Cleva schreef:Het is me vaak opgevallen dat mensen erg opgewonden worden als het er om gaat dat iemand het "uit wil maken" met zijn hond.
Aan de ene kant zijn mensen enorm aanvallend en aan de andere kant schieten de uitmakers vreselijk in de verdediging.
Ik begrijp niet precies waarom.
Als iemand een paard verkoopt heb je dat gelul toch ook niet?
Wat is er mis mee om ten halve te draaien? Ondertussen staat het forum bol van de mensen met dolgelukkige herplaatsers.
Ik heb honden vooral leren kennen als dieren die contact nodig hebben. Het is nooit genoeg. Het kan altijd nog hechter.
Hoe doe je dat als je het zelf niet voelt? Hoe verzorg je dat voor een hond waar je eigenlijk wel klaar mee bent?
Je kunt er allerlei kritische noten bij bedenken maar doen alsof je blij met je hond bent komt niet aan. Daar zijn ze te slim en te gevoelig voor. Je kunt een hond niet laten voelen dat hij gewenst is als dat niet echt zo is.
Waarom dan al die heisa over herplaatsen?
Stelling: Elke hond heeft een baas nodig die hem waardeert. Als je dat zelf niet kunt moet je loslaten.
Bespreek.
Ehmmm volledig met je eens

Er bestaat niet maar 1 geschikte baas en niet iedere hond is in iedere situatie gelukkig.