Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Angst bij schemer / medisch?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

sirene
Zeer actief
Contacteer:

Re: Angst bij schemer / verlatingsangst

Ongelezen bericht door sirene »

Even een terugval kan toch. Nog niet over in zitten hoor. Gewoon even volhouden wat je al deed. Komt vast goed.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

sirene schreef:Even een terugval kan toch. Nog niet over in zitten hoor. Gewoon even volhouden wat je al deed. Komt vast goed.
Ja doe ik ook, maar ik hoopte op een stijgende lijn :oeps:
en ik vind het gewoon zielig, hij is duidelijk de weg kwijt en in de war en dan maak ik me zorgen of het echt alleen een 'gedragsprobleem' is
of dat er meer aan de hand is :(:
Maar ik wil hem niet weer naar de dierenarts laten gaan, hij heeft wel even genoeg gehad, en waarschijnlijk is het alleen om mijn bezorgdheid
te sussen omdat er in januari nog van alles in zijn bloed bekeken is.

Het is ook gewoon zo niet Puchu; hij is altijd relaxed, ook bij andere omstandigheden. Zelfs bij mijn moeder, wat toch min of meer een
vreemd huis voor hem is, kon hij probleemloos alleen blijven. Na Kaya's overlijden ook, geen enkel probleem.
Hij is van zichzelf totaal geen stresskip (nou ja, met andere reuen dan, maar dat was ook hoofdzakelijk in het verleden).

Nou ja, goed... gewoon doorgaan en het beste ervan hopen :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ging afgelopen nachten beter?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

sirene schreef:Ging afgelopen nachten beter?
Dinsdag op woensdagnacht niet, maar afgelopen nacht wel alhoewel hij gisteravond wel weer op zijn kussen ging liggen ipv op de bank (teken
dat hij wat 'vreemd' is) en hij daarbij ook weer zo'n wazige blik kreeg, maar hij bleef verder wel rustig en is ook rustig in slaap gevallen.

Het blijft een beetje typisch allemaal, wisselvallig, maar wel bijna iedere avond is er wat van te merken, soms hevig en soms een heel klein
beetje. Hij is er geloof ik niet echt door gerustgesteld dat we beneden slapen, want er is geen hele duidelijke verbetering in de avond te merken,
behalve dan dat hij 's nachts wel stil is.
Afbeelding
A good dog never dies...

Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Komt Puchu uit het buitenland? Of ben je met hem op vakantie geweest in het buitenland?

Ik lees net dit: Neurologisch :
Gedragsveranderingen kunnen ook worden waargenomen (sommige baasjes herkennen dit, en noemen dit ‘schizofreen gedrag’, je hond kan je dan bijvoorbeeld aankijken alsof hij je nooit eerder gezien heeft, zich in de bosjes of achter bomen verschuilen etc.) Ook binnenshuis kan de hond zich wat vaker terugtrekken..

http://www.mirtos.nu/leishmania

Ik moest eigenlijk meteen aan jullie denken..
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Feather__ schreef:Komt Puchu uit het buitenland? Of ben je met hem op vakantie geweest in het buitenland?

Ik lees net dit: Neurologisch :
Gedragsveranderingen kunnen ook worden waargenomen (sommige baasjes herkennen dit, en noemen dit ‘schizofreen gedrag’, je hond kan je dan bijvoorbeeld aankijken alsof hij je nooit eerder gezien heeft, zich in de bosjes of achter bomen verschuilen etc.) Ook binnenshuis kan de hond zich wat vaker terugtrekken..

http://www.mirtos.nu/leishmania

Ik moest eigenlijk meteen aan jullie denken..
Nee, hij is geboren in Nederland en nooit in het buitenland geweest. Ook teken heeft hij eigenlijk nooit, misschien eens ooit jaren geleden, maar ik heb
zeker al 3 jaar geen teek van hem afgeplukt.
Maar wel heel lief dat je meedenkt :flower:
Afbeelding
A good dog never dies...

Easy_Rider
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Easy_Rider »

,
Laatst gewijzigd door Easy_Rider op 01 aug 2016 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Easy_Rider schreef:Ik geef mijn hond sinds een week of 3 ook Zylkene en Stramonium D30 maar de laatste 3 nachten krijg ik hem met moeite in de bench en hij jankt weer snachts.
Iets wat hij eigenlijk nooit heeft gedaan.
Dus ik ben vandaag maar eens gestopt met deze middelen te geven. Het lijkt wel dat mijn hondje er juist verlatingsangst van krijgt.
Ik moet wel zeggen dat hij niet meer zo angstig is.
Ik verwacht niet dat hij nu vannacht meteen stil is maar ik hoop het wel.
Nou ja, dat is ook maf :oeps: Soms weet je gewoon ook niet waar je goed aan doet.

Bij Puchu wisselt het ook erg; zo denk ik 'yes, we zijn er' en dan ineens doet hij weer zo vreemd alhoewel het nu toch wel duidelijk minder
is dan 2 weken geleden, maar nog wel wisselend.
Afbeelding
A good dog never dies...

alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

De grootste ellende is ook dat je geen idee hebt wat nou een verklaring voor dat gedrag kan zijn. Maar wel fijn dat het (zij het wisselend) wat minder lijkt te worden.
Afbeelding
Easy_Rider
Zeer actief

,
Laatst gewijzigd door Easy_Rider op 01 aug 2016 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

alm@ schreef:De grootste ellende is ook dat je geen idee hebt wat nou een verklaring voor dat gedrag kan zijn. Maar wel fijn dat het (zij het wisselend) wat minder lijkt te worden.
Nou ja precies: als je weet wat er is, dan kan je daarop inspelen.
Maar goed, het lijkt (voorzichtig en al afkloppend) wel te verbeteren, zeker de avonden/schemer is hij kalmer, al is het nog niet weg.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Easy_Rider schreef:De dierenarts zei mij dat ik direct moest stoppen met de middelen als de angst erger zou worden. Dan is dit blijkbaar niet het juiste middel voor hem.
Dinsdag wil ik even overleggen met de dierenarts dus ben benieuwd wat zij er van zegt.
Ik hoop dat je een rustige nacht tegemoet gaat!
Ik ben benieuwd, laat je het weten? Ik hoop ook op een rustige nacht voor je, want die onrustige nachten die slopen je ook :ugh:
Afbeelding
A good dog never dies...

Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Nja alleen maar fijn toch dat het geen leishmania is dan ;) voor de rest is het voor mij echt een raadsel. Hopelijk houd de angst snel op.
Afbeelding
Easy_Rider
Zeer actief

En meneer was vannacht stil. Komt het omdat ik geen Zylkene en Stramonia heb gegeven?
Dat zou ik wel eens willen weten maar daar kom je niet achter.
Ik ben wel benieuwd of zijn gedrag nu gaat veranderen nu hij de komende dagen bovenstaande middelen niet meer gaat krijgen.
Ik houd jullie op de hoogte.
Bellaatje
Actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Bellaatje »

hoi. Ik heb je verhaal net gelezen. Wat vervelend!
Waar ik aan moest denken. Heb je al eens geprobeerd de gordijnen dicht te doen, dat hij niet de tuin in kan kijken.
Ik zit nu in een vakantiehuis met mijn hond. En die kan af en toe hier wezenloos de tuin in kijken. Als ik de gordijnen dicht doe, is het voorbij.
Maar dat is natuurlijk wel anders dan bij jullie.
Ik hoop in ieder geval dat het goedkomt. Succes!
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Bellaatje schreef:hoi. Ik heb je verhaal net gelezen. Wat vervelend!
Waar ik aan moest denken. Heb je al eens geprobeerd de gordijnen dicht te doen, dat hij niet de tuin in kan kijken.
Ik zit nu in een vakantiehuis met mijn hond. En die kan af en toe hier wezenloos de tuin in kijken. Als ik de gordijnen dicht doe, is het voorbij.
Maar dat is natuurlijk wel anders dan bij jullie.
Ik hoop in ieder geval dat het goedkomt. Succes!
Ja, heb ik geprobeerd: gordijnen open, gordijnen dicht, 1 gordijn open en 1 gordijn dicht :oeps: Radio aan, radio uit, lichtje aan, lichtje uit,
licht buiten aan en net doen alsof het geen nacht wordt :mrgreen: Het werkt allemaal niet.
Ik ben nu weer teruggegaan na hoe alles jaren is geweest, want heb het idee dat hij alleen maar meer van slag raakt van veranderingen.

Maar goed... 2 avonden bijna niks en rustig geslapen, dus ik begin te hopen dat het tijdelijk was en hij nu weer herstelt van alle gekkigheid,
het dansje maak ik nog maar even niet :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Bellaatje
Actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Bellaatje »

Dat was ook wel te verwachten, dat je dat al had geprobeerd. Mooi dat er vooruitgang is. Ik dans in stilte niet met je mee :-)
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Heavy schreef:Hopelijk gaat het nu dan toch de goede kant op . Kan het ook met de warmte te maken hebben? Ik merk nu aan Jip sinds ik de Bach geef dat hij veel beter tegen warmte kan :wink:

Ik gaf Bach eigenlijk alleen in de wintermaanden rond oud en nieuw maar volgens mij nooit echt in de zomermaanden. Is ook logisch dat een gestreste of angstige hond het eerder warm heeft natuurlijk maar ik heb er nooit bij stilgestaan :mann:

Ik heb vanochtend met 23 graden een uur met hem kunnen lopen terwijl hij normaal na een half uur al gaat sjokken met die temperatuur . Misschien heeft hij het een keer te warm gehad 's nachts ? Met de kap om ?
Toen was het nog niet zo warm, dat was een maand geleden en volgens mij liepen we toen nog met halve winterjassen aan :mrgreen:
Puchu kan ook goed tegen de warmte, het is een halve naakthond hè? Peru zit in zijn bloed; hij haat kou en regen en vindt een zonnetje en
warmte heerlijk (boven de 30 graden overigens niet meer hoor).

Ik weet het gewoon niet, het blijft gissen en ik denk zo langzamerhand dat we eigenlijk alles hetzelfde moeten houden, behalve dat de Zylkene door
moeten blijven geven, want dat lijkt wel effect te hebben. Verder houdt hij van gewoontes (komt door mij natuurlijk, ik ben ook een 'gewoonte dier')
en denk ik dat hij alleen erger gestrest is geworden door het 'licht uit, aan, gordijnen open, dicht, muziekje aan' enz.
De afgelopen 2 nachten zijn we naar boven gaan slapen, hebben beneden alles bij het oude gehouden en is het eigenlijk goed gegaan op een
enkel vreemd blikje in de loop van de avond na. Maar geen vreemd wezenloosheid meer in de tuin of gejank.
Dus we gaan het nu op deze manier verder bekijken en hopen dat dit verder doorzet.
Afbeelding
A good dog never dies...

Easy_Rider
Zeer actief

,
Laatst gewijzigd door Easy_Rider op 01 aug 2016 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Easy_Rider schreef:Hoe gaat het nu met de hond?
Mijn hond is weer een stuk vrolijker en s'nachts weer stil nu ik met de homeopatische middelen ben gestopt.
Hij is 2 nachten rustig geweest en de afgelopen 2 nachten was het weer raak :ugh:

Het klinkt misschien hard, maar we reageren nu even totaal niet meer op hem, omdat we geen andere oplossing weten en nu
uit proberen te zoeken of het gewoon wat aanstellerij is van hem of gedrag wat wij/ik in de hand hebben gewerkt na zijn operatie.
Hij is na ongeveer 1 uur stil en de volgende ochtend is hij gewoon normaal en relaxed.
Gisteravond begon hij ook weer in de tuin, ik riep hem en hij reageerde niet en bleef zo vreemd staan, toen ben ik uitgebreid de
penskluiven pot open gaan doen en toen kwam hij ineens wel binnen... dus tja, we beginnen wat te twijfelen of het allemaal wel
zo 'echt' is als hij doet overkomen.
We gaan nu een paar nachten uitproberen om totaal niet te reageren en zien wat er dan gaat gebeuren.

Fijn dat jouw hond weer stil is, hopelijk zet dat door :ok: :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Heavy schreef:
Het is toch om moedeloos van te worden :ugh:
Ik snap jullie aanpak wel hoor , je weet het op een gegeven moment niet meer .
Pensgeur haalt hem in ieder geval uit zijn rare gedrag lijkt het :D
Eerder niet hoor, want ik heb penskluifjes zo voor zijn neus gehouden om hem te lokken, maar mijn gok is dat in eerste
instantie zijn gedrag 'echt' was, maar dat het nu een beetje een gewoonte is geworden of dat hij uitgevonden heeft dat het
hem wel wat oplevert en dat hij het nu blijft doen (al doet hij het dus wisselend wel en niet).
Dus vandaar dan nu maar de aanpak van negeren, tenminste 's nachts het gepiep dus, ik laat hem uiteraard niet een uur wezenloos
in de tuin staan.
Maar laatst ook toen ging ik naar binnen door de lamellenhor, ding hangt er al tig jaar in de zomer en Puchu wandelt er gewoon doorheen.
Nu ineens niet en ging hij staan miepen, dus ik hou het even open voor hem, maar nee hoor hij bleef staan. Toen dacht ik ook 'dan bekijk
je het maar' en 2 minuten later stapt hij dus wel vrolijk naar binnen.
Dus ik heb zo'n vermoeden (hij is slim zat :mrgreen: ) dat hij doorgekregen heeft dat het hem lekker aandacht oplevert allemaal.

Maar goed, zeker weten doe ik het niet, maar we proberen het nu even zo, al vind ik het best moeilijk als hij zo zielig piept :ugh:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Hij is nu 3 nachten stil geweest, hij vindt het nog steeds niet leuk dat we 's avonds naar boven gaan, maar het is nu meer een wat
sip bekje dan zo'n vreemde uitdrukking. 's Ochtends tref ik hem echter volkomen relaxed aan, dus ik geloof echt niet dat hij nu zielig stilletjes
enorm loopt te stressen, misschien even als we naar boven gaan, maar daarna valt hij volgens mij gewoon in slaap nu.
De Zylkene krijgt hij nog steeds en ga ik de laatste week halveren en afbouwen, even pilletjes tellen nog.

Dus voorzichtig een beetje rust terug hier :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Caro. schreef:
Puchu kan ook goed tegen de warmte, het is een halve naakthond hè? Peru zit in zijn bloed; hij haat kou en regen en vindt een zonnetje en
Een halve? Volgens mij gewoon een hele hoor, maar dan alleen mét vacht in plaats van zonder. :wink:

Fijn dat het wat beter lijkt te gaan de laatste dagen, hopelijk blijft dat zo als je gaat afbouwen met de Zylkène.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
Caro. schreef:
Een halve? Volgens mij gewoon een hele hoor, maar dan alleen mét vacht in plaats van zonder. :wink:

Fijn dat het wat beter lijkt te gaan de laatste dagen, hopelijk blijft dat zo als je gaat afbouwen met de Zylkène.
Nou ja, daarom noem ik het een 'halve' naakthond omdat hij dus haren heeft :mrgreen: (maar ik snap wat je bedoelt en dat is
natuurlijk ook zo :wink: )
Afbeelding
A good dog never dies...

thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Dat klinkt best positief. :ok:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Na een week stilte en zelfs de laatste avonden geen vreemde bekkies meer, ging het vannacht weer helemaal fout :ugh:
Hij lag er gewoon relaxed bij gisteravond, ging lekker op zijn plekje liggen, kluifje erbij en we lagen nog geen 15 minuten op bed
en hij begint te jammeren.
Dus we besloten maar weer de 'negeer' aan te zetten, maar toen het 2.30 uur was, was ik het zat en riep ik dat hij zijn kop moest houden
en op zijn plek moest gaan. Nu hoort Puchu altijd wel aan mijn stem of ik iets meen of niet en ik meende het héél erg :hmmm: maar
hij ging direct weer door met piepen.
Man naar beneden om hem in de tuin te laten, maar hij moest helemaal niks doen, dus dat was het niet. Toen is hij maar beneden
gaan slapen, maar Puchu jammerde maar door... hij wilde blijkbaar op het plekje liggen waar man lag :80: Ja nog even zeg, het is
volkomen belachelijk en lijkt pure verwendheid, maar hij is wel degelijk volkomen de weg kwijt.
Man ging gewoon weer liggen, Puchu ging weer door met jammeren, toen stond Pieter op, Puchu ging daar snel liggen en was toen
stil en toen is hij weer naar bed gegaan en bleef Puchu stil.

Wat moet je daar nu mee? :denken: Hij weet onderhand zelf niet meer waarom hij aan het jammeren is volgens mij.
Wil hij 's nachts niet alleen zijn? Dat zou je dus denken, maar waarom piept hij daarna door als er iemand bij hem gaat slapen en waarom
wil hij ineens perse op die plek en als dat dan uiteindelijk lukt, dan is hij wel stil (terwijl hij daarvoor dus gewoon de mogelijkheid heeft
om daar op de bank te gaan liggen, de hele bank is van hem 's nachts).
In de negeer is denk ik het beste, maar als het 2.30 uur is en niemand doet een oog dicht, dan houdt dat ook wel een beetje op.
Ik heb oordopjes in (snurkende man), maar het komt er dwars doorheen dat hoge geluid.

Ik ga maar eens naar de buren straks, want die zullen ook niet blij zijn :oeps:
Afbeelding
A good dog never dies...

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Regen... dat is er een tijd niet geweest tenminste hier... kan dat er mee te maken hebben?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Wat jammer Caroline. Hopelijk is het een eenmalige terugslag. Daar duim ik dan maar voor :ok:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:Regen... dat is er een tijd niet geweest tenminste hier... kan dat er mee te maken hebben?
Nee dat denk ik niet, vorige keren regende het niet, de ene keer was het warm, dan weer niet warm, de volgende keer regen, er is
geen enkele logica in te ontdekken helaas :oeps:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

alm@ schreef:Wat jammer Caroline. Hopelijk is het een eenmalige terugslag. Daar duim ik dan maar voor :ok:
Ja, ik hoop het ook. Ben verrot van 4 uurtjes onrustige slaap :ugh:

Als het nu weer gebeurt, dan gaan we maar weer terug naar meteen bij het eerste piepje reageren in de hoop dat hij dan nog bereikbaar
is en niet compleet over de rooie (al hebben we dat ook al eerder geprobeerd, maar ja, je moet wat).
En anders weet ik het gewoonweg niet meer, dan wordt het of dierenarts (maar daar verwacht ik alleen zware medicatie van wat ik toch niet
ga geven), of dan maar aan een tuigje die gevaarlijke trap op en af, wat ook ellende gaat worden.
En als dat niet helpt, dan krijgt Sonja 'm terug :smile2: :smile2:
Ik ben in staat om hem de hele avond wakker te houden zodat hij moe is, maar ja... ook met het risico dat hij té moe wordt en dan weer
gaat piepen, want dat doet hij ook altijd als hij te moe is: dat gaat hij zitten jammeren omdat hij zoooo vreselijk moe is, rotjoch :LOL:
Afbeelding
A good dog never dies...

Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”