Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Border Collie

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Saantje
Actief
Contacteer:

Border Collie

Ongelezen bericht door Saantje »

Hey :-D
Ik heb Bijna 2weken geleden een Border Collie pup nu 14weken oud. Ik moest nog dingen thuis in orde doen zodat de pup niet vanslag geraakte van de veranderingen, Ik zag hem voor het eerst toen hij nog geen 4weken was
Ik heb vandaag de eerste les op de hondenschool gevolgd.
(Niet de eerste keer dat ik op een hondenschool ben ik ga ook met mijn labrador.)
Maar het ging heel erg goed!
Hij was niet bang of wild, hij had alle aandacht op mij en wandelde heel mooi mee.
Ook de standjes gingen prima. :-D Ik ben zo blij...

Maar wie heeft er nog een Border Collie?
En wat zijn zo wat de echte karakter trekken? Ik weet hoe ze zijn maar wil jullie ondervindingen weten
Ik heb wel opgezocht enz... maar bedoel je eigen ondervindingen.

Omdat sommige mensen niet goed begrijpen wat ik bedoel zal ik er wat in kleurtje bij zetten!
Laatst gewijzigd door Saantje op 13 feb 2004 22:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Saantje en de woeffies!!
Afbeelding
Klik hier en zeg NEEN tegen broodfok!
Tamara/Bayko

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Hier nog een border freak. Wij hebben een reu (Bayko) van twee jaar oud, en een teefje (Cyntha) van bijna 10 maanden. Waar komt je puppie vandaan als ik vragen mag (vind ik altijd leuk om te weten, misschien is het wel familie van die twee doerakken van ons ;)). Via de onderstaande link vind je nog meer BC liefhebbers op dit forum:

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=24837
Saantje
Actief
Contacteer:

De mijne komt uit Belgie van het kennel(Niet echt maar weet niet hoe te noemen) Amandus in sint-Ammands.
Laatst gewijzigd door Saantje op 13 feb 2004 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Tamara/Bayko

Saantje & Doggy's schreef:De mijne komt uit Belgie van het kennel Amandus in sint-Ammands.
Ik kan het natuurlijk verkeerd hebben, maar fokken die niet behoorlijk wat verschillende rassen?
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Danielle »

Laat maar Tamara, dit is toch weer onbegonnen werk. Het zei mij alweer genoeg toen ik las een pup van 14 weken die iemand pas 2 weken heeft en dan gaan vragen om karakter trekken.............
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
Tamara/Bayko

Danielle schreef:Laat maar Tamara, dit is toch weer onbegonnen werk. Het zei mij alweer genoeg toen ik las een pup van 14 weken die iemand pas 2 weken heeft en dan gaan vragen om karakter trekken.............
Dat van die leeftijd had ik even overheen gelezen, maar nu zie ik het inderdaad. Zonde...

Ben nog steeds zo iemand die mensen in het begin het voordeel van de twijfel geeft, alleen blijkt dat uiteindelijk vaak tijdverspilling te zijn :?
Saantje
Actief
Contacteer:

Ze Fokken niet alle rassen hoor. :-D
Maar enkele.
En ze hebben een stamboom, ik heb hem nu nog niet ontvangen. :P

Maar de rede omdat ik hem nog maar 2weken heb is omdat ik Nog bezig was van het in orde stellen van het huis zodat de pup geen grote verschillen en veranderingen ziet. ;)
Ik heb hem de eerste keer gezien toen hij nauwelijks 4weken was. :p:

:!: Ik vraag niet welke karaketer trekken Borders hebben!
Ik was nieuwschierig en vraag wat is jouw ondervinding het hun karakter trekken. (Had een beetje beter gelezen) ;)
Afbeelding
Tamara/Bayko

Wat versta jij onder 'enkele rassen'?
Saantje
Actief
Contacteer:

Nu wel wat overdrijven HOOGSTENS 5(en overdrijf dan al!) maar dan echt het het meest!

Je hebt ook kennels die bijna alle rassen hebben en je hebt er die zeggen welke hond wil je en dan inporteren ze die. (in bijde gevallen weet je nix van hun afkomst en kan er overkweking enz... zijn dus die zijn voor mij uitgesloten!
Laatst gewijzigd door Saantje op 29 aug 2004 19:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Tamara/Bayko

Saantje & Doggy's schreef:Nu wel wat overdrijven HOOGSTENS 10 maar dan echt het het meest!
En dat vindt je niet veel?

Een stamboom zegt overigens helemaal niks als het geen GOEDE stamboom is. Vraag me trouwens af of het er wel eentje is van Sint Hubertus.
Laatst gewijzigd door Tamara/Bayko op 13 feb 2004 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Saantje
Actief
Contacteer:

Jawel ik zei ik overdrijf maar dat vind ik nog juist kunnen...
Nu niet letterlijk nemen hé maar als waren het er 5,5 dan zou ik er niet gaan. Ik weet wel dat da niet kan maat tis een voorbeeld...
Laatst gewijzigd door Saantje op 29 aug 2004 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

:roll:

Ik zal wel ziekelijk wantrouwend zijn, maar iemand die een Border neemt zonder zich te verdiepen in het ras, en die hond haalt bij een fokker waar tien rassen worden gefokt zonder dat er een lampje 'broodfokker' gaat branden...

Ik denk dat we hier met een heuse trol te maken hebben.

Hanneke
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Tamara/Bayko

Ik denk dat ik Danielle's advies maar even ga opvolgen en hier fijn mijn handen van aftrek, want ik merk dat mijn bloed alweer begint te koken.
Hanneke2
Zeer actief

Tamara/Bayko schreef:Ik denk dat ik Danielle's advies maar even ga opvolgen en hier fijn mijn handen van aftrek, want ik merk dat mijn bloed alweer begint te koken.
Tsja, we kunnen twee dingen doen. Dit topic gewoon verder lekker negeren en op zoek gaan naar een leuker gesprek, of effe lekker onze frustraties afreageren. :mrgreen:

Ik ga er nog effe over denken. :-D

Hanneke
Tamara/Bayko

Hanneke2 schreef:
Tamara/Bayko schreef:Ik denk dat ik Danielle's advies maar even ga opvolgen en hier fijn mijn handen van aftrek, want ik merk dat mijn bloed alweer begint te koken.
Tsja, we kunnen twee dingen doen. Dit topic gewoon verder lekker negeren en op zoek gaan naar een leuker gesprek, of effe lekker onze frustraties afreageren. :mrgreen:

Hanneke
Hmmmm moeilijk. Optie 1 is een goeie want ik moet morgen vroeg op en als ik hierover blijf piekeren doe ik vannacht geen oog dicht. Maar aan de andere kant: het gaat hier wel om 'mijn' ras he :pffff: :roll:
Saantje
Actief
Contacteer:

Ik heb niet gezegt dat die er 10 fokt!
Hij kweekt Met 5rassen.
en niet zomaar rassen maar hij is nu 1jaar op pensioen en heeft altijd bewaaking gedaan, dus was hij goed met honden en richte ze zelf af.
Hij deed ook wedstrijden enz... hij heeft met de rassen die hij kweekt (niet allemaal tesamen maar toch altijd 3gehad) gewerkt voor zijn werk 5verschillende rassen. nu kweekt hij die rassen (Duitse herder, machelaar, Border Collie, tervuurse herder & holandse herder) Hij heeft altijd goede plaatsen behaald met zijn honden. Voor hij in pensioen ging heeft hij een Mechelse herder 2jaar, Border Collie4jaar & tervuurse herder 6jaar met deze kampioenen kweekt hij.
ook de andere rassen maar die zijn afstammelingen van mensen waar hij werkte.
Dus die honden hebben allemaal een stamboom, en gecontroleerd enz...
Hij wil alleen kweken met goede dieren en die hij kent dat hij zekr is dat het goede werkers zijn.

Ik ken het ras Border Collie en hun karakter. Maar vraag alleen hoe is jullie hond van persoonlijk karakter (speels, kattenkwaad, uitdager enz...)

:!: Ik zal de text in het begin een kleurtje geven op wat je moet letten want jullie lezen heel oppervlakkig! en niet goed wat ik bedoel!
Laatst gewijzigd door Saantje op 29 aug 2004 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Tamara/Bayko

Nog een keer dan: 6 rassen vind jij niet veel?
Saantje
Actief
Contacteer:

Ja beetje wel, maar ik verzeker je hij weet wat hij doet hij is 66 en werkt van zij 23 met honden. 8O
Hij ken er heel erg veel van, als je hem iets vraagt moet je hem stoppen want zou blijven praten over dat! :-D
Zijn honden hebben een goede zorg en zijn vrij bij hem 'niet in hokken enz... behalve als ze loops moeten worden heeft hij een deel Ik schat 14-16vierkante meter voor die teefjes aan de andere kan van zijn huis.
Hij doet soms nog wedstrijden en zorgt voor de beste nakomelingen. hij overkweekt niet! want hij wil zijn honden niet belasten Hij heeft van 5rassen in 1jaar 1nestje gelukkig van een Border Collie en een zwangere hond. :-D
Laatst gewijzigd door Saantje op 29 aug 2004 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Tamara/Bayko schreef:
Hanneke2 schreef:

Hanneke
Hmmmm moeilijk. Optie 1 is een goeie want ik moet morgen vroeg op en als ik hierover blijf piekeren doe ik vannacht geen oog dicht. Maar aan de andere kant: het gaat hier wel om 'mijn' ras he :pffff: :roll:
Ja, dat maakt het nog moeilijker. Als ze echt een Borderpupje heeft moet je eigenlijk lief en aardig blijven. :roll:

Maar ik geloof het niet hoor. Misschien effe checken of die winkel inderdaad BC's verkoopt? (Het is niet echt een ras dat veel gebruikt wordt in de broodfok, toch?)

Ik geloof het nog steeds niet.

Hanneke
Tamara/Bayko

Hanneke2 schreef:
Tamara/Bayko schreef:
Hanneke2 schreef:

Hanneke
Ja, dat maakt het nog moeilijker. Als ze echt een Borderpupje heeft moet je eigenlijk lief en aardig blijven. :roll:

Maar ik geloof het niet hoor. Misschien effe checken of die winkel inderdaad BC's verkoopt? (Het is niet echt een ras dat veel gebruikt wordt in de broodfok, toch?)

Ik geloof het nog steeds niet.

Hanneke
Helaas wordt de border op het moment ontzettend veel gebruikt door broodfokkers, ze zijn veel te populair nu :?
Ik geloof het verhaal wel, (heb ff bij google gezocht en toen kwam er het een en ander uit over labjes met die kennelnaam), maar het klinkt me niet lekker in de oren.
Hanneke2
Zeer actief

Tamara, let eens op die taalfouten. Heel inconsequent. Simpele woorden schrijft ze fout en moeilijke woorden spelt ze correct.

Hanneke de trolldetective :-D
Tamara/Bayko

Hanneke2 schreef:Tamara, let eens op die taalfouten. Heel inconsequent. Simpele woorden schrijft ze fout en moeilijke woorden spelt ze correct.

Hanneke de trolldetective :-D
Ja dat dacht ik eerst ook maar lees even het onderstaande zinnetje:
Toby is een DwergMaltezer van 7jaar. ik ga nu vertellen hoe hij bij ons is terecht gekomen. Ik was toen maar 8jaar maar ik heriner het me al was het gisteren!
8+7=15. Dat zou de spelfouten kunnen verklaren.
Tamara/Bayko

Hoe merk je dat je tot de al wat oudere garde van een forum begint te behoren:

Antwoord: je kent de stooktrolregels :mrgreen:
Saantje
Actief
Contacteer:

Wat is er nu eigenlijk mis?
Ja idd 5 is veel maar het zijn niet zomaar die 5honden die hebben prijzen gewonnen en hij wil het echte ras/karakter behouden.
Hij is geen broodfokker, maar het is meer zijn passie (honden hé) dus wou hij zijn fovoriete rassen laten kweken natuurlijk blijft hij dat niet doen want hij word al oud :roll: Maar zo tot zij 70ste en als hij met 6rassen kweekt en er 2nestjes per jaar laat komen ( niet van dezelfde hond maar BV; 1herder nestje en een BC nestje.) kan het toch geen kwaad? Hij wil 1nestje Border Collies, 2nestjes Mechelaars, 2 nestjes duitse herders, 1nestje tervuurse herders & 1nestje holandse herders)
Dus in 4jaar kweekt de helft van zijn honden 1X en de andere helft 2X
Dan laat hij de honden castreren en steriliseren. en zijn het alleen wedstijd honden en zijn beste vrienden tot het lot hen scheid!

:oeps: Die taalfouten kan ik nix aan doen , of het is te snel willen zijn of afkorten BV; Niets = nix enz... enne mijn Nederlands is mijn slechtste vak :cry: :oeps: ah ja en mijn zinsopbouw en uitleg kan ik ook niet goed eumh... verwoorden? :oeps:
Laatst gewijzigd door Saantje op 29 aug 2004 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Hoi Saantje,
Meid hou er toch mee op, je zit op te boksen tegen twee ontzettend nare meiden!
Geniet van je hondje en laat ze gewoon lullen.
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Saantje
Actief
Contacteer:

Ik scrijf de moeilijke woorden meestal juist omdat ik ze zit op te zoeken! :cry: Zou jij dat leuk vinden ik heb het gewoon moeilijk met Nederlands (schrijven) :jank: Kunnen jullie alleen mensen de grond in boren?!
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Nee dat zou ik ook niet leuk vinden. Maar ik kom al drie jaar op dit forum, er zitten grotendeels leuke mensen die je altijd willen helpen en advies geven.
Maar er zitten ook een aantal nare lui die alleen maar lopen te galbakken, daar moet je je gewoon niets van aantrekken ;)
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Saantje
Actief
Contacteer:

Goed ik zal er niet op letten ;)
Ze zouden beter als ze het niet willen horen of weten en het alleen maar vergallen en mensen afbreken, iets anders gaan doen! :twisted:
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Saantje & Doggy's schreef:Goed ik zal er niet op letten ;)
Ze zouden beter als ze het niet willen horen of weten en het alleen maar vergallen en mensen afbreken, iets anders gaan doen! :twisted:
Is goed hoor meid. En ik zou maar eens lekker naar bed gaan. Mijn bijna-15-jarige ligt al uren te slapen, maar als jouw ouders daar niet op letten moet je het zelf maar doen he?

Hanneke
Saantje
Actief
Contacteer:

Ik ben niet thuis, we hebben een familie feestje! :-D
En ik wil computeren want de kleinste zijn humeurig omdat het zo laat is. ik ben de oudste hier en de 2de oudste is 8 en die zit hier ook naast mij.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”