Manlief vond het wel een goed idee en stond er wel voor open, hij was alleen een beetje bang dat het wat duur zou worden. Dus heb ik vanochtend even een globale planning gemaakt van een route en wat gemiddelde prijzen opgezocht, voor de overtocht, diesel, overnachtingen en dierenarts voor vertrek zou je rond de €1560,- uitkomen. Ik vind het wel acceptabel voor 4 weken vakantie. Je moet dan natuurlijk nog wel eten en dingen doen, maar dat doe je in Nederland ook, dus dat verrekend zich ook weer een beetje met wat je hier normaal uitgeeft.
Ik krijg er nu al helemaal de kiebels van. Ik zou willen beginnen met een paar dagen Hastings omdat ik daar half ben opgegroeid (half Schots, familie woonde daar) en de as van mijn vader daar is uitgestrooid. Daarna een paar dagen Blackpool/ Lake District omdat we daar gewoond hebben voor het werk van mijn man. Dan door naar Edinburgh, de mooiste stad van de wereld. En dan nog richting John O'Groats, Isle of Skye (uiteraard

Het is volgend jaar 5 jaar dat mijn vader is overleden en die was Schots, hij ging ook altijd naar Engeland/ Schotland op vakantie. Toen hij was overleden hebben we in 10 dagen door het hele land geraced, ook om zijn as in Hastings en Glasgow uit te strooien. Ik zou het nu wel mooi vinden het rustig aan te kunnen doen en op ons gemak alle plekken te bezoeken die een bijzondere betekenis voor ons hebben. De plekken in Schotland zou ik dan een beetje centraal willen staan zodat we vanuit de camping dagtripjes van ongeveer een uur weg kunnen maken. Die smalle weggetjes rijden toch net iets beter zonder caravan

We hebben natuurlijk alle tijd om te gaan wandelen. Als ik daar ben koop ik altijd Yankee Candle

En Nova is tegen die tijd al weer 1 jaar en 3 maanden dus als het goed is kunnen we heerlijk wandelen. En waar kan je dat nu beter doen met een border collie dan de regio waar ze vandaan komen. Maar goed, ik moet niet te hard van stapel lopen. Eerst eens kijken hoe het is om met de caravan op pad te gaan voor 2 weken met 2 honden. En dan verder kijken. Zijn er hier mensen die voor langere tijd met hond+caravan op vakantie zijn geweest? Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik zie in mijn hoofd de foto's al van Skye bij het bord van Isle of Skye. Eigenlijk ben ik in gedachte al daar

Hastings, als ik nog maar naar 1 plek ter wereld op vakantie zou mogen, zou het deze plek zijn.