Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Duimen nodig.. Update: ze gaat wel lekker!
Moderator: moderatorteam
-
Natasja 2005
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse en Hollandse Herdershonden.
Ik ben het vrouwtje van Djiny Duitse x Hollandse herder En Storm (Keeshondje) - Aantal honden: 2
Re: Duimen nodig
Een voorzichtig positieve uodate. Zo ga je in ieder geval wel ietsje lekkerder het weekend in.
Groetjes,
Sandra
Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop
R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
Sandra
-
Cashel Vale
- Zeer actief
- Contacteer:
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Jorinda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruisingen
- Aantal honden: 2
Wat een nare uitslag, maar fijn dat ze zich iets beter lijkt te voelen! Duimen blijven draaien.
- Coraline
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hoop ook dat Gol vooruit blijft gaan. Sterkte!
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Ze is wel vaag hoor, van die tramadol. Gol lag in haar mand, ik wilde haar nog een paar brokjes voeren en volgens mij snapte ze even niet dat ze haar bek daarvoor open moest doen. Met haar poot maaide ze een paar keer tegen mijn hand om te zeggen 'geef nou!' en duwde naar neus tegen de brokjes. Ik heb toen maar even met een vinger tegen haar lippen gepord en toen leken haar hersenen het signaal pas door te geven om haar bek te gebruiken.
Ze heeft ook enorme pupillen.
Ik vond het wel een beetje eng. Misschien maar iets minder geven morgen, ze is zo stoned als een garnaal.
Ze heeft ook enorme pupillen.
Ik vond het wel een beetje eng. Misschien maar iets minder geven morgen, ze is zo stoned als een garnaal.
- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
O o, hopelijk hebben jullie een goede nacht.
De duimen blijven draaien hier.
De duimen blijven draaien hier.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Fijn dat het wat beter lijkt te gaan. Ik duim gewoon door
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Barnsley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retrievers
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ja tramadol is rotzooi wat dat betreft, de ene hond kan er inderdaad heel raar op reageren.
Wel fijn dat ze zich in ieder geval verder wat lekkerder lijkt te voelen!
Wel fijn dat ze zich in ieder geval verder wat lekkerder lijkt te voelen!

-
Natasja 2005
- Zeer actief
Ik ben het vrouwtje van Djiny Duitse x Hollandse herder En Storm (Keeshondje) - Aantal honden: 2
Even off-topic. Hoe is het nu met Mika?
Groetjes,
Sandra
Sandra
- Gollum
- Zeer actief
Wat lief dat je het vraagt!Natasja 2005 schreef:Even off-topic. Hoe is het nu met Mika?
Mika is weer helemaal bij de pinken. Haar lijf beweegt weer soepel en ze is weer haar chagrijnige zelf, we zijn de medicatie nu ook aan het afbouwen. Qua gedrag merk ik dat ze gewoon niet meer van drukte houd. Ze wil niet meer met het vaste wandelclubje mee, dat zijn teveel honden. Maar je moet haar zien als we nieuwe rustige gebieden ontdekken, dan is het een heel andere hond
Ze sprong laatst zelfs zo met Rani mee van de hoge kant af en zwom, en ze vond het nog leuk ook
En Mika vind het opeens heel leuk om alleen met mij weg te gaan. Voorheen had ze er moeite mee om zonder andere hond erbij op stap te gaan. Dat komt mooi uit want Mika kan niet zo goed alleen thuis zijn ook al zijn die andere twee thuis. Dus nu als ik even weg moet neem ik Mika gewoon mee, dan heeft zij een leuke dag, en die andere twee honden (en de buren
Bizar hoor, eerst dacht ik dat Mika dood ging maar die had nog een leven over. En hop vlak daarna dacht ik dat Gol doodging. Hopelijk heeft ze ook nog een leven over.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Fijn dat het met Mika weer goed gaat.
Hopen dat het met Gol ook weer snel goed gaat.
Hopen dat het met Gol ook weer snel goed gaat.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Natasja 2005
- Zeer actief
Fijn dat het weer de goede kant op gaat met Mika en dat ze ook weer haar oude zelf is. En nu Gollum nog.
Groetjes,
Sandra
Sandra
-
Bellaatje
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Fijn dat er vooruitgang is!
Hopen dat het de goede kant op blijft gaan.
Hopen dat het de goede kant op blijft gaan.
- Gollum
- Zeer actief
Bedankt voor alle duimen!
Ik hoop ook dat het goed blijft gaan. In ieder geval vind ik haar nu te goed om gelijk in te laten slapen. Ben benieuwd wat verder onderzoek gaat uitwijzen..
Er zit nog wel een dikke bult aan de rechterkant van haar onderbuik. Ik heb net allemaal lekkere vleesjes gehaald, hopelijk gaat ze dat eten ipv brok.
Gekke Gol, ik heb haar grootgebracht met Barf en kvv en nu ze zo ziek is wil ze alleen brok
Ik hoop ook dat het goed blijft gaan. In ieder geval vind ik haar nu te goed om gelijk in te laten slapen. Ben benieuwd wat verder onderzoek gaat uitwijzen..
Er zit nog wel een dikke bult aan de rechterkant van haar onderbuik. Ik heb net allemaal lekkere vleesjes gehaald, hopelijk gaat ze dat eten ipv brok.
Gekke Gol, ik heb haar grootgebracht met Barf en kvv en nu ze zo ziek is wil ze alleen brok
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Lekker laten eten wat ze wil eten
Fijn dat het nog steeds goed gaat, misschien kan ze nog een tijdje mee met of zonder bult
Fijn dat het nog steeds goed gaat, misschien kan ze nog een tijdje mee met of zonder bult
-
Wenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 4
Alvleesklier ontsteking en vers vlees gaan over het algemeen niet goed samen. Bij de meeste honden kom je toch bij brok uit. Zo ook ik. Op dit moment een zwaar zieke alvleesklier patiënt. Als je acuut moet starten met tramadol krijgen ze vaak een roze olifantjes periode. Bij de meeste honden gaat dat snel over. Hoeveel krijgt ze? Veel sterkte met je meisje.
Groetjes van Wenda, Coop en Ziva
- Gollum
- Zeer actief
Mijn dierenarts zei juist dat vers vlees goed is nu omdat daar minder vet in zit. De brok die ze nu krijgt bevat 16% vet, het vlees wat ik heb gehaald rond de 5%. Ik wacht het maar af of ze het wil eten, anders krijgt ze die brok, dat is altijd nog beter dan niet eten.Wenda schreef:Alvleesklier ontsteking en vers vlees gaan over het algemeen niet goed samen. Bij de meeste honden kom je toch bij brok uit. Zo ook ik. Op dit moment een zwaar zieke alvleesklier patiënt. Als je acuut moet starten met tramadol krijgen ze vaak een roze olifantjes periode. Bij de meeste honden gaat dat snel over. Hoeveel krijgt ze? Veel sterkte met je meisje.
Gol krijgt nu minimaal 3 keer 100 mg per dag, naar inzicht mag ik meer geven (zelfs verdubbelen) Gister had ze er 4 gehad, verdubbelen doe ik maar niet.
Wat zielig dat jij ook zo'n zieke hond hebt. Hoe is dat gegaan en hoe gaat het er nu mee?
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Hier nog een paar duimen hoor
Fijn dat Gol lekker kan eten, toch. Hopelijk bljft ze zich nog heel lang goed voelen!
Fijn dat Gol lekker kan eten, toch. Hopelijk bljft ze zich nog heel lang goed voelen!
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Als het echt zo is dan kun je een magere brok proberen. Bij mensen duurt het iets van twee weken voordat het lijf aan Tramadol gewend is, geen idee hoe snel honden zijn.

- Gollum
- Zeer actief
Ik hoop dat ze het niet zo lang hoeft te hebben, ik heb ook gelezen dat het behoorlijk verslavend is. Maar ja, wat moet dat moet.bram en thijs schreef:Als het echt zo is dan kun je een magere brok proberen. Bij mensen duurt het iets van twee weken voordat het lijf aan Tramadol gewend is, geen idee hoe snel honden zijn.
Als ze dit vlees niet wil ga ik idd op zoek naar een magere brok.
Vandaag vond Gol het echt heel stom dat ze niet met de anderen mee mocht. Morgen gaan we maar even met de auto naar een watertje zodat Gol een beetje kan poedelen. Ze is nog nooit zo lang het water niet ingeweest, het arme ding.
- bram en thijs
- Zeer actief
En anders toch maar over op de snacks als paté of wat blikvoer door het verse vlees. Ik denk dat ze een beetje badderen wel fijn zal vinden, daar knapt toch iedereen van op.

- Gollum
- Zeer actief
Tja dat mag ze dus niet hebben vanwege die alvleesklier, dat is te vet volgens de dierenarts.bram en thijs schreef:En anders toch maar over op de snacks als paté of wat blikvoer door het verse vlees. Ik denk dat ze een beetje badderen wel fijn zal vinden, daar knapt toch iedereen van op.
Ja dat badderen gaan we zeker doen, dat is haar lust en haar leven. Zwemmen doet ze toch niet zonder aanmoediging dus we laten haar lekker door het water lopen morgen.
-
Wenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 4
Vers wordt vaak niet meer of minder goed verteerd. Ik ga nu over op RC gastro intestinal low fat. Van de capsules mag ze meer dan van de tablet. Ziva krijgt 3 x 100 mg tablet. Ik ben met Ziva nu bijna twee jaar aan het tobben. De ontsteking heeft een aantal andere organen aangetast waaronder haar lever. Ze eet nu heel slecht en is in rap tempo aan het afvallen.
Groetjes van Wenda, Coop en Ziva
- Gollum
- Zeer actief
Jeetje, al twee jaar! Dat klinkt niet best.. Heel veel sterkte!Wenda schreef:Vers wordt vaak niet meer of minder goed verteerd. Ik ga nu over op RC gastro intestinal low fat. Van de capsules mag ze meer dan van de tablet. Ziva krijgt 3 x 100 mg tablet. Ik ben met Ziva nu bijna twee jaar aan het tobben. De ontsteking heeft een aantal andere organen aangetast waaronder haar lever. Ze eet nu heel slecht en is in rap tempo aan het afvallen.
Ik zal die brokken even onthouden.
- bram en thijs
- Zeer actief
Ook dat spul is er in dieetvariant. Kost geloof ik wel een arm of een been.Gollum schreef:Tja dat mag ze dus niet hebben vanwege die alvleesklier, dat is te vet volgens de dierenarts.bram en thijs schreef:En anders toch maar over op de snacks als paté of wat blikvoer door het verse vlees. Ik denk dat ze een beetje badderen wel fijn zal vinden, daar knapt toch iedereen van op.
Ja dat badderen gaan we zeker doen, dat is haar lust en haar leven. Zwemmen doet ze toch niet zonder aanmoediging dus we laten haar lekker door het water lopen morgen.

- Gollum
- Zeer actief
Is gelukkig niet nodig, ze heeft net haar hele bak leeggegeten en de bakken van de andere twee nog een paar keer uitgeliktbram en thijs schreef:Ook dat spul is er in dieetvariant. Kost geloof ik wel een arm of een been.Gollum schreef:Tja dat mag ze dus niet hebben vanwege die alvleesklier, dat is te vet volgens de dierenarts.bram en thijs schreef:En anders toch maar over op de snacks als paté of wat blikvoer door het verse vlees. Ik denk dat ze een beetje badderen wel fijn zal vinden, daar knapt toch iedereen van op.
- bram en thijs
- Zeer actief
- Gollum
- Zeer actief
Ja wat een kut he, ze vind zichzelf heel wat op het moment geloof ik.bram en thijs schreef:En meteen ook weer zo overdrijven. Grijze haren krijg je ervan.
Maar ik moet niet al te optimistisch zijn want dit kan heel goed gewoon de invloed van die opiaten zijn. We wachten de verdere onderzoeken maar af.
Maar voorlopig heeft ze wel weer lekker van haar eten genoten zoals het een Labrador betaamd
- bram en thijs
- Zeer actief