Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Anything you can do, I can do too

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Anything you can do, I can do too

Ongelezen bericht door Miranda »

Al vanaf het begin dat Cayuga hier kwam, nu meer dan drie jaar geleden, was het duidelijk dat hij zich enorm optrok aan Skadi, én dat hij het principe 'goed gejat is beter dan slecht bedacht' uit alle macht omarmde.
Van een hond die NUL waaksheid vertoonde, ging hij ineens aanslaan als Skadi aansloeg. Soms nam dat hysterisch grappige vormen aan. Zoals de keer dat mijn neefje ineens achter het huis stond, en Skadi er naar toe vloog en hem serieus aanblafte. Cayuga stond er naast te krijsen, wild om zich heen loerend. 'Er is iets, maar wát????' :LOL:
Tegenwoordig snapt hij waarom je moet blaffen, en slaat hij soms uit zichzelf aan als er iemand op de oprit komt. Het duurt soms even bij hem, maar uiteindelijk viel het kwartje :mrgreen:

Wat hij ook totáál niet had, was buitdrift. Even een sjorspelletje ging niet. Zodra ik mijn hand uitstak naar wat hij ook in de bek had, liet hij het vallen. Als hij al interesse toonde in een speeltje, dat was bijna nooit zo. Tegenwoordig heeft hij een eigen knuffel, en loopt daar trots mee rond te paraderen en een sjorspelletje wordt ook op prijs gesteld.

Nadat hij een paar jaar toe keek hoe Skadi en ik met elkaar speelden, waarbij Skadi haar bek volop gebruikt, ging hij ineens ook mijn arm vastpakken met zijn bek. De eerste paar keer schrok hij zich kapot van zijn eigen moed, maar tegenwoordig durft hij er zelfs bij te grommen, terwijl hij met vervaarlijk opengesperde bek wild om zich heen kijkt. "Ouwe landhaai!" roep ik dan, en dan wordt hij helemaal blij.

Nou, enfin. Dat soort dingen dus.
Eén ding nam hij niet over. Het fanatiek Slopen Van De Voetbal. Een heel serieus te nemen bezigheid, volgens Skadi, die daar reuze fanatiek mee bezig is, soms wekenlang. Tot gisteren. Skadi had de binnenbal uit de voetbal gesloopt, en die lag naast de eigenlijke voetbal. We gaan naar buiten, en Skadi stort zich op de voetbal, wild schuddend en grommend. Waarop Cayuga zich op de binnenbal stortte, wild schuddend en grommend, en er fanatiek aan trekkend :lol1:
WTF? dacht Skadi, dat is de bedoeling niet! Ze liet haar voetbal vallen en keek Cayuga zo :hmmm: aan. Cayuga had niks in de gaten, die was véél te druk met de binnenbal :mrgreen:
"Mag 'ie best" zei ik "pak jij je voetbal maar". Nou ja, dat deed ze toen maar uit arren moede.
En ik maar lachen.
Die ouwe stinkmiechel is zó grappig als hij Skadi nadoet :I:

Maar wat ik me nu afvraag, zijn er meer honden die héél sterk bezigheden nadoen, ook als ze dat niet uit zichzelf geneigd waren te doen? "Hij doet gewoon wat Skadi doet" is hier een gevleugelde uitspraak.
Maar niet alleen Skadi doet hij na. Bij ontmoetingen met andere reuen bijvoorbeeld, hij kopieert exact, tot in de miniemste details, de houding van de andere reu. Gaat altijd goed.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Anything you can do, I can do too

Ongelezen bericht door tycha »

Ja, Shendor deed dat heel erg bij Tycha. Wat Tycha deed, deed hij ook, inclusief het blaffen en waken. En dat kreeg toen hij wat dement werd dezelfde vormen als wat Cayuga in het begin bij jou liet zien. Tycha slaat aan aan de voorkant, want daar was iemand. Shendor werd daar wakker van, dacht 'oh, ik moet blaffen' :idea: en ging dan bij de achterdeur staan blaffen :LOL:
Volgens mij is dat wel wat honden doen, afkijken bij anderen. Er zijn ook filmpjes op internet, waarbij de hond moet doen wat de baas doet.
Zoals deze
Laatst gewijzigd door tycha op 06 aug 2016 08:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Groetjes Marja
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Paco is daar ook goed in. Oh, Elco krijgt wat lekkers als hij zijn neus in die muilkorf stopt? Doe ik dat toch ook, ook als het ding mij veel te klein is? Hebben er enorm om gelachen
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter

Ongelezen bericht door Terry »

Ooo dat herken ik zo.
Een paar jaar geleden is Kira bij ons gekomen, een hond die niets kende en mocht van haar vorige baasjes. T-Boy was er nog en dat was de grootste ondeugd die je kan bedenken. Altijd bezig met rotzooi uithalen en donderjagen.
Kira heeft veel van hem geleerd vooral jagen. Eeuwig waren ze samen achter een lucht aan, iets aan het slopen of aan het donderjagen.
Sinds die kleine er niet meer is, is dat gedrag bij Kira volkomen verdwenen en is ze weer het zoete, brave hondje wat niet sloopt, niet jaagt en al helemaal niet donderjaagt. Zeg maar gewoon saai.
Groetjes, Terry
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Echt schitterend dat Yuga het echt zo tot in detail kopieert, maar uiteindelijk ook echt eigen maakt. Het begint met nadoen zonder dat hij een idee heeft over het waarom (wat hilarische momenten geeft haha) maar uiteindelijk heeft hij het waarom óók door. Het is maar goed dat je Ska zo goed opgevoed hebt, anders had je nu twee terroristen gehad :mrgreen: .

Ik herken het hier niet in de mate die jij beschrijft. Maar Lais heeft wel iets écht van Mister overgenomen wat ze daarvoor totaal niet deed: het in de bek nemen van een speeltje bij begroeting. Ik blijf het bijzonder vinden dat ze dat overgenomen heeft en inderdaad ook op exact dezelfde manier als Mister: er trots mee rondlopen in de bek, tonen, maar niet willen dat je er iets mee doet - behalve enthousiast "Wat een mooie heb jij" zeggen).
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

tycha schreef:Volgens mij is dat wel wat honden doen, afkijken bij anderen.
Ja, dat klopt. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het een hond nog nooit zó sterk heb zien doen als Cayuga.
Wel leuk hoor, die ouwe komt helemaal los :tongue:
And few will ever climb
Zamunda
Zeer actief

Miranda schreef:
Ja, dat klopt. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het een hond nog nooit zó sterk heb zien doen als Cayuga.
Zo genieten hè!
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Zamunda schreef:
Miranda schreef:
Zo genieten hè!
Ja :lol1:

Waar hij eerder ook doodsbang was voor onweer, nu helemaal niks :U:
En hij was echtechtecht bang. Volkomen onbereikbaar.
Ik heb het idee dat hij zich voor het eerst in zijn leven volledig veilig voelt. Niet meer alleen in de kennel, maar met de voortdurende bescherming van de roedel om zich heen. Een uiterst stoer herderwijf achter wiens rokken je je kunt verschuilen als het spannend wordt en een papa die enge DH's van je aftrekt en wegjaagt en een mama op wiens schoot je in slaap kunt vallen.
And few will ever climb
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Het is geen geheim dat Zappa een muts is. Een wit watje.
Een paar weken per jaar logeert de hond van vrienden hier. Een vrolijke, lompe en onbekommerde briard.
Deze hond beukt in al zijn lompigheid zonder enige gene tegen je aan. Ik loop binnen de kortse keren rond met blauwe plekken.
Na een week denkt Zappa dat hij dat ook kan flikken.
Een fikse "ben jij gek geworden, witte haarbal!" is voldoende om het weer voor een paar weken af te leren.

Maar meestal moet Zappa laten zien dat hij het beste hondje van de klas is.
De briard trekt aan de lijn. Zappa loopt dan braaf naast me met zo'n zelfgenoegzame blik op zijn kop ""Kijk baas, hoe braaf ik ben. Ik wel!!!"

Zappa wordt ook wat dapperder door de briard, zo is hij niet meer bang voor plakband en nog wat andere mutsendingetjes zijn ook minder eng.

En ze houden echt van elkaar. Ze doen nu zelfs voorzichtig aan contactliggen! Zo leuk!
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Zamunda
Zeer actief

Miranda schreef:Ja :lol1:

Waar hij eerder ook doodsbang was voor onweer, nu helemaal niks :U:
En hij was echtechtecht bang. Volkomen onbereikbaar.
Ik heb het idee dat hij zich voor het eerst in zijn leven volledig veilig voelt. Niet meer alleen in de kennel, maar met de voortdurende bescherming van de roedel om zich heen. Een uiterst stoer herderwijf achter wiens rokken je je kunt verschuilen als het spannend wordt en een papa die enge DH's van je aftrekt en wegjaagt en een mama op wiens schoot je in slaap kunt vallen.
Dat idee heb ik bij Mister ook (alhoewel misschien niet volledig). Gisteravond bijvoorbeeld: hij en Lais liggen op de bank en ik wurm mijn billen tussen de hunne. Mister kijkt wat bezorgd op en fluit wat, ik praat tegen hem en geef hem een aai en hij laat zich weer vallen. Om zich even later op zijn rug te draaien: geaaid moet er worden :pffff: . Ook toen man aan zijn andere kant ging zitten en Mister dus insloot.
De eerste tijd dat hij hier was kon je ook duidelijk zien dat hij aandacht wilde en naast je wilde liggen, maar du moment dat het zover was ging hij er al piepend vandoor: te eng, te dichtbij.

Mister doet als niet-wakende-DH trouwens wel met Lais mee als zij iets aanblaft, dan loopt ie in hoge houding mee met Lais en om zich heen te kijken zonder te blaffen ("Hè wat, wat is er aan de hand, waar kan ik met mijn lange puntneus bovenop staan?!"). Maar hij maakt het niet eigen zoals Yuga wel doet, hij doet enkel een beetje mee. Het overnemen en eigen maken van meer complexe dingen zie ik hier dus alleen andersom zoals ik hierboven schreef (met het begroeten).
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Terry schreef:Ooo dat herken ik zo.
Een paar jaar geleden is Kira bij ons gekomen, een hond die niets kende en mocht van haar vorige baasjes. T-Boy was er nog en dat was de grootste ondeugd die je kan bedenken. Altijd bezig met rotzooi uithalen en donderjagen.
Kira heeft veel van hem geleerd vooral jagen. Eeuwig waren ze samen achter een lucht aan, iets aan het slopen of aan het donderjagen.
Sinds die kleine er niet meer is, is dat gedrag bij Kira volkomen verdwenen en is ze weer het zoete, brave hondje wat niet sloopt, niet jaagt en al helemaal niet donderjaagt. Zeg maar gewoon saai.
Wil je Ziggy een weekje lenen ? :mrgreen:
Rasta was altijd het braafste jongetje van de klas, nooit iets ondeugends ( nou ja enkele keer hoogstens iets lekkers jatten). Totdat er een klein bruin mormeltje kwam die bijvoorbeeld papiertjes, krantentot volksvijand verklaarde en ze verscheurd moesten worden en Rasta hielp schaamteloos mee.
Hij heeft zich opgeworpen tot grote beschermer, voorheen maalde hij nooit om andere honden als ie aan de lijn liep, hij keek kwispelde wat en dat was dan dat.
Ziggy kennelijk ook niet maar als we samen wandelen moet zijn kleine vriend beschermd worden en worden sommige grote honden flink uitgekafferd, Ziggy denkt dan huh wat is er aan de hand maar ik doe wel mee,
Sukkeltjes :I:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Herkenbaar :ok:

Alex Labrador... is heel waaks en dat heeft hij van Lady geleerd, dus ook niet blaffen als het niet nodig is :E:
Mensen hebben hier enorm respect voor Alex, hij is zwart, groot en als hij begint te blaffen komt er een hele zware blaf uit :schrik: Er komt echt niemand bij ons binnen die Alex niet kent :neenee:
Jammer voor Alex want ik denk dat hij dat best gezellig zou vinden al die mensen :LOL:

Vusi heeft afgeknipte spijkerbroeken met knopen erin, daar gaat Alex ook ineens mee spelen :I:
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter

Ongelezen bericht door Terry »

Ptje schreef:
Terry schreef:Ooo dat herken ik zo.
Wil je Ziggy een weekje lenen ? :mrgreen:
Rasta was altijd het braafste jongetje van de klas, nooit iets ondeugends ( nou ja enkele keer hoogstens iets lekkers jatten). Totdat er een klein bruin mormeltje kwam die bijvoorbeeld papiertjes, krantentot volksvijand verklaarde en ze verscheurd moesten worden en Rasta hielp schaamteloos mee.
Hij heeft zich opgeworpen tot grote beschermer, voorheen maalde hij nooit om andere honden als ie aan de lijn liep, hij keek kwispelde wat en dat was dan dat.

Ziggy kennelijk ook niet maar als we samen wandelen moet zijn kleine vriend beschermd worden en worden sommige grote honden flink uitgekafferd, Ziggy denkt dan huh wat is er aan de hand maar ik doe wel mee,
Sukkeltjes :I:
Ja! Beetje leven in de tent is leuk :D
Groetjes, Terry
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Sofi heeft leren apporteren van Izzy :) Het begon met verbluft kijken naar een wegspurtende Izzy. Toen rende ze wat dommig mee met Izzy terwijl ze haar in d'r zij en wangen beet, daarna snapte ze dat ze achter een balletje aanrenden en na een week of 2 had ze door dat, als ze de bal terugbracht, er een koekje volgde :)
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Heel herkenbaar dit!

Wij hebben jaren geleden eens een 2 jarige kruising Duitse Herder X Collie gekregen, nou ja gekregen die werd gedumpt bij ons. Die wist echt niks. Was alleen maar gewend om in een piepklein tuintje te zitten, werd nooit uitgelaten. Maar ze hadden hem wel enorm opgejut altijd, dus meer dan heel hard grommen deed hij niet. Hij liep ook strak naast je als je door het veld liep. Hij snapte nergens iets van. In het begin zag ik er ook niet veel heil in. Hij gromde alleen maar met al zijn haren overeind en liet zijn tanden ook behoorlijk zien. Had ook de nodige klappen en trappen gehad want als je met je arm bewoog dan kromp hij ineen.
Met de reu die we toen hadden maakte hij alleen maar ruzie dus daar kon hij ook niet bij. Maar met de MHxDH teefjes ging het super. Daar kon hij prima bij en hij ging ze ook nadoen. Die liepen lekker te snuffelen en te graven naar muizen. Hij stond er maar wat dom bij te kijken. Had geen idee wat ze aan het doen waren. Maar na een poosje ging hij ook maar met zijn neus over de grond en hier en daar een gat graven. En na verloop van tijd snapte hij prima wat de bedoeling was. Hij heeft alles geleerd van die andere honden. Dat was wel mooi om te zien. Hij knapte helemaal op. En het was een super lieve hond. Er zat totaal geen kwaad in. Toen hij eenmaal door had dat hij hond was ging het elke dag beter. Uiteindelijk is hij 16 jaar geworden en heeft het nog ontzettend naar zijn zin gehad.

Als hij niet zo raar was groot gebracht dan zou hij dat denk ik uit zichzelf ook wel ontdekt hebben. Hij was absoluut niet dom. Alleen niks gewend.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Leuk om te lezen en behoorlijk herkenbaar!

Amy heeft hier ook het één en ander van Mila gekopieerd. Zo heeft ze zichzelf leren zitten voor een voertje door te kijken wat Mila deed en dat na te doen. Hetzelfde met zitten als ik de riemen omdoe als we gaan wandelen. Onlangs hebben we dit bij de behendigheidsles ook gebruikt voor het lopen van een klein parcourtje: Amy snapte niet dat ze meerdere toestellen na elkaar moest nemen (kwam steeds na 1 toestel weer naar mij toe rennen voor haar beloning), we hebben haar laten kijken naar een andere hond die het parcourtje aflegde en daarna liep ze het zelf ook foutloos.

Mijn opvanger Boy spande de kroon wat betreft kopiëren. Als ik de was naar de wasmachine breng, valt er vaak wel een kledingstuk (of twee) ergens onderweg op de grond. Mila pakt dat dan altijd op en neemt het mee naar de wasmachine. Boy deed dat na, dus ik had voortaan twee honden achter me aan lopen als ik de was naar de wasmachine bracht, elk met een sok in hun bek. ;-) Ook commando's als 'blijf' leerde hij supersnel door het van Mila af te kijken. Apporteren had hij ook binnen een paar dagen onder de knie door het na te doen van Mila.

Ik merk ook wel veel qua stemmingovername, maar dat is niet echt kopiëren van gedrag.
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Wat leuk om te zien!

Boomer neemt dingen over van Juma, zo is hij toen hij ruim 10 jaar was begonnen met het happen naar vliegen.
Juma neemt veel dingen van Boomer over, ze kan trucjes door het van hem af te kijken, want zelf oefenen zorgt er alleen maar voor dat ze blijft zitten en niet lijkt te begrijpen wat ik wil.
Met spelen hengelt ze ineens ook met een pootje, ze gooit sinds kort ook haar kont in de kop van een andere hond om uit te dagen.
fredje
Actief

Ongelezen bericht door fredje »

Hier andersom, nu mijn teefje een paar maanden geleden is overleden vind meneer het absoluut niet meer nodig om waaks te zijn.
Hij blaft echt nog maar zelden en dat is heel lastig want we hebben geen deurbel.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Diem heeft goed vooraan gestaan toen de prooidrift werd uitgedeeld :wink: Maar ondergronds jagen was nog nooit zo bij hem opgekomen.
Tot Mies, een teckel, in huis kwam. Nu wordt elk holletje gecheckt en waar relevant driftig uitgegraven. Ik vind het wel handig, liever een graver dan 32 kilo hond die vol in de riem klapt omdat hij meent ergens achteraan te kunnen.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik zie het als er wat blijft hier.
Jet doet alles na, dat is logisch. Zij zijn al groot dus wat ze doen deugt, anders waren ze er niet. Ik vind het een slimme redenatie.

Chaconne heeft de neiging om bij zijpaden te blaffen als er elders in het bos mensen zijn die ze hoort. Gewoon een soort "denk erom, ik ben dus hier!"
Dat deed Jet als pupje na, dan stuiterde ze naar een zijpad en begon hysterisch te blaffen, onderwijl woest om zich heen kijkend :LOL:
De andere honden stonden dan echt :scratch:

Tegenwoordig doet ze het nog maar heel soms, een soort automatisme als ze uit haar ooghoek Chaconne opeens een sprintje ziet maken. Soort van "O, d'r is wat!" Staat ze alleen in het niets te keffen.
En als de rest dan blijft staan en :piew: doet zie je haar abrupt stoppen en onschuldig aan grassprieten gaan snuffelen :LOL:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Thomas »

Hugo heeft ook al een aantal dingen gekopiëerd. Zo heeft hij een hele leuke manier van spelen geleerd van Bailey.
En als we een stukje gaan rennen dan pakt Bailey de riem altijd in de bek. Je raadt het al :mrgreen:

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”