Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hond adopteren, hoe verder?
Moderator: moderatorteam
-
veerrrrr
- Actief
- Aantal honden: 1
hond adopteren, hoe verder?
Op verschillende sites staat verschillende informatie over de kosten van een hond en verdere kosten. Wij willen een hond uit het asiel aanschaffen (het zal een middelgrote hond worden) en ik heb een aantal vragen:
1. Ergens op internet (site kwijt) staat dat je met je hond 4 keer per jaar naar de dierenarts moet om hem te laten ontvlooien en ontwormen. Klopt het dat als je zelf pipets koopt dit niet nodig is? (Hoe werkt dat met pipets? Iemand ervaring?) Ik hoor van mensen in de omgeving nooit dat ze een dierenarts bezoeken. Natuurlijk zal dit af en toe nodig zijn, maar hoe doen jullie dit en waarvoor moet je wel en niet naar de dierenarts toe? Wat zijn hierbij dan gemiddeld de kosten?
2. Welk voer is zeker weten goed om voor je hond te kopen, wat zijn de kosten ervan en hoelang doe je ermee? (Verschilt natuurlijk per hond, maar ik ben benieuwd naar verschillende verhalen en welk voer het beste aangeschaft kan worden. Je hoort soms dat bepaalde merken helemaal niet goed blijken te zijn en ik wil natuurlijk geen problemen bij de hond veroorzaken.)
3. Wat koop je naast hondenvoer nog voor je hond qua eten? (Ervaringsverhalen)
4. Hoe vaak laten jullie je hond uit per dag en op welke tijden? Dit verschilt natuurlijk per hond, grootte en hoeveel beweging de hond nodig heeft. Maar ik ben benieuwd naar wat aan te raden is qua Hoe vaak en om welke tijden.
Alle info is welkom!
1. Ergens op internet (site kwijt) staat dat je met je hond 4 keer per jaar naar de dierenarts moet om hem te laten ontvlooien en ontwormen. Klopt het dat als je zelf pipets koopt dit niet nodig is? (Hoe werkt dat met pipets? Iemand ervaring?) Ik hoor van mensen in de omgeving nooit dat ze een dierenarts bezoeken. Natuurlijk zal dit af en toe nodig zijn, maar hoe doen jullie dit en waarvoor moet je wel en niet naar de dierenarts toe? Wat zijn hierbij dan gemiddeld de kosten?
2. Welk voer is zeker weten goed om voor je hond te kopen, wat zijn de kosten ervan en hoelang doe je ermee? (Verschilt natuurlijk per hond, maar ik ben benieuwd naar verschillende verhalen en welk voer het beste aangeschaft kan worden. Je hoort soms dat bepaalde merken helemaal niet goed blijken te zijn en ik wil natuurlijk geen problemen bij de hond veroorzaken.)
4. Hoe vaak laten jullie je hond uit per dag en op welke tijden? Dit verschilt natuurlijk per hond, grootte en hoeveel beweging de hond nodig heeft. Maar ik ben benieuwd naar wat aan te raden is qua Hoe vaak en om welke tijden.
Alle info is welkom!
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Re: hond adopteren, hoe verder?
Ik ontworm alleen na wormonderzoek, dus ik ga niet standaard 4 keer per jaar daarvoor naar de DA. Net als ontvlooien, dat doe ik alleen als ik vlooien zie (okee en nu omdat het ook tegen teken werkt en dit het eerste jaar is dat mijn honden teken hebben. In 5 jaar heb ik 2 keer een vlooien/tekenpipetje gebruikt) Enten doe ik wel elk jaar, de honden waarmee we sporten dan. Grote cocktail 1 keer in de 3 jaar, andere entingen elk jaar. Hond die niet sport wordt getiterd en dus niet elk jaar geent.veerrrrr schreef: 1. Ergens op internet (site kwijt) staat dat je met je hond 4 keer per jaar naar de dierenarts moet om hem te laten ontvlooien en ontwormen. Klopt het dat als je zelf pipets koopt dit niet nodig is? (Hoe werkt dat met pipets? Iemand ervaring?) Ik hoor van mensen in de omgeving nooit dat ze een dierenarts bezoeken. Natuurlijk zal dit af en toe nodig zijn, maar hoe doen jullie dit en waarvoor moet je wel en niet naar de dierenarts toe? Wat zijn hierbij dan gemiddeld de kosten?
Dat ligt en aan de hond, hoe zwaar is die, hoeveel heeft die nodig, hoe doet die het op voer. Dat kan je jammer genoeg niet zo zeggen. Ik voer vers vlees (KVV en prooidieren) en ben per hond zo'n 60 euro per maand kwijt. Ik heb daarnaast nog een brok, maar door allergieen kom ik op de dure brokken met veel vlees uit. Mijn reu heeft meer nodig dan de richtlijn voorschrijft. Hij zou rond de 800 gram kvv moeten krijgen, maar eet er +/- 1200.veerrrrr schreef: 2. Welk voer is zeker weten goed om voor je hond te kopen, wat zijn de kosten ervan en hoelang doe je ermee? (Verschilt natuurlijk per hond, maar ik ben benieuwd naar verschillende verhalen en welk voer het beste aangeschaft kan worden. Je hoort soms dat bepaalde merken helemaal niet goed blijken te zijn en ik wil natuurlijk geen problemen bij de hond veroorzaken.)
Gedroogde kauwdingen, zoals luchtpijpen en pensstaven. Ook weer ivm allergie alleen gedroogde dingen zonder toevoegingen, geen standaard beloningssnoepjes.veerrrrr schreef: 3. Wat koop je naast hondenvoer nog voor je hond qua eten? (Ervaringsverhalen)
Wij hebben geen vaste tijden, behalve de ochtend door de weeks als mijn vriend werkt. Die gaat om 6 uur zijn bed uit en dan zijn de honden aan de beurt, allemaal even 5 minuutjes om te plassen. Ook wisselt het elke dag hoe lang en hoe vaak, maar minimaal 4 keer. Op dit moment wandelen ze wat minder en krijgen ze wat meer hersenwerk, of we rijden naar een plek waar ze kunnen los lopen en ik niet hoef te wandelen ivm gezondheid.veerrrrr schreef: 4. Hoe vaak laten jullie je hond uit per dag en op welke tijden? Dit verschilt natuurlijk per hond, grootte en hoeveel beweging de hond nodig heeft. Maar ik ben benieuwd naar wat aan te raden is qua Hoe vaak en om welke tijden.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Vier keer per jaar ontvlooien en ontwormen is onzin, al helemaal bij de dierenarts. Ik ontvlooi wanneer ze vlooien hebben en ik ontworm wanneer ik denk dat ze wormen hebben.veerrrrr schreef:Op verschillende sites staat verschillende informatie over de kosten van een hond en verdere kosten. Wij willen een hond uit het asiel aanschaffen (het zal een middelgrote hond worden) en ik heb een aantal vragen:
Alle info is welkom!
Ik voer versvlees en brokken. Per hond is dat ongeveer 400 gram versvlees op een dag (0,70 euro) of 200 gram brokken. Ik voer qua brokken Wolf of Wilderness, ik vind dat een goede brok. Het is graanvrij en kost iets van 6 euro per kilo.
Ik koop ook kauwsnacks en speeltjes, dat kun je zo duur of goedkoop maken als je wilt.
Meestal doe ik 4 keer uitlaten per dag, soms 3 keer (afhankelijk van hoe lang ik wandel). Dat is meestal om 8.00 uur, 13.00 uur, 19.00 en 23.00 uur. 'S middags maken we meestal een wandeling van ongeveer 1,5 uur.
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
heb je je al een beetje voorbereid/ingelezen op het hebben van een hond?

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
veerrrrr schreef:Op verschillende sites staat verschillende informatie over de kosten van een hond en verdere kosten. Wij willen een hond uit het asiel aanschaffen (het zal een middelgrote hond worden) en ik heb een aantal vragen:
Als je inderdaad pipetjes wilt gaan gebruiken, dan kan je dat gewoon thuis doen. Alleen even naar de DA (= dierenarts) om ze te halen, maar online bestellen kan ook. Ikzelf gebruik nu een bravecto pil, die werkt (minimaal) 3 maanden en kost evenveel als 3 pipetjes geloof ik. Wel zing ik het langer uit op één pil, dus ben je goedkoper uit. Sommigen kiezen ervoor alleen te behandelen als er veel last is van vlooien of teken en anderen gebruiken een band. Het is maar net wat je zelf wilOntwormen doe ik na wormonderzoek en nu na onze vakantie in Frankrijk ivm mogelijke kans op hartworm. Hiervoor ruim anderhalf jaar niet ontwormt.
Voor entingen moet je ook nog naar de DA als je die wilt laten zetten, maar die kosten verschillen behoorlijk per DA. Zelf heb ik Finn nu laten titeren en die hoeft voor de komende 5 jaar geen entingen meer. Alleen rabies over 3 jaar weer ivm reizen naar het buitenland. Dus ook hier maar net wat je zelf wilt.
Goed voer is voer waar de hond het goed op doetKoop gewoon wat en kijk of de ontlasting goed blijft, de vacht goed uit blijft zien etc. Supermarkt blikvoer of frolic of dergelijke zou ik afraden als volledig voer, maar voor de rest moet je gewoon kijken. Je kan het asiel vragen wat ze geven, dan zou je je hond hetzelfde kunnen blijven geven als dat goed gaat.
VeelIk heb snacks voor een heel jaar liggen denk ik. Dingen om lang op te knagen, zacht kauwspul, hard kauwspul, kleine belongingssnoepjes voor trainingen, worsten voor trainingen. Het meeste is gedroogd vlees of vis, omdat hij bijvoorbeeld die witte, gedraaide botjes uit de supermarkt niet lekker vind. Maar ook hier is het helemaal persoonsafhankelijk. Mijn moeder koopt zelden wat en juist wel die witte supermarkt botjes (wat ik meeneem vindt ze meestal stinken
).
Ik ga 3-4x per dag. 's Ochtends, tussen de middag en 's avonds, soms 2x 's avonds. In het weekend hebben we een ander ritme dus dan is het maar net hoe het uitkomt.
Alle info is welkom!
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
veerrrrr schreef:Op verschillende sites staat verschillende informatie over de kosten van een hond en verdere kosten. Wij willen een hond uit het asiel aanschaffen (het zal een middelgrote hond worden) en ik heb een aantal vragen:
- ik ga alleen naar de DA als er wat aan de hand is. Ontwormen doe ik alleen als ik in het buitenland ben geweest en geef dan Milbemax(dat verkoopt onze DA ook, ik koop het online via medpets.nl), ontvlooien doe ik nooit, ze hebben nooit vlooien. Wel dragen ze 8 maanden per jaar een antitekenband van Seresto ivm de grote hoeveelheid teken hier. Die bestel ik uiteraard ook online, dat scheelt € 10,- per band met de prijs van de DA.
Inenten(bij de DA) doe ik volgens puppyschema en met 1jr oud. Tot voorkort entte ik erna jaarlijks, maar ik ga nu titeren. Daarnaast krijgen ze elke 3 jaar rabiës.
- Er is niet 1 goed voer. Net als dat het ene mens uitstekend functioneert op krackers en groentenshakes, zo doet een ander het prima op witbrood met hagelslag en elke avond een prakkie met veel jus.
Ik heb sporthonden die veel beweging krijgen. Ze krijgen hier Anubis High Energy (de mechels) en Cavom Lam & Rijst(Hippo) met daarbij 2x per dag een beetje KVV van Herby door hun brokken.
Hippo is allergisch voor gevogelte en gluten, die mag lang niet alles. Van de merken die ik geef hoeven ze in verhouding weinig te eten. Het is beide persbrok zonder toegevoegde geur-, kleur- en smaakstoffen of onnatuurlijke conserveringsmiddelen.
Belangrijk is dat je iets zoekt wat bij het energieverbruik van je hond past, waar hij in verhouding weinig van hoeft te eten, z'n vacht van glanst, hij geen vieze tanden krijgt, weinig ontlasting van heeft, weinig van verhaart en voldoende energie van heeft.
- vanalles. Bij hun voer krijgen ze regelmatig dingen als: Brinta, aardappels, rijst, rauwe of gekookte eieren, pasta, yoghurt, slagroom, schepje jus, tonijn uit blik, paté enz. Als er 1 jarig is krijgen ze caké met slagroom en hondenkoekjes![]()
Qua koekjes/ te knagen heb ik dingen zoals runderkophuid, kauwstaven, bullepezen, grote mergpijpen, rauwe knars, runderhoefjes enz. Daarnaast snoepjes van gedroogd hart, long, pens en voor de training heb ik meestal Bonzo Beggin Strips of iets als hamreepjes of rodiworst.[/color]
- hier worden ze 4x per dag uitgelaten. Meestal 2 poep & plasrondjes van 10-15min en 1x redelijk lange beweging en 1x lang c.q. intensief beweging. We wandelen, fietsen, bootcampen en hardlopen met de honden. Daarnaast natuurlijk trainen, zwemmen, apporteren, flirtpolen e.d..
Alle info is welkom!
- hewi
- Zeer actief
Ik kom alleen bij de da als er iets is, ik voer kvv en brok, ik denk met 2 uk en 1 grote zo rond de 30 euro? Geen idee eigenlijk.
Oops krijgt hilss van de da ruim 80 euro zak maar daar doet hij bijna jaar mee zowat; )
Don doet 4 dagen met bakje smuldier a 80 cent
Lee eet kwart rol kvv per dag van 3 euro de rol.
Krijgt daarnaast nog brokken van bosch a 25 euro per zak daar doet hij ongeveer 2 maand mee.
Wandelen is ontzettend afhankelijk van tijd weer en gezondheid, sowieso 3x per dag maar meestal nemen we Leo dan nog apart mee naast fiets of grote wandeling
Snack's droog ik meestal zelf.
Oops krijgt hilss van de da ruim 80 euro zak maar daar doet hij bijna jaar mee zowat; )
Don doet 4 dagen met bakje smuldier a 80 cent
Lee eet kwart rol kvv per dag van 3 euro de rol.
Krijgt daarnaast nog brokken van bosch a 25 euro per zak daar doet hij ongeveer 2 maand mee.
Wandelen is ontzettend afhankelijk van tijd weer en gezondheid, sowieso 3x per dag maar meestal nemen we Leo dan nog apart mee naast fiets of grote wandeling
Snack's droog ik meestal zelf.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
1. Ontwormen alleen indien nodig. Je kunt de ontlasting laten onderzoeken op wormbesmetting. Preventief ontwormen is onzin. Ontvlooien kun je inderdaad zelf met pipetjes of band.
Voor de inentingen zul je wel naar de dierenarts moeten, maar het kan nuttig zijn je in te lezen over titeren en over de enting tegen de ziekte van Weil (lepto(spirosis)). Cocktail niet vaker dan eens in de drie jaar, lepto moet elk jaar als je die wilt geven en dan in het voorjaar.
2. Goed voer is waar de hond het goed op doet. Sommige honden doen het het allerbeste op rauw zonder al te veel koolhydraten, andere juist op brok met veel koolhydraten en alles daar tussenin. Allergieën en intoleranties zijn vaak tegen glutenhoudende granen, maïs, kip en rund. Kwalitatief goede merken met goede prijs-kwaliteit verhouding die hier vaak genoemd worden qua brok: taste of the wild, acana, orijen, dog lovers gold. Van rauw kant en klaar vries voer (kvv) naturis, carnibest, lotgering (vrij vette kvv, sommige honden doen het er slecht op, andere krijgen van dit merk tenminste wat body itt van andere merken, zoals mijn Elco), Smuldier (vooral goedkoop, maar zeker niet slecht). Zelf samenstellen kan ook, mits je je heel goed inleest, bijvoorbeeld via barfplaats.nl.
3. Elco krijgt dus o.a. Lotgering, maar ook andere merken kvv, soms zelf samengesteld voer. Als snack krijgt hij meestal gedroogde dingen (lamsvlees, rund, long, pens, uier, huid). Als beloning geef ik hem brokjes van de Lidl (4 euro voor 3 kilo ofzo) en glutenvrije softmoist trainertjes. Verder krijgt hij soms wat tafelrestjes. Voor Elco ben ik zo'n 15 euro per maand kwijt. Hij weegt ca 7 kilo en is een vrij actieve hond.
4. Onze eerste hond had behoefte aan vier of vijf keer per dag naar buiten, maar hij hoefde niet veel te lopen. Kwartiertje per keer was meer dan voldoende wat hem betrof. Hersenwerk was wel leuk voor zo af en toe, maar zeker niet dagelijks nodig.
Elco hoeft niet zo vaak, vindt twee keer wel genoeg, maar daar zit dan wel 1 wandeling bij van ergens tussen de 1 en 3,5 uur. Lopen we korter, dan wel hij wel graag nog een keer extra naar buiten. Lange wandeling overslaan kan voor een dag of twee, drie zonder al te veel problemen. We kunnen echter geen dag overslaan met hersenwerk zonder dat Elco vervelend wordt. Zonder lange wandeling zijn we dan al snel over de hele dag verspreid zo'n anderhalf uur met hem bezig. Met lange wandelingen zit er vaak toch ook nog wel een half uur aan hersenwerk bij (waarvan ook een deel onderweg: zoeken naar snoepjes, commando's uitvoeren, ook minder noodzakelijke).
Belangrijkste is: kijk naar de hond. Zorg dat hij voldaan is, maar overvraag hem niet. Dus niet te veel willen doen, maar ook niet zo weinig dat hij zelf z'n vermaak maar gaat zoeken.
Elco kan dus gerust 12 of 13 uur zonder plassen en poepen, andere honden moet je elke 6 uur de gelegenheid geven
Voor de inentingen zul je wel naar de dierenarts moeten, maar het kan nuttig zijn je in te lezen over titeren en over de enting tegen de ziekte van Weil (lepto(spirosis)). Cocktail niet vaker dan eens in de drie jaar, lepto moet elk jaar als je die wilt geven en dan in het voorjaar.
2. Goed voer is waar de hond het goed op doet. Sommige honden doen het het allerbeste op rauw zonder al te veel koolhydraten, andere juist op brok met veel koolhydraten en alles daar tussenin. Allergieën en intoleranties zijn vaak tegen glutenhoudende granen, maïs, kip en rund. Kwalitatief goede merken met goede prijs-kwaliteit verhouding die hier vaak genoemd worden qua brok: taste of the wild, acana, orijen, dog lovers gold. Van rauw kant en klaar vries voer (kvv) naturis, carnibest, lotgering (vrij vette kvv, sommige honden doen het er slecht op, andere krijgen van dit merk tenminste wat body itt van andere merken, zoals mijn Elco), Smuldier (vooral goedkoop, maar zeker niet slecht). Zelf samenstellen kan ook, mits je je heel goed inleest, bijvoorbeeld via barfplaats.nl.
3. Elco krijgt dus o.a. Lotgering, maar ook andere merken kvv, soms zelf samengesteld voer. Als snack krijgt hij meestal gedroogde dingen (lamsvlees, rund, long, pens, uier, huid). Als beloning geef ik hem brokjes van de Lidl (4 euro voor 3 kilo ofzo) en glutenvrije softmoist trainertjes. Verder krijgt hij soms wat tafelrestjes. Voor Elco ben ik zo'n 15 euro per maand kwijt. Hij weegt ca 7 kilo en is een vrij actieve hond.
4. Onze eerste hond had behoefte aan vier of vijf keer per dag naar buiten, maar hij hoefde niet veel te lopen. Kwartiertje per keer was meer dan voldoende wat hem betrof. Hersenwerk was wel leuk voor zo af en toe, maar zeker niet dagelijks nodig.
Elco hoeft niet zo vaak, vindt twee keer wel genoeg, maar daar zit dan wel 1 wandeling bij van ergens tussen de 1 en 3,5 uur. Lopen we korter, dan wel hij wel graag nog een keer extra naar buiten. Lange wandeling overslaan kan voor een dag of twee, drie zonder al te veel problemen. We kunnen echter geen dag overslaan met hersenwerk zonder dat Elco vervelend wordt. Zonder lange wandeling zijn we dan al snel over de hele dag verspreid zo'n anderhalf uur met hem bezig. Met lange wandelingen zit er vaak toch ook nog wel een half uur aan hersenwerk bij (waarvan ook een deel onderweg: zoeken naar snoepjes, commando's uitvoeren, ook minder noodzakelijke).
Belangrijkste is: kijk naar de hond. Zorg dat hij voldaan is, maar overvraag hem niet. Dus niet te veel willen doen, maar ook niet zo weinig dat hij zelf z'n vermaak maar gaat zoeken.
Elco kan dus gerust 12 of 13 uur zonder plassen en poepen, andere honden moet je elke 6 uur de gelegenheid geven
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Wat betreft de kosten heb je er voor een deel zelf invloed op (bijvoorbeeld door de keuze van duur of goedkoper voer, aanschaf speeltjes, riemen, etc.), maar dierenartskosten zijn natuurlijk altijd een lastig voorspelbare en vaak vrij hoge kostenpost. Daarvoor kun je eventueel ook een verzekering afsluiten als je geen spaarpotje hebt. Daarnaast zijn er nog vaste, voorspelbare kosten zoals hondenbelasting, cursussen. Ik heb het nooit precies uitgerekend, maar ik schat dat ik gemiddeld zo rond de 100 euro per maand per hond uitkom, waarbij ik één hond heb met een chronische ziekte (dus geregeld dierenartskosten en medicijnkosten) en op dit moment met twee honden op de hondenschool train. Verder ga ik niet voor elk wissewasje naar de dierenarts, ik behandel wel preventief tegen teken met een Serestohalsband, maar ontworm bijvoorbeeld niet (tenzij ze wormen zouden hebben natuurlijk) en laat mijn honden titeren i.p.v. enten.
Wat betreft wandelen: dat is natuurlijk heel erg afhankelijk van de behoeften van de hond en dat kan nogal verschillen. Ik heb geen vaste tijden, meestal wandelen we drie keer per dag waarvan ten minste één lange wandeling van ten minste 1,5 uur.
Wat betreft wandelen: dat is natuurlijk heel erg afhankelijk van de behoeften van de hond en dat kan nogal verschillen. Ik heb geen vaste tijden, meestal wandelen we drie keer per dag waarvan ten minste één lange wandeling van ten minste 1,5 uur.
- Cinnepin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerenfox en border collie
Ontvlooien doe ik met pipetjes van Advantix, iedere maand 1 pipetje per hond. ( 2 honden ). Die kan je kopen op gewicht.
Ontwormen doe ik 4 keer per jaar ook zelf.
1 keer per jaar ga in naar de dierenarts voor de entingen, dit houd ik graag bij.
Als er wat met de hond is ga ik uiteraard ook
Ik voer mijn honden dog lovers gold brok. Niet duur maar goede kwaliteit. Verder heb ik kluifjes, beloningskoekjes etc in huis.
Mijn honden gaan 5 a 7 keer per dag naar buiten ( is niet de norm hoor, veel mensen gaan minder vaak ).
Veel succes
1 keer per jaar ga in naar de dierenarts voor de entingen, dit houd ik graag bij.
Als er wat met de hond is ga ik uiteraard ook
Ik voer mijn honden dog lovers gold brok. Niet duur maar goede kwaliteit. Verder heb ik kluifjes, beloningskoekjes etc in huis.
Mijn honden gaan 5 a 7 keer per dag naar buiten ( is niet de norm hoor, veel mensen gaan minder vaak ).
Veel succes

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
DA alleen voor vaccinaties en als er wat is.
Ik geef ze Nexguard tegen teken
Voer is duur hier tussen de 77 en 100 euro per 20 KG
Ik heb een grote tuin waar ze naar behoeven kunnen doen en laten wat ze willen, laat ze 'smorgens uit 1 - 1,5 uur. De jongste gaat 's middags nog een keer met me op pad.
Snacks, koop voor +/- 200 Euro per jaar in NL en dan verschillende knaagdingetjes hier weer duur
Ik geef ze Nexguard tegen teken
Voer is duur hier tussen de 77 en 100 euro per 20 KG
Ik heb een grote tuin waar ze naar behoeven kunnen doen en laten wat ze willen, laat ze 'smorgens uit 1 - 1,5 uur. De jongste gaat 's middags nog een keer met me op pad.
Snacks, koop voor +/- 200 Euro per jaar in NL en dan verschillende knaagdingetjes hier weer duur
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Vusi ontworm i 2 keer per jaar omdat ze stront eet 
- Lieske_1977
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Zoals de meesten hier ontworm ik niet standaard. Ik laat twee of drie keer per jaar de ontlasting van mijn hond onderzoeken (kosten: 22,50) en behandel alleen als er daadwerkelijk sprake is van een wormbesmetting (tot nu toe niet voorgekomen). Tegen vlooien en teken geef ik één of twee keer per jaar een Bravectopil (volgens mij iets van 37,50 per pil; bij wat kleinere honden is het goedkoper, omdat het naar gewicht gaat).
Ik voer mijn hond kvv en af en toe barf van voornamelijk Herby. Ze doet het hier super op. Ik voer haar 500 gram per dag en ben ongeveer 40 euro per maand kwijt. Op brokken doet ze het minder goed; van het ene merk krijgt ze slappe ontlasting, van het andere gaat ze achterlijk veel drinken en van het derde merk krijgt ze jeuk. Andere honden gedijen echter prima op brokken. Als je voor brokken kiest, zou ik gaan voor een brok met een hoog vleespercentage. Supermarktmerken zou ik sowieso links laten liggen.
Kluiven van buffelhuid, gedroogde luchtpijp, bullepezen, runderkophuid e.d. Verder ongeveer twee keer per week een eitje, bevroren karnemelk in de Kong en wat groente of fruit.
Ik laat mijn hond gewoonlijk vier keer per dag uit, waarvan één losloopwandeling van een uur. Ook zwemt ze heel geregeld en laat ik haar dagelijks balletjes apporteren.
Trainen (stukje jachttraining, kunstjes, agility) vindt ze helemaal geweldig. Daar reserveer ik dus ook tijd voor.
De ene hond is echter de andere niet. Waar de één genoeg heeft aan drie bescheiden wandelingetjes per dag, vliegt een ander bij diezelfde beweging van verveling en opgekropte energie tegen de muren op. Informeer in het asiel dus naar het activiteitenniveau van de hond die je aanspreekt, zodat je zeker weet dat je de hond op dat gebied genoeg te bieden hebt.
Alle info is welkom!
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Ontwormen doe ik ong 3x per jaar. Haal ik bij dierenarts. Meestal milbemax tabletjes.veerrrrr schreef:Op verschillende sites staat verschillende informatie over de kosten van een hond en verdere kosten. Wij willen een hond uit het asiel aanschaffen (het zal een middelgrote hond worden) en ik heb een aantal vragen:
Ontvlooien en ont-teken vaker, maar dat heeft vooral te maken met de hoeveelheid teken waar ik woon.
Zonder behandeling zéker 5a6 teken per dag.
Ik geef pipettjes, en dat gaat meestal een beetje hoe het uitkomt.
Soms koop ik ze bij de dierenarts, soms in de dierenwinkel. Merk wisselt dan ook.
Momenteel blijkt de frontline combo het bij mij (Habibi) goed te doen voor een redelijke prijs. (gek genoeg, want ik hoor/lees veel verhalen van mensen die zeggen dat het niet werkt)
Ik lees wel bij merken die ik niet ken altijd eerst de bijsluiter of ik zoek eea op internet op.
Heeft te maken met de rassen die in mijn hond zitten.
Bij die typen honden is een genetisch probleem bekend dat er voor kan zorgen dat sommuge geneesmiddelen zéér ernstige bijwerkingen geven. (geldt ook voor ontworming, ivermectine als werkzame stof zal ik nooit geven)
Het is overigens niet bekend of mijn hond dat genetische probleem heeft, maar ik loop het risico maar gewoon niet.
Kosten hangen enorm van merk voer en formaat/activiteit hond af.
Welk voer goed is, zijn de meningen nogal over verdeeld.
Hier op het forum zijn er soms behoorlijk felle discussies over. En dan met name over brokken versus kvv (kompleet vers vlees) versus barf (volledig zelf samenstellen op basis van vlees)
Ook de discussie over hoe erg granen in voer zijn woedt soms hevig.
Persoonlijk ben ik vrij pragmatisch op dat vlak. Ik voer vrijwel altijd brok (enkele keer kvv).
Omdat het makkelijk is, en vooral simpelweg omdat mijn hond het er prima op doet.
En dat er prima op doen is voor mij het belangrijkste, datmaakt of voer geschikt is of niet, in mijn ogen.
Ik heb jaten geleden gekozen voor een middenklasse brok qua prijs. Waarvan toen werd gezegd dat de prijs/kwaliteit verhouding goed was.
En voorlopig kan ik dat 6 jaar later nog steeds beamen...
(Prins)
Er zijn een aantal merken die door heel veel mensen afgeraden worden. Zelf heb ik die nooit gevoerd, dus kan geen eigen ervaring delen. Maar van Frolic, Pedigree en Bonzo wordt wel gezegd dat ze niet zo goed zijn.
Als tussendoortje kies ik eigenlijk vrijwel altijd voor simpel gedroogd spul. Van dat restspul dat normaliter door mensen niet gegeten wordt, en gedroogd als hondensnack verkocht wordt.
Luchtpijp, runderkophuid, bullepees, pensstaafjes.
Zit geen zooi in, hond vindt het lekker en ze houdt haar tanden er ook nog mooi mee door het kluiven.
Ik voer 2 maal daags. Sochtends bij opstaan klein beetje, savonds bij het naar bed gaan grotere portie.
Kluifjes andere dingen etc. wisselt enorm. Soms een aantal dagen dagelijks, soms maar zo dagen niet.
Ik heb ook nog kleine beloningssnoepjes. Meestal ook vrij basic spul, op basis van vlees of vis.
Die heb ik regelmatig bij me op bv wandeling. Niet altijd.
Dat zijn echt kleine prul-dingetjes, nog geen halve kubieke cm.
Edit toevoeging :
Habibi eet in totaal iets minder dan 100gram brok per dag. Ze is ook niet zo heel groot. (net onder de 10 kilo)
Ik ben aan voer ongeveer 12 euro per maand kwijt geloof ik.
Exclusief snacks etc, gewoon puur de basis.
Ik laat iig 3 x per dag uit.4. Hoe vaak laten jullie je hond uit per dag en op welke tijden? Dit verschilt natuurlijk per hond, grootte en hoeveel beweging de hond nodig heeft. Maar ik ben benieuwd naar wat aan te raden is qua Hoe vaak en om welke tijden.
Alle info is welkom!
Tijden wisselen nogal, maar op werkdagen voor ik weg ga, als ik terugkom en savonds voor ik naar bed ga.
Dit zijn dan puur de uitlaatmomenten, daarnaast train ik met haar, gaat ze vaak mee op pad. Speel ik ook in huis met haar etc.
Met alleen 3 keer per dag uitlaten ben ik er dus nog niet.
En nu ben ik heel benieuwd wat je zoekt in een hond, hoe hij/zij in je leven past, wat je ermee wilt gaan doen etc.
Laatst gewijzigd door Habibi op 05 aug 2016 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.

-
Manuma
- Zeer actief
1. Ik ga alleen naar de dierenarts als er iets aan de hand is of voor de entingen. Ontwormen doe ik maar eens per jaar tenzij ik iets zie aan hen waardoor ik denk dat ze er last van hebben. Ik ontworm maar eens per jaar preventief. Voor vlooien en teken geef ik elk jaar een Bravecto pil. Het is nu, na veel twijfelen, de tweede keer dat ik de pil heb gegeven en ze hebben geen last meer van die enge beesten. Mijn opvanghond draagt trouwens een Seresto band, dat werkt ook langdurig. Ik vind pipetten niet fijn omdat mijn ene hond veel zwemt en omdat het vrij kort werkt. Dit jaar doe ik het voor het eerst preventief trouwens, hiervoor heb ik alleen maar wat gegeven als ze heel erg onder de teken of onder de vlooien zaten.
Zo'n Bravecto pil werkt officieel 3 maanden (bij mijn honden veel langer) en kostte me voor een middelgrote hond iets van 28 euro en voor mijn grote hond van 33 kg 36 euro. De Seresto band kostte 29,95. Ik heb geen idee wat ik gemiddeld uitgeef aan de dierenarts per jaar, het is niet veel gelukkig.
2. Dat is inderdaad verschillend per hond. Ik voer mijn hond van 33 kg 800 tot 1000 gram en mijn hond van 20 kg 300 gram vers vlees per dag. Ik wissel de merken en vleessoorten af, soms koop ik het bij de slager met bot en al, soms haal ik Smuldier uit de supermarkt en andere keren haal ik luxere merken bij de dierenwinkel. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat ik eraan kwijt ben
De opvanghond eet brok en eet Prins Standard Fit. Ik betaal 47,95 voor 20 kg en daar doen we 6 weken mee. Op het moment eet hij Acana en dat heb ik heel goedkoop kunnen aanschaffen.
3. Ik geef naast het voer graag gedroogd slachtafval als kippennekken, kippenpoten en varkensoren. Bullenpees vinden ze hier vreselijk lekker en is vrij prijzig dus dat krijgen ze zo'n 4/5 keer per jaar. Er liggen bij ons altijd rawhide kauwbotten en als trainingssnack geef ik ze stukjes rodiworst, kaas of Smac. Ik verwen ze graag
dus er staat bij ons een groot krat vol snackvariatie. Van droge koekjes (die ze gek genoeg heel lekker vinden) tot sappige eendenfilets.
4. Wij doen niets met vaste tijden
Maar ze gaan hier 4 tot 5 keer per dag uit op een normale werkdag. In het weekend minder maar dan gaan ze vaak wel weer langer mee. Een lange wandeling is voor ons 1,5 a 2 uur en we ondernemen vaak dingen. Dus even naar een terras of de dierenwinkel, we maken uitstapjes en daar worden ze ook moe van. Op een werkdag gaan ze 2 keer met mijn vriend mee uit en 1 keer 's ochtends vroeg met mij, 's avonds gaan ze mee voor hun lange wandeling of actie en voordat we gaan slapen laten we ze weer even plassen.
Zo'n Bravecto pil werkt officieel 3 maanden (bij mijn honden veel langer) en kostte me voor een middelgrote hond iets van 28 euro en voor mijn grote hond van 33 kg 36 euro. De Seresto band kostte 29,95. Ik heb geen idee wat ik gemiddeld uitgeef aan de dierenarts per jaar, het is niet veel gelukkig.
2. Dat is inderdaad verschillend per hond. Ik voer mijn hond van 33 kg 800 tot 1000 gram en mijn hond van 20 kg 300 gram vers vlees per dag. Ik wissel de merken en vleessoorten af, soms koop ik het bij de slager met bot en al, soms haal ik Smuldier uit de supermarkt en andere keren haal ik luxere merken bij de dierenwinkel. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat ik eraan kwijt ben
3. Ik geef naast het voer graag gedroogd slachtafval als kippennekken, kippenpoten en varkensoren. Bullenpees vinden ze hier vreselijk lekker en is vrij prijzig dus dat krijgen ze zo'n 4/5 keer per jaar. Er liggen bij ons altijd rawhide kauwbotten en als trainingssnack geef ik ze stukjes rodiworst, kaas of Smac. Ik verwen ze graag
4. Wij doen niets met vaste tijden
-
veerrrrr
- Actief
Zeker! Ik ben er volop mee bezig. Informatie inwinnen en zoveel mogelijk te weten komen. Ook in mijn omgeving rondvragenSas schreef:heb je je al een beetje voorbereid/ingelezen op het hebben van een hond?
- Lieske_1977
- Zeer actief
Naar wat voor soort hond (afgezien van middelgroot) gaat je voorkeur uit, Veerrrr?
-
veerrrrr
- Actief
Het soort maakt niet uit. Het gaat om het innerlijk. Een lief karakter, het liefst een rustig karakter, mag ook zeker enthousiast en speels zijn. Niet te groot formaat. Wij hebben een redelijk grote, afgesloten tuin waar hij of zij lekker in rond kan rennen. Moet met katten om kunnen gaan.Lieske_1977 schreef:Naar wat voor soort hond (afgezien van middelgroot) gaat je voorkeur uit, Veerrrr?
- Lieske_1977
- Zeer actief
Dat bedoelde ik met soortveerrrrr schreef:Het soort maakt niet uit. Het gaat om het innerlijk. Een lief karakter, het liefst een rustig karakter, mag ook zeker enthousiast en speels zijn. Niet te groot formaat. Wij hebben een redelijk grote, afgesloten tuin waar hij of zij lekker in rond kan rennen. Moet met katten om kunnen gaan.Lieske_1977 schreef:Naar wat voor soort hond (afgezien van middelgroot) gaat je voorkeur uit, Veerrrr?
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Sociaal makkelijk en open naar mensen? Of liever waaks?
Sociaal naar andere honden, of mag daar moeite mee hebben?
Moet los kunnen lopen, of mag jachtpassie hebben?
Veel vachtonderhoud oké, of liever weinig?
Baasgericht, of liever op zichzelf?
Hond die veel aandacht en uitdaging nodig heeft, of ook tevreden is met om je heen scharrelen in huis met af en toe wat extra's?
Moet het een pup zijn, jongvolwassen, volwassen, senior, of maakt dat niet uit?
Moet de hond relatief makkelijk met kinderen om kunnen gaan, of is dat minder van belang? Etcetera etcetera.
Als we wat meer weten, kunnen we wat gerichter meekijken.
Lief karakter innerlijk is niet voor iedereen hetzelfde namelijk...
En er wordt hier graag meegedacht
Sociaal naar andere honden, of mag daar moeite mee hebben?
Moet los kunnen lopen, of mag jachtpassie hebben?
Veel vachtonderhoud oké, of liever weinig?
Baasgericht, of liever op zichzelf?
Hond die veel aandacht en uitdaging nodig heeft, of ook tevreden is met om je heen scharrelen in huis met af en toe wat extra's?
Moet het een pup zijn, jongvolwassen, volwassen, senior, of maakt dat niet uit?
Moet de hond relatief makkelijk met kinderen om kunnen gaan, of is dat minder van belang? Etcetera etcetera.
Als we wat meer weten, kunnen we wat gerichter meekijken.
Lief karakter innerlijk is niet voor iedereen hetzelfde namelijk...
En er wordt hier graag meegedacht

- Lieske_1977
- Zeer actief
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Niet om vervelend te doen hoor voordat je dat denkt maar dit zag ik toevalligCinnepin schreef:Ontvlooien doe ik met pipetjes van Advantix, iedere maand 1 pipetje per hond. ( 2 honden ). Die kan je kopen op gewicht.
Verder ben ik een 'poepkijker'. Als ik iets zie wat ik niet vertrouw, breng ik wat ontlasting naar de da om na te laten kijken. Dat heb ik een aantal keer gedaan en nooit is er iets gevonden. Zo had ik voor pupje Frodo bij de 2e enting wormpillen meegekregen die ik een paar dagen voor de 3e enting moest geven. Helemaal vergeten zag ik 2 maanden later

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik ontworm alleen als ik denk dat ze wormen hebben.
Dat is de laatste jaren niet voorgekomen iig.
Verder eten ze kvv (vers vlees gemalen) en hele stukken in t weekend. Ik ben in de maand ook zo'n €60 per hond kwijt aan eten.
Tussendoortjes zijn gedroogde snacks zoals gedroogde konijnenoren, pensstaafjes, kippenpootjes etc.
Dit jaar hebben ze voor t eerst de hele zomer een serestoband om voor de teken. Vlooien hebben we niet maar ook daar werkt de seresto event voor
Enten eens per 3 jr grote coctail en rabies en jaarlijks de weil. Maar ik ga vanaf volgend jaar titeren
Dat is de laatste jaren niet voorgekomen iig.
Verder eten ze kvv (vers vlees gemalen) en hele stukken in t weekend. Ik ben in de maand ook zo'n €60 per hond kwijt aan eten.
Tussendoortjes zijn gedroogde snacks zoals gedroogde konijnenoren, pensstaafjes, kippenpootjes etc.
Dit jaar hebben ze voor t eerst de hele zomer een serestoband om voor de teken. Vlooien hebben we niet maar ook daar werkt de seresto event voor
Enten eens per 3 jr grote coctail en rabies en jaarlijks de weil. Maar ik ga vanaf volgend jaar titeren

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
veerrrrr
- Actief
Dankje Habibi! 
We zoeken een hond die open is naar mensen, liefst ook kinderen, en niet waaks is. Af en toe blaffen is natuurlijk geen probleem, maar niet bij ieder geluidje. Wij hebben verder geen hond, dus hij of zij mag moeite hebben met andere honden. Hier kunnen we dan zelf aan werken. Aangezien we een dichte tuin hebben hoeft de hond niet perse los te kunnen lopen. Met uitlaten is een riem sowieso fijn.
Het vachtonderhoud maakt voor ons niet veel uit, heeft de hond en vacht die goed en vaak onderhouden moet worden, dan doen wij dit.
Het zou leuk zijn als de hond baasgericht is en commando's goed opvolgt. Wij zouden het leuk vinden als de hond aandacht nodig heeft en hebben hier ook tijd voor. Mocht hij of zij minder aandacht nodig hebben, dan is dat ook prima.
Wij zijn niet op zoek naar een pup, de hond moet de basis wel geleerd hebben, jongvolwassen, volwassen of senior is allemaal prima!
Wel is het fijn als de hond met kleinere kinderen om kan gaan. Hier in huis hebben we geen (kleine) kinderen, maar in de omgeving en in de familie wel veel.
We zoeken een hond die open is naar mensen, liefst ook kinderen, en niet waaks is. Af en toe blaffen is natuurlijk geen probleem, maar niet bij ieder geluidje. Wij hebben verder geen hond, dus hij of zij mag moeite hebben met andere honden. Hier kunnen we dan zelf aan werken. Aangezien we een dichte tuin hebben hoeft de hond niet perse los te kunnen lopen. Met uitlaten is een riem sowieso fijn.
Het vachtonderhoud maakt voor ons niet veel uit, heeft de hond en vacht die goed en vaak onderhouden moet worden, dan doen wij dit.
Het zou leuk zijn als de hond baasgericht is en commando's goed opvolgt. Wij zouden het leuk vinden als de hond aandacht nodig heeft en hebben hier ook tijd voor. Mocht hij of zij minder aandacht nodig hebben, dan is dat ook prima.
Wij zijn niet op zoek naar een pup, de hond moet de basis wel geleerd hebben, jongvolwassen, volwassen of senior is allemaal prima!
Wel is het fijn als de hond met kleinere kinderen om kan gaan. Hier in huis hebben we geen (kleine) kinderen, maar in de omgeving en in de familie wel veel.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Het vetgedrukte is ook belangrijk op straatveerrrrr schreef:Dankje Habibi!
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
dus je zoekt eigenlijk echt een gezelschapshond? niet specifiek om mee te sporten ofzo? hou daar dan rekening mee in je zoektocht.veerrrrr schreef:Dankje Habibi!
We zoeken een hond die open is naar mensen, liefst ook kinderen, en niet waaks is. Af en toe blaffen is natuurlijk geen probleem, maar niet bij ieder geluidje. Wij hebben verder geen hond, dus hij of zij mag moeite hebben met andere honden. Hier kunnen we dan zelf aan werken.
neem aan dat de hond 'gewoon'word uitgelaten? dan zou ik niet gaan voor een asielhond waarvan al bekend is dat deze niet met andere honden kan. Dat werk je er nl niet zo maar even uit.
Aangezien we een dichte tuin hebben hoeft de hond niet perse los te kunnen lopen. Met uitlaten is een riem sowieso fijn.

- Cinnepin
- Zeer actief
Jawel ook dat doe ikalm@ schreef:Niet om vervelend te doen hoor voordat je dat denkt maar dit zag ik toevalligCinnepin schreef:Ontvlooien doe ik met pipetjes van Advantix, iedere maand 1 pipetje per hond. ( 2 honden ). Die kan je kopen op gewicht.
controleer jij je honden nooit? Ik ga hier bijna elke dag even met een vlooienkammetje langs de honden en pas als ik sporen van vlooien zie (is nog nooit gebeurd trouwens) óf als ze meer teken hebben dan dat ik acceptabel vind (2 per jaar) geef ik een pipetje. Als ik 2 pipetten per jaar geef is het veel en voldoende om ze ongedierte vrij te houden.
Verder ben ik een 'poepkijker'. Als ik iets zie wat ik niet vertrouw, breng ik wat ontlasting naar de da om na te laten kijken. Dat heb ik een aantal keer gedaan en nooit is er iets gevonden. Zo had ik voor pupje Frodo bij de 2e enting wormpillen meegekregen die ik een paar dagen voor de 3e enting moest geven. Helemaal vergeten zag ik 2 maanden latersnel wat ontlasting gebracht en dat was keurig schoon. Het is wél allemaal gif wat je geeft en persoonlijk ben ik daar er zuinig mee
Mijn honden komen in hoog gras, bos, parken, water..en 1 vlo op je hond betekent er 100 in huis

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
De mijne ook maar nooit een vlo gezien. Heb je toevallig katten?Cinnepin schreef:Jawel ook dat doe ikalm@ schreef:Niet om vervelend te doen hoor voordat je dat denkt maar dit zag ik toevalligCinnepin schreef:Ontvlooien doe ik met pipetjes van Advantix, iedere maand 1 pipetje per hond. ( 2 honden ). Die kan je kopen op gewicht.
controleer jij je honden nooit? Ik ga hier bijna elke dag even met een vlooienkammetje langs de honden en pas als ik sporen van vlooien zie (is nog nooit gebeurd trouwens) óf als ze meer teken hebben dan dat ik acceptabel vind (2 per jaar) geef ik een pipetje. Als ik 2 pipetten per jaar geef is het veel en voldoende om ze ongedierte vrij te houden.
Verder ben ik een 'poepkijker'. Als ik iets zie wat ik niet vertrouw, breng ik wat ontlasting naar de da om na te laten kijken. Dat heb ik een aantal keer gedaan en nooit is er iets gevonden. Zo had ik voor pupje Frodo bij de 2e enting wormpillen meegekregen die ik een paar dagen voor de 3e enting moest geven. Helemaal vergeten zag ik 2 maanden latersnel wat ontlasting gebracht en dat was keurig schoon. Het is wél allemaal gif wat je geeft en persoonlijk ben ik daar er zuinig mee
Mijn honden komen in hoog gras, bos, parken, water..en 1 vlo op je hond betekent er 100 in huisIk ben ze liever voor

- Cinnepin
- Zeer actief
@ Alma nee, maar ivb werk kom ik wel met veel katten en andere dieren in contact..sommige zitten helaas stamp onder de vlooien...

-
veerrrrr
- Actief
Ik ben inderdaad op zoek naar een gezelschapshond, geen om voor sporten te gebruiken.
Wat jullie zeggen is inderdaad wel zo, je komt genoeg andere honden tegen op straat. Ik wil ook geregeld naar het bos en parken gaan, dus daar zit wat in!
Wat jullie zeggen is inderdaad wel zo, je komt genoeg andere honden tegen op straat. Ik wil ook geregeld naar het bos en parken gaan, dus daar zit wat in!