Die zijn primamalinois schreef:En de nierwaardes?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Angst bij schemer / medisch?
Moderator: moderatorteam
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Angst bij schemer / verlatingsangst
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Helaas dus niks concreets. Dan maar duimen dat de Selgian wat gaat doen. Jeetje wat een zenuwslopend gedoe 

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Gelukkig!Caro. schreef:Die zijn primamalinois schreef:En de nierwaardes?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou ja, één leverwaarde is dus heel erg verhoogd en dat vertrouwt ze niet, ondanks dat het een waarde is die minder belangrijk is dan dealm@ schreef:Helaas dus niks concreets. Dan maar duimen dat de Selgian wat gaat doen. Jeetje wat een zenuwslopend gedoe
andere waarden.
Dus daarvoor volgt een echo en eventuele biopten.
Het kan iets minimaals zijn of iets heel ernstigs:
GPT (ALAT of ALT)
Doel: GPT is een maat voor levercelbeschadiging
Uitleg: GPT komt vrij in het bloed bij beschadiging van levercellen. Dat kan een geringe
beschadiging zijn die snel herstelt, maar ook bij zeer ernstig levercelverval. Een verhoging van GPT zegt alleen iets, als die verhoging minimaal 2 keer de maximale normaalwaarde is en moet altijd in samenhang met andere metingen beoordeeld worden; bij vermoeden van leverlijden altijd de galzuren meten. Het is een waardevolle bepaling bij zowel hond als kat.
Normaalwaarden:
Hond : < 118 U/l (bij Puchu dus 446)
Kat: < 100 U/l
* Lage waarden: geen betekenis
* Hoge waarden:
Acute en chronische (actieve) leverontsteking
Koorts, geringe belasting met giftige stoffen of medicijnen,
darmontsteking: geringe verhoging.
Ernstige vergiftiging
Leverbeschadiging door ongeval
Levertumoren (bij uitzaaiingen vaak niet verhoogd!)
Galwegontsteking
Leververvetting bij de kat
Shock
- alm@
- moderator
Dat begreep ik. Ik had beter kunnen schrijven voor nu niks concreets 

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, voor nu maar weer die onzekerheid en op korte termijn geen hoop op een goede nachtrustalm@ schreef:Dat begreep ik. Ik had beter kunnen schrijven voor nu niks concreets
Nou ja, we gaan dan wel weer beneden slapen in de hoop dat hij dan toch rustiger blijft en we toch een beetje nog kunnen slapen
en verder hopen dat we snel terecht kunnen voor die echo, want dan moet ik het weten ook, als het kon ging ik vanavond nog gelijk door,
die onzekerheid vind ik echt niks (niemand natuurlijk).
- alm@
- moderator
Onzekerheid en wachten is vreselijk. Hoop dat je vannacht een beetje behoorlijk kunt slapenCaro. schreef:Ja, voor nu maar weer die onzekerheid en op korte termijn geen hoop op een goede nachtrustalm@ schreef:Dat begreep ik. Ik had beter kunnen schrijven voor nu niks concreets![]()
Nou ja, we gaan dan wel weer beneden slapen in de hoop dat hij dan toch rustiger blijft en we toch een beetje nog kunnen slapen
en verder hopen dat we snel terecht kunnen voor die echo, want dan moet ik het weten ook, als het kon ging ik vanavond nog gelijk door,
die onzekerheid vind ik echt niks (niemand natuurlijk).

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Dank je wel
Nog even en ik stort spontaan uit het leven geloof ik

- alm@
- moderator
Doe maar nietCaro. schreef:Dank je welNog even en ik stort spontaan uit het leven geloof ik
![]()

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Woensdagochtend kunnen we al terecht bij het MCD voor de echo en waarschijnlijk biopt en aansluitend afspraak bij de internist.
Verder gaat het gewoon zoals daarvoor: zaterdagnacht hele rustige hond, heerlijk geslapen en afgelopen nacht was hij weer helemaal de weg kwijt.
De medicijnen doen wel wat, hij is 'anders dan anders', maar soms op een goede manier (dat hij weer meer zichzelf lijkt) en soms op een vreemde
manier. Maar goed, die krijgt hij nu pas voor de derde dag en meestal werken ze pas optimaal na 2 of 3 weken, dus veel is er nog niet van te zeggen.
Verder gaat het gewoon zoals daarvoor: zaterdagnacht hele rustige hond, heerlijk geslapen en afgelopen nacht was hij weer helemaal de weg kwijt.
De medicijnen doen wel wat, hij is 'anders dan anders', maar soms op een goede manier (dat hij weer meer zichzelf lijkt) en soms op een vreemde
manier. Maar goed, die krijgt hij nu pas voor de derde dag en meestal werken ze pas optimaal na 2 of 3 weken, dus veel is er nog niet van te zeggen.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Vervelend dat de situatie niet is veranderd
Kan je de medicatie eigenlijk wel geven bij mogelijke leverschade?
Ik duim dat het meevalt bij het MCD!
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, deze medicatie mocht wel. Ze wilde in principe andere, sneller, werkende medicijnen voorschrijven omdat wij (incl. Puchu zelf) voorApple schreef:Vervelend dat de situatie niet is veranderd![]()
geen meter slapen, maar die mochten dus niet bij lever problemen.
- alm@
- moderator
Wat een toestand. Arme jullie en arme Puch
Ik hoop dat er een verklaring komt woensdag maar geen enge dingen. Daar duim ik voor 

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Dank je Alma.
Wat ik me vanavond ineens bedacht: Puchu heeft de nieuwe Weil enting (Lepto 4) gekregen.
3 weken voor de operatie de weil/parvo en de weil moest herhaald worden en heeft hij gekregen direct na de operatie aan zijn oog.
Ik heb van te voren mijn zorgen uitgesproken over én narcose én de booster, maar de dierenarts zei dat dit echt geen probleem was.
Hij wist van eerdere problemen met een bepaald merk van inentingen en hun waren overgestapt op een ander merk en daar had hij geen enkel
probleem over gehoord.
Maar nu zit ik ineens te bedenken of alle ellende hier misschien vandaan kan komen?
Het vreemde is wel dat dit gedrag dus niet direct na de operatie/booster gekomen is, maar 1 week later. De eerste week na de operatie was
er niets aan de hand (ik heb wel over verlammingsverschijnselen inmiddels gelezen na de lepto4, maar daar was dus geen sprake van).
Ook de leverwaarde was in januari al verhoogd (2 x de normale maximale waarde), dus dit is ook niet iets compleet nieuws, alhoewel die nu
dus 4.5 keer de maximale normale waarde was.
Mocht iemand hier iets over weten (combi Lepto4 en leverstoornissen of gedragsstoornissen) dan hoor ik dit graag.
Uiteraard vertel ik dit verhaal ook tegen de internist woensdag, wie weet heeft zij hiervan gehoord en dat dit mogelijk een verklaring zou
kunnen zijn.
Wat ik me vanavond ineens bedacht: Puchu heeft de nieuwe Weil enting (Lepto 4) gekregen.
3 weken voor de operatie de weil/parvo en de weil moest herhaald worden en heeft hij gekregen direct na de operatie aan zijn oog.
Ik heb van te voren mijn zorgen uitgesproken over én narcose én de booster, maar de dierenarts zei dat dit echt geen probleem was.
Hij wist van eerdere problemen met een bepaald merk van inentingen en hun waren overgestapt op een ander merk en daar had hij geen enkel
probleem over gehoord.
Maar nu zit ik ineens te bedenken of alle ellende hier misschien vandaan kan komen?
Het vreemde is wel dat dit gedrag dus niet direct na de operatie/booster gekomen is, maar 1 week later. De eerste week na de operatie was
er niets aan de hand (ik heb wel over verlammingsverschijnselen inmiddels gelezen na de lepto4, maar daar was dus geen sprake van).
Ook de leverwaarde was in januari al verhoogd (2 x de normale maximale waarde), dus dit is ook niet iets compleet nieuws, alhoewel die nu
dus 4.5 keer de maximale normale waarde was.
Mocht iemand hier iets over weten (combi Lepto4 en leverstoornissen of gedragsstoornissen) dan hoor ik dit graag.
Uiteraard vertel ik dit verhaal ook tegen de internist woensdag, wie weet heeft zij hiervan gehoord en dat dit mogelijk een verklaring zou
kunnen zijn.
- alm@
- moderator
Ik heb een fb-groep gevonden, misschien vind je daar wat. Ik heb ergens wel gelezen dat een hond neurologische verschijnselen kreeg na de enting maar dat kan ik niet meer vinden.
https://www.facebook.com/groups/3229675 ... 1/?fref=ts
https://www.facebook.com/groups/3229675 ... 1/?fref=ts

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Weet wel dat de klachten van de L4 meestal niet direct na de enting kwamen maar na een paar dagen/weken. Het zou me iig niets verbazen. Lees en hoor me er teveel ellende van.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Och jemig, wat een ellende op die fb groep zeg
Ik lees met name over verlamming, blindheid en nierfalen na de tweede enting. Ben nog niks tegengekomen over de dingen
die Puchu mankeert, maar ik ga verder lezen of ik iets herken.
Ik lees met name over verlamming, blindheid en nierfalen na de tweede enting. Ben nog niks tegengekomen over de dingen
die Puchu mankeert, maar ik ga verder lezen of ik iets herken.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Angst bij schemer / medisch?
Succes en sterkte morgen. Ik hoop dat je er wijzer van wordt. Dat het maar iets niemendallerigs en makkelijk te verhelpen mag zijn.
Of dat er niks wordt gevonden, de bloedwaarde ineens weer helemaal goed is en zijn gedrag (door de Selgian?) weer helemaal normaal. Dat zou ook mooi zijn. Hoe dan ook, ik duim voor morgen
Toevallig had ik eergisteren zelfs zitten googlen op bijwerkingen van die L4 enting omdat je laatst had gezegd dat je Weil ws wel wilde laten enten. Maar wilde het niet vragen. De kans dat je erachter zou komen dat het daaraan ligt acht ik zeer klein maar ik zou hem nu iig nooit meer laten enten met die rare leverwaarde.
Of dat er niks wordt gevonden, de bloedwaarde ineens weer helemaal goed is en zijn gedrag (door de Selgian?) weer helemaal normaal. Dat zou ook mooi zijn. Hoe dan ook, ik duim voor morgen
Toevallig had ik eergisteren zelfs zitten googlen op bijwerkingen van die L4 enting omdat je laatst had gezegd dat je Weil ws wel wilde laten enten. Maar wilde het niet vragen. De kans dat je erachter zou komen dat het daaraan ligt acht ik zeer klein maar ik zou hem nu iig nooit meer laten enten met die rare leverwaarde.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, ik ga hem helemaal niet meer inenten. Ik weet niet of het daaraan ligt, maar ik heb het wel gehad met alleen de kans daarop al.sirene schreef:Succes en sterkte morgen. Ik hoop dat je er wijzer van wordt. Dat het maar iets niemendallerigs en makkelijk te verhelpen mag zijn.
Of dat er niks wordt gevonden, de bloedwaarde ineens weer helemaal goed is en zijn gedrag (door de Selgian?) weer helemaal normaal. Dat zou ook mooi zijn. Hoe dan ook, ik duim voor morgen![]()
Ik had het van te voren besproken met de dierenarts over die bijwerkingen van de L4 enting en hij zei dat hun ook wat kleine problemen hadden met
het merk wat ze altijd gebruiken (vanguard vermoed ik, want dat merk kreeg hij altijd), maar dat ze overgestapt waren naar Nobivac en dat dit
geen problemen gaf. Dat was dus 3 weken voor de operatie en toen de operatie ingepland werd zei hij dat hij dan de booster zou geven, ik weer
aangehaald of dit niet veel te veel tegelijk was, maar nee, dat was echt geen probleem.
Ik heb het toen toch laten doen omdat ik de dierenarts vertrouwde en omdat Puchu dus bijna dagelijks uit poldersloten drinkt waar echt ratten
inzitten.
Nou kan het best zijn dat dit het probleem niet geweest is, maar de angst zit er goed in. Hij is nu 9.5 jaar en zou dus 10.5 jaar zijn bij de volgende
enting en dan geloof ik het wel. Bij Kaya ben ik toen ook gestopt met inenten.
Wie weet kan de internist er iets zinnigs over zeggen morgen of is er toch iets te vinden op de echo wat alles verklaard.
Nu is het dus ook zo dat de leverwaarde al verhoogd was in januari, dus lang voor de inentingen, alleen niet zo hoog. Misschien dat de lever
die toch wel iets mankeert, die hele narcose (incl. ketamine) en inentingen gewoon niet aankon en er een tijdelijke verslechtering is en we die
lever met iets kunnen helpen (levercompositum? dieet?). Zoiets zit ik ook nog te denken.
Verder gaat het hetzelfde, alleen had hij laatst een soort van paniekaanval: hij lag 's avonds te slapen op de bank en ik ging zitten op de bank
en meestal komt hij dan lekker bij me liggen, maar nu half in zijn slaap wist hij niet hoe snel hij bij me moest komen, half vallend en hij was
helemaal bloedheet en gewoon klam. Ik kon hem gelukkig wel kalmeren.
Maar verder oogt hij niet ziek: hij eet prima, drinkt wel iets meer dan normaal maar niet overdreven veel, poept en plast goed en is weliswaar
1 kilo afgevallen, maar dat komt hopelijk door het herziene 'dieet' van Rodi ipv Smuldier (is minder vet) en was dus ook de bedoeling.
Het is echt zijn gedrag wat heel vreemd voor hem is, want hij is juist altijd een hele relaxte hond geweest die zich maar zelden drukmaakte om iets
(oké op andere reuen na dan
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Heel veel succes vandaag, hoop dat je erachter komt wat hem scheelt.

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
We zijn weer terug en alles was goed
Echo was een drama, want het jong wilde echt niet op zijn rug, maar een paar anaalklieren later (
) hadden we hem dan in
de houdgreep en kon de echo gemaakt worden.
De lever zag er helemaal perfect uit
De milt was niet te vinden en ze dachten dat ie die niet had, maar ik zei dat het ding er toch
echt moest zitten
en pas na 5 minuten ofzo was de milt er ineens.
Toen kwam de internist voor het biopt, maar toen was de lever weer niet te vinden en toen die er uiteindelijk wel was, toen was er alleen
vet in het biopt, dus dat was mislukt.
Er werd besloten om eerst te gaan praten met de internist en vond die het echt nodig dat er een biopt genomen moest worden, dan moest
hij onder narcose (en ik dacht dus meteen 'nou, dat zien we nog wel, want daar is hij net zo rot uitgekomen).
Uitgebreid gesproken met de internist en zijn conclusies:
- een kerngezonde prachtige hond (even een veer
)
- gelooft er niks van dat er ook maar iets met die lever of verder lichamelijk met hem aan de hand is
- er wordt wel voor alle alle alle zekerheid nog verder bloed onderzocht, waarvan we morgen eind van de dag de uitslag krijgen
- de afwijkende leverwaarde op zich staand, zegt helemaal niks, dus als de andere leverwaarden goed zijn (horen we morgen) dan is
er dus gewoon echt niets aan de hand met zijn lever
Zijn idee is dat het zeer waarschijnlijk dementie is en dit proces sterk verergerd is door de ketamine(reactie), de narcose en wellicht
door de inenting. Ook is er een mogelijkheid dat het toch een vorm van epilepsie is, wat ook weer versterkt is door alle chemische zooi.
Het is niet te bewijzen, maar zo zei hij, ketamine werkt simpelweg op de hersenen en als daar al een beginnend proces is, dan kan dat door
de ketamine beïnvloed worden.
De inenting kan ook: bij 99 gaat het goed, bij de 100ste fout, en het is nooit met zekerheid te zeggen of het daar vandaan komt.
Ik kan daar naar de honden 'psycholoog', maar dan wordt er meestal een mri gemaakt van zijn koppie. Hij raadde het eigenlijk af,
want narcose was wel het laatste wat we nu bij hem moesten doen, en bovendien kost het afgrijselijk veel geld en is er toch geen
bal aan te doen als ze wat zien in het koppie.
Advies is eigenlijk om af te wachten of de Selgian wat gaat doen en een gedragstherapeut eventueel inschakelen om te kijken hoe we
het beste kunnen reageren op zijn nachtelijke klaagzangen.
Echo was een drama, want het jong wilde echt niet op zijn rug, maar een paar anaalklieren later (
de houdgreep en kon de echo gemaakt worden.
De lever zag er helemaal perfect uit
echt moest zitten
Toen kwam de internist voor het biopt, maar toen was de lever weer niet te vinden en toen die er uiteindelijk wel was, toen was er alleen
vet in het biopt, dus dat was mislukt.
Er werd besloten om eerst te gaan praten met de internist en vond die het echt nodig dat er een biopt genomen moest worden, dan moest
hij onder narcose (en ik dacht dus meteen 'nou, dat zien we nog wel, want daar is hij net zo rot uitgekomen).
Uitgebreid gesproken met de internist en zijn conclusies:
- een kerngezonde prachtige hond (even een veer
- gelooft er niks van dat er ook maar iets met die lever of verder lichamelijk met hem aan de hand is
- er wordt wel voor alle alle alle zekerheid nog verder bloed onderzocht, waarvan we morgen eind van de dag de uitslag krijgen
- de afwijkende leverwaarde op zich staand, zegt helemaal niks, dus als de andere leverwaarden goed zijn (horen we morgen) dan is
er dus gewoon echt niets aan de hand met zijn lever
Zijn idee is dat het zeer waarschijnlijk dementie is en dit proces sterk verergerd is door de ketamine(reactie), de narcose en wellicht
door de inenting. Ook is er een mogelijkheid dat het toch een vorm van epilepsie is, wat ook weer versterkt is door alle chemische zooi.
Het is niet te bewijzen, maar zo zei hij, ketamine werkt simpelweg op de hersenen en als daar al een beginnend proces is, dan kan dat door
de ketamine beïnvloed worden.
De inenting kan ook: bij 99 gaat het goed, bij de 100ste fout, en het is nooit met zekerheid te zeggen of het daar vandaan komt.
Ik kan daar naar de honden 'psycholoog', maar dan wordt er meestal een mri gemaakt van zijn koppie. Hij raadde het eigenlijk af,
want narcose was wel het laatste wat we nu bij hem moesten doen, en bovendien kost het afgrijselijk veel geld en is er toch geen
bal aan te doen als ze wat zien in het koppie.
Advies is eigenlijk om af te wachten of de Selgian wat gaat doen en een gedragstherapeut eventueel inschakelen om te kijken hoe we
het beste kunnen reageren op zijn nachtelijke klaagzangen.
- alm@
- moderator
Gelukkig lichamelijk in orde maar dementie is iets wat je liever niet wilt horen
hopelijk krijgt hij op den duur door de Selgian wat rust in zijn koppie. Ik zou denk ik zoeken naar een gt die hierin gespecialiseerd is, als die bestaat.

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
geen idee of dat bestaatalm@ schreef:Gelukkig lichamelijk in orde maar dementie is iets wat je liever niet wilt horenhopelijk krijgt hij op den duur door de Selgian wat rust in zijn koppie. Ik zou denk ik zoeken naar een gt die hierin gespecialiseerd is, als die bestaat.
Ik had een kaartje meegekregen van de da assistentie (die zelf kattengedragsdeskundige is) en die zei dat dit een hele goeie is.
Dus ik ga die maar bellen en zien of ik daar vertrouwen in heb of niet. We weten zelf ook niet meer waar we goed aan doen en hebben al zoveel
geprobeerd om hem rustig te krijgen 's nachts, dat ik ook eigenlijk geen nieuwe ideeën meer heb.
Ja, ik kan dat thundershirt uitproberen of weet ik wat, maar dan blijf ik uitproberen en ondertussen slaapt niemand hier meer, dus dan lijkt het
me beter om nu maar met een GT te gaan praten en zien of zij nuttig advies heeft.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
jeetje joh wat een zorgen, weinig nachtrust en nog niets duidelijks wat er nu scheelt.
Hopelijk gaat de selgian wat doen!
Hopelijk gaat de selgian wat doen!
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Zojuist de rest van de bloeduitslagen gehoord en alles is goed, alleen de ALT waarde blijft erg hoog. Ik sprak een andere internist en
die vond het ook erg vreemd, maar het is onverklaarbaar. De galzuren, die iets over de echte leverwerking zeggen, die zijn prima.
Dus conclusie is 'vreemd, maar de lever is echt goed'.
Morgenochtend moet ik nog terugbellen voor de schildklierwaarde, ik wist niet dat deze getest was, maar dat is in januari ook al gedaan,
dus daar verwacht ik absoluut geen afwijkingen van.
Ik heb gister zo'n 'bagger' goedkope fluffy mand voor hem gekocht
Al mijn honden zijn altijd helemaal weg van die
zachte manden met zo'n opstaande rand geweest, maar ja, je kan die dingen na een half jaar weggooien dus ik heb allang van die
echte hondenkussens die natuurlijk lang zo zacht niet zijn.
Maar gezien Puchu's nachtelijke onrust, wilde ik het toch proberen. Nou hij is gek op de mand
en afgelopen nacht was hij
muisstil... maar goed, dat zegt niet zoveel, want hij is eerder een hele week rustig geweest. Maar je weet het nooit.
die vond het ook erg vreemd, maar het is onverklaarbaar. De galzuren, die iets over de echte leverwerking zeggen, die zijn prima.
Dus conclusie is 'vreemd, maar de lever is echt goed'.
Morgenochtend moet ik nog terugbellen voor de schildklierwaarde, ik wist niet dat deze getest was, maar dat is in januari ook al gedaan,
dus daar verwacht ik absoluut geen afwijkingen van.
Ik heb gister zo'n 'bagger' goedkope fluffy mand voor hem gekocht
zachte manden met zo'n opstaande rand geweest, maar ja, je kan die dingen na een half jaar weggooien dus ik heb allang van die
echte hondenkussens die natuurlijk lang zo zacht niet zijn.
Maar gezien Puchu's nachtelijke onrust, wilde ik het toch proberen. Nou hij is gek op de mand
muisstil... maar goed, dat zegt niet zoveel, want hij is eerder een hele week rustig geweest. Maar je weet het nooit.
-
Neeltje
Duim duim duim....... ik hoop dat het goed blijft gaan!
- alm@
- moderator
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Baat t niet schaadt t ook niet

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja dat doe ik al, maar dat maakt ook niets uit.Heavy schreef:Ik hoop dat het fluffy mandje helptmisschien helpt het ook om hem 's avonds extra moe te maken ?
In het begin dacht ik juist dat hij het deed op de dagen dat hij veel indrukken had opgedaan en daar dan 'in de war' van was, maar toen
hij het ook deed op een hele rustige dag, was dat idee ook weer van de baan. Sindsdien wel steeds op gelet, maar ook dat maakt allemaal
geen verschil.
Maar goed, dat soort dingen blijf ik wel doen, in de hoop dat alles samen uiteindelijk een verschil zal maken.
Hij lijkt wel wat beter in zijn vel te zitten, maar ja... ik durf niets meer te zeggen, want eerder heb ik ook al te vroeg gejuicht
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee daarom en dat kussen vond hij toch niets, dus er is weinig aan verlorenmalinois schreef:Baat t niet schaadt t ook niet