Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pipetjes voor pups

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

veerrrrr
Actief
Aantal honden: 1

Pipetjes voor pups

Ongelezen bericht door veerrrrr »

Zijn jullie bekend met het gebruik van pipetjes tegen vlooien en teken voor pups?
Ik vond deze:

https://www.petsplace.nl/hond/apotheek/ ... p~M-040267

Ik vroeg mij af of dit voldoende is voor een pup en hoelang zo'n pipet werkt. Er staat bij: langdurige werking. Maar ja... Wat houdt dat precies in?

Moet je hond elke keer herhalend voorzien worden van een pipetje tegen vlooien en teken? Of alleen als je merkt dat de hond ze heeft? En hoe zit dit met wormen?
PitBullit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pitbull
Contacteer:

Re: Pipetjes voor pups

Ongelezen bericht door PitBullit »

Ik geef alleen iets tegen vlooien als er vlooien zijn. Dus niet op voorhand.
Ook met wormen zo, eerst naar de DA. en dan ontworming.
AfbeeldingAfbeelding
veerrrrr
Actief

Ja precies, dat kan ook. Is dat verstandig of is het beter om toch die Pipetjes op voorhand te geven?
Ik zag ook dat er hondensnoepjes zijn waardoor de kans op vlooien verlaagd wordt. Daarvan kun je er af en toe een geven. Ze zijn biologisch, maar of dit echt goed is?...
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Waarom iets bestrijden wat er niet is? Heb je vlooien gevonden? Of poepjes?
Je kan de vacht nakijken met je duim, dus met je duim de haren opzij duwen, en kijken of je zwarte beestjes ziet springen. Een iets langere vacht, of een zwarte hond, kan je met een netenkam (en dan bij voorkeur een witte) doorkammen. Een losse vlo kan je vangen en kraken tussen je nagels. Heeft de hond meerdere vlooien, dan is zwaarder geschut nodig, ook voor je huis.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

veerrrrr schreef:Ja precies, dat kan ook. Is dat verstandig of is het beter om toch die Pipetjes op voorhand te geven?
Ik zag ook dat er hondensnoepjes zijn waardoor de kans op vlooien verlaagd wordt. Daarvan kun je er af en toe een geven. Ze zijn biologisch, maar of dit echt goed is?...
Het wordt hierboven door meerdere mensen uitgelegd waarom ze niet ontvlooien als de hond geen vlooien heeft: het is uiteindelijk wel allemaal vergif, die anti-vlooien-/tekenmiddelen (net zoals ontwormingsmiddelen). Dat is dus een goede reden om ze met mate te gebruiken en niet onnodig elke maand de hond een pipetje te geven als ze helemaal geen vlooien (of wormen) hebben. Mijn honden hebben nog nooit vlooien of wormen gehad.
Sommige mensen hebben goede ervaringen met biologische producten, maar dit werkt lang niet altijd afdoende, zeker niet tegen teken als je in een gebied woont waar veel teken zitten.
veerrrrr
Actief

Bedankt voor de reacties allemaal! Ik hoor in de buurt hier wel eens verhalen dat mensen dit wel op voorhand doen. Maar inderdaad, het lijkt me ook niet erg goed om telkens zomaar te geven! Dus ik ben blij met jullie reacties.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”