Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondenpoep opruimen vanuit de rolstoel
Moderator: moderatorteam
-
Lemuria
Re: Hondenpoep opruimen vanuit de rolstoel
Niemand? Ok, dan doe ik het wel:

- dagmar88
- Zeer actief
Marjoleine schreef:Ja, dat weet ik. Ik heb het ook eens een tijdje gedaan, een bijzondere ervaring.dagmar88 schreef:Alternatieve transportatie heeft helaas nogal een raar effect op de omgeving
Maar als ik iemand schier in de vijver zie donderen vanwege zo'n keutel zou ik niet weten waarom ik niet even kan helpen.
Ik vraag ook of iemand iets van de onderste plank achteraan kan pakken omdat ik dat niet kan.
Iets pakken is iets anders dan een drol pakken. Op een uitzondering na vindt niemand er wat van wanneer je het als zichtbare handicappo niet opruimt.
Vanaf het moment dat het gevraagd wordt, is het een morele verplichting.
Heel erg geen zin in.
- dagmar88
- Zeer actief
Het is inderdaad nooit voor iedereen goed.
-
Marvel
- geregistreerd lid
Het is niet echt makkelijk om uit de elektrische rolstoel te stappen ook heb ik moeite met bukken en kan ik niet hurken.Apple schreef:Stap je niet uit de rolstoel omdat je het idee hebt dat mensen dat niet begrijpen? (zo lees ik je beginpost) als dat zo is zou ik me daar in ieder geval niet druk om maken. Niemand weet waarom je er in zit dus boeiend wat ze wel of niet denken als je er wel uit stapt toch.
En dan zou ik mij vanuit (half)zittende positie moeten optrekken aan mijn rolstoel en er dan weer in klimmen.
Mocht pup echt midden op de stoep poepen en mijn man of kinderen zijn er niet bij dan neem ik de moeite om het op te ruimen, want ik wil natuurlijk niemand echt tot last zijn.
Een paar jaar geleden stapte ik bij de Kruidvat uit mijn rolstoel en leunde op de toonbank om te pinnen, iemand werd toen heel erg boos, bijna tot agressief toe, begon te schreeuwen dat ik een aansteller was en er wel even voor wilde zorgen dat ik nooit meer uit die stoel kon komen.en vaak snappen mensen niet dat ik nog wel 'iets' kan, en kan het leiden tot agressie als ik uit mijn rolstoel klim
Gelukkig greep er iemand in die wist dat niet iedereen die spastisch is 'kwijlend' in een rolstoel zit, en dat er meer aandoeningen zijn waarvoor een elektrische rolstoel noodzaak is (ik ben spastisch en heb EDS-3)
Was echt doodeng, zo iemand wil je niet tegenkomen op straat als er verder niemand bij is.
Het boeit mij vrij weinig wat mensen denken (al is 'denken' bij sommige mensen een groot woord) en ik maak mij daar niet druk om.
-
Marvel
- geregistreerd lid
Contact opgenomen met de gemeente, die wisten helaas van niets.blacky schreef:Ik zou ook kijken voor een ontheffing die hoef je dan niet altijd te gebruiken maar op de dagen dat het lichamelijk wat minder gaat heb je dat wel achter de hand.
Het leek wel of deze medewerker het een vreemde vraag vond, hij zou het wel uitzoeken voor mij.
En dat terwijl ik toch vaak genoeg mensen zie met een scootmobiel die hun hond(en) overal laten poepen zonder dat ze ook maar iets van een zakje o.i.d. mee hebben (soms zijn het van die aso's die doen ze alsof hun neus bloed als hun hond midden op een (speel)veldje zit te schijten)
Ik ging er eigenlijk vanuit dat mensen met een functiebeperking ontheffing of vrijstelling hadden gekregen vanuit de gemeente, maar blijkbaar hebben ze daar hier nog nooit van gehoord.
Ben ik dan zo 'braaf' dat ik netjes om advies vraag?
Het gaat mij er nu dus eigenlijk vooral om dat wanneer ik een hele slechte dag heb en mijn arm niet kan draaien (komt gelukkig niet heel vaak voor) en pup besluit te poepen als ik alleen met haar uit ben, op een plek waar ik met de grijper er nét niet bij kan, ik echt even geen andere keus heb dan het te laten liggen (zal natuurlijk er wel voor zorgen dat pup leert niet op de stoep en speelveldjes te poepen)
Dan zou je het natuurlijk net zien, nooit zie je zo'n BOA, maar dan wel.
En hopelijk tref ik dat iemand die het begrijpt en zegt "Overmacht, ik die dat je de grijper mee hebt, super! Jammer dat het vandaag niet lukt" en het daarbij laat. Maar met een beetje pech is het er er eentje die het schrijven van een bon wel erg bevredigend vindt.
Die heb ik besteld, zowel die van 85 cm als die van 40 cm + 2 pakken met zakjes.Kaiou schreef:Zoiets misschien?
http://www.tuinadvies.be/tuinwinkel/product/2772
Geen idee hoe ik die mee ga nemen, dat zie ik dan wel, bij de volgende rolstoelen zal ik aangeven dat er een extra klemmetje o.i.d. op moeten.
Ik zal ze voorlopig maar even tussen mijn knieën klemmen. (daarom heb ik de scooper in 2 maten besteld, in de kleine rolstoel zou die grote stok echt in de weg zitten, en in de elektrische rolstoel is een lange stok wel erg handig zodat ik niet half uit mijn stoel kieper)
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Aantal honden: 1
ik weet ook niet of een officiële ontheffing nodig is. Knappe lul agent die je een boete geeft bij heterdaad, die ziet zelf toch ook wel dat het niet anders kan?

-
Marvel
- geregistreerd lid
Mijn man zei al 'Dan geef je die man de pooper scooper en vindt je het zoooo vriendelijk dat hij je even wil helpen'Sas schreef:ik weet ook niet of een officiële ontheffing nodig is. Knappe lul agent die je een boete geeft bij heterdaad, die ziet zelf toch ook wel dat het niet anders kan?
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
- Aantal honden: 1
En hoe gaat het allemaal? Ben benieuwd hoe jullie corgi pup het doet en er uit ziet. 
_Esmee
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Als je wat grotere zakjes zoekt, ik gebruikte altijd luierzakjes van de action. Die zijn net wat groter en steviger dan gewone zakjes en hebben ook handvaten. Ze hebben daar ook bruine, stevige hondenpoepzakjes maar qua prijs zijn de luierzakjss voordeliger.
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Van een oude stofzuiger een strontzuiger maken met een slurf en die achterop je rolstoel monteren. Zuig/ruim je gelijk de drollen van anderen op en stuur je de rekening naar de gemeente en verdien je ook nog wat.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ja, zoiets heb ik ook al eens bij de hakken gehad. Heel gezellig was dat.Marvel schreef: Een paar jaar geleden stapte ik bij de Kruidvat uit mijn rolstoel en leunde op de toonbank om te pinnen, iemand werd toen heel erg boos, bijna tot agressief toe, begon te schreeuwen dat ik een aansteller was en er wel even voor wilde zorgen dat ik nooit meer uit die stoel kon komen.
Ontopic heb ik mijn hond geleerd om diep in de bosjes te poepen.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Miranda
- Erelid
En geheel terzijde, wat ís dat toch, EDS-ers en honden? Het ritselt hier verdomme van de EDS-ers
Jij bent zo uit mijn hoofd nummer vier al.
And few will ever climb
- dagmar88
- Zeer actief
Miranda schreef:En geheel terzijde, wat ís dat toch, EDS-ers en honden? Het ritselt hier verdomme van de EDS-ers![]()
- Miranda
- Erelid
Ja, da's waardagmar88 schreef:Miranda schreef:En geheel terzijde, wat ís dat toch, EDS-ers en honden? Het ritselt hier verdomme van de EDS-ers![]()
Eer je je konijn aan een tuigje binnengehengelt hebt ben je drie schouderluxaties en wat verschoven ribben verder en ondertussen heeft de rottweiler van op de hoek Flappie al achter de kiezen.
And few will ever climb
- Coraline
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Nog 1 hier, maar geen hond.Miranda schreef:En geheel terzijde, wat ís dat toch, EDS-ers en honden? Het ritselt hier verdomme van de EDS-ers![]()
- Miranda
- Erelid
Hop. Nummer 5. SuperzeldzaamCoraline schreef:Nog 1 hier, maar geen hond.Miranda schreef:En geheel terzijde, wat ís dat toch, EDS-ers en honden? Het ritselt hier verdomme van de EDS-ers![]()
And few will ever climb
- Lieske_1977
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 2
Met een kleine 5000 gebruikers klopt dat aantal aardig, maar dan mogen er nu geen EDS'ers meer opstaan hier 
- Coraline
- Zeer actief
Het geen hond hebbenMiranda schreef:Hop. Nummer 5. SuperzeldzaamCoraline schreef:Nog 1 hier, maar geen hond.Miranda schreef:En geheel terzijde, wat ís dat toch, EDS-ers en honden? Het ritselt hier verdomme van de EDS-ers![]()
Maar klopt, verbaast mij ook.
- dagmar88
- Zeer actief
Miranda schreef: Hop. Nummer 5. Superzeldzaam
- Miranda
- Erelid
Ja, dat is tamelijk uitzonderlijk op een hondenforumCoraline schreef:Het geen hond hebben![]()
And few will ever climb
- Miranda
- Erelid
Nog even en we nemen hier de macht overdagmar88 schreef:Miranda schreef: Hop. Nummer 5. SuperzeldzaamHeb het aangetrokken.
And few will ever climb
- Coraline
- Zeer actief
Ik hou van uitzonderlijk zijnMiranda schreef:Ja, dat is tamelijk uitzonderlijk op een hondenforumCoraline schreef:Het geen hond hebben![]()
- dagmar88
- Zeer actief
Miranda schreef:Nog even en we nemen hier de macht overdagmar88 schreef:Miranda schreef: Hop. Nummer 5. SuperzeldzaamHeb het aangetrokken.
- Coraline
- Zeer actief
Dat ziet er zo soepel uit, begint al met high five geven. Om maar niet te spreken over het hamertje bedienen van de voorzitter. Och arme, en die zal die veel nodig hebben.Miranda schreef:Nog even en we nemen hier de macht overdagmar88 schreef:Miranda schreef: Hop. Nummer 5. SuperzeldzaamHeb het aangetrokken.
- Miranda
- Erelid

And few will ever climb
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Wat bizar eigenlijk zeg, ik had er nog nooit van gehoord voor dit forum. En dan toch al 5 mensen?
Ben benieuwd of de gemeente nog wat laat horen, trouwens.
Ben benieuwd of de gemeente nog wat laat horen, trouwens.
- Coraline
- Zeer actief
dubbel
Laatst gewijzigd door Coraline op 26 sep 2016 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- dagmar88
- Zeer actief
Stepper schreef: (Geen EDS, wat volgens mij wel meevalt die zeldzaamheid, in mijn groep chronisch zieke vriendjes zijn er ook nogal wat hypermobiel en eds).
EDS is niet minder zeldzaam door hypermobiele vriendjes.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Er is een groot verschil tussen hypermobiel en hms en dan ook weer eds heb ik me laten vertellen. Je kan wel hypermobiel zijn zonder het syndroom te hebben en je kan hms hebben, zonder dat andere delen meedoen. Hypermobiliteit is niet zeldzaam, denk ik, hms iets meer en eds volgens de bronnen wel.
- Miranda
- Erelid
Klopt inderdaad. Al denk ik persoonlijk dat het eerder ondergediagnostiseerd is dan superzeldzaam.TessaThomas schreef:Er is een groot verschil tussen hypermobiel en hms en dan ook weer eds heb ik me laten vertellen. Je kan wel hypermobiel zijn zonder het syndroom te hebben en je kan hms hebben, zonder dat andere delen meedoen. Hypermobiliteit is niet zeldzaam, denk ik, hms iets meer en eds volgens de bronnen wel.
And few will ever climb