Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rare vlekjes/korstjes op buik hond
Moderator: moderatorteam
- Moos14
- geregistreerd lid
- Aantal honden: 1
Rare vlekjes/korstjes op buik hond
Onze hond heeft een paar kleine donkere vlekjes op zijn buik. Eerst dacht ik dat het moedervlekjes waren maar ik kan ze er af krabben. Daarna lijkt het op een korstje maar er zit geen plekje onder oid. Heb het ook al in water gelegd maar het zijn ook geen vlooienpoepjes, dan zou het namelijk rood verkleuren. Maak ik me druk om niks? Is het gewoon viezigheid of kan het ook nog wat anders zijn?
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Re: Rare vlekjes/korstjes op buik hond
Mika heeft het ook op het moment, vorige zomer ook. Ik heb haar wel eens gewassen met de anti-bacteriële shampoo van Gol (voor ontstoken hotspots) en daarna leek het weg te gaan. Ik had idd ook gekeken of het vlooienpoepjes waren maar het zijn echt kleine ronde korstjes. Ik heb verder ook geen idee wat het is, het jeukt verder niet ofzo dus ik ben ook niet erg geneigd om ervoor naar de dierenarts te gaan.Moos14 schreef:Onze hond heeft een paar kleine donkere vlekjes op zijn buik. Eerst dacht ik dat het moedervlekjes waren maar ik kan ze er af krabben. Daarna lijkt het op een korstje maar er zit geen plekje onder oid. Heb het ook al in water gelegd maar het zijn ook geen vlooienpoepjes, dan zou het namelijk rood verkleuren. Maak ik me druk om niks? Is het gewoon viezigheid of kan het ook nog wat anders zijn?
Komt jouw hond ook in het water?
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Moos14
- geregistreerd lid
Ik heb er een duidelijke foto van, maar ik heb geen idee hoe ik een foto toe moet voegen :p Hij komt redelijk veel in het water ja. En lijkt er ook geen jeuk van te hebben.
- Gollum
- Zeer actief
Dat kun je via een externe site doen zoals photobucket, tinypic, imageshack etc. Je upload daar de foto en plakt de link hier.Moos14 schreef:Ik heb er een duidelijke foto van, maar ik heb geen idee hoe ik een foto toe moet voegen :p Hij komt redelijk veel in het water ja. En lijkt er ook geen jeuk van te hebben.
- Moos14
- geregistreerd lid
Top, dankjewel!

- Sas
- Zeer actief
ja herkenbaar, ik dacht altijd dat dat gewoon aangekoekt (hahaha) vuil was, ben benieuwd of andere een andere mening zijn toegedaan.

- Gollum
- Zeer actief
Het zou kunnen hoor, Mika is eigenlijk wel aan een wasbeurt toeSas schreef:ja herkenbaar, ik dacht altijd dat dat gewoon aangekoekt (hahaha) vuil was, ben benieuwd of andere een andere mening zijn toegedaan.
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
- Aantal honden: 2
Hey, Mali heeft dit ook. Zij zwemt niet, maar duikt wel eens in een sloot. Het is een Spanjaard, dus ik dacht snel aan Leishmaniose, maar nadat ik de paniek onderdrukt had, denk ik eigenlijk voornamelijk dat ze langs een vervelende plant is gelopen. Het is bij haar in een 'streep' op de borst tussen de voorpoten. Ze zijn bij haar nu aan het uitdrogen en aan het afvallen.
- Sas
- Zeer actief
DebbieZ schreef:Hey, Mali heeft dit ook. Zij zwemt niet, maar duikt wel eens in een sloot. Het is een Spanjaard, dus ik dacht snel aan Leishmaniose, maar nadat ik de paniek onderdrukt had, denk ik eigenlijk voornamelijk dat ze langs een vervelende plant is gelopen. Het is bij haar in een 'streep' op de borst tussen de voorpoten. Ze zijn bij haar nu aan het uitdrogen en aan het afvallen.
hahaha, wat ben ik dan weer lekker nuchter. "Oh da`s gewoon goor. " beetje krabbelen, vochtige doekje er langs en klaar!

- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
- Aantal honden: 2
Ja, dat komt misschien door de horrorverhalen die je wel eens hoort als je een buitenlandse hond hebt. Ik ga het niet heel erg leuk vinden om te ontdekken dat een van mijn honden LM heeft. En het begint altijd met rare plekjes. Dus die wantrouw ik inderdaad enorm...
- Moos14
- geregistreerd lid
Jaa ik dacht eerst ook aan gewoon viezigheid, maar dan ga je googlen he, en dan ga je de mist in haha. Baby teken, tekennestjes, vlooiennestjes.. brrrrr dus ik dacht ik vraag het gewoon op een forum (want het is vast niks) en wie weet geeft iemand het verlossende antwoord :p