Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Niet doof
Moderator: moderatorteam
-
Tamaartje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
- Aantal honden: 1
Niet doof
Mijn man en ik passen 2 weken op de hond van een kennis. Heb met mijn grote mond ooit geroepen dat ik wel een keer een vakantie op het beestje wilde passen.
Het is met recht een heerlijke hond. Alleen ik heb sterk het vermoeden dat hij doof is. Die kennis zegt van niet.
Ik weet dat een dierenarts hier uitsluitsel over kan geven, maar het is niet aan mij om daar naar toe te gaan.
Ik denk dit omdat hij overal van schrikt, niet reageert op zijn naam of anders roepen.
Iemand enig idee hoe ik dat zelf kan 'testen'. Ben namelijk erg nieuwsgierig.
En misschien iemand ook tips hoe dan eventueel met de hond om te gaan.
Het is met recht een heerlijke hond. Alleen ik heb sterk het vermoeden dat hij doof is. Die kennis zegt van niet.
Ik weet dat een dierenarts hier uitsluitsel over kan geven, maar het is niet aan mij om daar naar toe te gaan.
Ik denk dit omdat hij overal van schrikt, niet reageert op zijn naam of anders roepen.
Iemand enig idee hoe ik dat zelf kan 'testen'. Ben namelijk erg nieuwsgierig.
En misschien iemand ook tips hoe dan eventueel met de hond om te gaan.
Laatst gewijzigd door Tamaartje op 18 aug 2016 09:15, 2 keer totaal gewijzigd.
- Maandoodle
- Actief
Re: Doof
Zonder dat hij het door heeft achter hem met een sleutelbos rinkelen, kijken of hij reageert.
Of op afstand zachtjes 'koekie' roepen. Als ze oostindisch doof zijn horen ze dat meestal wel ineens.
Of op afstand zachtjes 'koekie' roepen. Als ze oostindisch doof zijn horen ze dat meestal wel ineens.
-
Tamaartje
- Zeer actief
Koekje reageert hij gek genoeg niet op. Mijn eigen stuiterbal wel.
Die sleutelbos nu in mijn handen maar ook geen reactie.
Krijgen hem ook moeilijk wakker als hij slaapt, moeten hem echt aanraken.
Het lijkt Moos (zo heet hij) weinig te doen gelukkig.
Puur mijn nieuwsgierigheid.
Die sleutelbos nu in mijn handen maar ook geen reactie.
Krijgen hem ook moeilijk wakker als hij slaapt, moeten hem echt aanraken.
Het lijkt Moos (zo heet hij) weinig te doen gelukkig.
Puur mijn nieuwsgierigheid.
-
ZorroMax
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
Hoort hij de koelkast opengaan? Een beetje hond heeft zo door dat daar de lekkere dingen vandaan komen en dat het zin heeft om daar op te reageren.
Reageert hij daar niet op, dan zou die doofheid best mogelijk zijn. Nader onderzoek is voor zijn baas. Tips voor het omgaan met een dove hond: aanlijnen op vreemd terrein, niet onverwacht aanraken, maar aan de voorzijde benaderen. Een slapende hond kan je zacht wakker maken door je hand een paar centimeters voor zijn neus te houden.
Reageert hij daar niet op, dan zou die doofheid best mogelijk zijn. Nader onderzoek is voor zijn baas. Tips voor het omgaan met een dove hond: aanlijnen op vreemd terrein, niet onverwacht aanraken, maar aan de voorzijde benaderen. Een slapende hond kan je zacht wakker maken door je hand een paar centimeters voor zijn neus te houden.
-
Neeltje
Van de stuiterbal voelt hij de trilling van het stuiteren, daarom kan hij reageren.
-
Tamaartje
- Zeer actief
Hij reageert niet op de koelkast deur. Wel fijn trouwens. Mij jack russell staat er namelijk meteen bij.
Dat van die stuiterbal is een goede. Thanks.
Ben nog steeds erg nieuwsgierig. Denk dat ik mijn eigen dierenarts maandag toch eens bel.
Dat van die stuiterbal is een goede. Thanks.
Ben nog steeds erg nieuwsgierig. Denk dat ik mijn eigen dierenarts maandag toch eens bel.
-
Tamaartje
- Zeer actief
We wonen nagenoeg langs een groot omheind losloopterrein. Daar durf ik hem wel los te laten. Hij kan daar niet uit. Maar er buiten niet.
Het valt me op dat het echt een contacthondje is. Thuis, maar buiten ook. Komt steeds naar je toe even met de neus of het lijf tegen je aan. Kijkt ook steeds waar je bent.
Gebarentaal? Das een goede. Hij is nu een jaar of 6, zou dat ook nog kunnen?
Een van de redenen dat ik naar mijn dierenarts wil gaan is om met een goed verhaal naar de baasjes te komen. Heb zo het idee dat ze me niet geloven.
Het valt me op dat het echt een contacthondje is. Thuis, maar buiten ook. Komt steeds naar je toe even met de neus of het lijf tegen je aan. Kijkt ook steeds waar je bent.
Een van de redenen dat ik naar mijn dierenarts wil gaan is om met een goed verhaal naar de baasjes te komen. Heb zo het idee dat ze me niet geloven.
-
Tamaartje
- Zeer actief
We wonen nagenoeg langs een groot omheind losloopterrein. Daar durf ik hem wel los te laten. Hij kan daar niet uit. Maar er buiten niet.
-
Johnny Jones
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Waarom zou je met hem naar de dierenarts gaan? Vind je dat niet meer voor de eigen baasjes als ze terug zijn van vakantie? Dat schrijf je zelf in je openingspost. Het is niet echt een spoedgeval en volgens de eigenaren is de hond niet doof. Als het mijn hond was, zou ik denken dat je je gelijk wilde halen door met hem naar de dierenarts te gaan. Geef aan de kennissen aan wat je observaties zijn, laat het ze desnoods zien als ze hem op komen halen, maar laat het verder rusten.
Is het hondje al wat ouder?
Is het hondje al wat ouder?
-
Neeltje
Naar de dierenarts gaan met een hond die niet van jezelf is, wat geen spoed is, lijkt me niet een goed idee. Dat zou ik zelf ook niet op prijs stellen. Vertel ze wat je hebt gemerkt en of zij er wel of niet iets mee doen, eigenlijk maakt dat niet uit, want met een bezoek aan de dierenarts gaat de hond niet wel horen. En als je kennissen zo goed met de hond om kunnen gaan, is dat toch prima?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Helemaal mee eensNeeltje schreef:Naar de dierenarts gaan met een hond die niet van jezelf is, wat geen spoed is, lijkt me niet een goed idee. Dat zou ik zelf ook niet op prijs stellen. Vertel ze wat je hebt gemerkt en of zij er wel of niet iets mee doen, eigenlijk maakt dat niet uit, want met een bezoek aan de dierenarts gaat de hond niet wel horen. En als je kennissen zo goed met de hond om kunnen gaan, is dat toch prima?
-
Tamaartje
- Zeer actief
Volgens mij is Moos een jaar of 5. Naar de dierenarts, zou puur uit nieuwsgierigheid doen.
Ik heb het ze gezegd, maar ze zeggen zelf dat het niet zo is. En ik hoef echt mijn gelijk niet. Het is puur nieuwsgierigheid. Juist omdat ik zo twijfel.
Zijn brokken in de voerbak doen buiten zicht lijkt hij wel op te reageren. Maar heb roepen dus totaal niet. De deurbel niet.
Ach zoals ik al zei is het puur nieuwsgierigheid, wie weet houdt hij ons mega voor de gek. De goedzak!
Ik heb het ze gezegd, maar ze zeggen zelf dat het niet zo is. En ik hoef echt mijn gelijk niet. Het is puur nieuwsgierigheid. Juist omdat ik zo twijfel.
Zijn brokken in de voerbak doen buiten zicht lijkt hij wel op te reageren. Maar heb roepen dus totaal niet. De deurbel niet.
Ach zoals ik al zei is het puur nieuwsgierigheid, wie weet houdt hij ons mega voor de gek. De goedzak!
- Lucia
- Zeer actief
Als het allemaal prima gaat dan zou ik niet met een hond van iemand anders naar de dierenarts gaan.
Misschien kun je de 'testjes' laten zien aan de eigenaar. Om aan te tonen waarom je denkt dat hij doof is.
Maar ook al geloven de eigenaren het dan wel, veel zal er toch niet veranderen, ze hebben al een weg gevonden in het omgaan met de hond.
Misschien kun je de 'testjes' laten zien aan de eigenaar. Om aan te tonen waarom je denkt dat hij doof is.
Maar ook al geloven de eigenaren het dan wel, veel zal er toch niet veranderen, ze hebben al een weg gevonden in het omgaan met de hond.
- ranetje
- Zeer actief
Die kan niet worden bevredigd bij de DA.Tamaartje schreef:Volgens mij is Moos een jaar of 5. Naar de dierenarts, zou puur uit nieuwsgierigheid doen.
Daarvoor moet je een Beartest laten doen.
Dat is niet gratis
-
Neeltje
Even gegoocheld: € 75ranetje schreef:Die kan niet worden bevredigd bij de DA.Tamaartje schreef:Volgens mij is Moos een jaar of 5. Naar de dierenarts, zou puur uit nieuwsgierigheid doen.
Dat is niet gratis![]()
Dat is een dure nieuwsgierigheid, maar nog zou ik het een behoorlijk inbreuk vinden op mijn hond als er mee naar de dierenarts wordt gegaan, wat niet nodig is.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Ik zou het echt niet op prijs stellen als de oppas voor iets dat geen spoed is naar de da zou gaan.
Misschien is dat beest wel als de dood voor de da.
De eigen baasjes hebben geen problemen met de hond dus laat het gewoon zo.
Misschien is dat beest wel als de dood voor de da.
De eigen baasjes hebben geen problemen met de hond dus laat het gewoon zo.

- ranetje
- Zeer actief
Aangezien de hond voor die test ook onder narcose moet zou ik het zeer beslist ook niet op prijs stellen.Neeltje schreef:Even gegoocheld: € 75ranetje schreef:Die kan niet worden bevredigd bij de DA.Tamaartje schreef:Volgens mij is Moos een jaar of 5. Naar de dierenarts, zou puur uit nieuwsgierigheid doen.
Dat is niet gratis![]()
Dat is een dure nieuwsgierigheid, maar nog zou ik het een behoorlijk inbreuk vinden op mijn hond als er mee naar de dierenarts wordt gegaan, wat niet nodig is.