Ik help ook vaak mensen met tips en trucks maar kom er zelf niet uit
Bjelke is een pittige pup maar echt problemen zijn er niet , ze heeft duidelijkheid nodig.
Als ze eten heeft of een knabbel en ze zit in haar bench mogen de andere honden niet te dicht komen, hier heb ik geen problemen mee. Ook als ze buiten de bench ligt gaat ze grommen, de andere honden druipen af. (Ze doet dit niet met hoefjes ofzo maar met bv pens staafjes)
Maar nu heb ik al enkele keren voor gehad dat ze enorm fel doet naar mij (de andere leden van het gezin geven haar geen knabbels en hebben het probleem dus niet voor)
Ze gromt heel erg als ik in de buurt kom en durft zelfs happen , de eerste keer gebeurde dit ineens want ik nam gewoon iets op wat een stuk langs haar lag. Maar zo heeft ze ook al naar mijn voeten gehapt. Ik heb er telkens met een zware stem op gereageerd en blijven staan. Verder heb ik haar gewoon laten verder knabbelen.
Wat ik al doe sinds ze klein is;
De honden krijgen elk wat lekkers en de ouderen nemen niets af van elkaar (ik blijf steeds in de buurt omdat ze het ook niet van Bjelke mogen nemen)
Ik doe regelmatig wisselen en zeg dan ook Bjelke wisselen, ze krijgt een ander pensstaafje en laat het andere vallen. Dit doe ik soms 1x soms meer keren en ze heeft er geen problemen mee.
Ik laat ze ook eens knabbelen als ik het vasthoud, laat ze eens lossen en geef het onmiddellijk weer terug
Maar hebben jullie nog tips ??
Ik wil dat ze niet meer gaat happen naar mij (of ooit naar de kindjes die over de vloer komen ofzo)
Ben even op zoek naar andere inzichten en ideeën ???