Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Duimen nodig.. Update: ze gaat wel lekker!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Duimen nodig

Ongelezen bericht door joline »

Wat een rot nieuws! Ik zou ook voor optie 3 gaan. Heel veel sterkte met het nemen van de beslissing :roos:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Hè bah, dit was niet wat je wilde horen natuurlijk. :-(
Hopelijk worden jullie nog wat wijzer van het bezoek aan de dierenarts vanavond en kunnen jullie samen tot een goede beslissing komen voor hoe nu verder.
Jorinda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruisingen

Ongelezen bericht door Jorinda »

He bah, wat een vervelend telefoontje. :( Ik zou persoonlijk ook voor optie 3 gaan.
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Ik ga mee met de rest, zou ook kiezen voor optie drie. Nu nog laten sleutelen terwijl dat waarschijnlijk niks op gaat lossen zou ik ook niet doen. Heel veel sterkte :J:
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Wat een rot nieuws, ik zou ook voor optie 3 gaan, sterkte :flower:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
katerke
Zeer actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door katerke »

Geel leuk nieuws.

Sterkte en ik hoop dat ze nog lang van haar leventje mag genieten .
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Ah, sterkte straks. Ik zou ook voor optie 3 gaan.
Cinnepin
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerenfox en border collie

Ongelezen bericht door Cinnepin »

Heel veel sterkte met de keuze die je maakt!
Afbeelding
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

wat een rotnieuws :(

ik zou zelf voor optie 1 gaan, maak maar open en kijk wat er aan de hand is,afwachten hoe het verder verloopt terwijl ik niet weet wat er aan de hand is lijkt mij nog moeilijker.

1x mee gemaakt dat een van onze honden steeds onverklaarbare koorts aanvallen had en na heel veel onderzoek bij onze eigen DA werden we door verwezen naar een grote kliniek waar na een echo onderzoek de hond eigenlijk 'afgeschreven' werd en we naar huis gestuurd werden met 'geniet de komende week of 3 nog maar van haar'..
ik heb mijn eigen DA haar open laten maken en toen bleek ze iets ( wel iets bizars )te hebben wat uiteindelijk uitstekend genezen is,vandaar dat ik dan maar zeker zou willen weten wát er aan de hand is.

ik hoop dat jullie duidelijkheid krijgen vanavond,en dat jullie daaruit een beslissing kunnen maken :roos:
NadiaBabs
Zeer actief
Mijn ras(sen): een Babs!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door NadiaBabs »

Wat een rotnieuws, hopelijk kan ze nog een poosje mee. :(:
Sterkte :roos:
Afbeelding
Rust zacht Hannus. Voor altijd in mijn hart 19-7-2007 - 2-2-2016
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

De dierenarts vond haar vanavond ook nog te levendig om te laten gaan. Ze gaf nog wel steeds pijn in haar buik aan.
Mijn vriend vind de onzekerheid erg lastig, dat snap ik ergens wel. Maar een punctie of operatie zou nu alleen voor onze zekerheid zijn. Gol heeft er alleen maar last van en ze is ontzettend gestrest bij de dierenarts. En mocht ze in de narcose blijven hangen vind ik dat ook zo'n roteinde. Daarom heb ik gezegd dat we maar het beste uit kunnen gaan van kanker en gewoon goed blijven kijken hoe ze het doet. Mocht ze met een week of 3 a 4 nog steeds erg goed zijn kunnen we die echo doen. Mocht ze weer achteruit gaan dan kunnen we haar in laten slapen. Levensverlenging dmv bestraling of chemo willen we niet.
De dierenarts begon ook nog over de kies en hoektanden maar dat vind ik al helemaal geen optie nu, mocht er een wonder gebeuren kunnen we daar altijd nog naar kijken. Voor nu moeten we dit maar als reservetijd beschouwen en het zo fijn mogelijk proberen te maken.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

De beste keuze denk ik..
Wel naar, die onzekerheid, maar als ze het doet zoals ze het nu doet is het gewoon okee!
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Bah, geen fijne berichten. Wel fijn dat ze het relatief goed doet op de tramadol, hopelijk zet dat door. Sterkte, maar ik wens jullie ook genietmomenten toe met Gol!
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Jullie keuze zou ook de mijne zijn. Mocht ze gaan verslechteren kun je altijd nog overstappen op een ander plan.
Ze is nu wel duidelijk fitter/beter dan ze een paar dagen geleden was, dus voor nu lijkt me inslapen inderdaad nog te vroeg.
Maar gaan opereren aan haar gebit lijkt me net zoals jullie vinden echt het laatste om je nu mee bezig te houden.

Sterkte, mijn duimen draaien dat ze toch nog een beetje verder opknapt en dat een volgende echo geen vergroting van de plek laat zien ten opzichte van de echo die nu gemaakt is.
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Dikke knuffel voor jullie meisje (alles is al gezegd) en sterkte met de onzekerheid en geniet van de tijd die ze er nog wel is!
En de groeten van de mannen :zwaai
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Laat het maar een tijdje aan Gol zelf over, hoe zij zich gedraagt en wat ze wil. Met natuurlijk op de achtergrond een oog in het zeil en haar medicatie.

Vandaag wilde ze toch ook per se pootje baden? Dat soort beslissingen kan ze dus nog goed nemen. Jullie hebben echt de realiteit voldoende in het oog voor de dingen die komen gaan.
AfbeeldingAfbeelding
Gollum
Zeer actief

bram en thijs schreef:Laat het maar een tijdje aan Gol zelf over, hoe zij zich gedraagt en wat ze wil. Met natuurlijk op de achtergrond een oog in het zeil en haar medicatie.

Vandaag wilde ze toch ook per se pootje baden? Dat soort beslissingen kan ze dus nog goed nemen. Jullie hebben echt de realiteit voldoende in het oog voor de dingen die komen gaan.
Ja inderdaad. Ik mocht echt niet weg met die andere twee, ik had haar echt weg moeten duwen dan. Ze moest en zou mee, niks plaats. Toen heb ik een aantal punten voor mezelf bedacht op de route waarop ik zou kijken of we verder konden. Eerst een koekje halen bij het sigarenwinkeltje, lekker :D Toen we de winkel weer uitliepen trok(!) ze me de kant van de Jagersplas op. We kwamen wat mensen tegen die wilden weten hoe het met Gol ging en daar had ze geen geduld voor. Gol maakte al aanstalten om dan maar de vieze kroossloot in te duiken, sodemieter op met dat gezeik. Toen zijn we maar 'snel' doorgelopen naar het schone water waar ze gelijk in ging staan, haar bedoeling was duidelijk :LOL:

Zolang ze haar eigenwijze zelf is vind ik het goed. Ik vond het helemaal niks toen ze alles met zich liet doen.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Lekker laten voor wat ze, laat haar zelf beslissen :ok:
en jullie moeten genieten van elke dag dat ze er is :cheer:
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje

Ongelezen bericht door Nel »

Wat een lieve hond, ik hoop dat jullie nog een poosje van haar kunnen genieten en haar lekker mogen verwennen!!
Veel sterkte met alle onzekerheden...
Natasja 2005
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse en Hollandse Herdershonden.
Ik ben het vrouwtje van Djiny Duitse x Hollandse herder En Storm (Keeshondje)

Ongelezen bericht door Natasja 2005 »

Nog steeds onduidelijk dus. Wel goed zoals jullie er mee om gaan. Ik blijf duimen dat hrt alleen maar beter gaat met Gollum
Groetjes,

Sandra

Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop

R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Ik hoop dat ze nog een poosje gezellig mee kan, mijn duimen hebben jullie. Als ik het zo lees, hebben jullie voldoende oog voor de realiteit, ik kan me niet voorstellen dat jullie te lang wachten als dé beslissing moet worden genomen. Op jezelf vertrouwen dus en kijken naar Gol, dan kunnen jullie ng wat mooie herinneringen maken.
Jorinda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruisingen

Ongelezen bericht door Jorinda »

-Lilo- schreef:Ik hoop dat ze nog een poosje gezellig mee kan, mijn duimen hebben jullie. Als ik het zo lees, hebben jullie voldoende oog voor de realiteit, ik kan me niet voorstellen dat jullie te lang wachten als dé beslissing moet worden genomen. Op jezelf vertrouwen dus en kijken naar Gol, dan kunnen jullie ng wat mooie herinneringen maken.
Mee eens! Veel sterkte voor jullie en een knuffel voor Gol.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Gollum schreef:
bram en thijs schreef:Laat het maar een tijdje aan Gol zelf over, hoe zij zich gedraagt en wat ze wil. Met natuurlijk op de achtergrond een oog in het zeil en haar medicatie.

Ja inderdaad. Ik mocht echt niet weg met die andere twee, ik had haar echt weg moeten duwen dan. Ze moest en zou mee, niks plaats. Toen heb ik een aantal punten voor mezelf bedacht op de route waarop ik zou kijken of we verder konden. Eerst een koekje halen bij het sigarenwinkeltje, lekker :D Toen we de winkel weer uitliepen trok(!) ze me de kant van de Jagersplas op. We kwamen wat mensen tegen die wilden weten hoe het met Gol ging en daar had ze geen geduld voor. Gol maakte al aanstalten om dan maar de vieze kroossloot in te duiken, sodemieter op met dat gezeik. Toen zijn we maar 'snel' doorgelopen naar het schone water waar ze gelijk in ging staan, haar bedoeling was duidelijk :LOL:

Zolang ze haar eigenwijze zelf is vind ik het goed. Ik vond het helemaal niks toen ze alles met zich liet doen.
Ach gut. Moeilijk, maar jullie doen het super. :knuffel:
Gr. Aniek

Afbeelding
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

Ik zou hetzelfde doen hoor, je moet realistisch blijven hoe moeilijk het ook is. Ik hoop dat Gol nog even wat lol gegund is. Sterkte ermee.
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Jakkes, wat een vreselijk verdrietig nieuws. Ik vind jullie keuze voor haar super, ik zou hetzelfde hebben gekozen. Zo te horen weet ze nog steeds wat ze wil en geniet ze daar ook van. Zolang het kan, kan het! Verwen haar maar lekker... en heel veel sterkte met wat komen gaat, de duimen blijven draaien....
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Lief, bedankt!
Ik droom nu wel steeds over Gol en ren gelijk naar beneden zodra ik wakker ben om te kijken of ze nog leeft :oeps:

Gister hebben we weer een ouwelullenrondje kunnen doen met wat gepoedel in het water, daarna ligt ze voor pampus. Ze probeerde ook nog even met Rani te spelen, dat was ook wel heel schattig. Het eten vind ze heerlijk, ik ga nog maar wat rollen halen vandaag of morgen.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Niet het nieuws wat je wilde horen :ugh: ik had hetzelfde gedaan wat jullie nu doen. Hopelijk mag ze nog een tijdje op haar manier meehobbelen en verwend worden.
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Gollum schreef:Lief, bedankt!
Ik droom nu wel steeds over Gol en ren gelijk naar beneden zodra ik wakker ben om te kijken of ze nog leeft :oeps:

Gister hebben we weer een ouwelullenrondje kunnen doen met wat gepoedel in het water, daarna ligt ze voor pampus. Ze probeerde ook nog even met Rani te spelen, dat was ook wel heel schattig. Het eten vind ze heerlijk, ik ga nog maar wat rollen halen vandaag of morgen.
Jullie keuze is ook de mijne hoor. Genieten wat je nog kan en zoveel mogelijk verwennen :I:
Ik hoop dat jullie nog een tijdje kunnen genieten met Gol :flower:
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Ik zou op haar leeftijd ook niet meer voor een operatie gaan hoor.
In het verleden wel gedaan en gezien dat dit te weinig toevoegt aan een mooi hondenleven voor een te hoge prijs.
Ik hoop dat ze nog een poosje met je mee kan zoals op die foto bij het water! :I:
Gollum
Zeer actief

kooi schreef:Ik zou op haar leeftijd ook niet meer voor een operatie gaan hoor.
In het verleden wel gedaan en gezien dat dit te weinig toevoegt aan een mooi hondenleven voor een te hoge prijs.
Ik hoop dat ze nog een poosje met je mee kan zoals op die foto bij het water! :I:
Ik hoop het ook! Voorlopig geniet ik elke dag extra van Gol. Het gaat wel goed met haar op het moment, ze slaapt nog erg veel maar ze is wel wat meer zichzelf. Ze ligt weer op de bank, ze wil weer zachtjes spelen met mij en Rani, ze eet en drinkt goed en ze wil elke dag mee wandelen en naar het water. Ze had het gister zelfs in haar hoofd om de grote ronde te doen (andere afslag) maar dat vond ik nog niet zo'n goed idee. De korte route red ze met wat rustmomenten, de lange doen we nog maar even niet.
Hopelijk zet dit zich zo voort, al blijf ik er ook goed alert op dat het nog mis kan gaan.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”