Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Complex

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

lotje&famke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel
Aantal honden: 2

Complex

Ongelezen bericht door lotje&famke »

Flo was een paar dagen bij mijn ouders. Ik vind haar een makkelijke hond en als ze gaat logeren geef ik dan ook maar weinig ‘instructies’ mee. Evengoed werd ze door mijn vader omschreven als ‘Complex’. Om te beginnen gaat ze niet gelijk eten als de voerbak wordt neergezet (O, ja vergeten te zeggen; ze mag bij mij pas eten als ik ‘vrij’ heb gezegd). Verder steelt ze sokken van boven (O, dat is ook zo; na het wandelen haalt ze altijd mijn extra dikke sokken voor me op van boven, heb ik eigenlijk alleen nodig in de winter, maar ja leg dat een hond maar eens uit….). Als het begint te regenen dan vertikt ze het om via de schuurdeur naar binnen te gaan en blijft koppig bij de voordeur staan (Dat vind ik juist zeer intelligent, via de schuurdeur moet je eerst de hele boerderij omlopen door de regen, via de voordeur is veel korter). Na het stofzuigen waren ze haar kwijt, terwijl de deur toch echt dicht zat, bijna een uur naar haar gezocht in het dorp……. Lag ze gewoon nog in de kamer onder een bank waar ze optisch gezien onmogelijk onder past. (Dat klopt, Flo is meester in verdwijn trucs , vooral waar het de schoonmakende mens betreft. Ze verdwijnt in de meest onmogelijke donkere hoekjes. Vandaar dat ze thuis al een poosje een soort verstop tentje onder het bureau heeft. Dat werkt perfect, weet ik tenminste waar ze zit).

En hoe ging het met Bruut ? vraag ik stiekem in de hoop dat de hond van mijn zusje ( die daar ook logeerde) zich niet al te engelachtig heeft gedragen en ik niet de enige ben met slechte opvoedkundige kwaliteiten. Bruut? zegt mijn vader; ‘dat beest is echt gestoord’. Verdere onderbouwing daarvan is niet nodig, ik hoef alleen maar naar het hoofd van het beest te kijken om te weten dat het waar is.

Complexje en Gestoordje zijn nu gezellig bij mij thuis. Ik vind het heel gemakkelijke honden. :I: :I:
Even een filmpje (met geluid hoor je Flo praten): Bruut heeft zijn eigen mand mee, maar pikt evengoed steeds Flo haar mand in (die ligt natuurlijk veel beter). Flo doet haar best hem er weer uit te krijgen……

En nog eentje van Flo..
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Complex

Ongelezen bericht door DesireeB »

Video's zijn privé.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ah, ik vind haar eigenlijk super schattig klinken. :LOL:
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sas »

hahahah! Herkenbaar.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Haha, leuk om te lezen. :D Dat zijn juist van die dingen die je ondertussen zelf zó normaal vindt, dat je ze vergeet te vermelden.
Dat verhaal over toestemming geven voor het eten komt me bekend voor: ik had ooit een vriendin aan de lijn die op een heel jonge Mila paste en niet meer wist wat het woord ook alweer was dat ze mocht gaan eten - en ondertussen zat Mila al 10 minuten voor de voerbak te wachten. :lol1:
lotje&famke
Zeer actief

Dees en Maylo schreef:Video's zijn privé.
Dankje voor t melden, ik heb ze op openbaar gezet. Soms duurt het even met you tube, maar ik hoop dat je ze straks wel kunt zien...
Afbeelding
Jorinda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruisingen

Ongelezen bericht door Jorinda »

Leuk om te lezen :D Juist goed opgevoed, zou ik zeggen haha.
lotje&famke
Zeer actief

DeDiana schreef:Haha, leuk om te lezen. :D Dat zijn juist van die dingen die je ondertussen zelf zó normaal vindt, dat je ze vergeet te vermelden.
Dat verhaal over toestemming geven voor het eten komt me bekend voor: ik had ooit een vriendin aan de lijn die op een heel jonge Mila paste en niet meer wist wat het woord ook alweer was dat ze mocht gaan eten - en ondertussen zat Mila al 10 minuten voor de voerbak te wachten. :lol1:
Och..... :I: :I: Daar zat Mila dan met dr goeie gedrag :D
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Mooi is dat hè, dingen die dan heel vanzelfsprekend zijn voor jouzelf, voor een ander is het maar 'vreemd' :mrgreen:

Toen wij nog niet zo lang honden hadden en mijn vader ze eens uitliet reageerde hij ook zo. 'Ze wilde niet als eerste naar buiten', 'Ik kon mijn schoenen niet op de mat aantrekken, want de honden wilde daar persé zitten', 'Gaan ze ineens zitten op de rand van de stoep!'. :LOL:

Allemaal dingen die ik heel makkelijk vind, maar zonder de kennis ervan of de bijbehorende commando's blijkt het een heel ander beeld :mrgreen:
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Hahaha wat een lief verhaal, je hond klinkt heel aandoenlijk! En superbraaf juist, maarja dat kon je vader niet weten :D
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Hahahahaha, wat een vermakelijke voorbeelden van je complexe hond :LOL: . Klinkt (nog steeds) als een heerlijk dier :I: .
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Naaaah, breng complexje en gestoordje maar hier hoor :LOL:

Ik heb ook zoiets een keer aan de hand gehad. Mijn moeder had de oppas en belde me op omdat ze niet snapte wat dat beest (Gollum) nou moest. Gol lag voor de bank te kreunen en ze wilde niet op de bank volgens mijn moeder. Moeders in paniek, die vroeg of Gol pijn had en of ze naar de dierenarts moest.
Ehm mam, kijk eens onder de bank :F:

En ja hoor, daar lag een bal :LOL:
lotje&famke
Zeer actief

Bedankt voor de leuke reacties :D Het is ook moeilijk om al die typische dingetjes van je hond aan te geven als deze gaat logeren. Dan is er al snel sprake van enige miscommunicatie :lol1: Mijn vader moppert graag over honden, maar ondertussen zorgt hij er goed voor. Complex en Gestoord zijn gek op m. En dan hebben ze daar ook nog eens een enorme omheinde tuin en een lieve hond om mee te spelen. Een heel fijn logeeradres.

De teckel van mijn zusje heeft vanmiddag de strijd om Flo's mand gewonnen en toen ging hij tevreden liggen:
Afbeelding

Toen we later terug kwamen van het wandelen rende Flo gelijk naar haar mand en is er niet meer uit geweest. Zo van, zo die is van mij! :lol1:
Afbeelding
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond

Ongelezen bericht door Jits90 »

Juist leuk zo'n "gebruiksaanwijzing" :LOL:
K denk dat je de braafste hond hebt van de twee gevallen, hihi.
lotje&famke
Zeer actief

Heavy schreef:Ik zie veel Schapendoes in Flo :I:
Dat hoor ik wel vaker :D Meestal noemen mensen dr een schapendoes of tibetaanse terriër. Maar qua karakter vind ik haar meer hebben van een schapendoes.

Of er ook echt schapendoes in zit dat weet ik niet. Haar moeder was een kruising tussen een kooikerhondje en stabij. Of dat echt zo was dat weet ik niet maar het was in ieder geval een tenger zwart kortharig hondje met mooie kastanje bruine ogen en grijzige pootjes. Super lief / aanhankelijk / rustig. Haar vader werd een Havanezer genoemd. Maar hij was veel groter dan dat, had langere benen, dus dat klopte echt niet. Hij had wel lange haren ( vooral bruin /wit ) en een lange neus, tenger gebouwd, energiek, vriendelijk , luisterde niet heel goed :D Beide ouders waren dus ook een kruising van het een en ander. Wat er precies in Flo zit weet ik dus niet.

Flo is ongeveer 40 cm hoog en weegt meestal iets tussen de 10 a 11 kilo. Ze is te klein voor een schapendoes. Maar het zou wel kunnen dat haar opa of oma bijvoorbeeld een schapendoes was :D
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ah, Bruut is een Tokkel. Dat verklaart een hoop :LOL: .
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Oh dat klinkt heerlijk!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Met het zien van Bruut wordt er een hoop duidelijk :LOL:
Bruut is niet gestoord, hij is een teckel.

Ik vind het enig zoals - in feite vriendelijk - Flo probeer haar mand terug te veroveren.
Doet me denken aan een spoedverhuizing van mijn honden naar vrienden waarbij Rana in een groepje senioren gehuisvest zou worden.
Ze kwam binnen ......... de mand werd achter haar gat het huis in gedragen ............ ze keek even rond, besloot dat de mand van de reu des huizes het beste was, stapte er in en de reu had het nakijken.
Ik geloof dat hij de volle drie weken dat ze er was zijn eigen mand niet heeft gezien :mrgreen:

edit: typo
Laatst gewijzigd door ranetje op 12 aug 2016 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

DeDiana schreef:Haha, leuk om te lezen. :D Dat zijn juist van die dingen die je ondertussen zelf zó normaal vindt, dat je ze vergeet te vermelden.
:LOL:
lotje&famke
Zeer actief

Zamunda schreef:Ah, Bruut is een Tokkel. Dat verklaart een hoop :LOL: .
:mrgreen: Ja , een echte. Toen hij 8 jaar was uit het asiel bij mijn zusje en haar vriend komen wonen. Het is vooral een hele gezellige teckel. Hij zit vaak in een soort rare scheve puppy zit naar je te flirten en zodra je dan maar even oogcontact maakt gaat hij met turbosnelheid kwispelen waardoor zijn staart een heeeeel snel getik op de vloer laat horen. Nou ja, ik kan het niet goed omschrijven, daarvoor moet je t zelf aanschouwen, maar ik schiet elke keer weer in de lach :lol1:
ranetje schreef:Ik vind het enig zoals - in feite vriendelijk - Flo probeer haar mand terug te veroveren.
:I: Ze wist niet zo goed wat ze er mee aan moest. Het filmpje is niet zo duidelijk, maar zo nu en dan lijkt het net of staat ze even stil na te denken over hoe ze dit kan oplossen. Zo duwt ze hem bijvoorbeeld een keer een speeltje in zijn bek, misschien helpt dat :lol1: Ook zie je haar een keer een hele kleine poging doen het kussentje eruit te trekken waarbij ze dan toch weer heel snel bedenkt dat het niet zo'n goed idee is. Ze heeft inmiddels de oplossing gevonden; wacht tot hij heel diep slaapt. Ga het geheel dan een poosje van dichtbij observeren om te kijken of hij wel echt heel diep slaapt. Zet vervolgens in slowmotion je pootjes in de mand (houd je adem in) en ga heel zachtjes liggen. Laat een diepe zucht van opluchting horen

Afbeelding
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

lotje&famke schreef:
ranetje schreef:Ik vind het enig zoals - in feite vriendelijk - Flo probeer haar mand terug te veroveren.
:I: Ze wist niet zo goed wat ze er mee aan moest. Het filmpje is niet zo duidelijk, maar zo nu en dan lijkt het net of staat ze even stil na te denken over hoe ze dit kan oplossen. Zo duwt ze hem bijvoorbeeld een keer een speeltje in zijn bek, misschien helpt dat :lol1: Ook zie je haar een keer een hele kleine poging doen het kussentje eruit te trekken waarbij ze dan toch weer heel snel bedenkt dat het niet zo'n goed idee is. Ze heeft inmiddels de oplossing gevonden; wacht tot hij heel diep slaapt. Ga het geheel dan een poosje van dichtbij observeren om te kijken of hij wel echt heel diep slaapt. Zet vervolgens in slowmotion je pootjes in de mand (houd je adem in) en ga heel zachtjes liggen. Laat een diepe zucht van opluchting horen

Afbeelding
:lol1:
Heel slim en heel herkenbaar, maar dan hier thuis als kleine pup Ita heel graag bij Rana in de mand wilde :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

:lol1: :lol1:
Ze heeft wel veel trekjes van een Havanezer hoor :mrgreen:
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

lotje&famke schreef:
Heavy schreef:Ik zie veel Schapendoes in Flo :I:
Dat hoor ik wel vaker :D Meestal noemen mensen dr een schapendoes of tibetaanse terriër. Maar qua karakter vind ik haar meer hebben van een schapendoes.

Of er ook echt schapendoes in zit dat weet ik niet. Haar moeder was een kruising tussen een kooikerhondje en stabij. Of dat echt zo was dat weet ik niet maar het was in ieder geval een tenger zwart kortharig hondje met mooie kastanje bruine ogen en grijzige pootjes. Super lief / aanhankelijk / rustig. Haar vader werd een Havanezer genoemd. Maar hij was veel groter dan dat, had langere benen, dus dat klopte echt niet. Hij had wel lange haren ( vooral bruin /wit ) en een lange neus, tenger gebouwd, energiek, vriendelijk , luisterde niet heel goed :D Beide ouders waren dus ook een kruising van het een en ander. Wat er precies in Flo zit weet ik dus niet.

Flo is ongeveer 40 cm hoog en weegt meestal iets tussen de 10 a 11 kilo. Ze is te klein voor een schapendoes. Maar het zou wel kunnen dat haar opa of oma bijvoorbeeld een schapendoes was :D
Een Schapendoesteef mag volgens de rasstandaard tussen de 40 en 47 cm zijn.
Heb je toevallig ook foto's van de ouders van Flo? En dan voornamelijk van pa.

Wel leuk die omschrijving van het logeerpartijtje. Je bent zo gewoon aan dingen die ze normaal altijd doen dat je ze gewoon vergeet te melden.
Al zal Yara bijvoorbeeld nooit wachten voor haar eten, wat ze thuis netjes doet hoor, als het haar niet verteld wordt.
Jamie wel, maar na een paar minuten zal hij heel bedeesd maar naar zn bak gaan (als Yara die dan nog niet leeggegeten heeft :LOL: ).
Jamie is wat dat betreft veel gehoorzamer.
Afbeelding
lotje&famke
Zeer actief

[/quote]Een Schapendoesteef mag volgens de rasstandaard tussen de 40 en 47 cm zijn.
[/quote]

Heb helaas geen foto meer van Max :(: Leuk om te weten dat een teefje ook nog 40 cm mag zijn :D Dan zou ze er precies nog binnen vallen. Ik ken alleen schapendoezen die flink groter zijn en meer haar hebben. Heb de honden encyclopedie er nog even bij gepakt. "De vacht moet ongeveer 7 cm of wat langer zijn' . Ook qua vachtlengte red ze t net :lol1:
Marie-Josée schreef:: Ze heeft wel veel trekjes van een Havanezer hoor :mrgreen:
Ook van de havanezer zou er nog iets in kunnen zitten. Typisch van Flo haar vacht (en makkelijk voor mij met onderhouden) is dat ze weinig tot geen onder - vacht heeft en ik las net dat de Havanezer geen ondervacht heeft.

Het maakt ook niet zoveel uit wat er voor rassen in zitten, toen ik haar kreeg stond er in haar paspoort: Boomer. Evengoed vind ik het elke keer wel weer leuk als ik tijdens het wandelen mensen tegenkom die er een echte rashond in zien :mann:
Afbeelding
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

lotje&famke schreef:
HillieS schreef:Een Schapendoesteef mag volgens de rasstandaard tussen de 40 en 47 cm zijn.
Heb helaas geen foto meer van Max :(: Leuk om te weten dat een teefje ook nog 40 cm mag zijn :D Dan zou ze er precies nog binnen vallen. Ik ken alleen schapendoezen die flink groter zijn en meer haar hebben. Heb de honden encyclopedie er nog even bij gepakt. "De vacht moet ongeveer 7 cm of wat langer zijn' . Ook qua vachtlengte red ze t net :lol1:
:
Flo is een kruising natuurlijk, dus een rasstandaard klopt dan nooit helemaal.
Hoe dan ook is het een leuk hondje!
Jamie bijvoorbeeld is een kruising van 'iets' met een border terriër. Hij lijkt er behoorlijk veel op, maar is 10 cm te hoog, een kilo of 6-7 te zwaar, heeft te grote oren en een te lange snuit en staart. Maar toch vragen er regelmatig border terriër eigenaren vertwijfeld aan ons: ' het is toch geen echte?! '
:wink:
Het belangrijkste is dat je een leuke hond hebt, toch?!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”