Nee, dat lukt echt niet. Het is echt wel hard, dus moet het eerst fijn snijden en dan met de platte kant van het mes fijn maken...Ramiek schreef:Tussen 2 lepels in fijnwrijven?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Apoquel? Wie heeft er ervaring mee?
Moderator: moderatorteam
-
Bumper69
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.
Re: Apoquel? Wie heeft er ervaring mee?
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Maar hoe groot zijn die pillen dan dat je ze niet in een stukje worst kunt doen?Bumper69 schreef:Nee, dat lukt echt niet. Het is echt wel hard, dus moet het eerst fijn snijden en dan met de platte kant van het mes fijn maken...Ramiek schreef:Tussen 2 lepels in fijnwrijven?
Gr. Aniek

-
Bumper69
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.
Ongelofelijk! Gisteren rond 1800 1,5 tablet gekregen.
Normaal als ik smorgens beneden kom staat hij enorm te krabben. Helemaal niets!
Als we daarna naar buiten gaan staat hij op het terras ook een tijd te krabben.
Hij liep direct mee en krabde niet. Dat werkt dus nu al!!!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Bij mijn Abby werkte het ook al zo snel. Zo heerlijk om te zien dat de jeuk verdween.Bumper69 schreef:Ongelofelijk! Gisteren rond 1800 1,5 tablet gekregen.

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Kun je de pil niet gewoon tussen zijn brokken leggen?
Ik leg de pil bovenop de kvv en Misty eet hem zo op. Volgens mij zit er geen luchtje aan.
Fijn dat de jeuk al zoveel minder is
Ik leg de pil bovenop de kvv en Misty eet hem zo op. Volgens mij zit er geen luchtje aan.

-
Secricible
- Actief
Wij vinden het ook fantastisch werken. Onze hond reageert zwaar op pollen en alles er omheen dus ze krijgt in het seizoen 1xdd 1 tabletje. Daarnaast hebben we een spray voor haar poten en met die combo is ze jeuk vrij.
Hebben wel twijfels gehad over het spul omdat het op het de kans op infecties vergroot maar hierover goede uitlegvgehad vd DA en nu gerustgesteld.
Hebben wel twijfels gehad over het spul omdat het op het de kans op infecties vergroot maar hierover goede uitlegvgehad vd DA en nu gerustgesteld.
-
Bumper69
- Zeer actief
Dat doet ie dus niet. Ik had het toen helemaal fijn gemaakt en de brokken waar het op lag liet ie allemaal liggenPemba schreef:Kun je de pil niet gewoon tussen zijn brokken leggen?
Nu doe ik het in een plakje kookworst. Dat gaat heel goed.
-
Bumper69
- Zeer actief
Hoe lang gebruiken jullie het al en hoe zwaar is jullie hond?Secricible schreef:Wij vinden het ook fantastisch werken. Onze hond reageert zwaar op pollen en alles er omheen dus ze krijgt in het seizoen 1xdd 1 tabletje. Daarnaast hebben we een spray voor haar poten en met die combo is ze jeuk vrij.
Spike krijgt nu 1.5 tablet van 16 mg. Hij zit nu nog in de eerste twee weken en krijgt nog dubbele dosis. Vanaf morgen wil ik proberen op 1 tablet (dus nog wel 2 per dag) om te bekijken of dat voldoende is.
Het gaat nu heel goed.
Vandaag kregen we visite en die hadden van die gedroogde kalkoennekken meegenomen. Die had Spike dus al voor ik het goed en wel doorhad.
Ben wel benieuwd of hij nu toch jeuk krijgt..
Want dan zou hij door de medicijnen eigenlijk weer alles kunnen eten? Dat lijkt ook wat tegenstrijdig..
Hij eet namelijk heel graag een rauw ei maar dat doen we nu niet meer. Of zou dat dan toch kunnen??
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
lekker in een plak gelderse kookworst doen.. als hij het dan eet is het toch prima.
Let wel op dat je kijkt dat er geen kippeiwit in zit, in sommige worsten zit dat behalve in de echte gelderse worst.
Let wel op dat je kijkt dat er geen kippeiwit in zit, in sommige worsten zit dat behalve in de echte gelderse worst.
-
Secricible
- Actief
Het kan in theorie wel ja, de medicijnen onderdrukt de reactie. Ik vind het persoonlijk geen prettig idee en doe het niet.... Streven bij ons is zo min mogelijk medicatie en dus streng dieet tegen de allergieën en als er weinig pollen zijn bouwen we ook de apoquel weer af. Ondertussen hebben we daar een goede weg in gevonden.
Onze hond weegt rond de 27kg en krijgt 1 tabletje per dag. Begonnen op 2, daarna 1. Als de pollen heel erg zijn is dat niet voldoende en geven we 2x 1/2 tabletje (dus net zoveel maar meer verspreid) en dat werkt heel goed voor haar. En als de pollen minder worden stop ik dus ook weer.
Onze hond heeft vanaf de pilot meegedraaid, dus toen het net verkrijgbaar was in nederland. Ondertussen dus alweer echt een tijdje, ik denk 3 jaar ofzo? Ik weet het eigenlijk niet precies... We woonde nog in ons oude huis en wonen nu alweer bijna 2 jaar hier...
Onze hond weegt rond de 27kg en krijgt 1 tabletje per dag. Begonnen op 2, daarna 1. Als de pollen heel erg zijn is dat niet voldoende en geven we 2x 1/2 tabletje (dus net zoveel maar meer verspreid) en dat werkt heel goed voor haar. En als de pollen minder worden stop ik dus ook weer.
Onze hond heeft vanaf de pilot meegedraaid, dus toen het net verkrijgbaar was in nederland. Ondertussen dus alweer echt een tijdje, ik denk 3 jaar ofzo? Ik weet het eigenlijk niet precies... We woonde nog in ons oude huis en wonen nu alweer bijna 2 jaar hier...
-
Bumper69
- Zeer actief
Ondanks de medicijnen heeft hij wel meer jeuk gehad de afgelopen dagen. Ik denk dan toch van die kalkoennek. Dat heeft dan toch een heftige reactie teweeggebracht.
Die nekken gaan het huis dus weer uit.
We zitten nu nog in de opbouw en gaan volgende week over naar 1.5 tablet per dag. En bekijken of we het dan in een keer geven of toch ook verspreiden over de dag.
Die nekken gaan het huis dus weer uit.
We zitten nu nog in de opbouw en gaan volgende week over naar 1.5 tablet per dag. En bekijken of we het dan in een keer geven of toch ook verspreiden over de dag.
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Wij gaan met Japie niet de kat op het spek binden en hem dingen voeren waar hij eerder slecht op reageerde. Het lichaam wil dat toch niet graag hebben.
De Apoquel is bij ons net voor de tweede tablet uitgewerkt, dus wij zitten wel echt vast aan tweemaal daags. In de winter proberen we af te gaan bouwen.
De Apoquel is bij ons net voor de tweede tablet uitgewerkt, dus wij zitten wel echt vast aan tweemaal daags. In de winter proberen we af te gaan bouwen.
-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
hier ook 2x daags in de heftige periode en 1x daags als allergie periode over is ( allergie voor pollen en gras)
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Alfil had in de lente ook ontzettende last van jeuk. De DA schreef me twee weken 2 tabletjes apoquel voor + 3x per week wassen met speciale shampoo. Hielp echt. Daarna apoquel afbouwen en 2x per week wassen. Hij krijgt nu geen medicijnen meer, maar de DA raadde me wel aan om hem 1x per week te wassen. Ik merk inderdaad dat als ik hem minder was, hij toch weer meer krabt. Waarschijnlijk vanwege planten, grassen, zout uit de zee waar zijn huid heftig op reageert.
-
Bumper69
- Zeer actief
Morgen hebben we de eerste twee weken er op zitten en gaan we over naar de normale dosering. Dan krijgt hij 1.5 tablet per dag.
Hopelijk blijft het goed werken. Wat voor shampoo gebruik je dan precies? Ik was Spike nooit...
Hopelijk blijft het goed werken. Wat voor shampoo gebruik je dan precies? Ik was Spike nooit...
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Ik waste Alfil de eerste maanden dat hij bij ons was ook niet, maar toen kreeg hij dus die jeuk...
De shampoo is Coatex met Aloe Vera, fabricant: VetPlus Ltd.
Hopelijk blijft het goed gaan nu je de dosering verlaagd!
De shampoo is Coatex met Aloe Vera, fabricant: VetPlus Ltd.
Hopelijk blijft het goed gaan nu je de dosering verlaagd!