed moet zijn, komen we op een schipperke, hollandse herders, schapendoes, saarlooswolfhond, smoushond, wetterhoun, Drentsche patrijs, markiesje en kooiker, zie daar niks geen pittbull, stafford (zou die misschien uit Staffordshire, Engeland komen??? ) dus die zouden dan toch heel snel het toneel hier moeten verlaten.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Neeltje schreef:Als het cultureel erfgoed moet zijn, komen we op een schipperke, hollandse herders, schapendoes, saarlooswolfhond, smoushond, wetterhoun, Drentsche patrijs, markiesje en kooiker, zie daar niks geen pittbull, stafford (zou die misschien uit Staffordshire, Engeland komen??? ) dus die zouden dan toch heel snel het toneel hier moeten verlaten.
Schipperke. Is een Belg :wink:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”