Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bedankt allemaal!
Ik heb net de eerste helft van haar buik geschoren, nu moet de tondeuze even afkoelen (wat een vacht ) en hopen dat ze zich zo op de andere zij draait.
Ze is nog wel ziek hoor, ze vond me niet stom.
had ze niet iets met haar tanden? Waarvoor je eerste keer met haar naar de da ging?
Een ontsteking aan de tanden kan hele nare gevolgen hebben voor een hond vooral als er al hart problemen spelen.
Ik hoop dat ze snel ontdekken wat het is en ze ook maar snel nog beter opknapt.
blacky schreef:had ze niet iets met haar tanden? Waarvoor je eerste keer met haar naar de da ging?
Een ontsteking aan de tanden kan hele nare gevolgen hebben voor een hond vooral als er al hart problemen spelen.
Ik hoop dat ze snel ontdekken wat het is en ze ook maar snel nog beter opknapt.
Ja dat klopt, we gingen heen voor een afgebroken kies, ze dachten daarom ook aan een ontstoken hartklep of hartzakje, dat kan door een infectie elders in het lichaam komen. Maar we moesten ons daar niet op blindstaren vond de internist, vandaar de echo's vanmiddag.
Gollums buik zit vol met ontstekingen of met tumoren
Er is bloed afgenomen om te kijken naar aanwijzingen voor tumoren. Als die er zijn laten we haar inslapen.
Als het ontstekingen zijn moet ik nog even goed doorvragen wat daarmee wel of niet kan, ze zag in ieder geval dat de alvleesklier er heel afwijkend uitzag. We hebben tramadol mee voor de pijn en moeten et de metacam stoppen.
Gollum schreef:Gollums buik zit vol met ontstekingen of met tumoren
Er is bloed afgenomen om te kijken naar aanwijzingen voor tumoren. Als die er zijn laten we haar inslapen.
Als het ontstekingen zijn moet ik nog even goed doorvragen wat daarmee wel of niet kan, ze zag in ieder geval dat de alvleesklier er heel afwijkend uitzag. We hebben tramadol mee voor de pijn en moeten et de metacam stoppen.
als de koorts zakt nav de AB zou het er misschien op kunnen wijzen dat het dan toch ontstekingen zijn? Laten we dat dan maar hopen want de andere optie willen we niet aan denken...
Ja mijn vriend zit nu te googelen en als alles ontstoken is inclusief de alvleesklier word je ook niet blij.
Als ik om 18.00 nog niet gebeld ben met de uitslag moet ik zelf bellen.
LongFields schreef:Heftig! Maar is het voor de hand liggend dat het tumoren zijn, in combinatie met haar hoge koorts lijkt me een ontsteking, of meerdere, logischer?
Het kan ook nog allebei zijn, de alvleesklier kan ook ontstoken raken door tumoren.
alvleesklierontsteking is heel naar, maar kan ook best wel in orde komen hoor.. niet te snel wanhopen dus nog. Ik hoop dat het goedkomt, ik duim iig nog steeds
LongFields schreef:Heftig! Maar is het voor de hand liggend dat het tumoren zijn, in combinatie met haar hoge koorts lijkt me een ontsteking, of meerdere, logischer?
weet van Jeanot zijn laatste bloedonderzoek 2 dagen voor zijn overlijden dat ook uitzaaiingen een ontstekingsbeeld in het bloed kunnen geven, koorts lijkt me dan ook te kunnen ontstaan daardoor
Pff, was ik eerst blij te lezen dat de koorts gezakt was, en dan nu dit nieuws. Ik duim dat het geen tumoren zijn maar ontstekingen die ze kunnen behandelen.
Dag lieve Ayla 11-7-2011 ~ 27-3-2013, voor altijd in mijn hart
Ff heel snel bijgelezen.
Misschien heb je hier iets aan?
Was met Belle, hebben op de rand van inslapen gestaan.
Sterkte
Bedankt, ik ga het lezen
sbientje schreef:alvleesklierontsteking is heel naar, maar kan ook best wel in orde komen hoor.. niet te snel wanhopen dus nog. Ik hoop dat het goedkomt, ik duim iig nog steeds
Het nare is dat daar geen behandeling voor is behalve pijnstilling, dwangvoederen en plasmatransfusies. En ze heeft zo'n hekel aan de dierenarts, hoeveel willen we haar aandoen en wat is de prognose? Zelfs met de beste zorg kunnen ze dan nog overlijden (acute pancreatitis).