Tineke schreef:Natuurlijk is een hond beter af bij mensen waar hij wel gewenst is maar ik vind sommige reden wel degelijk discutabel. Herplaatsen omdat raseigenschappen je niet aanstaan om vervolgens gewoon weer hetzelfde ras te kiezen, alsof je dan wel dat opvoedkundig talent bent geworden. Of honden die er voor de fok waren en dan als dat niet meer kan weg mogen naar een fijn huisje. Doe daar lekker zelf je best voor zolang ze bij je wonen denk ik dan. Herplaatsen is voor de ene hond makkelijker dan voor de andere, het heeft met verschillende factoren te maken. Baasgerichtheid en omstandigheden. Van minder leuke naar leukere zal makkelijker zijn dan vice versa. Met een beetje verstand een hond herplaatsen is wel het minste wat je kunt doen imo. Draaideur herplaatsers heb ik geen begrip voor.

Het gaat mij om de reden waarom en sorry 9 van de 10 keer slaat die echt werkelijk nergens op

En idd er zijn legio honden die het daar wel heel erg moeilijk mee hebben en ook dat heeft weer gevolgen.
Ik heb 2 maanden geleden 2 honden een paar uur ondergebracht bij vrienden, hondenmensen tot en met en daarnaast zien ze onze honden minimaal 1x per week, het is dus niet zo dat ik ze bij compleet vreemde gedumpt heb.
1 van de 2 heeft vanaf de eerste tot de laatste minuut liggen huilen en is echt aan het zoeken geweest naar hoe kom ik hier weg

Nu 2 maanden later hebben we nog "last" van de gevolgen van die paar uur logeren, o.a. verlatingsangst tot en met

En dit was, ja was

Oh herplaatsen hou op schei uit, als er een scheet dwars zit mag de hond oprotten en een week later hebben we gewoon weer een nieuwe