Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Heilig, heilig, heilig is de vechthond...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: Heilig, heilig, heilig is de vechthond...

Ongelezen bericht door Budkes »

dagmar88 schreef:
Budkes schreef:
dagmar88 schreef:
Budkes schreef:Ik snap gewoon de weerstand van alle verantwoordelijke SPA eigenaren hier op het forum niet.

Welke weerstand?
De weerstand tegen het geschetste beeld.

Van het beeld dat van alle eigenaren wordt geschetst?
Om stereotypen kan ik hartelijk lachen, ik wens er alleen niet bij op de hoop te belanden.
Nee van het beeld dat van de asociale eigenaren wordt geschetst. En dat dan zonodig door de verantwoordelijke eigenaren zoals jullie moet worden ontkracht.

Zo ongeveer als dat ik ga roepen dat alle Jack R(h)ussels keurig opgevoede voorbeeldige hondjes zijn.
Terwijl ik weet dat ze perfect zijn om mee te werken en mee te sporten, dat er geen betere werkhond/sportmaatje bestaat dan een Jack. Maar het ras is nu eenmaal geadopteerd door Mien met Rollator en koekjestrommel. Helaas :ugh: en verworden door een krijsende aan het eind van de flex blikkerend gebit.
Zoals helaas het gros van de SPA's zijn geadopteerd door onverantwoordelijke kijkmijisstoerdoen wannabees. Helaas.
Gr. Aniek

Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Nanna schreef:Ach, wat is stoer.
Ik vind zo'n man met een grote Rottweilerreu aan de ketting die minachtend kijkt naar een passerende shih tzu en opmerkt dat hij nog niet dood gevonden wil worden met zo'n cavia alvast helemaal niet stoer. Dat vind ik een groot kind.
Geef mij dan maar Henk Bres die zèlf een troetelmaltezer had :LOL: Ja, googelt u Henk Bres maar even :engel:
Ah ja. Oke :denken:
Afbeelding

Ik vind eigenlijk iedereen die zich krampachtig bezig houdt met wat anderen er allemaal van vinden een beetje zielig. Al snap ik best dat een jonge kerel met een sportief leven geen Shihtzu moet.
Laatst gewijzigd door Paisley op 08 aug 2016 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Budkes schreef: Nee van het beeld dat van de asociale eigenaren wordt geschetst. En dat dan zonodig door de verantwoordelijke eigenaren zoals jullie moet worden ontkracht.

Oh, geen idee, voel me daar niet toe geroepen.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Paisley schreef:
Prima, maar ik stoor me eraan dat hier wordt geschetst dat men ze alleen maar neemt omdat ze 'lekker stoer' zijn.
Ik heb in een tokken wijk gewoond en kwam heel wat staffords tegen met aso baasjes erbij waarvan 90% in de bijstand zat of in de bouw werkten. Maar raak je met ze aan de babbel, dan zijn het ook gewoon heel toegewijde hondenliefhebbers. Misschien maken ze niet helemaal de juiste keuzes (zacht uitgedrukt) met hun hond, maar liefde voor het dier is er meestal in overvloed.
Het enige wat helaas zo vaak ontbreekt is liefde voor andermans dier.
En dat maakt nu juist het verschil met bv Dagmar, Brigitte en Lemuria hier op het forum.

Ik zit zo vaak bij mensen thuis wiens hond een ander hondje heeft verwond of dood heeft gebeten om deze een muilkorf en/of aanlijngebod op te leggen, of in het ergste geval in beslag te nemen. En dan zit ik daar met hun hond op schoot en dan probeer ik hun uit te leggen dat ik zie dat ze ongelooflijk gek op hun hond zijn. En dat is ook echt zo, dat zie je aan alles, maar dat ze nu serieus er over na moeten gaan denken dat ze bij een volgend incident hun hond kwijt zijn.
En dan ga ik er vanuit dat ze alles aan zullen doen om dat te voorkomen, dubbel sloten op de deur, dubbele poorten, wat je ook maar kunt bedenken om je hond veilig te houden en te behouden. En dan loopt ie de volgende dag gewoon weer los door de buurt. :U: Ik snap daar helemaal niets van. Ik zou panisch worden van zoiets omdat ik als de dood zou zijn dat mijn hond iemand anders zijn hond zou doden of verwonden en van het idee dat mijn hond in beslag zou worden genomen. En het diet het gros van die eigenaren gewoon helemaal niks. Ik kan daar met de kop niet bij.
Gr. Aniek

Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik loop ook om voor kleine terriërs trouwens :mrgreen: als dat eenvoudig kan. Mijn stoere hond heeft iets in zijn uitstraling dat andere honden triggert en ik zoek dat niet op bij rassen waarvan ik weet dat er grote kans is dat ze uitvallen. Waarom zou ik er langs lopen als ik er makkelijk omheen kan? Dat is voor de andere eigenaar toch ook alleen maar fijn?

Manu is aangevallen door labradors, een witte herder x Malamute, een Bull terriër en een mini teckel. Er is geen peil op te trekken dus :LOL:
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:Ach, wat is stoer.
Ik vind zo'n man met een grote Rottweilerreu aan de ketting die minachtend kijkt naar een passerende shih tzu en opmerkt dat hij nog niet dood gevonden wil worden met zo'n cavia alvast helemaal niet stoer. Dat vind ik een groot kind.
Geef mij dan maar Henk Bres die zèlf een troetelmaltezer had :LOL: Ja, googelt u Henk Bres maar even :engel:

:pffff: Ik vind pjotr en niko superstoer wanneer ze zonder op of om te kijken langs flippende mormels (groot en klein) lopen.
Niko is ook echt een hónd, daar staat wat. :mrgreen: Pjotr lijkt alleen maar wat.
Charlie is een verwende big die niet meer kan lopen van een sneeuwvlok aan haar poot, graag pyjama's draagt en haar muts bij regen liever over de drempel hangt. Je zult maar natte voeten krijgen tijdens het plassen.
Budkes
Zeer actief

Heavy schreef:Ik vind een herder helemaal niet stoer maar andere mensen blijkbaar wel . Dan vraag ik me af loop je ook voor een witte herder om? Of dan weer niet ? Gaat het dan allemaal alleen maar puur om het uiterlijk dat is toch bezopen? Waarom zou ik voor een Amerikaanse Buldog wel omlopen en voor een boxer niet? Ik vind ze allebei stoer .
Ik loop met mijn honden ook om voor een Boxer. En dat is vooral omdat ik mijn eigen honden ken. En mijn halve leven Boxers heb gehad.
Gr. Aniek

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Budkes schreef: En dan ga ik er vanuit dat ze alles aan zullen doen om dat te voorkomen, dubbel sloten op de deur, dubbele poorten, wat je ook maar kunt bedenken om je hond veilig te houden en te behouden. En dan loopt ie de volgende dag gewoon weer los door de buurt. :U:

Pfff niet te geloven he... :evil:
Budkes
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Budkes schreef: Nee van het beeld dat van de asociale eigenaren wordt geschetst. En dat dan zonodig door de verantwoordelijke eigenaren zoals jullie moet worden ontkracht.

Oh, geen idee, voel me daar niet toe geroepen.
Oh,dan schaar ik jou daar niet onder, ik bedoelde eigenlijk ook meer dat ik je schaarde onder de verantwoordelijke eigenaren .
Gr. Aniek

Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Tja, ik zie mensen ook wel eens naar de overkant van de straat gaan als ik met Duke aan kom. Ik ga er dan gewoon vanuit dat diegene een negatieve ervaring met herders heeft gehad. Ik snap ook wel dat zij van een afstandje niet kan zien dat Duke een hartstikke vriendelijke hond is.

Ik maak me daar niet druk om hoor :19: Waar diegene zich het prettigst bij voelt.

Ik ga andere honden ook vaak zat uit de weg terwijl dat volgens de eigenaar niet nodig is.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Budkes schreef: Ik zou panisch worden van zoiets omdat ik als de dood zou zijn dat mijn hond iemand anders zijn hond zou doden of verwonden en van het idee dat mijn hond in beslag zou worden genomen. En het diet het gros van die eigenaren gewoon helemaal niks. Ik kan daar met de kop niet bij.
Soms kan ik het me nog voorstellen ook :ugh: Het zijn vaak mensen die opgegroeid zijn in de lage maatschappelijke klasse, waar contact met de politie nauwelijks noemenswaardig is. Waar er veel over en weer wordt gescholden en waar wordt geleerd dat je voor jezelf moet opkomen, omdat niemand anders het doet.
Het zijn soms mensen die gewend zijn aan de dreiging om hun huis uit te worden gezet of niet weten waar ze hun inkomsten vandaan moet halen. Komt altijd wel weer goed, vinden ze. Een muilkorfplicht voor hun hond gaat het ene oor in en de andere uit.
Soms gaat het om outcast die zich identificeren met hun hond die ook als outcast wordt behandeld. We zitten in het zelfde schuitje, ze hebben het op ons voorzien. Kutwereld.

Nu zit ik even in de extremen te denken, maar ik weet dat dit soort verhalen voorkomen.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Budkes schreef: En dan ga ik er vanuit dat ze alles aan zullen doen om dat te voorkomen, dubbel sloten op de deur, dubbele poorten, wat je ook maar kunt bedenken om je hond veilig te houden en te behouden. En dan loopt ie de volgende dag gewoon weer los door de buurt. :U:

Pfff niet te geloven he... :evil:
Ik snap daar helemaal niets van. En ik word er ook oprecht verdrietig van. Want ik heb wel met die hond lopen knuffelen en ze zo op het hart proberen te drukken wat in het belang van hun hond is.
Maar ik heb ook met de in en in verdrietige tegenpartij aan de koffie gezeten die met hun al dan niet onschuldige Boomertje in het park liepen totdat hij/zij het leven liet door de hiervóór genoemde knuffelhond.

En ik vind dat zo verdrietig.
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Heavy schreef:
Budkes schreef:
Heavy schreef:Ik vind een herder helemaal niet stoer maar andere mensen blijkbaar wel . Dan vraag ik me af loop je ook voor een witte herder om? Of dan weer niet ? Gaat het dan allemaal alleen maar puur om het uiterlijk dat is toch bezopen? Waarom zou ik voor een Amerikaanse Buldog wel omlopen en voor een boxer niet? Ik vind ze allebei stoer .
Ik loop met mijn honden ook om voor een Boxer. En dat is vooral omdat ik mijn eigen honden ken. En mijn halve leven Boxers heb gehad.
Ik heb alleen maar leuke ervaringen met boxers . Bij de bakker hadden ze er eentje Pleuntje die zat altijd voor de deur te wachten in het zonnetje :wink: maar iedereen moet doen waar hij zich veilig of goed bij voelt maar mij persoonlijk lijkt het niet ontspannen wandelen als je op rassen moet gaan selecteren.
Serieus ? Mij persoonlijk lijkt het ongelooflijk naïef om niet op rassen te selecteren.
Gr. Aniek

Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Als ze loslopen ben ik al wat gemakkelijker hoor. Dan zie je de controle van een eigenaar op hun hond al beter en ook de lichaamstaal van de hond. Aan de riem vind ik dat toch lastiger inschatten.
Een hond die continue naar de eigenaar kijkt of juist druk snuffelt en ons geen blik waardig gunt vertrouw ik. Als ze naar ons kijken en de ruimte hebben op ons af te komen loop ik om hen heen. Helemaal niet zo'n opgave hoor ;)

Overigens heb ik nu van grote herders gezien en ook van dit forum geleerd dat ze nogal fysiek uit de hoek kunnen komen dus ik ga dat uit de weg. Net als dat ik geen risico neem bij enorme honden of SPA's.
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Ik selecteer ook wel voor rassen hoor. Maar je hebt omlopen en omlopen. Ik ga niet een heel blok om, maar ga ze wel uit de weg door meer afstand te nemen.

En als ik de indruk heb dat iemand zijn hond echt niet onder controle heeft, ja, dan loop ik gerust écht om.

Al ga ik meer op mijn onderboek gevoel af. En ja, mijn onderbuik verteld me wel vaker voor een klapkaak om te lopen, dan voor een collie of labrador.
Laatst gewijzigd door Shiloh86 op 08 aug 2016 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Heavy schreef:Als ik bij voorbaat al ga selecterende op rassen als herder, Rotweiller, Buldog,stafford, dan kan ik de deur niet meer uit . Natuurlijk ben ik voorzichtig en hoeven mijn honden niet met elke hond te spelen maar als ik voor al die rassen moet omlopen :19:

Bij alles met een verhoogd risico houd ik mijn honden strak aan de voet ja, met mij tussen hen en de hond(en) in.
Maar ik houd al helemaal niet van aangelijnd kennis maken en mijn jongens zoeken me zelf op wanneer ze een uilenbal tegenkomen, of lopen er met een zo groot mogelijke boog omheen.
Zo bleef pjotr van de week gelukkig net buiten schot.
Budkes
Zeer actief

Heavy schreef:Als ik bij voorbaat al ga selecterende op rassen als herder, Rotweiller, Buldog,stafford, dan kan ik de deur niet meer uit . Natuurlijk ben ik voorzichtig en hoeven mijn honden niet met elke hond te spelen maar als ik voor al die rassen moet omlopen :19:
Ik loop ook niet echt om maar reageer er wel adequaat op. Ik loop wel met 4 of 5 honden meestal en ga risico gevallen echt uit de weg. Ga er niet op 1 meter afstand langs paraderen.
Ik heb hier bijvoorbeeld een buurman met 2 hysterische Schotse Terriërs. Daar loop ik rustig aan voorbij op een voetpad van een meter breed. Want ik weet namelijk dat mijn honden ze compleet negeren, hoe hysterisch ze ook doen.
Ik heb echter ook een buurman met twee pittige Boxer reuen en die ga ik echt niet passeren op datzelfde voetpad. Daar wordt hij niet blij van en ik ook niet. We passeren elkaar wel vriendelijk groetend aan de overkant van de straat. Geen probleem.
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Shiloh86 schreef:Ik selecteer ook wel voor rassen hoor. Maar je hebt omlopen en omlopen. Ik ga niet een heel blok om, maar ga ze wel uit de weg door meer afstand te nemen.

En als ik de indruk heb dat iemand zijn hond echt niet onder controle heeft, ja, dan loop ik gerust écht om.

Al ga ik meer op mijn onderboek gevoel af. En ja, mijn onderbuik verteld me wel vaker voor een klapkaak om te lopen, dan voor een collie of labrador.
Nou dat dus.
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Heavy schreef:
Manuma schreef:Als ze loslopen ben ik al wat gemakkelijker hoor. Dan zie je de controle van een eigenaar op hun hond al beter en ook de lichaamstaal van de hond. Aan de riem vind ik dat toch lastiger inschatten.
Een hond die continue naar de eigenaar kijkt of juist druk snuffelt en ons geen blik waardig gunt vertrouw ik. Als ze naar ons kijken en de ruimte hebben op ons af te komen loop ik om hen heen. Helemaal niet zo'n opgave hoor ;)

Overigens heb ik nu van grote herders gezien en ook van dit forum geleerd dat ze nogal fysiek uit de hoek kunnen komen dus ik ga dat uit de weg. Net als dat ik geen risico neem bij enorme honden of SPA's.
Maar wat bedoel je met enorme honden dan ? Grote honden? Jouw honden zijn toch ook niet klein.

Ik snap trouwens best dat je met Rescue honden voorzichtiger bent omdat ze nog angsten hebben of moeten wennen aan een leven in deze wereld . En ik ben zelf ook voorzichtig in contact met vreemde honden hoor los of vast .

Maar ik ga niet van een terras omdat dat een bepaald ras aankomt . Maar ik heb daar misschien ook een verkeerd beeld bij . Ik zie je dan zitten met de hondjes en mensen gezellig een drankje en je neemt net een hapje van je appelgebak en ziet twee staffords aankomen . Wat doe je dan ?Gewoon meteen opstaan en weg ?

Ik zou dan denk ik even afwachten waar ze gaan zitten . Misschien worden de hondjes wel onder tafel gelegd .
Nee tuurlijk niet, ik zou afhankelijk van wat die Staffords doen en hoe hun eigenaren daar op reageren gewoon blijven zitten of inderdaad afrekenen.
Ik ben wel eens een terras voorbij gelopen omdat er 2 dogo's als achterlijke uitvielen vanaf een terras naar elke voorbijkomende hond. Daar ga ik dan dus niet naast zitten met mijn honden , absoluut niet.
Gr. Aniek

Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Het "begint" hier ook, dit weekend kind van 4 door de hond (PB) des huizes gedood.
Hond lag aan de ketting, kwam los...... :boos:
Manuma
Zeer actief

Heavy schreef:
Manuma schreef:Als ze loslopen ben ik al wat gemakkelijker hoor. Dan zie je de controle van een eigenaar op hun hond al beter en ook de lichaamstaal van de hond. Aan de riem vind ik dat toch lastiger inschatten.

Maar wat bedoel je met enorme honden dan ? Grote honden? Jouw honden zijn toch ook niet klein.

Ik snap trouwens best dat je met Rescue honden voorzichtiger bent omdat ze nog angsten hebben of moeten wennen aan een leven in deze wereld . En ik ben zelf ook voorzichtig in contact met vreemde honden hoor los of vast .

Maar ik ga niet van een terras omdat dat een bepaald ras aankomt . Maar ik heb daar misschien ook een verkeerd beeld bij . Ik zie je dan zitten met de hondjes en mensen gezellig een drankje en je neemt net een hapje van je appelgebak en ziet twee staffords aankomen . Wat doe je dan ?Gewoon meteen opstaan en weg ?

Ik zou dan denk ik even afwachten waar ze gaan zitten . Misschien worden de hondjes wel onder tafel gelegd .
Ja dat sowieso hoor. De honden die ik eerder noemden waren nogal druk en hun uitstraling beviel me niks. Het waren mensen die ook totaal niet door hadden wat hun honden deden.
De mensen waarmee we waren wilden direct gaan (mede door een eerdere ervaring met dit ras) dus wij gingen ook. Ik laat onze honden die inderdaad groot zijn ook spelen met SPA's als ik het er oké uit vind zien. Uma gaat vaak mis met herders, vooral Duitsers en ook met SPA's. Die heeft iets wat hen triggert. En Manu is een hond die met de borst vooruit rond wandelt en daar reageren vooral reuen op. Ik ga dat liever uit de weg ook al doet hij er zelf niks mee.
Bij mij gaat het vooral om aangelijnd trouwens :) Los kunnen ze weg en veel zelf oplossen. Behalve Uma dan. Die gaat knoerthard rennen als ze geen contact wil en dat gaat vaak alleen goed omdat Manu erbij is die uiteindelijk de hond wegjaagt. Cody heeft nooit problemen gegeven, die is enorm handig.
Laatst hebben ze nog met een kudde boerboel kruisingen gerend en gebeukt.

Mensen lopen ook vaak zat voor mij om als ik met de kudde loop. Ik vind dat eigenlijk alleen maar fijn. Beter dan de "ga maar even kijken Fifi"- flexi eigenaren :engel:
Manuma
Zeer actief

Heavy schreef:Maar dat bedoel ik dus . Je kijkt dan naar het gedrag van de hond niet naar het ras . Dat doe ik dus ook.
Daar heb je ook wel gelijk in hoor. Naast een keffende York ga ik ook geen koffie drinken.
Maar ik word wel een stuk zenuwachtiger naast een loerende SPA.
Budkes
Zeer actief

Heavy schreef:Maar dat bedoel ik dus . Je kijkt dan naar het gedrag van de hond niet naar het ras . Dat doe ik dus ook.
Maar niet blanco. Want komt er iemand aanlopen met een poedel dan Let ik daar helemaal niet op. Met andere woorden ik ben met die rassen veel alerter.
Als ik geen hond bij me heb ben ik weer veel meer geneigd om de Pitbull te knuffelen als de poedel. Dus ik vooroordeel zeker.
Gr. Aniek

Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

mosquito1980 schreef:Het "begint" hier ook, dit weekend kind van 4 door de hond (PB) des huizes gedood.
Hond lag aan de ketting, kwam los...... :boos:
:o :o gadverdarrie.. :ugh:

Ik zou bij een aanval van een stafford(achtige) op je hond ook als de dood zijn dat zo'n beest zich op iedereen om zich heen stort als de adrenaline door de aderen stroomt. Los nog van het feit dat een hond negen van de tien keer ook al geen partij is voor de kaken en de kracht van een stafford. Die angst heb ik met de cocker spaniel of een jack russeltje in ieder geval niet.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Naar de andere kant van de weg gaan hoeft niets te maken te hebben met het ras van jouw hond ;) Ik ga vaak andere honden uit de weg omdat ik Elco wil leren uiteindelijk los honden te passeren in plaats van er altijd op af te gaan om kennis te maken. Dus neem ik afstand zodat ik zijn aandacht beter vast kan houden. Zowel bij tamme boomertjes als bij felle herders en SPA's met halti en gespannen baas (zoals vanochtend :ugh: Ze kon hem maar nauwelijks houden en maar trekken aan die halti :ugh: Elco liep wel heel netjes strak mee met mij, verstandig als ie is)
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Budkes schreef:
Ja boxers ontwijk ik ook. De enige keer dat Buck in een vechtpartij is beland is met een boxer. Ze hebben het imago van vrolijke clowns maar ik vind ze vaak vrij dominant gedrag vertonen gecombineerd met druk en lomp gedrag en geen "nee" accepteren van de andere hond. En meestal een baas die dat onderschat. Maar nu generaliseer ik ook, dat doe ik al snel naar aanleiding van behaalde resultaten uit het verleden. Maar realiseer me ook dat ik de goede daarmee tekort doe.
En dat is ook zo met staffords en aanverwanten. Er zijn er zoveel die het voor de goedwillenden verpesten. Er loopt hier ook een man met twee grote zwarte stafford kruisingen. Daar heb ik geen enkel probleem mee, de enige reden dat ik daarvoor omloop is dat Laila er naar uitvalt als ik er te dicht bij kom terwijl die honden gewoon rustig meelopen met hun baas. Om je kapot te schamen. Maar bijvoorbeeld die mevrouw die al slingerend op naaldhakken de hond van haar vriend uitlaat hangend aan de lijn en die totaal geen overwicht heeft, juist die mensen lopen vaak met zo'n potentieel gevaarlijke hond. En dan ben ik heel snel weg.

Dat is hier helaas wel de grootste groep. En het is hier wel echt zo dat ze oververtegenwoordigd zijn met de stereotype baasjes er bij. En die verpesten het inderdaad voor de rest. Ik weet niet zo goed wat je daar aan zou kunnen doen. Ik ben niet zo van de regeltjes en voorwaarden en testjes die dan door nitwits weer in elkaar gedraaid zullen gaan worden. Dan krijg je vragen over poepzakjes en hondenbelasting en zo.

Mensen lopen voor mij ook om trouwens. Omdat ze bang zijn voor Shira nog wel. Van al m'n honden is zij degene die het liefste is naar mensen en andere honden. Een meer probleemloze hond bestaat niet. :D je kunt beter omlopen voor Buck, maar die vinden ze dan juist vaak mooi en willen ze aaien. Dus ik begrijp die mensen wel die met hun goed opgevoede en goed luisterende en veilig gehouden stafford lopen en uitgekafferd worden door voorbijgaande honden en dan ook nog de zwarte piet krijgen van een asociale tok zijn met een gevaarlijke hond. Als ze goed gehouden worden zijn het vaak prima honden.
dagmar88
Zeer actief

Ri@ schreef: Mensen lopen voor mij ook om trouwens. Omdat ze bang zijn voor Shira nog wel. Van al m'n honden is zij degene die het liefste is naar mensen en andere honden. Een meer probleemloze hond bestaat niet.

Gek genoeg lopen mensen vaker om voor mijn sociale honden, is charlie heel geschikt om je hondjes op af te sturen (sta je daar overduidelijk te trainen met een hond die geen aandacht heeft voor de rest van de wereld, "ga maar kijken dan fifi") en is Tibbe die direct doorbijt het leukst om ongevraagd te aaien of je hond aan de flex omheen te laten draaien :ugh:
Ik ben niet groot, zwaar of stoer, vrouw en dan heb je een molosser en herder natuurlijk niet onder controle :mrgreen:
Die "kleintjes" zijn in combinatie met mij kennelijk toch minder indrukwekkend :U:
Simone-H
Zeer actief

Ongelezen bericht door Simone-H »

Naar aanleiding van dit topic een vraag over deze honden. Pepper is nu twee keer aangevallen, bijde keren goed afgelopen, maar ik ben bang geworden.
Vorige week liep ik met Pep over een heel overzichtelijk fietspad. Daarnaast berm en daarnaast water. Dat water is ruim 10 mtr. breed. En varen soms ook bootjes. Aan de andere kant van dat water was een hond aanhet zwemmen. Ik weet waar die hond woont, als ik langs die tuin loop springt die hond, samen met nog zo'n grote hond met veel geblaf en gegrom bijna door de schutting heen. (Die tuin en schutting mijd ik dus ook). De hond zwom op een plek waar ook wel kinderen zwemmen. De eigenaresse gooide af en toe een bal. Prima. Maar ik zag dat de hond ons in de gaten hield.
Nu is mijn vraag: zou zo'n hond i.p.v. terug te zwemmen naar zijn baas naar de overkant kunnen zwemmen? met de bedoeling bij ons te komen?
Verander wat je niet kunt accepteren
Accepteer wat je niet kunt veranderen
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Simone-H schreef:Naar aanleiding van dit topic een vraag over deze honden. Pepper is nu twee keer aangevallen, bijde keren goed afgelopen, maar ik ben bang geworden.
Vorige week liep ik met Pep over een heel overzichtelijk fietspad. Daarnaast berm en daarnaast water. Dat water is ruim 10 mtr. breed. En varen soms ook bootjes. Aan de andere kant van dat water was een hond aanhet zwemmen. Ik weet waar die hond woont, als ik langs die tuin loop springt die hond, samen met nog zo'n grote hond met veel geblaf en gegrom bijna door de schutting heen. (Die tuin en schutting mijd ik dus ook). De hond zwom op een plek waar ook wel kinderen zwemmen. De eigenaresse gooide af en toe een bal. Prima. Maar ik zag dat de hond ons in de gaten hield.
Nu is mijn vraag: zou zo'n hond i.p.v. terug te zwemmen naar zijn baas naar de overkant kunnen zwemmen? met de bedoeling bij ons te komen?
Technisch gezien kan dat natuurlijk makkelijk. Mijn honden zwemmen ook gerust een watergang van 30 meter over. Of de hond het ook gaat doen, dat kan toch niemand voorspellen :roll: ?
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Tara schreef:
Simone-H schreef: Nu is mijn vraag: zou zo'n hond i.p.v. terug te zwemmen naar zijn baas naar de overkant kunnen zwemmen? met de bedoeling bij ons te komen?
De meeste honden zullen dat niet doen, maar het kan natuurlijk wel.
Vraag maar eens aan Miranda.
Yep.

Man liep een poos geleden met onze twee herders langs het kanaal. We hebben een witte gecastreerde herderteef (nogal een dominant en fel type) en een intacte Tervuerense herderreu (nogal een watje, een oude stramme man van 11). Opeens kwam aan de andere kant van het kanaal een vrouw aan met een totaal niet luisterende Duitse herderreu. Zodra hij Cayuga (mijn reu) spotte, nam hij een sprint, spong in het kanaal, zwom over, klom er uit en dook vól op Cayuga. Skadi (mijn teef) bemoeide zich er ook mee, en waar alle andere reuen het hazepad kiezen als zij kwaad is, ging hij gewoon door. Man moest dat klotebeest er letterlijk afsleuren :oeps:
En dat mens aan de overkant maar roepen "Kai, kom hier". Geen verontschuldigingen, niks.

Dat was dus puur doelbewust overzwemmen om een andere reu aan te kunnen vallen. Totaal gestoord gedrag als je het mij vraagt, maar het kán dus wel.

De herder in kwestie had trouwens geluk dat ik er niet bij was. Dan had hij namelijk luidkeels zijn eigen naam geroepen (Kaikaikai :F: ). Mán, ik word er nóg kwaad om als ik er weer aan denk.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”