Op het internet info genoeg maar mensen binnen het wereldje zullen me vast wat meer kunnen zeggen

Moderator: moderatorteam
Bedankt, wat ik al vreesde dusveertje schreef:Epilepsie en maagkanker zijn belangrijke gezondheidsproblemen van de groenendaeler. Daar spreekt niet iedereen even open over. En het is nu ook een soort verkooppraatje hoorde ik, wanneer je erover begint letten ze er zeker op en zijn ze allemaal vrij. Er loopt ook een groot DNA onderzoek naar maagkanker.
Ik snap je, ik ben er ook helemaal voor gevallen. Gelukkig goede hulp gekregen en daar vertrouw ik op. Als ik het helemaal zelf moest uitzoeken had ik ook niet geweten waar te beginnen en dan begin je al snel bij een grotere, bekendere fokker met navragen denk ik.-Saskia- schreef:Bedankt, wat ik al vreesde dusveertje schreef:Epilepsie en maagkanker zijn belangrijke gezondheidsproblemen van de groenendaeler. Daar spreekt niet iedereen even open over. En het is nu ook een soort verkooppraatje hoorde ik, wanneer je erover begint letten ze er zeker op en zijn ze allemaal vrij. Er loopt ook een groot DNA onderzoek naar maagkanker.![]()
Zo jammer, het is een oude liefde van me maar vooral wat betreft epilepsie wil ik het risico zo laag mogelijk houden.
Dat ben ik niet met je eens. Helaas zit in de Groenendaeler ook in veel lijnen epilepsie, maagkanker iets minder dan bij de Tervuerense misschien, maar dat ontloopt elkaar niet heel veel.ruygemoor schreef:epilepsie en maagkanker komt meer voor bij de tervuerense herder. zelfde ras, andere varieteit, maar met de groenendaeler of nog beter mechelaar zit je qua gezondheid het beste. daar komen deze 2 ziektes veel minder voor.
ik zou wel weer voor een groenendaeler uit goede lijnen durven gaan.