Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kvv en beloningssnoepjes

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Maandoodle
Actief
Aantal honden: 1

Kvv en beloningssnoepjes

Ongelezen bericht door Maandoodle »

Maan krijgt vanaf dat ik haar heb kvv (9 weken). Hier doet ze het goed op en ze vindt het heerlijk.
Ik train heelveel met haar (binnen en buiten), waardoor ze behoorlijk veel belongssnoepjes binnen krijgt op een dag. Nu poept ze steeds meer en het wordt ook steeds zachter en ik denk dus dat dat door al die snoepjes komt. Ze krijgt van die standaardbeloningssnoepjes, zachte kleine botjes en hartjes in diverse kleuren die zacht zijn en makkelijk erg klein te maken. Zo commercieel als maar kan en staat nogal haaks op het feit dat ik haar kvv geef. Kent iemand misschien beloningssnoepjes die in het verlengde zijn van kvv? Waar ze dus behoorlijk wat binnen kunnen krijgen zonder aan de scheiterij te gaan?

Maan houdt trouwens niet echt van kauwen, dus moet lekker zacht en hap slik weg kunnen zijn, zodat het belonen ook snel kan en we hop weer verder kunnen. Maar moet het ook gewoon mee kunnen nemen in een heuptasje zonder dat het een kledderboel wordt.

Ik weet het het zijn nogal wat eisen, sorry, maar ik dacht wellicht heeft iemand anders het wiel al uitgevonden.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Kvv en beloningssnoepjes

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Gedroogde pensstaafjes en long in kleine stukjes knippen? Elco doet er bijna alles voor
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Gedroogde long
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Boxby heeft mooie snacks vind ik. Ik heb voor Zahra van die eend met iets stripjes (die smalle) in kleine stukjes geknipt. Dus nu hebben we heeeeel veel beloningssnoepjes. Ze geeft alleen voorkeur aan goedkope rommel. Ze is niet zo makkelijk met snoepjes.
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix

Ongelezen bericht door Evertje »

Ik heb hier allemaal gedroogd vlees. Bijvoorbeeld gedroogd runderhart, dat zijn hele kleine stukjes. Ik koop het groot in, maar bijvoorbeeld farmfood biedt het ook in kleinere porties aan. Ik haal het meeste bij via-natura.nl, kan je eens kijken om een idee te krijgen wat er al zoal te krijgen is. Er zijn wel meer zaken die natuurlijke trainers verkopen.
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Dat gedroogde spul vinden ze heerlijk, maar ik vind het zelf wel vrij duur. Zelf maken vind ik te bewerkelijk. Ik ben gewoon niet zo handig in dat soort dingen. Ik geef dus dingen als Rodiworst, runder kookworst uit de supermarkt, of gewoon rauwe frikandel.
Laatst gewijzigd door Shiloh86 op 03 aug 2016 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

ZooLekker heeft gedroogd vlees van prima kwaliteit. Kun je zo in stukjes knippen. Is in 15 diersoorten dus ook voor honden met een allergie is er wel wat te vinden.
Groetjes,
Wendy
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

De action heeft spul dat grotendeels uit gedroogd vlees bestaat. Gedroogde kipfilet en twisters van pinky.
Dat is zacht genoeg om 's avonds voor de tv in mini snippertjes te knippen.
De honden die veel voertjes krijgen onderweg, krijgen hun eigen brok er nog door.
Misschien een goede brok er bij kopen? Droogmachine is ook handig, daar kun je bolletjes kvv in drogen.
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

Ik koop bij onze plaatselijke dierenwinkel gedroogde eend, gedroogd paard, lam en nog een paar smaken. Dat zijn vierkante blokjes en daar mep ik een keer op met de koekenpan en ze zijn dan ideaal wat betreft formaat.

ik heb ook een keer een zakje grainfree eendensnacks gekocht maar daar zat tot mijn grote verbazing glucose stroop in.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik gebruik voor Elco brokjes (momenteel die van de Lidl) en glutenvrije trainertjes. Alleen is dat door zijn formaat niet helemaal hap-slik-weg. Als ik het gedroogde spul klein genoeg knip, gaat dat wel hap-slik-weg
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

En ik zou even uitsluiten dat het echt aan de snoepjes ligt. Pups kunnen ook vrij gevoelig zijn voor infecties van bijvoorbeeld wormen of Giardia. Kan geen kwaad dat uit te sluiten.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

bij mij krijgen ze kattenbrokjes als beloning, van Hills. Ik graai gewoon een hand mee uit de voorraadbus van de kat. Daar doen ze het allebei prima op en ze krijgen best veel. En het is zo weg. Alleen als ik echt zwaarder geschut nodig heb :D dan neem ik kaasjes mee, of knakworstjes. Maar bij teveel gaan ze daar ook van aan de schijt hier
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ik haal t bij snacks4dogs vind t niet duur overigens. Moet je zien hoeveel je uit een stukje long haalt
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Maandoodle
Actief

Is gedroogd vlees een beetje zacht en hap slik weg? Want zodra Maan moet kauwen dan neemt ze daar echt de tijd voor en vaak zitten we in een soort flow, waardoor het belangrijk is dat ze het gelijk weg kan slikken.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Hier vinden ze runderhart long en pens ook erg lekker. Ik bestel het bij Dogbites en dan knip ik er zelf kleine stukjes van.

De snacks van Boxby zijn ook 'natuurlijk' en vinden hier gretig aftrek. Die gedroogde kipreepjes van de Action die Dagmar noemde zijn ook makkelijk en goedkoop.

Verder krijgen ze hier ook minder 'verantwoorde' snacks, maar ze krijgen er weinig van en totaal een handje per week op een gewicht van 29-37kg is te verwaarlozen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Maandoodle schreef:Is gedroogd vlees een beetje zacht en hap slik weg? Want zodra Maan moet kauwen dan neemt ze daar echt de tijd voor en vaak zitten we in een soort flow, waardoor het belangrijk is dat ze het gelijk weg kan slikken.
Long is zacht. Ik had t voor Xena die jon pensstaafjes slecht wegkrijgen op dr oude dag en long was zo weg
Afbeelding
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

Maandoodle schreef:Is gedroogd vlees een beetje zacht en hap slik weg? Want zodra Maan moet kauwen dan neemt ze daar echt de tijd voor en vaak zitten we in een soort flow, waardoor het belangrijk is dat ze het gelijk weg kan slikken.
Je hebt "kvv" in gestoomde vorm. Ze noemen dat hier houdbare KVV. Dat gebruik ik voor op de hondenschool. Dat is zacht en makkelijk bruikbaar
Maandoodle
Actief

Wow! Wat een hoop reacties in zo een korte tijd, helemaal top! Heb gelijk veel ideeen waar ik wat mee kan, dankjewel allemaal!
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Maandoodle schreef:Wow! Wat een hoop reacties in zo een korte tijd, helemaal top! Heb gelijk veel ideeen waar ik wat mee kan, dankjewel allemaal!
Droogmachine is fijn. Kun je zelf alles ingooien wat je wilt en ze klein als je wilt.
Ik ga van het weekend weer drogen als het goed is. Gewoon kipfilet. Wil je best een paar stukje sturen om te proberen. Mag je ze wel zelf nog echt ieniemienie puppenformaat maken.

Kipfilet is trouwens wel vrij hard. Maar wel hap slik weg.
Inderdaad gedroogde snacks bij de action. Dat is misschien ook wel wat om te proberen. Online is ook het eea te krijgen.
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Ik vind deze tubetjes ideaal:
Afbeelding
Daarmee kun je gewoon kvv als beloning inzetten. Volgens Joy is dat veel lekkerder dan gedroogd spul :lol1: Alleen de brokjes van Prins (o ja, en slagroom :mrgreen:) kunnen qua smaak concurreren met kvv.
Laatst gewijzigd door Lieske_1977 op 03 aug 2016 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Ik droog de beloningen voor mijn honden zelf.
Als wij rammetjes en ooitjes slachten van onze schapen, dan gaan de organen (hart, lever, longen, ballen, niertjes) en hele kleine stukjes vlees in de droger.
De honden vinden het echt super lekker en ik weet wat ze binnen krijgen.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
Annemieb
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door Annemieb »

Hier een graanvrije brok voor kleine honden of poezen
Als beloning

Verder koop ik ook gedroogd vlees voor in kleine stukjes te doen
Maandoodle
Actief

flamme schreef:
Maandoodle schreef:Wow! Wat een hoop reacties in zo een korte tijd, helemaal top! Heb gelijk veel ideeen waar ik wat mee kan, dankjewel allemaal

Droogmachine is fijn. Kun je zelf alles ingooien wat je wilt en ze klein als je wilt.

Ik ga van het weekend weer drogen als het goed is. Gewoon kipfilet. Wil je best een paar stukje sturen om te proberen. Mag je ze wel zelf nog echt ieniemienie puppenformaat maken.

Kipfilet is trouwens wel vrij hard. Maar wel hap slik weg.
Inderdaad gedroogde snacks bij de action. Dat is misschien ook wel wat om te proberen. Online is ook het eea te krijgen.
Ik heb/had zelf nog nooit van een droogmachine gehoord, maar klinkt wel heel erg goed, ik ben er zeker ingeinteresseerd!
Hoe lang blijft het gedroogde vlees dan goed?

Wat een super lief voorstel om mij wat op te sturen! Kip zou perfect zijn, want daar doet ze een moord voor. Ze bemoeid zich nooit met mij als ik aan het koken ben, behalve als er kip op het aanrecht staat, dan begint ze om mij heen te drentelen en te piepen. Ik zal je een pb sturen voor mijn gegevens.
Lieske_1977 schreef:Ik vind deze tubetjes ideaal: Afbeelding
Daarmee kun je gewoon kvv als beloning inzetten. Volgens Joy is dat veel lekkerder dan gedroogd spul :lol1: Alleen de brokjes van Prins (o ja, en slagroom :mrgreen:) kunnen qua smaak concurreren met kvv.
Zien er ook heel handig uit, waar kan ik die kopen?
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Maandoodle schreef:Zien er ook heel handig uit, waar kan ik die kopen?
Onder andere hier:
http://www.fuzzylicious.nl/Honden/Musth ... oningstube
en hier:
http://www.gundogsonline.nl/a-44775328/ ... oedertube/
Afbeelding
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Ik droog zelf , gewoon smuldier beetje in stukjes op rooster en hoppa mooie beloning.
Groetjes Heidi
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Ik gebruik hier meestal de worsten van Naturis, de kip/rund variant. Goed stevig, niet vet en ze vreten het in een seconde weg.
Mijn honden zijn niet zo gek op gedroogd tijdens de training merk ik. Alles moet snelsnelsnel en kauwen is geen tijd voor :mrgreen:
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Zo'n flesje met kvv erin vind ik inderdaad ook handig, moet er alleen nog steeds 1 kopen haha.
Ik koop hier gedroogd vlees: hap-slik-weg per kilo. Kost wel wat, (20 euro?), maar ik doe er ook wel even mee. Gebruik ook vaak gewoon een normale brok (ze eten hier naast kvv regelmatig nog steeds brok, makkelijk voor vakantie e.d.): proplan. Of ik gebruik rody(achtige) worsten, alleen dat wordt snel een bende bij mij. Een heel soms van dat beloningssnoepjes. Knip ook zelf regelmatig de al gedroogde kipfilet van de action of de aldi. Maar koop het dan liever kant en klaar zoals de hap-slik-weg, wat dus echt klein is. Heb ook regelmatig visbelonging (lakse kronch zalmsnacks). Ondanks dat die van mij niet van Zalm houden, eten ze dat heel graag op. Het zijn wat grotere stukjes, maar je breekt het zo in 1 hand makkelijk fijn.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”